Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wtrysk przelewa  (Przeczytany 16115 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 17, 2018, 18:56:58 »
A więc sprawa z mocą mojej Cytryny trwa nadal. Zregenerowałem FAP, wyczyściłem Map Sensor i oddałem auto do polecanego na forum zakładu w Zielonce....I co? I oni nic nie wykryli, mało tego dla nich auto pracuje i jeździ normalnie. Nie udało im się wymusić błędu podczas jazdy, musiałem im samemu przesyłać kody błędów bo je wcześniej skasowałem...(#========##### i tu lecą moje przekleństwa). Dla nich różnica pomiędzy ciśnieniem zadanym, a otrzymanym jest w normie. Nie udało im się też wychwycić szarpania ani też ,poza podłączeniem komputera i jazdą z nim, chyba nie zrobili nic. Dla nich samochód pracuje raczej normalnie, a dla mnie "klepie" na postoju i jeździ jak mały basowy traktor. Oczywiście nie rozebrali EGR ani nie wyjmowali turbo...no bo przecież nie ma błędów >:(. Miesiąc czekałem na wizytę w tym poleconym zakładzie i....(########). Już mi zaczną wmawiać, że sam sobie słyszę i czuję co chcę odnośnie jazdy samochodem ale....Ciekawe jest to, że inny mechanik który mi wyciął i wstawiał FAP, trochę posłuchał jak ona pracuje, powkręcał ją na obroty i dźwięk, który usłyszał (i który ja też słyszę) to dla niego ewidentnie geometria turbo albo wirnik. Po odpuszczeniu gazu i gwałtownym spadku obrotów słychać jakby gruchotanie w turbo.....A on też naprawia citroeny i inne ale nie jest taki znany.... Od razu wskazał co zrobiłby na początku-sprawdZił czujniki turbo, podmienił na inne i wyjął turbinę. A z szarpaniem przy stałej jeździe mówi, że albo EGR albo...wtryskiwacze...Tylko to trzeba wyjąć, sprawdzić i zrobić pomiary, a nie tylko błędy zobaczyć i dopiero wymieniać....(tak jestem w....######, że aż mnie dziś trzęsie).Wychodzi na to, że teraz muszę jechać do kolejnego mechanika, tego który miał coś więcej do powiedzenia niż tylko odczyt błędów.......???I znów kasę wydać...Chciałbym nie spotykać samych "wymieniaczy" samochodowych.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #76 dnia: Grudzień 17, 2018, 21:39:42 »
Paweł coś Ty tak siadł na te V6? Dyskusje na forum pokazują, że bardziej problematyczne są te Wasze R4 niż nasze V6, a o dobrych mechaników to ciężko do jednych i drugich. Jeśli ktoś ma chociaż minimalne pojecie o mechanice i warunki to najlepiej samemu wszystko robić, bo dostępnych informacji jest sporo. Koszty wtedy niższe i satysfakcja wieksza.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #77 dnia: Grudzień 17, 2018, 22:51:09 »
A z szarpaniem przy stałej jeździe mówi, że albo EGR albo...wtryskiwacze...Tylko to trzeba wyjąć, sprawdzić i zrobić pomiary.....Chciałbym nie spotykać samych "wymieniaczy" samochodowych.
To ja mam jedną propozycję zanim wydasz kolejny worek kasy na różne czary mary mechaników. Jeśli masz rocznik 2011 to powinieneś mieć normę EURO5 więc sprawdź DiagBoxem w BSI/naprawa/konfiguracja użytkownika (czy jakoś tak) w opcjach napędu, pozycja "on board diagnostic" czy na pewno masz tak samo ustawione (EURO5) a nie np. EURO4 bo to ustawienie też ma wpływ na działanie silnika. Dla pewności warto sprawdzić w ServiceBoxie z jaką normą wyszło auto z fabryki. Ewentualnie jeszcze można pomieszać normą EURO przy pozycji "przeniesienie momentu skrzyni biegów" a tam do wyboru są EURO4, 5 i 6 - i jak kojarzę w moim odczuciu EURO6 działa najbardziej "płynnie".

Piszę o tym bo u mnie przy telekodowaniu nowego softu BSI w ASO pozmieniały się ustawienia różnych podzespołów i najbardziej widocznym przykładem bałaganu jaki zrobiło telekodowanie była zmiana opcji dotyczących alternatora bo po 30-40 sekundach po uruchomieniu silnika bez dodawania gazu wywalało mi błąd ładowania. Jak potem zacząłem się przyglądać innym ustawieniom to okazało się, że zmieniła się również norma "on board diagnostic" z EURO5 na EURO4 i mam wrażenie, że silnik wtedy chodził gorzej oraz zaczęło wywalać błąd przepływomierza przy delikatnym operowaniu pedałem gazu podczas jazdy (powód to zaślepiony EGR). Po zmianie na EURO5 błąd już nie powrócił w postaci ikonki CHECK na desce tylko pozostał w sterowniku silnika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #78 dnia: Grudzień 18, 2018, 07:56:26 »
Paweł daj spokój. Kto chce to kupi V6. Ja szczerze bym jednak szedł w V6. Kultura R4 jest jednak daleka od ideału.
V6 HDi jest jeszcze sprzedawane w nowym Land Roverze z tym,  że o mocy 300 KM 700 Nm.
Tyle OT bo to nic nie wnosi do tematu.

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #79 dnia: Grudzień 18, 2018, 11:49:20 »
Jutro odbieram samochód...Jak zdążę to nagram i wrzucę na forum. Do Nowego Roku raczej nic nie zdziałam więcej bo albo mnie nie ma albo pracuję. Mam wpisane EURO 5 (to akurat pamiętam)
 Ale Panowie..uspokójcie emocje..

dziara

  • Gość
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 27, 2018, 13:18:00 »
No i kolejną rzecz zauważyłem w moich przypadłościach szarpania. Po pierwsze  dolewanie oleju 2T nieco niweluje to szarpanie (choć  i tak występuje ono w określonych sytuacjach), a po 2 (i to jest  chyba clue), że podczas regeneracji FAP i spokojnej jeździe przy niewielkich prędkościach (jak opisałem w wątku FAP-co  się dzieje...) gdy wzrasta ilość wtryskiwanego paliwa, u mnie znów zaczyna szarpać mimo rozgrzanego dobrze silnika...Wychodzi na to, że może to być wina wtryskiwaczy (albo ich sterowania...?), które źle dawkują paliwo zarówno jak są nierozgrzane oraz gdy komputer sam podnosi ilość wtryskiwanego paliwa.Ale o tym przekonam się jakiś czas po N.Roku....

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 11, 2021, 10:54:13 »
Marcin poradziłeś sobie z objawem szarpania?

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Wtrysk przelewa
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 18, 2022, 17:24:29 »
Sorry za odkopanie tematu ale mam identyczny problem z szarpaniem i częstym wypalaniem filtra. Czy koledzy Marcin Drozdowski i Marcin Gałek rozwiązali problem?
Podejrzewam że wtryski lecą w kulki ale zanim zacznę je rwać i iść w koszta to chciałbym się upewnić.