Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk3] Dwa komplety opon a czujniki ciśnienia - jak to ogarnąć?  (Przeczytany 9871 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
[Mk3] Dwa komplety opon a czujniki ciśnienia - jak to ogarnąć?
« dnia: Październik 06, 2018, 13:10:45 »
Witam,
Albo jestem noga z szukania, albo nie ma takiego tematu. ;)
Przygotowuję się do zimy. Kupiłem drugi komplet felg i mam komplet zimówek. W tym drugim komplecie opony jeszcze nie są założone na felgi.I teraz dylemat, przed którym stoję: do tych nowych dokupić czujniki ciśnienia (bo są zwykłe wentyle), czy nie? Nie mam doświadczenia, nie wiem, jak się systemy wykrywania ciśnienia będzie zachowywał: czy będzie męczący, czy się uspokoi, czy trzeba go będzie na zimę zwyczajnie wyłączyć (mam dostęp do lexii)?
Na oryginalnych (z letnimi kapciami) mam czujniki ciśnienia - tu wszystko działa i się sprawdza (już miałem okazję się przekonać), ale nie jest to dla mnie niezbędne (jeszcze ogarniam to kiedy opona kapcieje ;) ). Nie wiem, czy i jak producent przewidział obsługę "sezonowości" i dwa komplety opon (może nie przewidział?).
Dodam, żeby było jasne, że ja akurat preferuję osobne komplety na zimę i na lato, całe koła - mogę w każdej chwili sobie przełożyć bez pomocy warsztatu. W związku z tym odpowiedzi typu "ja jeżdżę na wielosezonowych to nie mam problemu" nic nam do tematu nie wniosą. :)
Z góry dzięki za podpowiedzi.


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice