Napięcie (a w zasadzie prąd) ładowania jest sterowany elektronicznie (CAN bus) i jest zmienne. Może się wahać od 12,6V do 15.3V) i w tym zakresie jest prawidłowe i zależne od wielu czynników (m.in. stanu akumulatora, chwilowego poboru prądu, czasu ładowania podczas jazdy, itd.) Niemniej takie zmienne napięcie ładowania nie przekłada się (i nie powinno) na zmiany natężenia oświetlenia. To wskazywałoby na problemy z wiązkami elektrycznymi. Generalnie C5 wymagają zarówno akumulatora i alternatora w bardzo dobrym stanie.
Magistrala CAN - co to jest?
Magistrala CAN jest jak układ nerwowy, który umożliwia ciągłą komunikację. Łączy ona wszystkie elektroniczne jednostki sterujące (ECU) i pozwala na wymianę informacji. Tłumacząc w bardziej technicznym ujęciu, sieć Controller Area Network jest opisana przez warstwę łącza danych i warstwę fizyczną. Warstwa fizyczna magistrali CAN definiuje takie komponenty jak typy kabli i ich impedancję, poziomy sygnałów elektrycznych i wymagania węzłów.
System magistrali CAN umożliwia każdej jednostce ECU komunikację ze wszystkimi innymi jednostkami sterującymi bez skomplikowanego, specjalnego okablowania. Poprzez CAN mogą one przygotowywać i rozsyłać informacje, np. takie jak dane z czujników. Magistrala składa się z dwóch przewodów — CAN low i CAN high. Rozsyłane dane są akceptowane przez wszystkie inne ECU w sieci CAN. Każda jednostka może następnie sprawdzić dane i zdecydować, czy je odebrać, czy zignorować.