Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Korekty dlugoterminowe  (Przeczytany 1985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8i 16v 2007r.
Korekty dlugoterminowe
« dnia: Październik 09, 2018, 07:32:18 »
Koledzy powiedzcie mi jak to jest. Robiąc adaptację przepustnicy ecu po prostu kasuje korekty długoterminowe?  Bo potrzebuje właśnie to zrobić przed ustawieniem lpg. Chyba że w jakiś inny sposób można wyzerować korekty w lexi

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2018, 11:17:04 »
z tego co kojarze to kasuje to korekty.  tylko jak masz korekty na benzynie zle to nie ma co ustawiac gazu tylko wyeliminowac usterke

Offline Łukasz Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8i 16v 2007r.
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2018, 13:38:03 »
No właśnie korekty długie mam +/- 5% czyli bez tragedii ale pali mi 12 litrów gazu miasto/trasa mieszany tryb i wydaje mi się to dużo jak na 1.8 silnik dlatego chce skalibrowac od nowa lpg.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2018, 16:33:33 »
Jak dużo przejechałeś od założenia instalacji? Bo jeśli to są pierwsze tysiące kilometrów, nie ruszaj. Nie wiem jakie tam masz miasto, ale wynik 12L/LPG na korki w dużym mieście wydaje się dość "normalny"

Offline Łukasz Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8i 16v 2007r.
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2018, 18:40:50 »
No nie duzo :) z 2 tysiące. Miasto Łódź. Nie wiem ile ten silnik pali na PB bo po zakupie od razu założyłem lpg. Muszę poszukać jakiegoś tematu na temat spalania tej jednostki u innych użytkowników.
Dzieki. :)

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2018, 19:56:45 »
Jak jeździłem Xantią 1.8 po poznaniu to paliła nawet 16litrów. Wszystko zależy czy stoisz w korku, i jak dynamicznie jeździsz. Ale spalanie wydaje się być ok.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2018, 20:26:27 »
Silniki w C5 są oszczędniejsze troszkę od tych z Xantii. Choć i tam spalanie mi oscylowało w granicach 12L LPG ale przy jednostce 2.0 16V Ale często je przekraczałem bez większych problemów.
2 tyś km to jeszcze trudno mówić o konkretnym spalaniu. Sam raczej uczysz się jeździć tym autem pewnie. A i po założeniu gazu (nowego reduktora) często musi on troszkę popracować. Sam uważam to za dziwne zjawisko, ale prawdziwe. Przy jednostce 2.0 16V oszczędnie operując przyśpieszaniem można zejść do 10,5L LPG normalnie spalanie oscyluje ok 11-12L Oczywiście tryb mieszany. Ale i przekroczyć 12L/100km udało mi się tylko raz. Gdy skończył się obrotomierz na 5-tym biegu.  :D 

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 09, 2018, 20:31:17 »
No właśnie korekty długie mam +/- 5% czyli bez tragedii ale pali mi 12 litrów gazu miasto/trasa mieszany tryb i wydaje mi się to dużo jak na 1.8 silnik dlatego chce skalibrowac od nowa lpg.
  U mnie max 10L LPG silnik EW7A kombi

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 09, 2018, 20:35:22 »
No i jeszcze pozostaje kwestia podkradania benzyny.Często dla bezpieczeństwa ustawia się od pewnych obrotów przejście silnika na PB. Co obniża spalanie LPG skutecznie  :D Robią tak gazownicy jeśli mają problem z dobraniem instalacji do auta.No i temperatura przełączenia... Jest dużo czynników które wynik spalania mogą zmienić.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 09, 2018, 20:58:24 »
No i jeszcze pozostaje kwestia podkradania benzyny.Często dla bezpieczeństwa ustawia się od pewnych obrotów przejście silnika na PB. Co obniża spalanie LPG skutecznie  :D Robią tak gazownicy jeśli mają problem z dobraniem instalacji do auta.No i temperatura przełączenia... Jest dużo czynników które wynik spalania mogą zmienić.

Podkradanie mają BRC przy dużym obciążeniu nie pamiętam ile %. Co do przełączania to mam coś ponad 30 stopni.

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 09, 2018, 21:33:22 »
Jak przełącza się na benzynę pod obciążeniem to jest coś nie tak z instalacją

Offline Łukasz Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Posiadany samochód: C5 mkII 1.8i 16v 2007r.
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2018, 10:06:24 »
U mnie benzyny nie podkrada. Max. Czasy wtrysku pb w tym silniku to ok 20 ms więc jak instalacja jest źle dobrana to potrafi zapetlac czasy wtrysku dlatego niektórzy gazownicy wspomagają się PB przy takich wartościach a to tylko kwestia dobrego wystrojenia i poprawnego montażu.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2018, 18:08:27 »
U mnie benzyny nie podkrada. Max. Czasy wtrysku pb w tym silniku to ok 20 ms więc jak instalacja jest źle dobrana to potrafi zapetlac czasy wtrysku dlatego niektórzy gazownicy wspomagają się PB przy takich wartościach a to tylko kwestia dobrego wystrojenia i poprawnego montażu.
Dokładnie o tym myślałem.  ;) Z czego ja to mimo wszytko powyżej 5500-5800 obrotów dałbym mu benzyny. Głównie chodzi mi dokładność wtryskiwaczy LPG, benzynowe powinny być przynajmniej teoretycznie dokładniejsze. Przy skrajnych prędkościach obrotowych dla zdrowia silnika warto poświęcić oszczędzanie.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 10, 2018, 21:19:23 »
U mnie benzyny nie podkrada. Max. Czasy wtrysku pb w tym silniku to ok 20 ms więc jak instalacja jest źle dobrana to potrafi zapetlac czasy wtrysku dlatego niektórzy gazownicy wspomagają się PB przy takich wartościach a to tylko kwestia dobrego wystrojenia i poprawnego montażu.
Dokładnie o tym myślałem.  ;) Z czego ja to mimo wszytko powyżej 5500-5800 obrotów dałbym mu benzyny. Głównie chodzi mi dokładność wtryskiwaczy LPG, benzynowe powinny być przynajmniej teoretycznie dokładniejsze. Przy skrajnych prędkościach obrotowych dla zdrowia silnika warto poświęcić oszczędzanie.

   JA pierdziele... kręcić Cytrynę do 5800 !!! Boga w sercu nie masz.... :)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Korekty dlugoterminowe
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2018, 07:14:01 »
U mnie benzyny nie podkrada. Max. Czasy wtrysku pb w tym silniku to ok 20 ms więc jak instalacja jest źle dobrana to potrafi zapetlac czasy wtrysku dlatego niektórzy gazownicy wspomagają się PB przy takich wartościach a to tylko kwestia dobrego wystrojenia i poprawnego montażu.
Dokładnie o tym myślałem.  ;) Z czego ja to mimo wszytko powyżej 5500-5800 obrotów dałbym mu benzyny. Głównie chodzi mi dokładność wtryskiwaczy LPG, benzynowe powinny być przynajmniej teoretycznie dokładniejsze. Przy skrajnych prędkościach obrotowych dla zdrowia silnika warto poświęcić oszczędzanie.

   JA pierdziele... kręcić Cytrynę do 5800 !!! Boga w sercu nie masz.... :)
Coś mi się przypomina że kończy się w okolicach 6500  ;) To nie HDi tu życie tego wymaga czasami. Chociaż raczej sporadycznie.