Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006  (Przeczytany 4975 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« dnia: Październik 09, 2018, 10:50:23 »
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał KZFR w aucie które fabrycznie ma koło 0805G4 na, w zasadzie jedyne dostępne teraz, 0805H8? Przeszukałem fora, znalazłem kilka postów na ten temat ale nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi czy można to robić. Z wyglądu koła się różnią. Generalnie chodzi o problem z tzn dieslowskim rozruchem.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2018, 16:36:32 »
Ja bym zaczął jednak od oleju i filtra. KZFR awarii ulega bardzo rzadko. Następne w kolejce do sprawdzenia ciśnienie oleju. Popychacze zaworowe do wymiany lub KZFR na koniec w akcie rozpaczy  ;) Jak często był zmieniany olej i na jaki?

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2018, 20:04:21 »
Temat walkowany już tu nie raz. Koła są całkiem inne. Pozostaje jedynie regeneracja

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2018, 20:37:01 »
Olej był wymieniany w czerwcu na Total QUARTZ 9000 5W40 ( ale jaki był wcześniej, nie wiem; jak często był wymieniany też nie wiem ). Filtr oczywiście też wymieniony Knecht OX 339/2D, filty powietrza również nowy. Usterka pogłębia się przy niższym poziomie oleju. Muszę w takim razie na początek  sprawdzić ciśnienie oleju.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2018, 20:46:13 »
Jeśli będzie problem z ciśnieniem, zacząłby od zdjęcia misy, i sprawdzenia smoka oleju. Plastikowy dziad jest, a i zabrudzony może być. Duże szanse że auto miało olej zmieniany tak jak zaleca producent... A to wróży... kupę zabawy w rozbieranie. Jak zdejmiesz pokrywy wałków rozrządu i Twym oczom ukaże się nagar na pokrywach... Wiedz że z tanich rzeczy jest niewielka szansa że jakaś płukanka pomoże(ale mała szansa). Z pewniejszych i drogich, właśnie wymiana popychaczy. Olej wymieniamy co 10 tyś km a nie co 30, to 30 miało wyglądać ładnie w broszurkach.Tu masz link, jeden kolega to przerabiał z silnikiem EW10A http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=91865.msg1113789#msg1113789

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2018, 21:25:56 »
Swoją drogą to co wy tym moturom robicie. Miałem w lagunie 2.0 z 1999 roku 340 tys. km. przejechane i nie wiem co to były jakieś smoki, fazy rozrządu itp. itd, a i 2 lata przed oddaniem na złom nawet poziomu oleju nie sprawdzałem bo mi się nie chciało. Do końca żywota auto jeździło i odpalało. Ja rozumiem, że takie problemy mogą występować w tych nowych turbo-burbo kosiarkach, ale żeby w starych autach...?

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2018, 23:35:03 »
Dzięki za link. Laguna miała jednak inny silnik, EW10 jest jeszcze bodajże w 407, i na pewno ciągnie olej. Jedyne auto jakie w ogóle nie brało mi oleju to była Honda Civic.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2018, 06:20:59 »
Dzięki za link. Laguna miała jednak inny silnik, EW10 jest jeszcze bodajże w 407, i na pewno ciągnie olej. Jedyne auto jakie w ogóle nie brało mi oleju to była Honda Civic.


EW10A ciągnie olej dobre żarty :)

Offline Artur Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Kombi 2006 2.0 PB
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 10, 2018, 08:08:28 »
U mnie przez ok 3000km zjadł pół znacznika na bagnecie ( nie wiem ile to w przeliczeniu na litry, dziś będę robić dolewkę to zobaczę ). W porównaniu do Hondy która przez 10 000km nie zużywała grama oleju, to dla mnie jest duże zużycie ( aczkolwiek jest to pewno normalne zużycie dla C5 ).

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 10, 2018, 08:24:53 »
Jaki masz przebieg? Przy 300 tys, może zżerać trochę oleju, ale wtedy się go dolewa. Jak zżera więcej to wymienia się na półsynetyk potem na mineralny i tak zwykle spokojnie dociągnie się do takiego stanu, że auto przerdzewieje, a silnik będzie działał.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 10, 2018, 08:47:58 »
U mnie przez ok 3000km zjadł pół znacznika na bagnecie ( nie wiem ile to w przeliczeniu na litry, dziś będę robić dolewkę to zobaczę ). W porównaniu do Hondy która przez 10 000km nie zużywała grama oleju, to dla mnie jest duże zużycie ( aczkolwiek jest to pewno normalne zużycie dla C5 ).


Napewno nie jest to normalne zużycie dla tego silnika. Mój jeden ma 220tys.km drugi 185tys.km i obydwa jeżdżą na 5w40 i oleju od wymiany do wymiany nie ubywa ani grama. Wcześniejszy egzemplarz z EW10A jak go sprzedawał em znajomemu do wypożyczalni to miał 340tys.km i tak samo żadnej dolewki między wymianami i cały czas 5w40 oczywiście w każdym olej wymieniany co 8-10tys.km.Przerobilem już kilka sztuk EW10A i w żadnym nie spotkałem się z ubytkiem oleju

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2018, 17:53:41 »
Jaki masz przebieg? Przy 300 tys, może zżerać trochę oleju, ale wtedy się go dolewa. Jak zżera więcej to wymienia się na półsynetyk potem na mineralny i tak zwykle spokojnie dociągnie się do takiego stanu, że auto przerdzewieje, a silnik będzie działał.
EW10A tylko 5W40 Zmiany na mineralny ten silnik nie przetrwa. Co do 10W40 też będą problemy. Silniki te mogą brać olej, jeśli był zmieniany zgodnie z zaleceniami producenta (30 tyś km). Jeśli wymiany były robione wcześniej (10 tyś km) problem nie będzie występował. Problem nie jest w silniku a w zaleceniach co do niego. "Jak dbasz tak masz."  Szkoda tylko że większość jednak słuchała zaleceń producenta.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 10, 2018, 21:54:46 »
Starego złoma nie ma co przeżywać.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2018, 07:24:51 »
EW10A tylko 5W40 Zmiany na mineralny ten silnik nie przetrwa. Co do 10W40 też będą problemy.

A co się takiego może stać jeżeli silnik EW10A będzie jeździł na 10W40 z wymianami co 10000km ?
Jakie problemy mogą wystąpić po przejsciu na półsyntetyk ?
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2018, 08:36:25 »
Naukofcy mówią, że żadne. Co najwyżej będzie mniej oleju żarł. Przejście w drugą stronę (z półsyntetyka na syntetyk) może spowodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie starego silnika.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 11, 2018, 09:49:03 »
Naukofcy mówią, że żadne. Co najwyżej będzie mniej oleju żarł. Przejście w drugą stronę (z półsyntetyka na syntetyk) może spowodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie starego silnika.

Śmiem wątpić.
Mój poprzedni samochód był tego przykładem.
Miałem Xanatie 1,9TD z przebiegiem 200k km i zalewany był jakimś polsyntetykiem.
Po zakupie przeszedłem na Midlanda 5W40 i przez kolejne 60kkm nie miałem żadnych problemów z braniem oleju.
Ważniejszy jest stan silnika a dopiero później to jaki jest wlewany olej.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 11, 2018, 11:19:50 »
Stary dobry diesel stąd brak problemów.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 11, 2018, 12:33:31 »
Naukofcy mówią, że żadne. Co najwyżej będzie mniej oleju żarł. Przejście w drugą stronę (z półsyntetyka na syntetyk) może spowodować wypłukanie nagarów i rozszczelnienie starego silnika.


Bzdura. Kupiłem jednego C5 z przebiegiem 190tys.km i ktoś nie wiem czemu lał 10w40 od razu po zakupie przeszedłem na Totala 5w40 i od tej pory zrobiłem 50tys.km i oleju nie ubywa ani grama i nic też się nie rozszczelnilo. A przejście w EW10A  z pełnego na polsyntetyk będzie miało taki efekt że wariator będzie dostawał po dupie bo olej będzie gestszy i później do niego dociera przy rozruchu

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 11, 2018, 12:52:42 »
Toteż w swojej wypowiedzi użyłem słowa Naukofcy zamiast Naukowcy bo też w ich wiedzę wątpię. Najczęściej naczytają się bzdur marketingowych i tyle.

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 11, 2018, 18:01:16 »
A przejście w EW10A  z pełnego na polsyntetyk będzie miało taki efekt że wariator będzie dostawał po dupie bo olej będzie gestszy i później do niego dociera przy rozruchu

Nie no ... bez jaj ... przecież współczesne oleje nie spływają całkowicie ze smarowanych elementów.
Jeżeli element był smarowany to olej na nim pozostał, nie spłynął całkowicie.
Spójrzcie na filmiki na YT, gdzie z samochodu spuszcza się cały olej, a mimo to silnik jeszcze długo chodzi.
Podejrzewam, że większym problem byłoby taka sytuacja przejście z syntetyka na minerał i odpalanie silnika nie uruchamianego dłuuugi czas  w temperaturze duuużo poniżej zera
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 11, 2018, 18:57:27 »
EW10A tylko 5W40 Zmiany na mineralny ten silnik nie przetrwa. Co do 10W40 też będą problemy.

A co się takiego może stać jeżeli silnik EW10A będzie jeździł na 10W40 z wymianami co 10000km ?
Jakie problemy mogą wystąpić po przejsciu na półsyntetyk ?
Po pewnym czasie a najpewniej zimą zaczną odzywać się popychacze zaworowe, następne będzie KZFR. No i zacznie się branie oleju jeszcze większe. Pierścienie zgarniające zabiją się nagarem dużo szybciej i problem się tylko pogłębi. Nie wiem na czym moje C5 jeździło nim je kupiłem, ale na początku pochłaniał 2L od wymiany do wymiany. Obecnie po kilku wymianach Totala 5W40 sytuacja jest już na tyle dobra że do następnej wymiany raczej nic nie doleję. Wymył się silnik i sytuacja się uspokoiła.

Offline Jarosław Rzeźnicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Racibórz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 tourer 2.0 16v/C5 x7 tourer 1.8 16v/C2 1.1 sx/C3 1.4 Control+
  • Miejscowość: Racibórz
Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 11, 2018, 19:44:49 »
A przejście w EW10A  z pełnego na polsyntetyk będzie miało taki efekt że wariator będzie dostawał po dupie bo olej będzie gestszy i później do niego dociera przy rozruchu

Nie no ... bez jaj ... przecież współczesne oleje nie spływają całkowicie ze smarowanych elementów.
Jeżeli element był smarowany to olej na nim pozostał, nie spłynął całkowicie.
Spójrzcie na filmiki na YT, gdzie z samochodu spuszcza się cały olej, a mimo to silnik jeszcze długo chodzi.
Podejrzewam, że większym problem byłoby taka sytuacja przejście z syntetyka na minerał i odpalanie silnika nie uruchamianego dłuuugi czas  w temperaturze duuużo poniżej zera


Nie napisałem tego na podstawie oglądanych filmów na YT tylko z własnego doświadczenia gdzie po przejściu z 10w40 na Totala 5w40 wariator ucichl i nie słychać go nawet zima przy odpalaniu a na półsyntetyku warkot był nawet  w upalne dni. Nie wspominając już o tym że silnik zaczął dużo ciszej pracować na syntetyku

Offline Wojciech Sekuła

Odp: Koło zmiennych faz rozrządu 2.0 16V 2006
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 11, 2018, 22:00:28 »
Hmmm ..u kolegi bylo wrecz odwrotnie.
Ten sam silnik EW10A, kolega z jakichs sobie tylko znanych powodów wlewa 10W40 (ma okolo 260k km przebiegu).
Jego silnik chodzi ciszej niz moj (5W40, przebieg 200k km przebiegu). ki nie biora oleju.

Oba silniki nie biorą oleju.
pozdrawiam
Wojtek

----------------------------------
byla Xantia Break 1,9TD, 1996r
była C5 Break, 2.0 + LPG, 2005r.