Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy  (Przeczytany 7387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« dnia: Październik 10, 2018, 23:00:57 »
Mam koledzy przeczyszczoną przepustnice i krokowy, obroty utrzymują się ok 1500 a przy każdym dodaniu gazu lub odpuszczeniu mocno szarpie. Rozumiem że trzeba zrobić adaptację czego nie zrobił mechanik ( ponoć nie udało mu się,  poinformował mnie o tym)  co mam teraz zrobić?  Potrzebuje Lexii czy mogę to zrobić inaczej? A drugie pytanie to zastanawiam się mocno nad zakupem Lexii dla wlasnego użytku dlatego zapytam czy taki wybór będzie dobry  https://allegro.pl/lexia-3-pp2000-citroen-peugeot-diagbox-8-46-silver-i7402550772.html a może inne propozycje tańsze lub droższe?

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2018, 08:33:26 »
Wszystkie rurki podpięte prawidłowo ? Może lewe powietrze łapie?

Co do kabla - ale mnie rozbawił tym SILVER i GOLD  - na zdjęciach jest wersja okrojona - brak filtra CAN i brak wszystkich transoptorów. Taki sprzęt oczywiście  w większości przypadków zadziała. Do robienia mk1 wystarczy starsza wersja np. używana - diagboxa 8.46 nie potrzebujesz, lepiej działa sama le xia na winxp .
Co do adaptacji to wystarczy uniwersalny (profesjonalny) sprzęt który komunikuje się z ECU silnika .

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2018, 20:30:30 »
No myślę że wszystko dobrze podpięte, a czy po takim czyszczeniu wszystko powinno być ok? U mnie nie jest obroty 1500 a czasem i 2000, każde odpuszczenie gazu i dodanie gazu do mocne szarpnięcie,  jak dam drugi bieg i odpuszczę gazu to przyśpiesza sam potem zwalnia i znów przyśpiesza, po prostu po czyszczeniu auto żyje własnym życiem :)

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2018, 22:26:20 »
A masz linkę czy przepustnica elektryczna?
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 15, 2018, 21:44:56 »
Koledzy na tygodniu wybieram się na mały dwuosobowy spot techniczny do naszego klubowego kolegi z Lubelszczyzny Wojtka, między innymi podmienimy swoje cewki zapłonowe dla sprawdzenia poprawności działania mojej cewki ale przy okazji chcę przeprowadzić adaptację po czyszczeniu krokowca i przepustnicy bo od tygodnia jeżdżę z obrotami jałowymi 1500-2000 i szarpaniem przy dodawaniu i odpuszczeniu pedału gazu. Mój mechanik nie zrobił adaptacji a ja wcześniej nie miałem jak podjechać na komputer. Odłączenie aku na kilkanaście minut nic nie dało.  Kolega Wojtek ma Lexię i chcielibyśmy to w miarę szybko i sprawnie zrobić. Dlatego prośba do Was, czy może ktoś w prosty sposób opisać krok po kroku jak przeprowadzić adaptację po czyszczeniu krokowca i przepustnicy w C5 mk1 2.0B 2001? 

Offline Kamil Halinowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 186
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C4 II 2011r 1,6 HDI 92KM, Citroen C4 Grand Picasso I 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 15, 2018, 23:32:07 »
To tak. Po pierwsze miałem to samo. Żadne czyszczenie krokowców czy przepustnic nie pomagało (może odrobinkę), a problem rozwiązała dopiero wymiana krokowca na nowy. Do dziś pamiętam, że to najlepiej zainwestowane 38 zł w banana na twarzy dotyczące problemów z motoryzacją. Adaptacji nie próbowałem nawet a i po wymiame nie była potrzebna. A też już tyle postów wynalazłem i przeczytałem o adaptacji że glowa mala. Ale u mnie była przepustnica na linkę. W elektronicznej zapewne sprawa ma się inaczej. Po drugie o ile mi wiadomo z tego co wyczytałem jakiś czas temu, to adaptację przeprowadza się na zimnym silniku, nieodpalanym od co najmniej 10 minut, no ale mimo to ostygniętym. Po trzecie przed sprzedażą C5 bawiłem się tam lexią trochę i znalazłem tę opcję. Teraz jej z pamięci nie odtworzę, ani nie znajdę, bo dla mojego C4 już lexii nie ma, tylko diagbox. Choć i w diagu chyba to widziałem. Po trzecie mam interfejs i mógłbym ewentualnie pomóc, ale czas na takie sprawy znalazłbym dopiero po 23 października, bo teraz mam trochę urwania głowy właśnie do wtorku za tydzień. A takie zabawy z kompem to z doświadczenia wiem, że na 15 minutach się nie kończą. Także ode mnie tyle informacji.
@edit
Jeszcze dodam, że przed wymianą krokowca wymieniłem jeszcze czujnik przepustnicy i też dał obiecujące wyniki, ale mimo wszystko wciąż było nie tak. Już nawet miałem map sensor kupować. Wszystko po omacku. Ostatecznie po czujniku przepustnicy kupiłem i wymieniłem krokowca, i było okej. Jeszcze na próbę wkręciłem stary czujnik przepustnicy i na nim też było w porządku, więc zostawiłem już na starym. Stary krokowiec zablokował się w wysuniętej pozycji i stąd to wszystko było. A objawiało się tak samo, że po nagrzaniu silnika samochód wykonywał zdecydowane i mocne szarpnięcie po zdjęciu nogi z gazu, po czym potrafił znowu szarpnąć i nabierać prędkości, mimo że nie wciskałem gazu. Żeby wyhamować, musiałem wysprzęglać i hamować, a obroty wtedy nieźle falowały. Od normalnych wartości aż do 2500 obrotów nawet. Wyglądało jakbym jakieś przygazówki robił, a to samochód sam tak reagował. Czasem jak nie falował, to po wysprzęgleniu po prostu były podniesione obroty w okolicach 1500 obrotów. A gdy chciało się hamować bez wysprzęglania, to lewa stopa na podłodze sobie stała, prawa stopa na hamulcu, a czułem jak samochód mimo wszystko chce się wyrywać spod hamulca i przyspieszać. Zupełnie jakbym miał trzecią nogę cisnącą na gaz. To naprawdę było jak samochód żyjący swoim życiem.
Dlatego w tym wszystkim co piszesz, zabrakło mi informacji o którą już kolega zapytał wyżej, czyli jaką masz przepustnicę. Elektroniczną czy na linkę.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2018, 23:52:16 wysłana przez Kamil Halinowski »
Jest:
-Citroen C4 II (B7) 2011r 1,6 HDI 92KM
-Citroen C4 Grand Picasso I (UA) 2008r 2.0 HDI 138KM MCP Exclusive

Było:
-Citroën C5 I 2002r liftback 2.0 16v LPG   
-Mazda MPV 2004r 2.0 CiTD

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2018, 09:34:34 »
Mam na linkę,  ale mechanik powiedział że jeszcze tam coś elektronicznego jest to pewnie czujnik przepustnicy

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2018, 09:35:19 »
Jutro kupuje krokowca,  już zamówiłem w sklepie za 65 zł

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2018, 18:45:04 »
Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale zrobiłem, wróciłem z roboty i na ciepłym silniku wymieniłem krokowy na nowy, w takim stanie jakim go wyjąłem z pudełka tak go wsadzilem.  Po odpaleniu osiągnął silnik na kilka sekund obroty 4000 a potem falowały między 2000-2500. Zgasiłem, odłączyłem klemy na 10 minut, ponownie odpalam i to samo, teraz delikatnie jest między 1000 a 1500 ale nie są to normalne obroty i podczas jazdy nadal szarpie. Co robić,  gdzie szukać przyczyny? Tak jest od samego początku po czyszczeniu krokowca i przepustnicy, na nowym silniku również nie ma zmiany.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2018, 19:07:09 »
Dla pewności odłączam na całą noc aż wystygnie i zobaczymy co będzie rano

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 17, 2018, 16:23:29 »
No i bez zmian, wizyta pod komputer musi być

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2018, 12:43:44 »
Odpal zimny silnik i nie dotykaj gazu. Zostaw tak aż wlaczą się wentylatory od chłodnicy. Klime i światła wyłącz.
Komputerem nie zrobisz adaptacji jak jest linka.
Jak to nie pomoże, to pewnie dziura jest w kolektor e ssącym.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2018, 16:41:28 »
Kolego wszystko było dobrze,  no chodź była różnica w obrotach czasem 100-200 i występowało delikatne szarpanie podczas odpuszczania gazu poniżej 2500 obrotów i zasugerował mi mechanik wyczyszczenie przepustnicy i krokowca, wyczyścił to i oddał mi z podwyższonymi obrotami tak do 1500 i szarpaniem podczas wyciskania i odpuszczania gazu. Postanowiłem po kilku takich dniach wymienić krokowy na nowy,  zrobiłem to sam w kilka minut ale obroty wtedy zaczęły podchodzić nawet do trzech tysi na początku a teraz tylko przy starcie mam 3000 i spadają do 1500-2000 i szarpanie nadal jest.  Czy taki sposób jak piszesz pomoże nawet po kilku dniach jeżdżenia bez adaptacji?  Odłącze aku na noc i rano zrobię tak jak mówisz. Oby to pomogło

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2018, 19:30:29 »
Słyszałem również że powinno się przekręcić na zapłon i odczekać. 15 sekund potem wyłączyć na 15 sekund i tak 3 razu i dopiero odpalić ale czy to prawda - nie wiem.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2018, 20:52:48 »
Sprawdź jeszcze linkę czy przez nią nie zamyka się przepustnica.
Niektórzy mechanicy boją się francuzów, a już szczególnie Citroenów i chyba ze strachu lub niewiedzy popełniają błędy.
A linka w Psa inaczej wygląda niż w niemcu.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2018, 22:02:14 »
To znaczy jak ma być linka?  No nie bardzo rozumiem

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2018, 07:07:34 »
To znaczy jak ma być linka?  No nie bardzo rozumiem
Tak żeby przepustnica była zamknięta.
Linka jest regulowana i mechanik mógł za mocno ją napiąć lub się linka zacina.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2018, 18:22:59 »
Rozebrałem dziś jeszcze raz i popatrzyłem, linka jest luźno, poruszałem przepustnicą i wszystko chodzi ładnie.  Zatkałem szczelnie ręką przepustnice, bardzo ładnie mi rękę zassała ale nie zgasła czy to znaczy lewe powietrze?  Elektryk mój do którego zajechalem po drodze powiedział że jak na jego ucho jest lewe powietrze a w domu jak Rozebrałem to jeszcze zauważyłem że podczas falowania na wolnych czop silniczka wykonuje ruchy przód tył, powinien na wolnych takie ruchy wykonywać?  Podwyższone stałe obroty to jedno ale i podwyższone falowane to drugie

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Adaptacja po czyszczeniu krokowca i przepustnicy
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2018, 22:06:13 »
To jak już masz tak daleko, to odkręcić przepustnice i zobacz czy masz uszczelek pod spodem.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.