Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania  (Przeczytany 1367 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« dnia: Październik 18, 2018, 11:40:35 »
Miałem ostatnio okazję przejechać się C5x7 w wersji ze 163 konnym 2.0Hdi i zauważyłem, że układ wspomagania pracuje tam jakby lepiej - kierownicą kręci się lżej niż u mnie.
Z czego to może wynikać? Jest inna pompa, czy parametry pracy są inaczej dobrane? Może to kwestia nadwozia?
Nie ma problemów ze wspomaganiem , pracuje równo , płynnie ale jednak nieco więcej oporu stawia kierownica.
Floating on ;)

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 18, 2018, 11:52:25 »
Ja mam RHR z końca 2009 i jak dla mnie kierownica chodzi za lekko. Wolałbym nieco większy opór.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2018, 12:12:53 »
Generalnie odbiór wspomagania pewnie jest bardzo subiektywny. W poprzedniej C5 MKI siła wspomagania była porównywalna z tą w C5x7 ale po drodze miałem Avensisa z 2012 roku i tam siła wspomagania była tak duża, że byłem w lekkim szoku :) I tam faktycznie aż za duża, może stąd moje "Narzekanie " na C5 :)
Floating on ;)

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2018, 21:32:57 »
U mnie jak przesiadam się z Mk3 do Mk2, to kierownica - mam wrażenie - sama ucieka mi spod rąk.W Mk3 u mnie wydaje się wspomagać nieco mniej, niż w Mk2. To chyba nawet dobrze, bo gdzieś lepiej auto czuć. No i to, co niektórzy piszą o "zacinającym" się wspomaganiu przy ruszaniu spod świateł. Też to u siebie dostrzegam, że jak ruszę np. spod tych świateł i chcę lekko skorygować, to trzeba mocniej pchnąć kierownicę, żeby wspomaganie "ruszyło". Wg mnie to ono cały czas jest, tylko zmniejsza siłę, żeby przy ruszaniu autko toczyło się prosto a nie próbowało pływać na boki. Taka tam moja teoria, może słuszna..? ;)

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2018, 21:42:32 »
W pugu 508 też lekko ruszając żeby lekko skorygować muszę jakby przeskoczyć przez jakiś rowek w kierownicy jak galka od balansu we wzmacniaczach.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2018, 09:02:50 »
Z czego to może wynikać?
Np. ze złej regeneracji maglownicy. Tzn. źle złożona głowica maglownicy daje taki efekt mam to w jednym ze swoich C5 ale nie chce mi się tego poprawiać a żona nie narzeka, że zbyt ciężko pracuje wspomaganie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2018, 09:19:06 »
No właśnie też mi się wydaję, że ci którzy narzekają w X7 na zbyt ciężką pracę wspomagania mają problem z maglownicą. Jeździłem dwoma C5 X7 i mam porównanie do Volvo XC60, Volvo V70, V60, Alfa 159, BMW F31 i z wszystkich tu wymienionych to właśnie w C5 X7 wspomaganie jest tak ustawione że kręci się zdecydowanie najlżej. Żona jak się przesiada do C5 to zawsze mówi, że jeździ się jej najłatwiej bo kierownica tak leciutko pracuje.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2018, 10:12:11 »
Czy wszystkie C5MK3 mają wspomaganie ze zmienną siłą i ten sam system? U mnie wspomaganie na postoju chodzi bardzo lekko, można 1 palcem kręcić kierownicą i żona jak czasami nim jeździ to też jest zadowolona, bo działa lżej niż w jej yarisce z przebiegiem 20k km. Natomiast przy szybkiej jeździe czuć jak układ się utwardza. Kiedyś na szybko zjechałem po wyhamowaniu z dużej prędkości na rondo, to poczułem opór na kierownicy przez chwilę zanim się nie przestawiła na lekki tryb. Mam porównanie do kilku aut służbowych i w C5 kręci się najlżej. W Mk1 było trochę ciężej na postoju, ale też nie odstawała od innych marek.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: C5 X7'08 2.0 HDI RHR 136KM - siła wspomagania
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2018, 17:14:55 »
No ja nie narzekam na wspomaganie, jedyne co zauważyłem to te jakby dwa sposoby działania. Lżejsze (np. po odpaleniu jak manewruję, chodzi lekko, ale ciutkę ciężej od Mk2) i to, kiedy trzeba z trochę większą siłą ruszyć kierownicą (np. przy ruszaniu spod świateł).
Ogólnie nie chodzi ciężko tak, żeby trzeba się było z czymkolwiek męczyć, albo żeby przeszkadzało. Inna sprawa jak mi się nie włączało. Wtedy zamiast jednym paluszkiem to i dwoma rękoma miałem męczarnie ukręcić.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka