Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Po długim czasie na zapłonie  (Przeczytany 1263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Frontczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Zduńska Wola
  • Posiadany samochód: C5 Mk2 2.0 16v LPG
  • Miejscowość: Zduńska Wola
Po długim czasie na zapłonie
« dnia: Październik 19, 2018, 06:37:02 »
Panowie, czy to normalne ze w jak mam na zapłonie auto jakąs chwile to pozniej auto ciezko odpala? czy to objaw uszkodzonego wtrysku który podaje paliwo cały czas np?


2.0 ew10a

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Po długim czasie na zapłonie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2018, 06:50:14 »
Albo instalacji LPG... To będzie ciężkie do zlokalizowania. Nawet jak zakręcisz gaz na butli, będzie jeszcze w przewodach więc z nich też trzeba spuścić ciśnienie z układu. Czyli trzeba rozłączyć przewód idący z butli, jak i przewód idący z reduktora do listwy wtryskowej. Radzę zachować szczególną ostrożność, gazu w rurce idącej od butli do reduktora jest sporo. Przy jego rozprężaniu możliwe jest poparzenie. Później można wykorzystać okazję i zmienić filtry LPG. Po ponownym połączeniu trzeba bardzo dokładnie sprawdzić szczelność.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Po długim czasie na zapłonie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2018, 13:02:38 »
Auto odpalasz rozumiem na benzynie?
W tych czasach inaczej się nie da... Za wyjątkiem opcji "ciepły start" występujących w niektórych sterownikach LPG. Ale w przypadku EW10A nie zaleca się jej używać.

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: Po długim czasie na zapłonie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2018, 22:16:19 »
Auto odpalasz rozumiem na benzynie?
W tych czasach inaczej się nie da... Za wyjątkiem opcji "ciepły start" występujących w niektórych sterownikach LPG. Ale w przypadku EW10A nie zaleca się jej używać.

Dlaczego nie można stosować ciepłego startu?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Po długim czasie na zapłonie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2018, 22:47:10 »
Auto odpalasz rozumiem na benzynie?
W tych czasach inaczej się nie da... Za wyjątkiem opcji "ciepły start" występujących w niektórych sterownikach LPG. Ale w przypadku EW10A nie zaleca się jej używać.

Dlaczego nie można stosować ciepłego startu?
Taką opinię słyszałem od kilku instalatorów, ale próbowałem jak z tym jest naprawdę.
Zastosować teoretycznie można, ale jest dużo warunków które muszą zostać spełnione aby miało to sens i nie rozjechało map. Próbowałem używać kiedyś tej opcji w kilku samochodach. O ile w seicento 1.1MPI dawało to radę, to w Xantii po kilku takich startach zaczynały się problemy z falowaniem, zimą nawet gaśnięciem. W C5 po dłuższym czasie zaczynało się lekkie falowanie. Zysku ta opcja prawie nie dawała, koniecznie przy dużych silnikach trzeba większą temperaturę przełączania ustawić żeby nie zamroziło reduktora (i nie podało gazu w fazie ciekłej w kolektor) co automatycznie zjadało "oszczędność" benzyny. Próbowałem, wniosek ciągle ten sam. Możliwe że jeśli bym odpowiednio poustawiał korekty po temperaturze, działało by to OK Bo jak próbowałem wspomagając reduktor webastem (mam wpięty piec webasta który pcha płyn w pierwszej kolejności w reduktor) wydawało się w miarę OK.  Może po prostu nie udało mi się tego idealnie ustawić. A może już mam dość zabawy z tym. Odpuściłem temat moim zdaniem nie jest wart zachodu, później przy wymianie reduktora czy listwy znów trzeba się z tymi korektami po temperaturze bawić od nowa. Rozgrzany silnik też mniej pali, więc i ilości zaoszczędzone dzięki tej opcji są symboliczne. Więcej zysku chyba daje piec webasta, szczególnie zimą. Szybciej ciepło, a i przełączy się szybciej. Ale to nie na ten temat.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2018, 23:07:20 wysłana przez Piotr Puścian »