Auto odpalasz rozumiem na benzynie?
W tych czasach inaczej się nie da... Za wyjątkiem opcji "ciepły start" występujących w niektórych sterownikach LPG. Ale w przypadku EW10A nie zaleca się jej używać.
Dlaczego nie można stosować ciepłego startu?
Taką opinię słyszałem od kilku instalatorów, ale próbowałem jak z tym jest naprawdę.
Zastosować teoretycznie można, ale jest dużo warunków które muszą zostać spełnione aby miało to sens i nie rozjechało map. Próbowałem używać kiedyś tej opcji w kilku samochodach. O ile w seicento 1.1MPI dawało to radę, to w Xantii po kilku takich startach zaczynały się problemy z falowaniem, zimą nawet gaśnięciem. W C5 po dłuższym czasie zaczynało się lekkie falowanie. Zysku ta opcja prawie nie dawała, koniecznie przy dużych silnikach trzeba większą temperaturę przełączania ustawić żeby nie zamroziło reduktora (i nie podało gazu w fazie ciekłej w kolektor) co automatycznie zjadało "oszczędność" benzyny. Próbowałem, wniosek ciągle ten sam. Możliwe że jeśli bym odpowiednio poustawiał korekty po temperaturze, działało by to OK Bo jak próbowałem wspomagając reduktor webastem (mam wpięty piec webasta który pcha płyn w pierwszej kolejności w reduktor) wydawało się w miarę OK. Może po prostu nie udało mi się tego idealnie ustawić. A może już mam dość zabawy z tym. Odpuściłem temat moim zdaniem nie jest wart zachodu, później przy wymianie reduktora czy listwy znów trzeba się z tymi korektami po temperaturze bawić od nowa. Rozgrzany silnik też mniej pali, więc i ilości zaoszczędzone dzięki tej opcji są symboliczne. Więcej zysku chyba daje piec webasta, szczególnie zimą. Szybciej ciepło, a i przełączy się szybciej. Ale to nie na ten temat.