Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01  (Przeczytany 2928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« dnia: Październik 25, 2018, 07:26:22 »
Szukałem jakiegoś średniego samochodu do mojej stajni, byłem napalony na Berlingo po lifcie ale nic sensownego nie było, a jak było to nie takie jakie chce i nie za te pieniądze które mam. W kwietniu trafiło się na naszym forum ogłoszenie i kupiłem Pikusia od naszego forumowego kolegi. Auto w bardzo dobrym stanie, dobrej cenie i równie pojemne jak Berlingo. Na początku byłem troszkę sceptycznie nastawiony na to 1.8 z LPG po poprzednich przebojach z zapalniczkami ale silnik poznałem i jest dla mnie odpowiedni. Toczy się, mało pali i jest prosty w naprawach, a jak mi brakuje diesla to biore Wiolki Księżną albo XMa  :lol:
 Niedługo po zakupie jako zostało potłuczone przez moją Panią - nie zmieściła się w bramie, ale lakiernik doprowadził wszystko do ładu.
 Co zrobiłem:
 - nabiłem klimę od zera i działa po dziś dzień,
 - wachacz był kuty i miał luzy, kupiłem blaszany, wymieniłem gumy i sworzeń,
 - przy okazji lakiernik odświeżył czarne listwy - pomalował strukturą do zderzaków i Pikuś nabrał blasku,
 - zrobiona została polerka,
 - za ciosem założyłem czujniki parkowania i światła do jazdy dziennej które ładnie się komponują,
 - wymieniłem wszystkie filtry wraz z olejem i zmieniłem z 10W40 na 5W40,
 - Pikuś dostał nowe dywaniki - korytka na całą podłogę, wycieraczki przednie,
 - końcowy tłumik był już dobrze skorodowany więc też wymieniłem na nowy.
 
 Na dzień dzisiejszy jest nalatane 202 tys. km.
 W planach jest:
 - muszę ręcznie wosk nałożyć,
 - rozrząd kompletny jeszcze przed zimą,
 - zamówiłem listwę wtryskową ACW02 bo obecnie zamontowane Valteki są już zużyte i świruje na LPG,
 - na wiosnę robie przednie hamulce i zmienię płyn hamulcowy bo już się tarcze kończą,
 - pranie tapicerki,
 - felgi aluminiowe lub fabryczne kołpaki bo tu dwa są połamane,
 - olej w skrzyni i układzie wspomagania też zmienię,
 - drobny wyciek z miski olejowej i zapocenie pokrywy głowicy.
 I planuję jeździć dalej bo bardzo mi Pikuś przypadł do gustu.
 
 Zdjęcia dostępne pod adresem:
https://drive.google.com/drive/folders/1-U0f9slKGcPUX2DlpdepuXB0AMEZeRNO

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2018, 11:34:59 »
Jeśli bawisz się w gadżety to pomyśl o dedykowanej lotce nad tylną szybę. Taka nieduża, a rewelacyjnie odmienia wygląd tyłu auta :)


Fajne wozidło. Też mam 1.8 z LPG i niedawno stuknęło mi 250 tysięcy na liczniku. Kula się i nie psuje. Gazu wciąga od 9 do 11 litrów na setkę (zależy jaka pogoda, trasa i czy się spieszę ;) )
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2018, 12:39:09 »
No lotka ciekawy pomysł, rozejrzę się i chętnie bym sobie zamontował.
Spalanie jest dla mnie bardzo akceptowalne, całe lato na klimie w małym Kraśniku spalanie wynosi mi około 9 litrów LPG.
Kiedyś myślałem że Citroen Xsara Picasso to takie "brzydkie kaczątko" ze stajni szewrona. Ale zmieniłem zdanie i polubiłem Pikusia. Dużo miejsca, wygodne i ergonomiczne autko. A demontaż tylnych foteli i zrobienie z auta rodzinnego małego busa to strzał w dziesiątkę.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 25, 2018, 12:49:05 »
Żałowałem przy ostatniej przeprowadzce, że jeszcze nie miałem Picasso. Z Krakowa do Milówki przenosiłem się 3-drzwiową zwykłą Xsarą. W sumie 5 kursów po 200km (tam i z powrotem), a Pikusiem pewnie byłyby góra 3 ;)


Z ciekawości: butlę masz w bagażniku czy w koszu koła zapasowego? Ja mam walcową w bagażniku wzdłuż lewej ściany. Trochę to ograniczyło przestrzeń i tak kombinuję, że jakby mi przyszło do wymiany butli to zrobię przekładkę, a do bagażnika wrzucę dojazdówkę.



"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 25, 2018, 22:15:27 »
W koszu koła mam butlę i to jest najlepsze rozwiązanie. Zostaje miejsce w bagażniku. Zapas wrzucam tylko jak jadę gdzieś dalej.Szukam tej lotki na tylną klapę.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 25, 2018, 22:55:38 »
Znalazłem coś takiego. Drogi i jeszcze wypadałoby pomalować. Jeśli to jest taki jak na zdjęciu, zachodzący na boki to chciałbym taki. Bardziej mi się podoba od fabrycznego ;)
http://www.spojler.pl/produkt/16529/citroen-xsara-picasso-citroen-xsara-picasso-i---daszek-nad-tylna-szybe---roof-spoiler---tc-cxsp-03-tuning#img
Takie zachodzące na boki były fabrycznie w niektórych wersjach Corsy B - super to wyglądało.

Ciężko znaleźć w sieci fabryczny daszek. Chyba prędzej na szrocie jakimś.
Ewentualnie poszukać klapy z lotką i pogadać ze sprzedającym czy sprzeda sam daszek. Ten jakoś dziwnie wygląda, jakby niefabryczny czy coś albo jakaś inna wersja: https://allegro.pl/klapa-tyl-tylna-citroen-xsara-picasso-01r-i7502852071.html
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Citroen Xsara Picasso 1.8 16V MKI '01
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2018, 07:05:45 »
No fakt samych lotek jak na lekarstwo, poszukam na spokojnie może się coś trafi. Poszukam raczej fabrycznej. Jeszcze się poprzyglądam, może na ulicy spotkam takiego Pikusia bo nigdzie na żywo nie widziałem takiej lotki albo nie zwracałem uwagi.
ACW02 zamontowane i jest rewelacyjna poprawa.W sobotę rozrząd wymieniam.No i nie podobają mi się wycieki spod pokryw zaworów i też będę je na dniach robił. Jak pogoda pozwoli to i silnik umyję.
Rozrząd zrobiony, zalany nowy płyn chłodniczy, uszczelniłem pokrywy zaworów i wymyłem całą odmę, wymieniłem końcówkę drążka i pojechałem na zbieżność bo się rozjechała. Ćwierka coś na pasku osprzętu ale na tyle mało że nie idzie wyczuć która rolka się kończy i poczekam bo nie chcę na wyrost wszystkiego zmieniać.
Jeszcze poduszki silnika muszę zmienić, założyć kapcie na zimę i cieszyć się jazdą.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2018, 08:39:32 wysłana przez Kudyba Wojciech »