Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r  (Przeczytany 10914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #75 dnia: Listopad 10, 2018, 12:47:10 »
Zalozylem dzis sonde u mnie byla delphi a zapodalem bosch mialem uzywke no i jest lepiej autko sie zbiera lepiej jak bylo zobacze pojezdze czy teraz swiece nie sa zalewane. Odezwe sie wkrotce czy to byl trafiony punkt ;)

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 12, 2018, 18:59:46 »
Zalozylem dzis sonde u mnie byla delphi a zapodalem bosch mialem uzywke no i jest lepiej autko sie zbiera lepiej jak bylo zobacze pojezdze czy teraz swiece nie sa zalewane. Odezwe sie wkrotce czy to byl trafiony punkt ;)
No i jak Jacku pojeździłeś trochę? Podziel się spostrzeżeniami.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 13, 2018, 18:35:36 »
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 13, 2018, 19:43:05 »
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem.
Jakaś znaczna różnica pomiędzy sondą używaną a nową? (zrozumiałem, że dwie wkręcałeś)
Jak nie to "pudło"...

EDIT: ja to bym chciał zdiagnozować dotychczasową starą sondę i ocenić o co jej chodziło...bo to dalej wymiana w ciemno
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2018, 20:41:19 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Piotr Hańczuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (x7) 2.0 16V
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 13, 2018, 20:04:17 »
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.
Nieprecyzyjne to trochę. Czytelnik nie będzie wiedział czy sonda pomogła czy nie a już mieszasz w to gaz.
Ocen, opisz czy na pb auto jeździ jak powinno. Ewentualnie jakie masz zastrzeżenia.
A no i jeżeli wcześniej gazowników nie zauważył padniętej sondy, to wniosek jest jeden..., zmień gazownika.


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 14, 2018, 07:14:56 »
Kupilem nowa sonde dzis wymienilem. Powiem tak zrobilem z 20km jest lepiej, odkrecilem swiece nie zalewa ich teraz. Ustawie na dniach gaz zobaczymy jak bedzie jezdzilo. Chociaz chcial bym sie przejechac taka C5 jak moja zeby porownac.
Nieprecyzyjne to trochę. Czytelnik nie będzie wiedział czy sonda pomogła czy nie a już mieszasz w to gaz.
Ocen, opisz czy na pb auto jeździ jak powinno. Ewentualnie jakie masz zastrzeżenia.
A no i jeżeli wcześniej gazowników nie zauważył padniętej sondy, to wniosek jest jeden..., zmień gazownika.
Nie miał jak zauważyć padniętej sondy... Zmienił jej się "zakres pracy" i pewnie falowała... A że trzeba było do tego dużo więcej paliwa... to już inna sprawa. Takie usterki są trudne do ustalenia. Niby działa... a jednak nie tak jak powinna.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 14, 2018, 11:39:49 »
Powiem tak jedzie lepiej ale dalej jest roznica na zimnym jedzie duzo lepiej pozniej jak sie nagrzeje to jakby traci troche tej mocy. Nie mialem okazji jechac taka C5 z tym silnikiem wiec niemam do czego porownac. Moja zona ma Lagune z silnikiem 1.8 120 koni to czuc reakcje na gaz i jakos to jedzie a tu jakby sie strasznie pomalu wkrecalo sie na obroty.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 16, 2018, 15:03:38 »
Mam dosc juz tego auta potrzebuje osoby ktora by sie zajela moim autem i naprawila go a nie tak jak ja wymienilem juz prawie wszystko i dalej problem istnieje

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 16, 2018, 19:24:23 »
A co jeszcze zostało do wymiany? :D Z tego co wiem, przepustnica, wtryskiwacze, pompa paliwa....
Potrzebujesz "świeżego" podejscia do problemu. Sam jesteś już zmęczony.

Dałem w jednym z postów "namiar", spróbuj się tam dogadać.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 16, 2018, 21:03:40 »
A podobno benzyny takie bezproblemowe...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 16, 2018, 22:13:54 »
A podobno benzyny takie bezproblemowe...
Bo są.....ramen. Problemem są mechanicy....
Jacek ma problem wpaść na właściwe rozwiązanie....

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 18, 2018, 08:42:14 »
Pawel musze dorobic jakies korki zeby to zatkac i sprawdzic bo to zasysanie jest dalej i to mnie tylko teraz nurtuje. Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 18, 2018, 09:09:23 »
Pawel musze dorobic jakies korki zeby to zatkac i sprawdzic bo to zasysanie jest dalej i to mnie tylko teraz nurtuje. Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie
U mnie też zasysa, a silnik chodzi jak wściekły. Ja tu nie widzę problemu. Ten typ tak ma. No ale sprawdzić nie zaszkodzi.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 18, 2018, 09:29:26 »
Piotr a widziales filmik jak u mnie zasysa tak ze ciezko korek odkrecic a jak sie zagrzeje to slychac taki pisk upuszczam bagnetem oleju i piszczenie znika

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 18, 2018, 09:51:19 »
Moj ojciec powiedzial zebym zdejmowal glowice i szukal problemu moze ktorys zawor albo pierscienie
Do takiej czynności to trzeba mieć "zdiagnozowane" podejrzenie, nic na hop...
Na dziś odetnij odme od dolotu i sprawdź pracę silnika.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 18, 2018, 10:25:28 »
Piotr a widziales filmik jak u mnie zasysa tak ze ciezko korek odkrecic a jak sie zagrzeje to slychac taki pisk upuszczam bagnetem oleju i piszczenie znika
Piszczy zaworek w korku oleju. Tak tam jest zaworek który ma ciśnienie upuszczać. U mnie akurat nie piszczy...
Korek i u mnie ciężko odkręcić.Sprawdzić to na pewno nie zaszkodzi. Sam się zastanawiam czy przez te podciśnienie te silniki nie biorą oleju... Niby nie mam z tym problemów... Ale krążą takie opinie że te silniki to olej lubią. Może właśnie tędy potrafią go wyciągać. Bo też te podciśnienie wydaje mi się dyskusyjne.Więc popieram pomysł z odłączeniem odmy i puszczeniem jej w atmosferę dla testu. Niby to jest niezgodne z przepisami... Ale akurat testy tego wymagają. Zatkać tylko trzeba czymś dziurę powstałą w dolocie tym sposobem.
Jednak uważam że w Twoim wypadku to nie pomoże. Mogę nie mieć racji  ;)

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 18, 2018, 15:16:08 »
O tym zasysaniu korka, profesor  Chris cos tam opowiadał. Moze w tym silniku jest cos takiego jak ten zawór ?
Od 5:58 min


https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 18, 2018, 17:16:59 »
O tym zasysaniu korka, profesor  Chris cos tam opowiadał. Moze w tym silniku jest cos takiego jak ten zawór ?
Od 5:58 min


https://m.youtube.com/watch?v=Jp6PVh9OMRI
Jest wbudowany w pokrywę zaworów. Która jest rzekomo nowa u autora tematu.Chyba że naprawdę nowy wadliwy.... Może być że ze starym będzie lepiej.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 30, 2018, 12:28:38 »
Panowie wracam do mojego tematu odpialem ostatnio wtyczke od zaworu zmiennych faz i jezdzilem tak bez niego i nie bylo zadnych roznic w mocy moze to byc moja przyczyna ?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 31, 2018, 08:01:49 »
Twój samchód to "zbiera się" gorzej od malucha.... nie sądzę, bo po odpięciu oczekiwałbym spadku mocy na niskich obrotach", czyli byłoby jeszcze gorzej. Podglądnij zmiany kąta wałka....

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 22, 2019, 22:17:14 »
Witam doszedlem z autem po wielu trudach i wymianie wszystkiego czego sie dalo przyczyna ktos grzebal w sterowniku silnika wymienilem na inny i auto jezdzi normalnie zamykam temat pozdrawiam