Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Particle filter additive level too low ?  (Przeczytany 12068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Wojcieszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Syców
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Zainteresowania: C5 C4 C3
  • Miejscowość: Syców
Particle filter additive level too low ?
« dnia: Listopad 04, 2018, 16:08:27 »
Witam wszystkich cytryniarzy.. Niestety dziś miała być miła niedziela a od samego poranka zaczeła się źle.. Rano pojechałem zatankować na stacje benzynową.. Gdy wyjechałem po przejechaniu niespełna kilkusetmetrów zapaliła się kontrolka SERVICE i wyskoczył komunikat PARTICLE FILTER ADDITIVE LEVEL TOO LOW.
Dodam że mam cytrynę z 2008 roku 2.0 HDI 136 KM. Po przejrzeniu wszystkich internetów doczytałem ze konczy mi się dodatek do paliwa eolys. Mam własnie kilka pytań w zwiazku z tym. Jakie będą koszta uzupełnienia ? Czy konieczna jest lexia ? Czy mogę zrobić to jakoś własnymi siłami ( Jestem dość zielony, ale jeśli ktoś by mi wytłumaczył gdzie co i jak to myślę ze dałbym rade ) I najważniejsze pytanie ! Ponieważ aktualnie jestem w Holandii i będę zjeżdżał do Polski za około miesiąc czy mogę z tym tak jezdzić ? Przez ten czas szacuję że przejade ok 2 tys kilometrów razem z drogą do Polski, czy niestety muszę to robić na gwałt już teraz ? I jeszcze co może się stać gdybym jezdził bez tego płynu ? Pozdrawiam

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2018, 16:59:51 »
Na wszystkie twoje pytania była już tu odpowiedź ale w skrócie można samemu uzupełnić ale potrzebna jest lexia żeby wpisać dolewkę,po drugie   chcesz zrobić jeszcze ponad dwa tyś.km.trochę ryzyko że dowalisz fapa jak ci braknie płynu.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2018, 18:53:30 wysłana przez Henryk Guzicki »

Offline Daniel Gryglas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive, 2.0 hdi, 163 KM, HIII+
  • Zainteresowania: Sport, Lotnictwo.
  • Miejscowość: Piła
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2018, 18:05:31 »
Płynu wystarczy na jeszcze 2 tankowania to w teorii. Wychodzi ze powinienes na spokojnie dojechac do Polski. Uzupełnienie jest proste jesli masz kanał. Po wymianie zostaje wykasowanie komunikatu co spowoduje ponowne odliczanie.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2018, 18:37:22 »


Po wymianie zostaje wykasowanie komunikatu co spowoduje ponowne odliczanie.

No nie tak do końca. Trzeba wejść w kalkulator dodatku i przeprowadzić procedurę napełnienia zbiornika.

Wysłane z mojego MIX 2S przy użyciu Tapatalka

U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Daniel Gryglas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive, 2.0 hdi, 163 KM, HIII+
  • Zainteresowania: Sport, Lotnictwo.
  • Miejscowość: Piła
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2018, 18:57:16 »
Napisałem to w skrócie, ale jesli ktoś chce szczegółowo wiedzieć co i jak sie robi za pomocą lexi to faktycznie jednym z kroków jest wejscie w kalkulator dodatku. Co w skrócie dla laików oznacza wykasowanie komunikatu.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 060
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2018, 22:55:46 »
Ponieważ aktualnie jestem w Holandii i będę zjeżdżał do Polski za około miesiąc czy mogę z tym tak jezdzić ? Przez ten czas szacuję że przejade ok 2 tys kilometrów razem z drogą do Polski, czy niestety muszę to robić na gwałt już teraz ? I jeszcze co może się stać gdybym jezdził bez tego płynu ?
Teoretycznie po przejechaniu 2500 km od pojawienia się komunikatu nie odpalisz auta.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2018, 09:35:51 »
Nie ma co panikować. Do Polski dojedziesz jeśli musisz to tam robić. W zasadzie są dwa rozwiązania. Dajesz komuś lub sam to uzupełniasz  Jeśli robisz sam to musisz mieć płyn i interfejs Diag Box.
Kup sobie płyn WALKER EOLYS DPX 176 w opakowaniu 3l. W Polsce za niecałe 300zł. Auto na podnośnik i zdejmujesz pokrywę zbiornika płynu przy lewym tylnym kole. Płyn się dolewa na zasadzie przelania przez zbiornik więc butla w górę i grawitacyjnie dolewasz to co jest w opakowaniu. Załóż sobie rękawice i najlepiej okulary ochronne. Po dolewce (mi weszło całe 3l i nic się nie przelało) wchodzisz w Diag Box i w sterowniku (kalulatorze) injection/ignition (drugi sterownik od góry ja ma DiagBox po angielsku w polskiej wersji będzie coś innego) jest opcja uzupełnienia płynu do filtra FAP. Zaznaczasz, że płyn jest uzupełniony i znika komunikat.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2018, 13:47:08 »
Po pierwsze primo za nim kol.co kolwiek kupi niech sprawdzi jaki płyn tam ma?czyli niech zobaczy kol.wtyczki.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2018, 15:30:59 »
Ma na 100% zieloną wtyczkę.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2018, 16:41:47 »
 I tu się można zdziwić bo np.do mojego rocznika i typu silnika były dwa,ja np.mam zielony ale były też zelewane powerflexem.Nawet ASO nie było w stanie stwierdzić jaki ja mam po moim nr.vin i musieli sprawdzić kol.zlączki.

Offline Arkadiusz Wojcieszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Syców
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Zainteresowania: C5 C4 C3
  • Miejscowość: Syców
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 05, 2018, 19:41:34 »
Mysle ze za kilka dni dam tutaj w Holandii auto do mechanika, ale dzieki koledzy za poradę

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 08, 2018, 18:25:18 »
I tu się można zdziwić bo np.do mojego rocznika i typu silnika były dwa,ja np.mam zielony ale były też zelewane powerflexem.Nawet ASO nie było w stanie stwierdzić jaki ja mam po moim nr.vin i musieli sprawdzić kol.zlączki.


Pacjent o którym tu mowa to RHR z 2008r a wtedy nie było nic innego jak Eolys 176.

Offline Arkadiusz Wojcieszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Syców
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Zainteresowania: C5 C4 C3
  • Miejscowość: Syców
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 08, 2018, 21:33:52 »
W zasadzie już można zamknąć temat bo odebrałem dzisiaj auto od mechanika dolał 4 litry płynu i skasował 170 euro, ale przynajmniej nie swieci servis i błedy juz nie ma :) 

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 09, 2018, 10:34:19 »
Ciekawe czemu wlał 4l. Płyn sprzedawany jest w opakowaniach 3l i 1l więc musiał te dwa opakowania zużyć. W Diagboxie nie ma możliwości wprowadzenia wolumenu jaki się dolało. Po prostu zaznacza się że była dolewka a w parametrach dodatku do FAPu pojawia się nowa ilość dodatku do FAP i jest to 2240ml, która odpowiada objętości pojemnika na płyn. Rzeczywista pojemność pojemnika na płyn jest oczywiście większa. Mi się wlało 3l i mógłbym pewnie więcej wlać ale miałem "tylko" 3l pod ręką. Jest to pewnie zabezpieczenie przed tym by nie zabrakło płynu bo w tym pojemniku nie ma czujnika, który wskazywałby realną pojemność.

Offline Mariusz Dziadzio

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 319
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 2.0i 16v exclusive MCP
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 09, 2018, 10:41:13 »
W zasadzie już można zamknąć temat bo odebrałem dzisiaj auto od mechanika dolał 4 litry płynu i skasował 170 euro, ale przynajmniej nie swieci servis i błedy juz nie ma :)
Też bym chciał u nas za cenę 170 zł zrobić dolewkę eyloysa
Pozdrawiam :-)  Mariusz

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 09, 2018, 10:47:22 »
Zakładając że wlał 4l i wziął 170euro to jak na warunki tamtejsze bardzo dobra cena.

Offline Arkadiusz Wojcieszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Syców
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Zainteresowania: C5 C4 C3
  • Miejscowość: Syców
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 10, 2018, 14:40:47 »
Mechanik kupił 5 litrów płynu a mi wlał 4 i powiedział że płyn kosztował 136 euro, a reszta to robocizna :) Też byłem zdziwony ze dość tanio, bo liczyłem ze pewnie około 220-250 a tu miła niespodzianka :)

Offline Marcin Rochna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer 163KM
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 20, 2020, 11:03:00 »
Fajny filmik pokazujący uzupełnienie płynu plus rady
Ważna rada im częściej tankujesz tym szybciej płyn się zużywa :) bo co otworzenie wlewu na 10 sekund.

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 20, 2020, 11:59:25 »
Fajny filmik pokazujący uzupełnienie płynu plus rady
Ważna rada im częściej tankujesz tym szybciej płyn się zużywa :) bo co otworzenie wlewu na 10 sekund.
Jest to co najwyżej połowiczna prawda. Ktoś na forum sprawdzał interfejsem ubytek dodatku przy tankowaniu np. polowy baku - wygląda na to, że jest dawka jest dobierana proporcjonalnie do ilości wlanego paliwa :) Wiadomo, że nie musi to dotyczyć każdej wersji silnikowej ale jak dla kogoś ma to istotne znaczenie to musi się dogrzebać do odpowiedniego tematu

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 11, 2021, 13:35:29 »
Witam
 Błąd wyskakuje po każdym przekręceniu kluczyka "Particle filter additive level too low" od dwóch tankowań.
 płyn jest, wymieniony półtora roku temu, przeprogramowany został prawidłowo  - do tej pory wszystko było OK, pompka płynu nie zgłasza błędu.
Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?
kusol

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 11, 2021, 16:08:00 »
Witam
 Błąd wyskakuje po każdym przekręceniu kluczyka "Particle filter additive level too low" od dwóch tankowań.
 płyn jest, wymieniony półtora roku temu, przeprogramowany został prawidłowo  - do tej pory wszystko było OK, pompka płynu nie zgłasza błędu.
Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?

Napisałeś, że płyn jest bo został wymieniony, akurat tego płynu którego dotyczy Twój komunikat się nie wymienia, a uzupełnia ponieważ ten płyn jest dawkowany do paliwa i po prostu się spala. Ubywa go z każdym tankowaniem. Więc skoro masz taki komunikat to system rozpoznał(obliczył), że płyn jest na poziomie minimum. Albo bardzo dużo jeździsz, albo bardzo często tankujesz, albo mylisz płyny o których piszesz. Koniecznie podłącz auto do komputera, DB, lub Lexia, odpowie na Twoje pytania, będzie tam informacja ile płynu(dodatku do filtra FAP) teoretycznie pozostało w zbiorniku. Najlepiej byłoby sprawdzić również w praktyce ile płynu jest. Jak będziesz miał te wszystkie informacje to będzie wiadomo jakie kroki podjąć. Domniemam, że mogłeś mieć uzupełniany płyn, raczej zrobioną dolewkę i zakodowaną i po półtora roku ponownie trzeba uzupełnić płyn.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 12, 2021, 07:30:16 »
Tak zgadza się został uzupełniony. Od dolewki zrobiłem koło 20tys km, tankuje tylko do pełna od rezerwy. Rzucę potem jeszcze raz okiem na Lexie - potem jak zdążę również w praktyce. Gdzieś wyczytałem że pływak może się zawiesić jest taka możliwość i jak to sprawdzić?
kusol

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 12, 2021, 09:17:57 »
Myślę, że tam już nie ma pływaka, mogę się mylić, ale raczej ilość pozostałą oblicza komputer.
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 12, 2021, 19:50:00 »
Nie ma pływaka, jest tylko pompka, a ilość płynu oblicza komputer

Offline Piotr Kusyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 81
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0HDI 138KM 2009r., Ford Fiesta 1,4 100KM 2011 było Peugeot 206 1,4 2003r., XSARA PICASSO 2.0HDI Comfort 2002r., Matiz jakiś tam
  • Zainteresowania: rowerek :)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Particle filter additive level too low ?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 13, 2021, 13:13:13 »
Temat do obserwacji. W realu plynu na oko 80%. Bez dolewki zrobilismy ponowne zaprogramowanie i bład zniknał. Po tankowaniu sprawdzimy cyfrowo czy plynu ubylo. Narazie tyle.
kusol