Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI  (Przeczytany 1557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« dnia: Październik 06, 2018, 21:45:19 »
Witajcie,
mam problem ponieważ dokładam usunięty przez jakiegoś rzeźnika FAP do mojego C5. Kupiłem już i zakodowałem używane ECU z oryginalną mapą. Pozostało jeszcze pare problemów do usunięcia przed faktycznym montażem filtra. W ECU nie mogę wykonać testu pompy domieszkowania mimo że pompa faktycznie działa, pojawiło się też kilka błędów systemu domieszkowania. W kalkulatorze pompy test da się wykonać i słychać jej pracę. Nie wyskakują też błędy na wyświetlaczu i liczniku mimo że ECU je sygnalizuje. Doszedłem do tego że w BSI jest zakodowany brak filtra w 2 opcjach mianowicie:


Typ detekcji korka wlewu paliwa: Brak detekcji
Sterowanie pompy domieszkowania oleju napędowego: Brak filtra cząstek stałych

Czy ktoś wie jak te opcje powinny być zakodowane w samochodzie z FAP?

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2018, 22:11:32 »
Nie wiem o co w tym chodzi ale u mnie, pomimo że mam fapa który działa bez problemów, też mam brak detekcji.

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2018, 22:22:52 »
Ok dzięki a ta druga opcja?

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2018, 20:55:16 »
Aktualizacja. FAP zamontowany, płyn uzupełniony do pełna. Niby wszystko pokodowałem w lexii ale nie mam pewności czy pompa podaje mi dodatek po tankowaniu. W kalkulatorze domieszkowania jak robię test to pompę słychać. Korek paliwa też jest widoczny tj. kalkulator domieszkowania widzi wyjęcie/włożenie korka. Kiedy ta pompa powinna podawać dodatek do paliwa? Usłyszę to?

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2018, 21:20:00 »
Ja zawsze słyszę gdy zatankuje, odpale silnik i przejdę kawałek, zgasze, no i wtedy gdy chwilę posiedzisz w aucie lub koło auta, przy lewym tylnym kole, wyraźnie słychać brzeczenie pompy dodatku. Podejrzewam że nawet bez tankowania, a tylko po otwarciu korka a później oczywiście po odpaleniu i zgaszeniu, też powinno być słychać pompę, ale w 100 procentach nie jestem pewien. Nigdy natomiast nie słyszałem pompy bezpośrednio po zatankowaniu, a była osoba która twierdziła że tak powinno być. Ilość dodawanego płynu zależy od ilości zatankowanego paliwa, który chyba mierzony jest podczas jazdy bo widziałem gdzieś w opcjach lexii coś takiego jak pomiar ilości paliwa - w czasie jazdy.

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2018, 09:16:25 »
W takim razie pozostaje jeździć i obserwować. Zrobię sobie na szybko kontrolkę pracy pompy to będę widział kiedy się uruchomi.

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2018, 09:25:31 »
 Jak założysz kontrolkę to podziel się obserwacjami, ciekawi mnie czy w czasie jazdy pompa się uruchamia.

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2018, 18:25:02 »
Zrobiłem jeszcze dziś screeny z parametrów. Jak zakładałem fapa to wyzerowałem oba liczniki w kalkulatorze dodatku i zakodowałem wymianę filtra na nowy. Zastanawia mnie tylko czemu już po niecałych 800km mam zapełnienie sadzą 65%, na początku było 0% a nawet przez pewien czas był błąd o przebitym filtrze. No i jeszcze jedna sprawa dlaczego poniżej jest napisane że domieszkowanie niemożliwe? Czy to są błędy w tłumaczeniu komunikatów i u wszystkich tak jest a filtr normalnie funkcjonuje?

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2018, 18:51:14 »
Zacznę może od końca...
Przynajmniej u mnie też tak jest że domieszkowanie niemożliwe, a wszystko funkcjonuje prawidlowo, być może jest to błąd tłumaczenia, nie wiem.
To że po 800 km masz 65 procent zapełnienia sadzą to dobry wynik, to nie jest zapełnienie filtra cerem, które gdy dojdzie do 100%, zapycha filtr i trzeba go wymienic lub wymyć. Gdy zapełnienie sadzą dochodzi do około 80%, włącza się regeneracja (wypalanie) filtra, a następnie, pod warunkiem że jej nie przerywasz, spada do zera. Wszystko zależy od warunków w jakich jeździmy, u mnie wypalanie następuje średnio co około 430 km, u ciebie pewnie co około 1000 lub więcej, także jest wszystko ok. Tylko po screenach widzę że średnie wypalanie masz co 334 km, pewnie zdarza ci się przerywać regenerację.

Offline Jacek Bednarczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6HDI Fap 2006r
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2018, 08:47:21 »
Filtr wypali się przy małej ilości paliwa, a nawet na rezerwie. Nie wiem czemu na forum różne osoby podają informacje nie poparte faktami. Odkąd mam auto, z pięć razy już wypalał mi się filtr na zaswieconej rezerwie.

Offline Kuba Kin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1.6 HDI
  • Miejscowość: Poznań
Odp: C5 Mk2 1.6 HDI - Ustawienia FAP w BCI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2018, 22:01:18 »
Dalszy ciąg obserwacji. Wczoraj jechałem trasę Poznań-Berlin i załączyło się wypalanie. Nie mam kontrolki ale widziałem po spalaniu i słyszałem jak w BSI cykają przekaźniki. Ogólnie cykl wypalania dość dziwny bo przerywany, jechałem cały czas na tempomacie a komputer raz to uruchamiał obciążenie raz wyłączał. Mam wrażenie że nawet klima się załączała na czas wypalania. W każdym razie patrzę dziś w kompa a tu taki wynik jak w załączniku. Poziom sadzy 4% (czyli ewidentnie było wypalanko) ale dalej masa dodatku 0g i to jest ciekawe. W ogóle nie spada wartość objętości dodatku w zbiorniku. W kalkulatorze dodatku też tak samo jak było, oba liczniki na 0g. Co do tej wartości średniego przebiegu, ECU pochodzi z innego samochodu i zakładane było razem z fapem i ta wartość taka została. No ale to jest średnia z 5 cykli więc zobaczymy. Zastanawiam się czy kwestia wtryśniętego dodatku to nie jest też średnia z 5 cykli. No i jeszcze jedna kwestia, w testach nie mogę zrobić testu pompy dodatku, tj. z poziomu kalkulatora wtrysku, pisze że sterowanie niemożliwe. W kalkulatorze dodatku testy przechodzą bez problemu. Tak ma to działać? Czy ewentualnie ktoś mógłby sprawdzić u siebie jak to wygląda?