Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zakup c5 prosze o kilka porad  (Przeczytany 1462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 07, 2018, 21:20:40 »
Jutro sie wybieram na ogledziny.jak sprawdzic zawieszenie hydro?wycieki ?czy opada czy sie podnosi?poziom plynu?

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 097
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 07, 2018, 22:38:38 »
Sprawdzić możesz jedynie czy wszędzie na zawieszeniu jest sucho... Siłowniki zawieszenia mają być suche, tak przód jak i tył. Poziomu płynu nie sprawdzisz jak założona jest osłona na zbiorniczku. A i za bardzo to nie ma co sprawdzać jak sucho wszędzie.

Offline Adam Kimus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 138KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 08, 2018, 00:22:12 »
Jutro sie wybieram na ogledziny.jak sprawdzic zawieszenie hydro?wycieki ?czy opada czy sie podnosi?poziom plynu?
Jak będziesz oglądał to sprawdź czy podnosi się i opuszcza bez problemu. Jak dobrze pamiętam najpierw podnosi się przód a dopiero potem tył więc się tego nie wystrasz. Sprawdź czy poziomuje nadwozie po dociśnięciu np. tyłu albo jak wsiadasz czy wysiadasz.
Siłowniki sprawdzasz czy są suche na maksymalnym podniesieniu. Przód widać bez problemu wtedy (kolumny powinny być suche) a tył niestety trzeba się położyć i sprawdzić od spodu.
Zwróć jeszcze uwagę na pracę czujników parkowania, czy wszystko działa tak jak powinno bo czujniki lubią się zepsuć.
A i na dodatek samochodem przejechał bym się dłuższy kawałek żeby skrzynia się nagrzała. Z automatami tak niestety jest. Jak sprzedawca coś będzie kręcił z dłuższą przejażdżką to lepiej dać sobie spokój. Nie można jeszcze zapomnieć o sprawdzeniu klimy z uczuleniem na tekst typu klima działa jak wściekła tylko trzeba ją nabić :) .
Sprawdź jeszcze spryskiwacze ksenonów bo wydaje mi się , że ten prawy jest jakoś głębiej osadzony niż lewy (w tym szarym). Lepiej żeby działały oba. Zawsze mniej roboty i wydawania kasy później.
Cena tego szarego wydaje mi się delikatnie wygórowana i trzeba podjąć negocjacje ze sprzedawcą. I niestety na zdjęciu nie widać za dobrze ale coś tam jest dziwnego między przednimi drzwiami a błotnikiem po stronie pasażera. I chyba szpara nie jest równa. Warto się temu przyjrzeć, może jeszcze daty produkcji reflektorów. A może jestem przewrażliwiony.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2018, 00:33:23 wysłana przez Adam Kimus »
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Tomasz Mieszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Citroën C5 2.0 HDi
  • Zainteresowania: Muzyka, instrumenty klawiszowe, motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 08, 2018, 05:54:36 »
Na pewno musisz jeszcze sprawdzić działanie ręcznego, czy zaciski i linki  odbijają. U mnie stanął jeden zacisk i koło sie grzało, no i standardowo linki też stały w prowadnicach. Wybrałeś hatchbacka to przynajmniej klapa tylna powinna sie trzymać w górze, w kombi bardzo drogi gips, wymiana siłowników.
We wnętrzu sprawdź sobie, tak jak kolega pisał wyżej, działa nie nawiewów, podłokietniki czy działają.
Nasze C5 zauważyłem, ze mają kilka rzeczy, które prędzej czy później u każdego się psują, tak wiec jest pewne, że i w tych egzemplarzach co pokazałeś coś bedzie.
Udanych i owocnych oględzin.

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock

Offline Piotr Starzycki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Granatowy
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 08, 2018, 08:01:42 »
Sprawdź jeszcze spryskiwacze ksenonów bo wydaje mi się , że ten prawy jest jakoś głębiej osadzony niż lewy (w tym szarym).


Jak sprawdzić w/w w domowych warunkach?

Offline Adam Kimus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 138KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 08, 2018, 08:23:31 »
Sprawdź jeszcze spryskiwacze ksenonów bo wydaje mi się , że ten prawy jest jakoś głębiej osadzony niż lewy (w tym szarym).
Jak się ogląda to wystarczy włączyć spryskiwacze i zobaczyć czy wszystkie działają. Przecież to nie jest jakaś koszulka którą się kupuje przez internet bez oglądania.

Jak sprawdzić w/w w domowych warunkach?
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Adam Kimus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 138KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 08, 2018, 08:25:54 »
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0-hdi-exclusive-bi-xenon-jasna-skora-super-stan-oplacony-z-niemiec-ID6BuO5y.html# zdecydowalem sie zerknac ten egzemplarz
Jakoś dziwnie mały przebieg jak na niemca. Może uda się go dokładnie sprawdzić.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Starzycki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Granatowy
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 08, 2018, 09:33:13 »
Jak się ogląda to wystarczy włączyć spryskiwacze i zobaczyć czy wszystkie działają. Przecież to nie jest jakaś koszulka którą się kupuje przez internet bez oglądania.


Właśnie to chyba tak nie działa. Nie dość, że muszą być włączone światła to jeszcze chyba wycieraczki szyb... chyba...

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 08, 2018, 09:44:29 »
.wycieczka 700 km.niestety.mial byc 100 bezwypadek.lewe drzwi szpachel.blotnik z tej samej strony odkrecany.klima nie dziala.nawiewy rowniez.kierownica dramat (jakby ktos szpachelka ja lepil).

Offline Tomasz Mieszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Citroën C5 2.0 HDi
  • Zainteresowania: Muzyka, instrumenty klawiszowe, motoryzacja
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 08, 2018, 11:03:56 »
.wycieczka 700 km.niestety.mial byc 100 bezwypadek.lewe drzwi szpachel.blotnik z tej samej strony odkrecany.klima nie dziala.nawiewy rowniez.kierownica dramat (jakby ktos szpachelka ja lepil).
I to jest przykre, handlarze mają w d...e kupujących, tez kiedyś miałem wycieczkę kilkaset kilometrów, zeby zobaczyć złom.

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 08, 2018, 11:21:21 »
Ten z Koszalina.szpachlowane drzwi ze skali brakuje kierownica jak po 400 tys klima nawiewy nie dzialaja .jak dla mnie auto zupelnie nie zgodne z opisem

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 08, 2018, 11:24:22 »
Zdaje sobie sprawe ze powtornie lakierowany element to nic takiego ale o takich naprawach sie informuje a nie liczy sie ze przyjedzie los

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 08, 2018, 11:56:03 »
Heh zycze powodzenia szczesliwemu nabywcy

Offline Rafal Marcinkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Plock
  • Posiadany samochód: C5 mk2
  • Zainteresowania: Wedkarstwo
  • Miejscowość: Plock
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 08, 2018, 12:37:34 »
Jedz obejrzyj i wtedy sie wypowiedz

Offline Piotr Starzycki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Granatowy
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 08, 2018, 13:35:09 »
.wycieczka 700 km.niestety.mial byc 100 bezwypadek.lewe drzwi szpachel.blotnik z tej samej strony odkrecany.klima nie dziala.nawiewy rowniez.kierownica dramat (jakby ktos szpachelka ja lepil).


Nie szukaj tak daleko. Ja sobie określiłem 300 km i dalej nawet nie patrzyłem. Wyłowiłem za 9600 po drobnym uderzeniu w tyłek (widziałem zdjęcia - była robiona klapa i jeden z błotników. Po czasie okazało się, że nie ręczny jest zapieczony i nie działają klapy z jednej strony. To w sumie wszystko.


Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 097
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 08, 2018, 19:09:48 »
https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-c5-2-0-hdi-exclusive-bi-xenon-jasna-skora-super-stan-oplacony-z-niemiec-ID6BuO5y.html# zdecydowalem sie zerknac ten egzemplarz
Tu od razu widać że coś jest nie tak... Gałka zmiany biegów nie jest oryginalna.  Ja mam na budziku grubo ponad 200 tyś i jeszcze nie wiadomo co w pamięci, a gałka wygląda w miarę ok. Kierownica akurat jest słabym punktem C5 więc to nie ma się co czepiać.
Sam jak szukałem to stwierdziłem że z "wypasionymi" wersjami to zawsze coś nie tak.A i do auta które ma ponad 10 lat to śmiesznie startować z miernikiem lakieru....

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Komputery, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 08, 2018, 20:08:20 »
Mnie to zawsze zastanawia, jak to jest: Niemiec jak dojeżdża do okolic 200kkm (czy to 3-latek, czy 13-latek), to sprzedaje za 60% wartości do Polski. ;)
A tak na poważnie, to średnio wierzę w te 197kkm w takim wozie, w takim wyposażeniu, po tylu latach w Niemczech, w takiej cenie (już u nas). Gdyby miał przebieg 150-200kkm i cenę wyższą (zasadnie odstawałaby od typowych "kręciołków"), to by mnie bardziej przekonywało. Gorzej, że już się na takich też przejechałem (tj. cena wyższa od przeciętnej, taka sensowna, a wyszło kręcenie). Powinno być zwyczajnie karalne takie wprowadzanie w błąd (w ogłoszeniu piękny, ładny), a na miejscu wychodzą kwiatki. I weź tu ciśnij 500km po auto i wracaj z niczym.

Offline Piotr Starzycki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Granatowy
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 08, 2018, 20:26:36 »
A i do auta które ma ponad 10 lat to śmiesznie startować z miernikiem lakieru....


Niby czemu? Jak inaczej wykryć kilogramy szpachli co pozwoli zbić cenę. Nie chodzi o czepianie się, że błotnik czy klapa były lakierowane (typowe w autach sprowadzanych z Włoch gdzie często każdy element jest tryśnięty drugą warstwą żeby 1029384754 zarysowani usunąć), ale o to co powie sprzedający. Jeśli zawodowy handlarz będzie się upierał, że nic nie było robione i nie ma on miernika lakieru za raptem 100 zł to dyskwalifikuje takiego handlarza i auto.


Odnośnie gałki zmiany biegów to jej stan (wytarcie sreberka) zależy od tego czy auto jeździło po mieście czy w trasie i od biżuterii na palcach prawej ręki.

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 097
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 08, 2018, 23:02:44 »
A i do auta które ma ponad 10 lat to śmiesznie startować z miernikiem lakieru....


Niby czemu? Jak inaczej wykryć kilogramy szpachli co pozwoli zbić cenę. Nie chodzi o czepianie się, że błotnik czy klapa były lakierowane (typowe w autach sprowadzanych z Włoch gdzie często każdy element jest tryśnięty drugą warstwą żeby 1029384754 zarysowani usunąć), ale o to co powie sprzedający. Jeśli zawodowy handlarz będzie się upierał, że nic nie było robione i nie ma on miernika lakieru za raptem 100 zł to dyskwalifikuje takiego handlarza i auto.


Odnośnie gałki zmiany biegów to jej stan (wytarcie sreberka) zależy od tego czy auto jeździło po mieście czy w trasie i od biżuterii na palcach prawej ręki.
Kilogramy szpachli widać gołym okiem. A gałka tam była nie z tego modelu... Aż w oczy gryzła.
Wszystko jest ok póki elementy konstrukcyjne nie zostały naruszone tylko że ich nie da się zmierzyć zwykle. Błotnik czy drzwi można łatwo zmienić... Ja zawsze przyglądam się podłużnicom i ich konstrukcji i malowaniu... Czy przypadkiem tam grzebane nie było.

Offline Adam Kimus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 138KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 08, 2018, 23:42:18 »
Zastanawiam się o co chodzi z tą gałką od zmiany biegów. Ja mam taką samą wersję silnikową (no może 138 kucy) i też skrzynię manual 6 biegów takim srebrem na górze. U mnie jest bardzo porysowane bo jeździła córka właściciela a jak wiadomo kobiety nie mają gołych palców.
Pytam bo nie jestem aż taki znawcą tematu C5.

A jeśli chodzi o same oględziny to jest delikatnie mówiąc bezczelne ze strony sprzedawcy, że pisze takie kłamstwa. Może liczył, że jak już ktoś przejedzie tyle km to kupi samochodzik z takimi wadami. Jeżeli w zewnątrz były takie wpadki to podejrzewam, że na nich by się nie skończyło. Skóry mogły zostać ładnie odnowione i wtedy wsio ładnie wygląda. Już nie raz było mówione, że niemiec nie kupuje takiej bryki z dieslem pod maską na dojazdy do kościoła i później płacze jak sprzedaje. Wcale bym się nie zdziwił gdyby przebieg został 2 razy "skorygowany" - czyli po dwóch stronach granicy.
Ja ładnych latek temu bardzo sparzyłem się jak chciałem kupić R25 z sentymentu po poprzedniej. Pojechałem do Poznania, większość nocy w PKS'ie i co ? Na miejscu okazało się, że przednia szyba jest pęknięta (dobrze zrobione zdjęcie). Ale najgorsze było w tym to, że samochód ledwo hamował bo albo była padnięta pompa albo tak zapowietrzony - trzeba było prawie cały czas pompować pedałem żeby hamował.
Co na to właściciel? - powoli Pan dojedzie. Skończyło się powrotem do domu i podjęciem decyzji, że samochodu będę szukał gdzieś w pobliżu domu. Nieraz trzeba dłużej poczekać albo trafi się szybka okazja i podjęcie błyskawicznej decyzji. 
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Puścian

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 097
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 09, 2018, 06:20:16 »
Co do gałki mój błąd  ;D mało spotykam  C5 6 biegów przez to wydała mi się dziwna.

Offline Piotr Starzycki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Granatowy
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2018, 07:39:34 »
Kilogramy szpachli widać gołym okiem.


Tylko każdy gram szpachli jest powodem do obniżenia ceny auta. Zresztą kto by chciał mieć te kilogramy szpachli która wcześniej czy później zacznie pękać. Jak była dobrze położona to może wytrzyma do końca żywota auta, ale co jeśli była źle zrobiona?

Offline Adam Kimus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 138KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 09, 2018, 17:39:10 »
Kilogramy szpachli widać gołym okiem.
Tylko każdy gram szpachli jest powodem do obniżenia ceny auta. Zresztą kto by chciał mieć te kilogramy szpachli która wcześniej czy później zacznie pękać. Jak była dobrze położona to może wytrzyma do końca żywota auta, ale co jeśli była źle zrobiona?
Elementy konstrukcyjne owszem podłużnice,  progi, dach,słupki itp.tam szpachla czy ponowne naciągane, grzanie,  klepanie osłabia konstrukcję i jest niebezpieczne przy ponownym wypadku, ale w aucie 13 letnim za mniej niż 1/10 ceny zakupu doszukiwać się że jest szpachlowany jeden wymienny element to już przesada, wiadomo jak to jest zrobione brzydko to coś z ceny można urwać i samodzielnie te drzwi wymienić jak chce się mieć igłę to w  kolorze za te 300 pln, to samo tyczy się elementów które podczas eksploatacji się zwyczajnie zużyły, lub w danym modelu są nietrwałe,tu akurat kierownica i nawiewy. Tak  to wygląda niestety jak chcemy kupić dopasione auto za ułamek ceny.  Coś przez te kilkanaście lat mogło mu się przydarzyć. W tym konkretnym przypadku auto było dopasione z fajnym silnikiem, bezproblemowym manualem z ładnymi jasnymi skorami,  które jak ktoś wcześniej zauważył były czyszczone,  ale proponuję zejść ponownie na ziemię,  bo jasne skóry jak ktoś się za specjalnie nie pięści to po trzech latach czyli właśnie 200 tyś km w Niemczech dizlem,  wyglądają bez czyszczenia gorzej jak w tym aucie,  przynajmniej na zdjęciach.  Fotele nie są wygniecione,  skóry nie wyglądają na wytarte i ponaciągane. Dla mnie to jak to auto miało wszystko jak w opisie poza tymi mankamentami to jest godne uwagi,  szczególnie że teraz będzie mniej chętnych i cenę można trochę zbić,  żeby sobie te drzwi i kierownicę zmienić
Ale np dla mnie nie chodzi tu o to, że cytryna ma jakieś mankamenty ale o postawę sprzedającego. Nie pisanie i nie mówienie całej prawdy. Jeżeli takie mankamenty zostały wyłapane to co się jeszcze może kryć.Jak kupujesz samochód to masz jakiś budżet z małym zapasem np rozrząd itp ale w takim przypadku ten budżet musi być przeznaczony o wiele więcej, chyba że sprzedający urwie tych kilka tysi. Tyle, że ogólny niesmak zostaje a sprzedawca będzie szukał dalej frajera który kupi na sam wygląd. Nie wszyscy jesteśmy mechanikami, blacharzami i znawcami marki.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Roman Kłosiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 227
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; C5 2,0 HDI mkII; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Zakup c5 prosze o kilka porad
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 11, 2018, 03:01:34 »
............ A tak na poważnie, to średnio wierzę w te 197kkm w takim wozie, w takim wyposażeniu, po tylu latach w Niemczech, w takiej cenie (już u nas). Gdyby miał przebieg 150-200kkm i cenę wyższą (zasadnie odstawałaby od typowych "kręciołków"), to by mnie bardziej przekonywało. Gorzej, że już się na takich też przejechałem (tj. cena wyższa od przeciętnej, taka sensowna, a wyszło kręcenie). Powinno być zwyczajnie karalne takie wprowadzanie w błąd (w ogłoszeniu piękny, ładny), a na miejscu wychodzą kwiatki. I weź tu ciśnij 500km po auto i wracaj z niczym.
Moja żona w Polsce jeździła przez 10 lat do pracy po 23km w jedną stronę głównie obwodnicą. co daje 46km. Przez 10 lat zrobiła 146tkm co daje śr. ok 58km dziennie/dni robocze. Jak każdy umie liczyć i che, to łatwo sobie może to zrachować.
A auto kupowane było 3,5letnie i miało 168tkm.
Podobnie jest z nowymi mkIII. Obecne żony jak kupowałem miało 2lata i 2 miesiące (skończył się dwuletni leasing) i na liczniku 172tkm, a moje mkIII trzy lenie coś 210tkm. to gdzie tu mowa o nastoletnim z przebiegiem 170tmk :) . Ludzie po prostu chcą być oszukiwani i udają że nie umią tego policzyć.
Na zachodzie auta diesle 2-3 letnie mają po 200-400tkm a w Polsce 10 letnie to większość poniżej 200tkm - a przeważnie 176tkm - 185tkm
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut; C5 2,0 HDI mkII;  BX 1,6 ....były Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r