Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...  (Przeczytany 15388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« dnia: Listopad 06, 2018, 17:51:55 »
Przy wyprzedzaniu musiałem depnąć mocniej gaz,
no i nagle mi zgasł.
Dotoczyłem się na pobocze.
Nie odpala. Rozrusznik kręci - żadnych niepokojących odgłosów.
Na szybko takie błędy pokazuje silnik.
Na któreś szczególnie zwrócić uwagę?
Ew. co może być powodem?
Czy możliwe, że przy tym pierwszym błędzie (344) nie odpali?


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 06, 2018, 17:53:47 »
Czujnik wałków tam występuje? Albo on albo rozrząd przeskoczył... Zerwał się... Bo FAP nawet zapchany chyba by go nie unieruchomił? Tu ktoś z HDI musi się wypowiedzieć.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 06, 2018, 17:54:07 »
położenie wałka rozrządu.
Sprawdź czy pasek rozrządu nie strzelił lub może tylko przeskoczył.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2018, 18:38:57 »
Przy zerwanym pasku chyba jakiś odczuwalny inny dźwięk byłby?
Możliwe zerwanie przy 145 tys. km? Gdzie tabela przeglądów mówi o wymianie rozrządu przy 240tys. km?
A przebieg pewny...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 06, 2018, 18:40:29 »
a wiek paska? Przebieg to nie wszystko.

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 06, 2018, 18:49:39 »
Jak rozrusznik kręci i nie ma żadnych niepokojących odgłosów to jak pasek zerwany?
Czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego możliwe.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 06, 2018, 19:18:39 »
Wiek 3 lata; z listopada 2015.
Można by powiedzieć, że po 3-ech latach pierwszy poważny problem.
Poprzedni właściciel twierdzi, że nie miał żadnych awarii/przygód z silnikiem...
No jedynie ten nieszczęsny łańcuszek słychać na zimnym...

Trochę mnie zaskakuje, że to się stało przy gwałtownym depnięciu w gaz.
Ten model ma 180KM, to aż się prosi, aby tego używać...
Mam drugą C5 z 163KM i różnicę w koniach czuć.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2018, 19:47:51 »
Rozwin opisy błędów, dowiesz się więcej o co biega, z tymi błedami dolotu.
Na początek sprawdzić/wymienić czujnik...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 06, 2018, 20:02:38 »
Pasek łatwo sprawdzisz. Wystarczy odkręcić śrubę i odchylić lekko osłonę.Może czujnik położenia uszkodzony. Chociaż zazwyczaj przy wałku wyskakuje tylko service a nie odpala przy awarii czujnika na wale

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 06, 2018, 20:04:04 »
Znajomemu nowy pasek się zerwał... Jak da się łatwo zajrzeć w osłonę warto sprawdzić czy jest napięty przed szukaniem czujnika itp. Ale właśnie też prędzej bym czujnik obstawiał.
Za to czy nie przeskoczył się nie dowiesz bez sprawdzania dokładniejszego.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2018, 20:05:27 »
Te dwa błędy czujnika związane są z brakiem sygnału elektrycznego/przerwą w obwodzie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2018, 20:13:13 »
Te dwa błędy czujnika związane są z brakiem sygnału elektrycznego/przerwą w obwodzie
A to możliwe. Gwałtowne przyspieszenie i gdzieś kabelek się może odezwał.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2018, 20:17:25 »
Jak ma DB to wystarczy sprawdzić w parametrach standardowych dla paliwa czy w czasie zakręcenia rozrusznikiem pojawia się synchronizacja wał-wałek. Jeśli brak to obstawiam, że pasek poleciał, chyba że czujnik na wale, ale przy czujniku raczej by nie zgasł tylko wszedł w tryb awaryjny i ewentualnie potem byłby problem z rozruchem. Taki nagły zgon przy wyprzedzaniu, to albo rozrząd albo coś z paliwem, ale nie ma żadnego kodu błędu związanego z brakiem paliwa lub awarią pompy CR.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2018, 20:29:27 »
Jak rozrusznik kręci i nie ma żadnych niepokojących odgłosów to jak pasek zerwany?
Czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego możliwe.
Oczywiście ,że może być zerwany, wówczas pękają dźwigienki zaworowe na wałku wydechowym. Rozrusznik normalnie będzie kręcił wałem.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2018, 20:47:04 »
Zawiozłem lawetą do znajomego mechanika - niestety sam nie mam czasu drążyć...
Jutro zajrzy - jestem ciekawy do czego dojdzie...

To powiązanie - nagłe depnięcie w gaz i zgaśnięcie jest zastanawiające...

Przypomniałem sobie, że w weekend syrenę i czujnik maski podłączałem do tych luźnych kabelków w BSM. Ale temat był banalny (trochę alarmów już założyłem).
Może jakaś wtyczka się poluzowała?
Chociaż te luźne kabelki alarmowe były na wierzchu;
nie miałem potrzeby głębiej ich szukać...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2018, 12:03:38 »
Jak ma DB to wystarczy sprawdzić w parametrach standardowych dla paliwa czy w czasie zakręcenia rozrusznikiem pojawia się synchronizacja wał-wałek. Jeśli brak to obstawiam, że pasek poleciał, chyba że czujnik na wale, ale przy czujniku raczej by nie zgasł tylko wszedł w tryb awaryjny i ewentualnie potem byłby problem z rozruchem. Taki nagły zgon przy wyprzedzaniu, to albo rozrząd albo coś z paliwem, ale nie ma żadnego kodu błędu związanego z brakiem paliwa lub awarią pompy CR.


Przy uszkodzeniu czujnika na wale zazwyczaj nie odpalisz silnika. Check wyskakuje przy braku synchronizacji wałka ( czujnik wałka rozrządu ).


Te pokazane błędy dotyczą braku połączenia elektrycznego z czujnika wałka, oraz nieodpaleniem silnika przy rozruchu (niskie ciśnienie turbo, ignition timing fail).
Jedynie FAP raczej niema związku z awaria

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 07, 2018, 12:12:02 »
Napisałem, że od czujnika nie powinien zgasnąć a dopiero po wyłączeniu byłby problem z rozruchem. To zgaśnięcie podczas przyśpieszania wskazuje raczej na rozrząd, ale niedługo pewnie będzie wiadomo co się stało.

Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2018, 12:51:31 »
U mnie w silniku 1.6 HDi miałem podobnie. Przy jeździe po autostradzie, przy prędkości okolo 150 km/h auto nagle straciło moc. Wywaliło błąd czujnika. Dotoczyłem się na pobocze. Rozrusznik kręcił i to wszystko. DB też sporo błędów wywalał.

Co się okazało. Pękł mi pasek osprzętu, a raczej rozwarstwił się o część się zerwała i wyrwała kable i czujnik położenia wału.

Sprawdź ten trop u siebie. Przebieg nie ma znaczenia. U mnie to się stało po około 100k km.
Moje spalanie

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 07, 2018, 13:55:30 »
Dzwonił mechanik, że oba paski są całe...
Po dokłanych oględzinach - nic nie widzi, żadnych mechanicznych uszkodzeń...

Pytanie - w którym miejscu w DiagBox da się sprawdzić ten czujnik położenia wałka czy daje jakiś sygnał?
Bo obstawia mi ten czujnik lub przestawienie/przeskoczenie paska rozrządu.
Mówi, że kluczowa jest ta infomacja, że stało się to po gwałtownym przyśpieszeniu - podobno słyszał o takich przypadkach...
Plan jest taki - kasuje błędy i próba odpalenia ponownie...


Niestety na swoim interfejsie, który ma - nie widzi sterownika silnika.
Muszę jechać z DiagBoxem do niego po południu...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 07, 2018, 15:29:45 »
W DB Ci napisałem gdzie to sprawdzić - standardowe parametry, paliwo. Niech sprawdzi jeszcze na wszelki wypadek czy oba wałki się kręcą - czy łańcuch jest cały.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 07, 2018, 15:43:13 »
Synchronizacja „wałek rozrządu/wał korbowy” jest na NIE.
Przed uruchomieniem kluczyka...
Tzn. po wykasowaniu błędów i ponownej próbie uruchomienia - na chwilę zapala się kontrolka na TAK, ale zaraz zamienia się na NIE.
Potem pozostaje na NIE.

Mechanik jutro zajrzy do rozrządu (paska).
Co prawda łańcuszek się obraca, widać przez korek wlewu oleju.
Ale ma jednak parcie na to, że pasek przeskoczył...
Trudno coś więcej powiedzieć.
Ogólnie pokazało się więcej błędów po paru próbach kręcenia (brak komunikacji z BSI, ze skrzynią, itp.), ale z drugiej strony akumulator już siadał - także mało to wiarygodne.
Jutro trzeba go podładować...
W innym samochodzie mam tak, że przy niedoładowanym akumulatorze wiele błędów
pokazuje, ale mimo to odpali...

Ew. jak ktoś ma inne pomysły - chętnie wysłucham...

Coś mi się zdaje, że muszę lawetę brać i do serwisu wieźć,
bo ciężko to ogarnąć... Jak się okaże, że pasek/rozrząd są OK.

No i ciągle zastanawiające jest szarpnięcie przy gwałtownym dodaniu gazu,
a potem zgaśnięcie...
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2018, 17:19:43 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 07, 2018, 17:16:54 »
Kręci normalnie, aczkolwiek mechanik twierdzi, że inaczej.
Ja tego nie czuję - dla mnie zawsze tak kręcił.
Paliwo do filtra dochodzi - bo wężyk rozłączany i tryska...
Jakby było coś nie tak z paliwem za filtrem to chyba, też by jakieś błędy pokazał...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 07, 2018, 17:50:35 »
Jeśli w czasie kręcenia zapala się TAK to oba czujniki działają i pasek jest cały. Być może rzeczywiście przeskoczył o ząbek. Na początek trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu, bo jedynie taki błąd się pojawia z tych, które mogą unieruchomić auto. Jeśli rozrząd będzie OK to trzeba będzie szukać dalej. Jakie ciśnienie podaje pompa wstępna oraz wysokiego ciśnienia w czasie kręcenia rozrusznikiem? No i doładuj ten akumulator, bo dużo błędów pewnie jest przez niego.
edit.
W czasie kręcenia rozrusznikiem synchronizacja ma być na TAK cały czas, dopóki silnik się kręci. Jeśli podczas kręcenia zmienia się na NIE to jest problem z rozrządem lub czujnikami.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2018, 18:05:55 wysłana przez Artur Juchniewicz »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 07, 2018, 18:10:49 »
Lepiej sprawdzić ustawienie rozrządu zanim odpali go na plaku, bo i tak nie wiadomo czy już nie połamało dźwigienek zaworowych.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 07, 2018, 18:38:50 »
OK, to już jakaś wskazówka...
Na plaku na razie nie będziemy odplać.
Dopiero jutro możemy kontynuować - po naładowaniu akumulatora...
Najpierw ten rozrząd mi sprawdzi, na szczęście dostęp wygląda na w miarę dobry...

Co do tej elektroniki - raczej chyba nie powinno nic paść w momencie gwałtownego przyśpieszania... Prędzej właśnie coś mechanicznego bym obstawiał.

PS ciśnienia na pompie nie sprawdzaliśmy, bo już późno było i ten aku już padał.
Zaczęła pojawiać się duża ilość błędów - a sami wiecie, że w takiej człowiek już zaczyna reagować irracjonalnie i wychodzi na to, że połowę części trzeba wymienić...