Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...  (Przeczytany 15633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 13, 2018, 12:43:33 »

Dzwonił mechanik - parę dźwigienek pogiętych...

Pytanie - czy popychcze po wymontowaniu da się jakoś sensownie sprawdzić czy są sprawne?
Na oko nic nie widać, ale czy jest jakiś sensowny test?





Powinny dać się ugiąć i z otworka powinien sączyć się olej,powinny być proste.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 13, 2018, 13:06:38 »
A jaki jest skok takiego popychacza? W mm około...?
Pytam - bo ceny tych popychaczy to jakiś kosmos...

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 13, 2018, 21:12:45 »
Pusty popychacz (bez oleju) będzie miał skok około 3 - 4 mm.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 13, 2018, 22:08:53 »
używany, odpowietrzony, sprawny popychacz powinien być twardy (oczywiście miejmy na uwadze,że nie jest zatarty)

nowy popychacz "ze sklepu" jest celowo częściowo zapowietrzony (jest kilka powodów dlaczego tak się robi ale o tym jak ktoś chce mogę napisać jutro bo za 4 godziny muszę wstawać :/ )
niezależnie czy popychacze są twarde czy nie jak już wszystko będzie rozbebeszone a tym bardziej jeśli zawory będą zmieniane lub przynajmniej docierane to warto popychacze rozebrać
trzeba sprawdzić "zaworek"/sprężynki i czy się nic nie zaciera oraz oczywiście po umyciu napełnić nowym olejem
przy składaniu wyjdzie czy popychacz jest ok

- napełniony olejem bez powietrza musi trzymać dystans- taka jego rola
- celowo zapowietrzony musi "pracować" bez zacięć i niewłaściwych wycieków

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 04, 2018, 19:33:28 »
Powrót do tematu...
Mechanik złożył mi do kupy silnik, odpalił mu, ale nie chodzi obrotomierz (nie pokazuje obrotów). Chociaż silnik chodzi...
Jakiś komputer (mechanika) pokazuje mu błąd czujnika poł. wału.
Pytanie - czy za te pokazywanie obrotów to odpowiada czujnik poł. wału?

A jeszcze jedno, trudno go zapalić, trochę trzeba kręcić, aby zaskoczył.
Z drugiej strony mi mówi, że jak rano go zapalił to silnik ładnie chodził i orotomierz też...
Może być tak, że jak się zagrzał - to jest jakaś przerwa na tym czujniku i wywala błąd?


Offline Jacek Kustra

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 462
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Ford S-Max 2.0 AWD
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 04, 2018, 20:37:41 »
Tak. Czujnik odpowiada za obroty
Moje spalanie

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 06, 2018, 12:17:26 »
A o ile mnie pamięć nie myli przerwa czujnika nie pozwoli na odpalenie .

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:10:50 »
No i lipa. Wymieniony czujnik poł. wału (na nowy) i dalej problem.
Tzn. na zimnym odpala od strzału (silnik ładnie chodzi); może tak chodzic pół dnia - wszystko działa O.K., a jak się zagrzeje to wywala błąd "service" i "engine faulty".
Potem ciężko go odpalić...

Przypomnę wymieniony rorząd kompletny, łańcuch, dźwigienki, itp. Po awarii rozrządu... Części porządne: INA, SWAG, itp.

Co może być przyczyną???  :-[

Mechanik mówi, że chyba jakiś zawór skrzywiony, jak się zagrzeje, to wychodzi problem; brak kompresii, i takie tam...
Coś mi trudno w to uwierzyć. Nie wiem z czego taki wniosek... Coś czuję, że nie ma pomysłu.

Zastanawiające jest to wzorowe odpalanie, jak jest zimny... >:(
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 20:31:32 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:31:29 »
Co może być przyczyną???  :-[
Odczytać kompem co sterownik zarejestrował....

Błędy jakieś są?
A widzisz jakieś "podane" w wątku? Auto nie widziało się z komputerem...

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:33:02 »
Dopiero jutro po południu mogę podjechać z moim Diagboxem, bo on ma jakiś uniwersalny interface, nie wszystko czyta...
Pytam teraz - bo może ktoś coś naprowadzi.


Może to jednak czujnik wałka jest uszodzony, a nie wału ?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:35:19 »
Pytam teraz - bo może ktoś coś naprowadzi.
Kup szklaną kulę...

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 06, 2018, 20:36:46 »
Mam - powiedziała: "zapytaj na forum klubcytrynki.pl, tam są pomocni koledzy to podpowiedzą"... :P

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:13:36 »
Na odległość ciężko radzić
Pozdrawiam

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 06, 2018, 21:19:08 »
Mam - powiedziała: "zapytaj na forum klubcytrynki.pl, tam są pomocni koledzy to podpowiedzą"... :P
Zmień model, bo ta się nie sprawdza...

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 07, 2018, 09:39:56 »
Ale co można źle ustawić w rorządzie? Rozumiem, że jak ustawił wg znaczników, itp. - to powinno być O.K.
Da się to źle zrobić?
Co prawda temat był ogarniany szerzej - wymiana paska i łańcucha...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 07, 2018, 10:02:32 »
No właśnie pytam bo skoro na desce wyrzuca błąd to pierwsze co by pasowało zrobić,  ...
To odczytać błędy w sterowniku, zaraz po wystąpieniu takiego komunikatu na LCD auta.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 07, 2018, 10:17:56 »
Tak, po południu podjadę - zobaczę na własne oczy...
Bo przez telefon - to sobie można...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 07, 2018, 11:50:30 »
Na 3 cylindrach odpaliłby.
Ewidentnie potrzebne podpięcie Lexii i bedziesz wiedział na 100 % co wywala.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 07, 2018, 13:04:36 »
Bardziej precyzyjnie będzie chyba poszukać w komputerze.
Ale błąd siedzi w sterowniku, nie komputerze .
Nie za bardzo się znam na diagnostyce komputerowej, 
A to niedobrze, to podstawa w obecnych autach...

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 07, 2018, 14:35:23 »
Podstawa to wiedzieć jak co działa


O to to...
To najważniejsza maksyma w każdej obsłudze serwisowej... a w każdym razie jak się rozumie jak co działa, to większość problemów to łatwizna.

Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 07, 2018, 19:09:35 »
Wracając do głównego problemu opisywał juz ktoś podobna sytuację i były zamienione wtyczki miedzy czujnikami temperatury silnika i paliwa jeśli dobrze pamiętam.

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 10, 2018, 12:32:14 »
No niestety... :(  Po zdjęciu obudowy widać, że poszedł płyn chłodniczy z pompy na rozrząd. Rozszczelniła się... Powód nieznany (samochód na pewno nie po dzwonie) - być może wada materiału - pompa/uszczelka. Albo inny powód... Rozrząd nie był wcześniej wymieniany - i to był błąd; trzeba było zaraz po zakupie wymienić. A książka przeglądów mówi, że dopiero po 240000km (!)
W efekcie pasek starty na niektórych ząbkach. Rozrząd przeskoczył...
O prosze a całkiem niedawno (2-3 tygodnie temu) dyskutowałem tu z takim jednym co zapierał się że interwały książkowe sa prawidłowe. Teraz niech ten ktoś co tu wątku też się udziela, wykona naprawe Twojego samochodu na własny koszt. Nalezy ponosic konsekswencje złotych rad.

Przykra sprawa i nikomu nie zyczę takich przygód bo to jednak cholernie smutne jak dzieja się takie rzeczy. Szkoda nerwów i straconego czasu. Może Twój przypadek nauczy chociaż 1 osobę tego, że naprawdę warto dzielić interwały serwisowe przez 2. Tylko jak podzielić nieskończoność przez 2 w przypadku oleju w skrzyni biegów?
 
Wymienianie rozrządu wg książki... Niestety są tu tacy zwolennicy jeszcze. Oczywiscie ktos zaraz sie odezwie, ze nikt nie mogl wiedziec ze pompa sie rozszczelni.... Rozrząd ma taki czas wymiany ile wytrzyma jego najsłabsze ogniwo. Żadna z 3 pomp wody jakie widziałem w Xantii HDI (2 razy u mnie, raz u ojca), po wyjęciu podczas wymiany rozrządu nie była szczelna. Wyraźny ślad wycieku, na tyle małego aby nie zauważyć ubytku na glebie. Pompy wody są bardzo podobne. Ale ja zmieniałem rozrząd co 60k km lub max 5 lat. Książka mówi 120k km lub 10 lat. Do 120k km mógłbym nie dojechać a po zmieleniu silnika w Xantii, mógłbym ją od razu odholować na złom.

W kolejnym aucie pompa wystrzymała 160k km(konstrukcja z pompa na pasku osprzętu, więc na bieżaco kontrolowany stan uszczelnienia) po czym wałek zaczął tak telepać jakby silnik miał się zaraz rozleciec bo drgania przenosiły się na cały silnik. Dostała takich luzów i wałek latał prawie jak grzechotka. Dlatego ja nigdy nie uwierzę w zapewnienia aso. Ksiazki serwisowe powinni sprzedawać w dziale science fiction.

Gdyby zastosować tą samą zasade (dzielimy interwał przez 2) tutaj, to nic by sie nie stało. W ogóle nie byłoby tego tematu. 700zł co każde 120k km albo co 5 lat. Nie są to  jakieś wielkie pieniądze patrząc na cenę zakupu C5 X7. Warto, naprawdę warto zapewnic sobie spokój, który jest bezcenny.

Pompa HEPU, bdb zakup. Również ja kupiłem ze wzgledu na metalowy wirnik. Powodzenia w ogarnięciu problemu z elektryką.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 10, 2018, 20:40:08 »
Zacząłbym w tym przypadku od tego, jaki przebieg rzeczywisty był w tym aucie...
No niestety... :(  Po zdjęciu obudowy widać, że poszedł płyn chłodniczy z pompy na rozrząd. Rozszczelniła się... Powód nieznany (samochód na pewno nie po dzwonie) - być może wada materiału - pompa/uszczelka. Albo inny powód... Rozrząd nie był wcześniej wymieniany - i to był błąd; trzeba było zaraz po zakupie wymienić. A książka przeglądów mówi, że dopiero po 240000km (!)
W efekcie pasek starty na niektórych ząbkach. Rozrząd przeskoczył...
O prosze a całkiem niedawno (2-3 tygodnie temu) dyskutowałem tu z takim jednym co zapierał się że interwały książkowe sa prawidłowe. Teraz niech ten ktoś co tu wątku też się udziela, wykona naprawe Twojego samochodu na własny koszt. Nalezy ponosic konsekswencje złotych rad.

Przykra sprawa i nikomu nie zyczę takich przygód bo to jednak cholernie smutne jak dzieja się takie rzeczy. Szkoda nerwów i straconego czasu. Może Twój przypadek nauczy chociaż 1 osobę tego, że naprawdę warto dzielić interwały serwisowe przez 2. Tylko jak podzielić nieskończoność przez 2 w przypadku oleju w skrzyni biegów?
 
Wymienianie rozrządu wg książki... Niestety są tu tacy zwolennicy jeszcze. Oczywiscie ktos zaraz sie odezwie, ze nikt nie mogl wiedziec ze pompa sie rozszczelni.... Rozrząd ma taki czas wymiany ile wytrzyma jego najsłabsze ogniwo. Żadna z 3 pomp wody jakie widziałem w Xantii HDI (2 razy u mnie, raz u ojca), po wyjęciu podczas wymiany rozrządu nie była szczelna. Wyraźny ślad wycieku, na tyle małego aby nie zauważyć ubytku na glebie. Pompy wody są bardzo podobne. Ale ja zmieniałem rozrząd co 60k km lub max 5 lat. Książka mówi 120k km lub 10 lat. Do 120k km mógłbym nie dojechać a po zmieleniu silnika w Xantii, mógłbym ją od razu odholować na złom.

W kolejnym aucie pompa wystrzymała 160k km(konstrukcja z pompa na pasku osprzętu, więc na bieżaco kontrolowany stan uszczelnienia) po czym wałek zaczął tak telepać jakby silnik miał się zaraz rozleciec bo drgania przenosiły się na cały silnik. Dostała takich luzów i wałek latał prawie jak grzechotka. Dlatego ja nigdy nie uwierzę w zapewnienia aso. Ksiazki serwisowe powinni sprzedawać w dziale science fiction.

Gdyby zastosować tą samą zasade (dzielimy interwał przez 2) tutaj, to nic by sie nie stało. W ogóle nie byłoby tego tematu. 700zł co każde 120k km albo co 5 lat. Nie są to  jakieś wielkie pieniądze patrząc na cenę zakupu C5 X7. Warto, naprawdę warto zapewnic sobie spokój, który jest bezcenny.

Pompa HEPU, bdb zakup. Również ja kupiłem ze wzgledu na metalowy wirnik. Powodzenia w ogarnięciu problemu z elektryką.
Krzyśku widzę że znowu pijesz do mnie więc zapytam jak tam się sprzedaje auto za które dałeś sobie ręce obciąć i cie zdemaskowałem..  :D

Użytkownicy wymieniają zgodnie z książką i jest ok, są też przypadki takie jak tutaj, a właściwie jeden i to w Blue hdi, gdzie interwały mogą być inne i pasek przeskoczył dodatkowo bo padło uszczelnienie na pompie wody, nie jej wirnik i nie sam pasek.
Metalowy wirnik może i dobrze się prezentuje, ale jest cięższy, jest pewnie odlewany więc i wyważenie jest bardziej istotne niż przy lekkim plastikowym,a właściwie jego brak i w razie bicia zamiast wytrzeć łopatki to zablokuje rozrząd...
 Problemem w danym przypadku nie był plastikowy wirnik tylko wyciek płynu. Uszczelnienie pompy,  lub łożyskowanie, a  może naciąg paska i stąd problem z wyciekiem
Zacząłbym w tym przypadku od tego, jaki przebieg rzeczywisty był w tym aucie...
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 10, 2018, 20:48:21 »
Cytat: Paweł Hrupa

...bo śmierdzi mi to źle ustawionym rozrządem...


Bingo !!!  Kolega Paweł Hrupa miał rację.  :)
Mechanik sprawdził jeszcze raz rozrząd (mimo, że jak twierdzi parę razy sprawdzał, przed odpaleniem); przestawił sie o ok. 3...4mm.
Przynajmniej tak mówi...
Widocznie jak twierdzi; po odpaleniu popychacze jakoś się wyrównały i to spowodowało ten efekt (teoria dobra jak każda inna)...


W każdym badź razie - nie występują błędy krytyczne, auto pali, gaśnie i zapala prawidłowo...
Koszt robocizny zamknął się kwotą ok. 1800zł.
Robione/wymieniane było: pasek 1 i 2; 2 napinacze/koła rozrządu, pompa, łańcuch, napinacz łańcucha, uszczelniacz wałka, dźwigienki x 16; zapinki dźwigienka-popychacz x 16; uszczelka pod pokrywą głowicy... No i płyn chłodniczy - Total.
Wkładane części markowe, nowe - INA, SWAG, Contitech, Hepu,...


Łańcuch wymieniłem "przy okazji"; efekt pozytywny - na razie go nie słychać...


Muszę jechać na wykasowanie błedów; niestety moim DiagBoxem nie da rady wykasować z tego kalkulatora (silnik 180KM / BlueHDI)...


 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2018, 20:59:18 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Zgasł przy wyprzedzaniu i nie odpala...
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 10, 2018, 20:48:43 »
Dokładnie Marcin, ja po kupnie staram się od razu wymieniać rozrząd, ponieważ to jest najważniejszy serwis po kupnie auta. W tych dziwnych czasach na prawdziwy przebieg auta nie ma co liczyć.
Pozdrawiam