Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chwilowy wzrost obrotów  (Przeczytany 262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Firlej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6, 115kM
Chwilowy wzrost obrotów
« dnia: Listopad 08, 2018, 21:19:20 »
Tym razem ja mam problem z cytrynką. Otóż od niedawna autko czasami dziwnie się zachowuje. Podczas przyśpieszania wraz ze wzrostem prędkości autko na chwilę gwałtownie wkręca się na wyższe (nie maksymalne) obroty i zaraz wraca do normalnych zgodnych z prędkością. Dodam że dzieje się to tylko podczas przyśpieszania. w trakcie jazdy nie ma żadnych objawów. Objawy przypominają ślizgające się sprzęgło ale autko ma dopiero 40000 km więc byłoby to trochę za szybko. Dodam, że jestem spokojnym kierowcą i nie praktykuję gwałtownego przyśpieszania czy jazdy na półsprzęgle. Zauważyłem jeszcze jedną (dziwną) rzecz. Otóż chodzi o pedał gazu. Przy wciśniętym pedale sprzęgła maksymalne obroty wynoszą ok. 5000, zaś po jego puszczeniu mogę go wykręcić na jego wartości maksymalne. Być może jest to tylko jakieś zabezpieczenie (blokada) ale pewności nie mam. Może ktoś się z czymś takim spotkał?

Offline Mariusz Kuna

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 49
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Gdańsk (Lublin)
  • Posiadany samochód: Citroën C-Elysee 1.6 VTi EC5 / LPG Seduction Plus [2014]
  • Zainteresowania: Muzyka, fotografia, informatyka
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2018, 22:10:36 »
W mojej cytrynce również występuje opisany efekt, ale najczęściej przy energicznym ruszaniu przy większej prędkości obrotowej (powyżej 4000 obr./min.) - gdy zmieniam bieg, obroty silnika nie spadają lub po wysprzęgleniu spadają po chwili. Efekt ten pozwala na płynniejsze szybsze ruszanie - a czy tak powinno być? Nie wiem... Niemniej jednak spotkałem się z czym takim i w samochodach innej marki.

Offline Łukasz Godlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi (EC5F) 115KM More Live + LPG
  • Zainteresowania: Historia II wojny światowej
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2018, 08:35:03 »
Tym razem ja mam problem z cytrynką. Otóż od niedawna autko czasami dziwnie się zachowuje. Podczas przyśpieszania wraz ze wzrostem prędkości autko na chwilę gwałtownie wkręca się na wyższe (nie maksymalne) obroty i zaraz wraca do normalnych zgodnych z prędkością. Dodam że dzieje się to tylko podczas przyśpieszania. w trakcie jazdy nie ma żadnych objawów. Objawy przypominają ślizgające się sprzęgło ale autko ma dopiero 40000 km więc byłoby to trochę za szybko. Dodam, że jestem spokojnym kierowcą i nie praktykuję gwałtownego przyśpieszania czy jazdy na półsprzęgle. Zauważyłem jeszcze jedną (dziwną) rzecz. Otóż chodzi o pedał gazu. Przy wciśniętym pedale sprzęgła maksymalne obroty wynoszą ok. 5000, zaś po jego puszczeniu mogę go wykręcić na jego wartości maksymalne. Być może jest to tylko jakieś zabezpieczenie (blokada) ale pewności nie mam. Może ktoś się z czymś takim spotkał?
A czy czasami zbyt mocno nie przyśpieszyłeś na mokrej nawierzchni - koła chwilowo straciły przyczepność i stąd ten chwilowy skok obrotów ? Nawet na trójce da się to zrobić przy psedo ASR w naszych autach.
Z drugiej strony często wkręcasz auto na 5000 obr. przy wciśniętym sprzęgle  ;) ?

Offline Sławomir Firlej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6, 115kM
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2018, 08:44:36 »
Nie, to nie jest problem śliskiej nawierzchni. Jak pisałem wcześniej nie mam zwyczaju gwałtownego ruszania. po za tym ten problem nie występuje tylko podczas ruszania ale również w czasie jazdy. Raczej trudno byłoby zabuksować kołami na 5 biegu. Jeśli idzie o te 5000 obrotów to był tylko test wykonany na postoju. Moim celem było sprawdzenie czy takie skoki obrotów występują również na luzie. Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł u siebie sprawdzić czy u niego taka blokada występuje. Dla przypomnienia chodzi o wciśnięcie sprzęgła i pedał gazu do podłogi - czy jest możliwość wejścia wyżej niż ok. 5000 obrotów.

Offline Marcin Minkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi MoreLife 2017
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2018, 10:19:02 »
Dla przypomnienia chodzi o wciśnięcie sprzęgła i pedał gazu do podłogi - czy jest możliwość wejścia wyżej niż ok. 5000 obrotów.


U mnie przy wciśniętym sprzęgle można wejść do 4000 - najwidoczniej komputer to zablokowuje, są to optymalne obroty do jak najszybszego ruszenia - 4000 obr/min to największy moment obrotowy tego motoru. Na luzie można kręcić więcej.

Offline Sławomir Firlej

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6, 115kM
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2018, 10:45:36 »
Dla przypomnienia chodzi o wciśnięcie sprzęgła i pedał gazu do podłogi - czy jest możliwość wejścia wyżej niż ok. 5000 obrotów.


U mnie przy wciśniętym sprzęgle można wejść do 4000 - najwidoczniej komputer to zablokowuje, są to optymalne obroty do jak najszybszego ruszenia - 4000 obr/min to największy moment obrotowy tego motoru. Na luzie można kręcić więcej.


Dzięki za sprawdzenie.Jakbyś mógł jeszcze sprawdzić czy u Ciebie pod koniec wciskania pedału gazu (na wyłączonym silniku) występuje takie "pyknięcie" przy samej podłodze . Podejrzewam jeszcze paliwo jako źródło problemu. Muszę wyjeździć obecne i zaleję nowe na innej stacji. Póki co wyjąłem i wyczyściłem (choć nie była jakość szczególnie brudna) przepustnicę. Ciekawą rzeczą jest, że ten objaw nie występuje stale. Zaobserwowałem, że dzieje się to głownie na zimnym silniku.

Offline Marcin Minkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: C-Elysee 1.6 VTi MoreLife 2017
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2018, 12:53:45 »
Tak, pod pedałem gazu jest przełącznik, domyślam się, że służy do awaryjnego przyspieszenia podczas jazdy z ustawionym tempomatem.

Offline Mateusz Krochmal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Peugeot 508
Odp: Chwilowy wzrost obrotów
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 13, 2018, 17:57:18 »
Przełącznik pod pedałem gazu służy do "przełamania" limitera prędkości. Jadąc na tempomacie zawsze możesz przyspieszyć powyżej ustawionej prędkości wciskając pedał gazu. Na limiterze samochód przyspieszy ponad ustawioną prędkość dopiero po wciśnięciu gazu do oporu.
W samochodach ze skrzynią automatyczną przełącznik powinien spowodować redukcję biegów w celu szybszego przyspieszenia.