Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 1.6hdi problem z odpalaniem.  (Przeczytany 1978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Seweryn Kryniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6 hdi 2005r
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika akwarystyka
  • Miejscowość: Wałbrzych
1.6hdi problem z odpalaniem.
« dnia: Listopad 10, 2018, 20:37:15 »
Witam. Po nocy, lub jak auto długo stoi i je odpale(odpala od strzała) przez 5-10sek. Nierówno chodzi i zakopci na biało/szaro. Po kilku sekundach jest już dobrze, ma moc i nie kopci,jedzie normalnie. Lexia pokazała 2 błędy. Coś że zawarciem w układzie podgrzewania swiec żarowych,i że przekaźnik świec brak zasilania. Mam 2 pytania. Gdzie znajduje się ten przekaznik w tym silniku (1.6hdi 109km),jak to wygląda? I jak garażowym sposobem sprawdzić czy świece żarowe są sprawne?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Offline Seweryn Kryniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6 hdi 2005r
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika akwarystyka
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: 1.6hdi problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2018, 11:24:02 »
Jeszcze jedno pytanie: jak diagboxem sprawdzić wartości czujników temperatury cieczy chłodzące i paliwa?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Offline Seweryn Kryniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6 hdi 2005r
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika akwarystyka
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: 1.6hdi problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2018, 12:17:02 »
P1351 obwód przekaźnika podgrzewania wstępnego, P1403 układ ogrzewania dodatkowego, P1404 układ ogrzewania dodatkowego, P0118 sygnał temperatury cieczy chłodzące. Takie błędy stałe wywala diagbox.  Interfejs dopiero co nabyłem więc jeszcze mało co wiem. Chciałem właśnie sprawdzić wartości czujników temperatury rano przed rozruchem. Które bezpieczniki mogą odpowiadać za te usterki,w komorze silnika czy w kabinie szukać?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 1.6hdi problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2018, 12:27:39 »
Najpierw sprawdź/wyczyść bezpieczniki, zarówno te w kabinie, jak i te w komorze silnika.
To, że są całe o niczym jeszcze nie świadczy.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Seweryn Kryniewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: citroen c5 1.6 hdi 2005r
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika akwarystyka
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: 1.6hdi problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2018, 12:34:32 »
Witam ponownie.problem tkwi w braku grzania świec. Niestety rozpedziłem się i wymieniłem 4 ale problem pozostał,żadna nie daje znaku życia.przekaznik działa,przewody od kostki przekaźnika do świec przestrzelone kontrolką i są ok.wydaje mi się że nie mam masy wogóle na głowicy i bloku silnika. Czy mogę to sprawdzić zwykła kontrolką z żarówką podpinajac do + akumulatora,a drugi kabel przykładając do głowicy w dowolnym miejscu?  Czy niczego nie uwalę?  Na żadnej świecy kontrolka nie reaguje a na aku świeci. Czy możliwe jest żeby na silniku nie było masy,a auto pali?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 1.6hdi problem z odpalaniem.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2018, 11:45:20 »
Musi być dobra masa inaczej by rozrusznik nie kręcił. Tak możesz sprawdzić kontrolką, ale lepiej by było miernikiem jaka jest różnica napięć między akumulatorem a silnikiem.
Lexia, VCDS, MPPS