Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6  (Przeczytany 3956 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« dnia: Listopad 26, 2018, 09:41:10 »
Mam problem ze swoją cytryną. Zima za pasem i wyszedł problem z ogrzewaniem. Raczej to nie klapy.Płyn na wejściu do nagrzewnicy gorący a na wyjściu zimny.
Układ odpowietrzony.W weekend zrobiłem odkamienienie układu chłodzenia.Jak trzymam na trasie 2,5-3tys obrotów leci ciepłe( nie gorące) powietrze od strony kierowcy a od pasażera chłodne.
Warunki te same, ale ustawiam na kierowce zimne, a max na pasażera to leci tam letnie powietrze.

Nagrzewnica do wymiany?

Marek_S

  • Gość
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2018, 11:44:21 »
Albo zapowietrzony te silniki ciężko się odpowietrza

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2018, 14:50:04 »
W tym mam wprawę. Od 2011r bazuję na tym motorze. C5 mk1, Laguna 2 i C5 Mk2.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2018, 17:26:41 »
Piszesz płyn na wejściu do nagrzewnicy gorący, na wyjściu zimny. A spróbuj sprawdzic to samo na wyłaczonych obrotach dmuchawy nawiewu. Wówczas ciepło z płynu nie powinno być w jakimś istotnym stopniu odebrane przez nagrzewnicę i powinien przewód na wyjściu z nagrzewnicy też być gorący. Wtedy mozna mieć pewność, że nic nie blokuje przepływu przez nagrzewnicę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2018, 18:25:15 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2018, 18:13:39 »
W tym mam wprawę.
Jak widać nie,... korek powietrzny blokuje przepływ.
Odpowietrzyć jeszcze raz, trzymasz 2,5 tyś obrotów , nawet do 3 cykli włączenia wentylatora, podnieść poziom płynu za pomocą lejka do napełniania.

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2018, 21:12:03 »
Ja obstawiam za kamienienie nagrzewnicy lub zapowietrzenie układu. A nawet nie wykluczałbym wymiany nagrzewnicy. Tak jak Lech wspominał sprawdź na wyłączonych obrotach dmuchawy.
Ja miałem kiedyś coś podobnego w starym Fordzie Sierra po tym jak gostek jeździł na wodzie zamiast na borygo. Ale ja wtedy już z tym jeździłem aż do sprzedania.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2018, 01:22:19 »
A jak wygląda kiedy jedziesz na benzynie? Może parownik jest wpięty szeregowo przed nagrzewnicą i zabiera zbyt dużo ciepła.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2018, 07:05:17 »
A jak wygląda kiedy jedziesz na benzynie? Może parownik jest wpięty szeregowo przed nagrzewnicą i zabiera zbyt dużo ciepła.
Przy V6 zabieranie ciepła to nierealne raczej, to dobry grzejnik... Prędzej może blokować przepływ, lub przy wpięciu równoległym... Wszystko płynie przez niego zamiast przez nagrzewnicę. A to dodatkowo utrudnia odpowietrzanie.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2018, 07:33:03 »
Płyn na wejściu do nagrzewnicy gorący a na wyjściu zimny.
To nie ma przepływu przez nagrzewnicę, spróbuj zdławic przepływ na parowniku....

Marek_S

  • Gość
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2018, 10:44:42 »
Ja mam w szeregu najpierw parownik potem nagrzewnica ale dałem tez elektryczna pompke do webasta żeby poprawić krążenie i przyznam ze super chodzi

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2018, 12:24:58 »
A jak wygląda kiedy jedziesz na benzynie? Może parownik jest wpięty szeregowo przed nagrzewnicą i zabiera zbyt dużo ciepła.
Parownik jest wpięty przed nagrzewnicą i wyście też. Płyn parzy za parownikiem.

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2018, 12:27:47 »
W tym mam wprawę.
Jak widać nie,... korek powietrzny blokuje przepływ.
Odpowietrzyć jeszcze raz, trzymasz 2,5 tyś obrotów , nawet do 3 cykli włączenia wentylatora, podnieść poziom płynu za pomocą lejka do napełniania.

Spróbuję w piątek. W tygodniu auto stoi na parkingu firmowym. Taka praca.

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2018, 12:55:35 »
A jak wygląda kiedy jedziesz na benzynie? Może parownik jest wpięty szeregowo przed nagrzewnicą i zabiera zbyt dużo ciepła.
Bez zmian.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 27, 2018, 13:50:08 »
Spróbuj ograniczyć przepływ przez parownik. Dla testu nawet ściskając wąż od parownika.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 27, 2018, 14:26:21 »
Parownik jest wpięty przed nagrzewnicą i wyście też. Płyn parzy za parownikiem.
Znaczy się , wpięty szeregowo? i płyn parzy za parownikiem a za nagrzewnicą już jest zimny? Coś nierozumiemy się...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2018, 16:44:33 »
Jak dla mnie z opisu wynika że równolegle. I sam problem też by na to wskazywał. Płyn płynie przez reduktor który pewnie dodatkowo jest nisko. Dopiero jak się pewnie go przegoni po obrotach coś popłynie przez nagrzewnice. Częsty problem przy połączeniu równoległym. Dość problematyczny przy dużych silnikach, bo ograniczając przepływ przez reduktor (np. zwężką przewodu) możemy doprowadzić do zamarzania reduktora przy pełnym bucie w podłogę. Ale to trzeba zrobić by testy. Bo może nie będzie tak źle.

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 28, 2018, 18:04:56 »
Jak dla mnie z opisu wynika że równolegle. I sam problem też by na to wskazywał. Płyn płynie przez reduktor który pewnie dodatkowo jest nisko. Dopiero jak się pewnie go przegoni po obrotach coś popłynie przez nagrzewnice. Częsty problem przy połączeniu równoległym. Dość problematyczny przy dużych silnikach, bo ograniczając przepływ przez reduktor (np. zwężką przewodu) możemy doprowadzić do zamarzania reduktora przy pełnym bucie w podłogę. Ale to trzeba zrobić by testy. Bo może nie będzie tak źle.
Szeregowo. Równolegle miałem 3 pierwsze miesiące. Gazownik mi to zmieniał na szeregowo. Parownik jest nisko. Góra jest mocno wypełniona przez silnik i nie ma miejsca. Schowany jest w taki sposób, by pęd powietrza go nie łapał.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 28, 2018, 22:07:01 »
No to jak szeregowo to jedynie może być właśnie ograniczony przez niego przepływ za mocno.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 28, 2018, 23:07:46 »
Gazownik mi to zmieniał na szeregowo.
A nie jest to temat/sprawa gazownika? Kto zawinił? Kto ma wiedzę techniczną? Jak ten nie radzi sobie, to szukaj rozwiązania gdzie indziej...

Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 03, 2018, 08:24:17 »
Podejrzanym zrobiło się webasto. Webasto u mnie podłączone jest w następujący sposób:
-na wyjściu z bloku (obudowy termostatu) zasilanie
-wraca do do tego samego przewodu który zasila nagrzewnicę.
Przewód rozcięty i ma przepływ tylko przez webasto. Wabosto jest schowane na dole przed nadkolem.
Po włączeniu webasta zaczyna grzać wnętrze auta. Uruchamia sie pompa w webasto.
Czy pompa webasta (gdy jest wyłączone) może blokować przepływ cieczy? Wirnik pompy stoi i pompa na rozrządzie ma opory by przepchnąć ciecz w wystarczającej ilości?
W piątek przy minus 8, wyłączone webasto zaczęły się objamy niedogrzania mieszalnika. Mieszalnik podłączony jest za nagrzewnicą. Powrót z mieszalnika wpięty jest do bloku.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 03, 2018, 08:54:05 »
Raczej wątpię. Fakt że mam trochę inne połączenie bo u mnie webasto i reduktor jest w szeregu po sobie ale całość mam wpiętą równolegle przed nagrzewnicą. Jeśli masz jak opisujesz i zrozumiałem prawidłowo to masz tak. Silnik-Webasto-nagrzewnica-reduktor-silnik. W takim połączeniu zarówno reduktor może blokować przepływ jak i webasto. Bo jak ma przejść coś przez nagrzewnicę jak blokuje się jej wyjście. Wcześniej miałeś webasto bez  LPG i było OK?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 03, 2018, 09:48:29 »
W piątek przy minus 8, wyłączone webasto zaczęły się objamy niedogrzania mieszalnika. Mieszalnik podłączony jest za nagrzewnicą. Powrót z mieszalnika wpięty jest do bloku.

Czy to za długie rury/połączenie winne? Opór przepływu wzrósł w tym szeregu termostat/webasto/nagrzewnica/parownik/silnik...do sprawdzenia.

Marek_S

  • Gość
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 03, 2018, 11:09:25 »
Ja mam pompę elektryczną z webasta

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Jarzębski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: jest Iława był Grudziądz
  • Posiadany samochód: VW Phaeton
  • Zainteresowania: motoryzacja, IT
  • Miejscowość: Iława
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 03, 2018, 11:27:18 »
Raczej wątpię. Fakt że mam trochę inne połączenie bo u mnie webasto i reduktor jest w szeregu po sobie ale całość mam wpiętą równolegle przed nagrzewnicą. Jeśli masz jak opisujesz i zrozumiałem prawidłowo to masz tak. Silnik-Webasto-nagrzewnica-reduktor-silnik. W takim połączeniu zarówno reduktor może blokować przepływ jak i webasto. Bo jak ma przejść coś przez nagrzewnicę jak blokuje się jej wyjście. Wcześniej miałeś webasto bez  LPG i było OK?

Nigdy nie było OK. Auto kupiłem latem i gaz założony latem. Pierwsza zima i lód wewnątrz. Reduktor poszedł za nagrzewnicę i mam 10st w aucie.
Reduktor na jeden dzień został wypięty i bez zmian. LPG wyeliminowałem z podejrzeń w sobotę.

Układ płukany.
Węży jest sporo, ponieważ webasto jest przed kołem lewym na dole tak jak reduktor.
W weekend wypnę webasto z obiegu.
Zastanawia mnie ta pompa od webasta czy jak nie pracuje to czy nie stawia oporu w przepływie.

Marek_S

  • Gość
Odp: Brak ogrzewania W citroen C5 MKII 2005r V6
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 03, 2018, 11:51:43 »
Raczej wątpię. Fakt że mam trochę inne połączenie bo u mnie webasto i reduktor jest w szeregu po sobie ale całość mam wpiętą równolegle przed nagrzewnicą. Jeśli masz jak opisujesz i zrozumiałem prawidłowo to masz tak. Silnik-Webasto-nagrzewnica-reduktor-silnik. W takim połączeniu zarówno reduktor może blokować przepływ jak i webasto. Bo jak ma przejść coś przez nagrzewnicę jak blokuje się jej wyjście. Wcześniej miałeś webasto bez  LPG i było OK?

Nigdy nie było OK. Auto kupiłem latem i gaz założony latem. Pierwsza zima i lód wewnątrz. Reduktor poszedł za nagrzewnicę i mam 10st w aucie.
Reduktor na jeden dzień został wypięty i bez zmian. LPG wyeliminowałem z podejrzeń w sobotę.

Układ płukany.
Węży jest sporo, ponieważ webasto jest przed kołem lewym na dole tak jak reduktor.
W weekend wypnę webasto z obiegu.
Zastanawia mnie ta pompa od webasta czy jak nie pracuje to czy nie stawia oporu w przepływie.
Owszem stawia jak i wszystkie węże a jak się sprawdza webasto ? Bo nie wiem jak rozwiązano zamykanie klap bo w x7 juz jest pin do webasta chyba ze masz dogrzewacz

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka