Hej,
Bardzo sobie chwalę ten samochód( użytkuje go prawie 8 lat) i ma dożywocie u mnie.
To prawda, że większość egzemplarzy oferowanych na sprzedaż pomimo ładnego wyglądu, to auta, w które należy majątek włożyć.
Porównując koszty części niektórych podzespołów (np. kpl rozrządu, przewody hydrauliczne, kiedyś chodnica wody- teraz są już zamienniki łatwo dostępne, kpl katalizatorów) jest drożej, ale to po prostu bardziej "prestiżowa' wersja.
Tarcze są wieksze w porównaniu z słabszymi wersjami.
Rozrząd - koszt cześci trochę ponad 1 tyś.- Pamiętam części + robocizna w ASO 2,5 tyś.
Tak jak Darek mówi - skrzynia to niemiecki ZF 4hp20. - fajnie zmienia biegi i przyjemnie sie z nią jeździ.
Niektórych specyficznych części nowych już nie dostaniesz (np. obudowa filtra powietrza, "schładzacze" tarcz montowane od wewnętrznej strony przednich koł).
Wiadomo, koszty eksploatacji będą większe w stosunku po podstawowych wersji- paliwo, opony 16 w nieco nietypowej szerokości, troszeczkę ubezpieczenie, niektóre drobiazgi eksploatacyjne, serwis skrzyni biegów itp.
Sprawdź przed zakupem i mocno negocjuj, jeżeli będzie cos nie tak!
- skrzynię biegów-jak pracuje, kiedy był ostatnio olej wymieniamy , czy wcześniej regularnie, jaki jest wlany?;
- przy przewody hydrauliczne sie pocą, ciekną - są drogie;
- komplety układ wydechowy; 3 katalizatory, końcowy tłumik;
- chłodnica wody;
- czy silnik nie ma wycieków
reszta jak innych c5 -kach
pozdrawiam