Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )  (Przeczytany 2014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« dnia: Listopad 22, 2022, 10:03:56 »
Panowie wiem że nie jeden to już robił i każdego to czeka. Macie jakieś zdjęcia z rozbierania i czyszczenia geometrii bo w necie ciężko. Wiem że geometria jest pod takim koszem i w zasadzie do góry nogami jak w tdi.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2022, 12:31:26 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2022, 10:58:03 »
Bez demontażu turbiny nie ma to sensu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2022, 11:02:49 »
Może ktoś ma zdjęcia to jakiś tutorial się urodzi. Interesują mnie też śruby do kosza/geometrii bo mogą się ukręcić. Pytanie  jakieś  wymiary? Jedyne co wiem to są chyba na T25  :D
http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/403465-om642-vnt-turbo-actuator-issues.html
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2022, 11:21:24 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2022, 11:20:50 »
W kilku autach robiłem to bez demontażu z kolektora, pomimo że turbiny były z tyłu silnika.
Torxy idą bezproblemowo, gorzej z karkasem a on jest mocowany do gorącej strony na sześciokątnych zwykłych śrubach m8. Sześć sztuk pod klucz chyba 13mm. Z reguły są mocno zapieczone.

Jak masz turbinę na stole to żaden tutorial nie jest potrzebny. Ważne aby nie zgubić żadnej śrubki, rolki lub bolca i oznaczyć sobie jak był ułożony pierścień żeby go nie odwrócić. Wystarczają znaki i zdjęcia podczas demontażu.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 22, 2022, 11:30:28 »
Chyba lepiej odkręcić od kolektora 3 śruby niż  z kolektorem. Nie mam indukcji ale  grzanie małym palnikiem czasami czyni cuda. Jeden mechanik mi pokazywał jak robił w swoim C5 to nawet kołyski nie zdejmował tylko wisiała na przodzie a tyl odkręcony od podłogi. Niestety nie mam podnośnika i może będę miał dostęp do kanału. W Ds5 też trochę to wszystko inaczej wygląda i miejsca raczej mniej niż wC5. Tą powierzchnię w koło wirnika gdzie obraca się pierścień od geometrii też pasuje lepiej doczyścić niż na zdjęciu . Myślę że im gładsza tym dłużej będzie działać. Pierścień wiem że ma górę i dół  (jedna krawędź ostra druga obła.) Na razie kupiłem obejmę między turbo a kata bo zakładanie starej może skuktowac przedmuchem. Zostaje jeszcze zestaw uszczelek do turbo wygląda że to chyba ten 587.210 Pytanie co z sitkiem jeśli jest w przewodzie olejowym zostawić czy wywalić?
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2022, 11:50:02 wysłana przez Michał Chmura »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 22, 2022, 12:29:58 »
Tutaj nie ma sitka, było chyba tylko w 1.6hdi.
Obejma pomiędzy turbo a katem jest z reguły ok, gorzej z tą pomiędzy katem a łącznikiem elastycznym
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Czyszczenie geometrii 2.0 hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 22, 2022, 12:52:19 »
Obejma może być ok ale tam jest taka blaszka która może być w stanie różnym a ona uszczelnia także nowa czeka w paczkomacie. Obejmę przy łączniku mam ok bo na wiosnę płukałem fapa w razie czego gdzies mam jeszcze jedną OEM bo na wyjściu z fapa jak zmienialem to kupiłem 2

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2022, 12:35:20 »
A jak z demontażem prawej półosi i podpory? trzeba nie trzeba ?

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2022, 13:27:08 »
Nie trzeba, po zdjęciu sanek z maglownicą i wydechu jest dostęp.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2022, 13:47:23 »
 Widziałem zdjęcie u kogoś na telefonie że sanki wisiały tyłem odkręcone  a magiel wisiał pod podłoga. Gościu mówił że przyjemna szybka robota

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2022, 15:05:57 »
Zależy czy masz kanał czy tylko podnosisz trochę auto.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2022, 15:15:30 »
Może uproszę dostęp do kanału

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2022, 15:41:06 »
Odnośnie czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią w Audi A4 to mechanik/tuner znany na forum TDI doradził, mi aby nie rozbierać turbiny i nie skrobać ani czyścić płaszczyzn papierem ściernym tylko w całości zanurzyć muszlę w ropie i na drugi dzień rozruszać geometrię i porządnie podziałać pędzelkiem oraz wypłukać. Z reguły daje to lepsze efekty i rzeczywiście przez 2 lata nie było z turbiną żadnego problemu a potem sprzedałem auto, więc dalej nie wiem, ale z kupującym jeszcze przez 2 lata miałem kontakt, bo załatwiał mi pewne sprawy i byli bardzo zadowoleni z auta, więc raczej było OK.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 22, 2022, 11:08:47 »
Tylko ze u nas geometria jest tak jakby odwrócona  co widać tu  http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/403465-om642-vnt-turbo-actuator-issues.html
  Bez rozebrania nie stwierdzimy czy coś jest przytarte i czy ma zadziory.  A sadza spod pierscienia  raczej się nie wypłucze. Po czyszczeniu trzeba przepolerować pierścień sterujący i miejsca pod łopatkami. Im bliżej lustra tym lepiej Można wykończyć szczotką polierstwą.
Ale jak wcześniej pisałem największym problemem jest demontaż z auta a nie czyszczenie

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2023, 23:08:52 »
Co powiecie na temat sitka w przewodzie olejowym? Zakładać czy nie zakładać?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2023, 12:53:02 »
Co powiecie na temat sitka w przewodzie olejowym? Zakładać czy nie zakładać?
Osobiście bym nie pchał tam nic takiego. Nie mniej odpowiedzialności za zmiany w aucie może podjąć tylko jego właściciel.

Offline Michał Chmura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Demontaż turbiny 2.0 hdi 163 (czyszczenie geometrii )
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 10, 2023, 14:20:00 »
Po odkreceniu śruby taki widok. Sitko czyste nie było niczym przytkane . A legenda głosi że 2.0 go nie ma