Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 91184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2018, 06:41:10 »
Dziś zatankowałem 68 l. paliwa od niedawna aplikacja wskazuje stan dodatku początkowy oraz bieżący. Parametr FAP Additive max u mnie wynosi 2340 natomiast FAP Additive Remain przed tankowaniem 849 po tankowaniu 838 wiec na pełny bak wychodzi 11. Co mniej więcej się zgadza  że do tej pory zeszło 1491 dodatku a samochód przejechał 115 000 km zakładając że średnio na baku robię 850 km. Estymując dodatku zostało jeszcze na 75 tankowań co przekłada się na przejechane 63 000 km
Muszę sprawdzić czy zatankowanie połowy baku spowoduje dodanie połowy dawki dodatku.
Artur, który masz rok ? U mnie W RHH (2011) maksymalna pojemność to 1900 ml i podczas tankowania do pełna, dawka dodatku to 4 ml, przy połowie nie jestem pewny bo prawie zawsze tankuje do pełna, ale chyba również 4 ml.

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2018, 07:55:41 »
Moje auto jest z 2012, rejestracja czerwiec

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 17, 2018, 10:08:30 »
Moje auto jest z 2012, rejestracja czerwiec
To ciekawe - nie jesteś pierwszą osobą która pisze że dawkuje mu 11 ml u innych jest to 4 ml. Można to chyba powiązać z pojemnością zbiornika - tzn. pojemność jest ta sama, ale podobno od jakiegoś czasu zalewali tylko 1900 ml, chociaż po Twoim roczniku też ta teza nie bardzo pasuje - może jednak kwestia silnika ?
Kolega Marcin Gałek też ma RHH i pojemność 1900 ml - widać w pierwszym poście.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 17, 2018, 13:52:16 »
Koledzy czy zaobserwowaliscie jakie macie maksymalne wartosci ciśnienia turbo zadane i otrzymane? Chodzi mi o gwałtowne przyspieszanie. No i czy u Was te dwa parametry są zawsze na zielono czy pojawia się kolor czerwony? Podobnie z geometrią turbiny. Też macie cały czas zielony kolor mimo ostrego "butowania"? Nie chodzi mi o to, że ja tak jeżdżę ale czasem trzeba mocno wcisnąć gaz uciec np. z pasa na pas albo na światłach zdążyć..
Potwierdzam, że i u mnie objętość dodatku to 1900ml. Przynajmniej tak pokazuje Apka.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 17, 2018, 14:00:49 »
Koledzy czy zaobserwowaliscie jakie macie maksymalne wartosci ciśnienia turbo zadane i otrzymane? Chodzi mi o gwałtowne przyspieszanie. No i czy u Was te dwa parametry są zawsze na zielono czy pojawia się kolor czerwony? Podobnie z geometrią turbiny. Też macie cały czas zielony kolor mimo ostrego "butowania"? Nie chodzi mi o to, że ja tak jeżdżę ale czasem trzeba mocno wcisnąć gaz uciec np. z pasa na pas albo na światłach zdążyć..
Potwierdzam, że i u mnie objętość dodatku to 1900ml. Przynajmniej tak pokazuje Apka.
Kolory możesz sobie dowolnie konfigurować - nie ma to żadnego wpływu - jeżeli tylko wartość zadana i otrzymana są na zbliżonym poziomie nie ma się czego doszukiwać

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 17, 2018, 14:49:01 »
Tylko mnie zastanawia dlaczego domyślnie wszystko jest na zielono, a jak mi się wydaje coś jest dla programu nie tak to pokazuje na czerwono?

gienas

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 17, 2018, 15:43:04 »
Mnie to tylko zastanawia jak 4 ml czy nawet 11 ml dodatku może mieć wpływ na 60 litrów paliwa

 To jest koncentrat i służy jedynie jako "zapalnik".

Słyszałeś o łyżce dziegciu i beczce miodu?
 

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2018, 16:02:19 »
Tylko mnie zastanawia dlaczego domyślnie wszystko jest na zielono, a jak mi się wydaje coś jest dla programu nie tak to pokazuje na czerwono?
Źle Ci się wydaje - to po prostu prezentacja graficzna, jak czerwony "kłuje" Cię w oczy to zmień sobie kolor na niebieski
Tak czy inaczej domyślnie - kolorem zielonym są prezentowane niskie wartości, czerwonym wysokie, pomarańczowy to średnie.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 17, 2018, 16:46:48 »
Tylko mnie zastanawia dlaczego domyślnie wszystko jest na zielono, a jak mi się wydaje coś jest dla programu nie tak to pokazuje na czerwono?
Źle Ci się wydaje - to po prostu prezentacja graficzna, jak czerwony "kłuje" Cię w oczy to zmień sobie kolor na niebieski
Tak czy inaczej domyślnie - kolorem zielonym są prezentowane niskie wartości, czerwonym wysokie, pomarańczowy to średnie.
No to w sumie...szkoda bo gdyby dany kolor oznaczał odstępstwa od normy...życie byłoby prostsze ;) .

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 21, 2018, 09:18:19 »
Jak podejrzeć po zakończonej jeździe z apką więcej logów? Dziś jazda zajęła mi ok. 40min. a po wejściu w Manage Log pkazalo mi tylko 1 linię? Mam ustawiony zapis co 1s więc siłą rzeczy powinna być całą tabelka, a nie jeden tylko wiersz. A może to jest w tym pliku csv powyżej tylko jak go podejrzeć?
A propos...jak na razie przejechalem po regeneracji FAP ok. 640km. (a przynajmniej tak pokazuje aplikacja) i FAP się jeszcze nie wypalił. Stylu jazdy za bardzo nie zmieniłem poza tym, że teraz jeżdżę dużo mniej. Tylko pytanie na ile dokładnie ta apka wszystko zlicza.....

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 21, 2018, 10:41:06 »
Po wejściu w 'Manager logs w górnym prawym rogu jest ikona Details.
Wybierając tą opcje widzimy pliki csv z danego dnia. Zaznaczamy dany plik i wybieramy na dole opcje View i widzimy logi tego pliku. Dalej możemy wybrać w górnym prawym rogu ikonę wykresu i stworzyć sobie dowolny wykres z interesującymi nas danymi.




Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 21, 2018, 10:42:40 »
Jak podejrzeć po zakończonej jeździe z apką więcej logów? Dziś jazda zajęła mi ok. 40min. a po wejściu w Manage Log pkazalo mi tylko 1 linię? Mam ustawiony zapis co 1s więc siłą rzeczy powinna być całą tabelka, a nie jeden tylko wiersz. A może to jest w tym pliku csv powyżej tylko jak go podejrzeć?
A propos...jak na razie przejechalem po regeneracji FAP ok. 640km. (a przynajmniej tak pokazuje aplikacja) i FAP się jeszcze nie wypalił. Stylu jazdy za bardzo nie zmieniłem poza tym, że teraz jeżdżę dużo mniej. Tylko pytanie na ile dokładnie ta apka wszystko zlicza.....
Pewnie otwarłeś logi Max/Min - tam masz tylko maksymalną i minimalną wartość. Naciśnij "Details" w górnym prawym rogu i będziesz miał pełne logi. Co do FAP'a to niezły wynik - masz nazbierane dopiero 2,899 g/l a przy obecnych temperaturach będzie Ci się wypalał przy ok. 5.000 g/l.
A aplikacja sama nie zlicza, tylko prezentuje to co zapisze sterownik. Jak podłączysz DB to tam są te same wartości, tylko mogą być pod inną nazwą.

P.S. Artur mnie ubiegł  ;)

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 21, 2018, 11:38:46 »
Ok już widzę. Jeżeli u mnie teraz FAP będzie się wypalal co te 500-700km to spory progres...
A jak czytać wykresy pracy wtryskiwaczy. Rozumiem, że są one oznaczone 4 kolorami. Tylko jak to odnieść do ich rzeczywistej pracy bo z wykresu u mnie wynika, że one jakby się "rozjeżdżają"?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 21, 2018, 11:52:56 »
A jak czytać wykresy pracy wtryskiwaczy.
Nie czytać ! Niestety przy sterowniku DCM35v2 masz wartości całkowite 1 lub 2, ewentualnie 0 na zgaszonym silniku. Nie wiem dlaczego tak jest ale ze wszystkich samochodów które podłączałem tylko przy tym sterowniku wyświetla takie wartości, przy pozostałych sterownikach masz wartości z dokładnością dwóch znaków po przecinku - i takie odczyty można w jakiś tam sposób interpretować.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 21, 2018, 12:05:45 »
A jak czytać wykresy pracy wtryskiwaczy.
Nie czytać ! Niestety przy sterowniku DCM35v2 masz wartości całkowite 1 lub 2, ewentualnie 0 na zgaszonym silniku. Nie wiem dlaczego tak jest ale ze wszystkich samochodów które podłączałem tylko przy tym sterowniku wyświetla takie wartości, przy pozostałych sterownikach masz wartości z dokładnością dwóch znaków po przecinku - i takie odczyty można w jakiś tam sposób interpretować.
Czyli na podstawie wykresu ich pracy (bo wtedy widać w jakich mniej więcej granicach występują) nie da się ustalić czy mieszczą się w normie czy też nie? Ktoś wrzuci swoje?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 21, 2018, 12:14:25 »
Tu masz wykres z wycinka od kolegi z forum - on miał ten sam silnik, ale sterownik DCM35_BR2

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 23, 2018, 16:01:06 »
Panowie rozjeżdża mi się ciśnienie doładowania. To znaczy zawsze jest wyższe niż żądane, nawet na obrotach jałowych... Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że wartości geometrii turbo pokrywają się z zadanymi. To samo ciśnienie paliwa. Co to może być?


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 23, 2018, 17:06:16 »
U mnie nie ma opcji wykresu

Offline Witold Ślęczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163KM Panorama
  • Zainteresowania: narciarstwo
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 23, 2018, 17:11:32 »
Ja spojrzałem w swoje logi i na początku też miałem Rozjazd. Później spada na jałowym,  ale z opóźnieniem.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 23, 2018, 18:58:03 »
Jaka wersja aplikacji?
U mnie nie ma opcji wykresu

Jeszcze jedna myśl bo nie chce mi się wierzyć, że nie ma wykresu. Weź jakiś inny log co ma więcej wpisów bo ten z dwoma to tak jakby kiepski na wykres.
Edyta nr 3: log nie powstaje z wartości min/max. Musisz wejść w details, zaznaczyć log i wtedy kliknąć view. I dopiero wtedy będziesz miał wykresy.
@Paweł
Można to jakoś sprawdzić w RHH? Zaślepić dziada?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2018, 19:10:19 wysłana przez Bartek Sieluck »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 23, 2018, 19:49:11 »
Panowie rozjeżdża mi się ciśnienie doładowania. To znaczy zawsze jest wyższe niż żądane, nawet na obrotach jałowych... Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że wartości geometrii turbo pokrywają się z zadanymi. To samo ciśnienie paliwa. Co to może być?


Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Jak nie dochodzi do przeładowania to różnica jest dopuszczalna. Gdyby coś było nie tak na pewno miałbyś zapisane jakieś błędy.
Nie szukaj dziury w całym

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 23, 2018, 23:38:24 »
Nie. Paliwo i wszystko inne w normie. Tylko rozjeżdża mi się ciśnienie doładowania. Nawet raz udało mi się go przeładować...

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 24, 2018, 21:32:48 »
Od urodzenia. Mam czipa na 200KM, ale przeglądałem stare logi z czerwca i nie było tych problemów. Wg aplikacji wszystko w normie. Jedyne co zaobserwowałem to właśnie ciśnienie doładowania i pozycja EGR, która jest cały czas na czerwono i pokazuje 100% otwarty. Ale to chyba błąd tej aplikacji. Jutro będę jechał "w trasę" to sprawdzę jeszcze raz się auto zachowuje. Zrobię sobie pełny log.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 26, 2018, 14:46:16 »



Przejechałem  488 km i zatankowałem 36 litrów paliwa czyli połowę baku, aplikacja pokazała zmianę dodatku z 838 na 831 czyli zmiana o 7, dla przypomnienia tankując pełny bak paliwa wartość dodatku zmniejszyła się o 11.
Wdać z tego że ilość dodatku jest dozowana  proporcjonalnie do ilości wlanego paliwa.
Chodź ta proporcja jest bardziej korzystna w przypadku tankowania pełnego baku, muszę sprawdzić zalanie 1/4 baku.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2018, 23:56:20 wysłana przez Artur Menkiewicz »

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 26, 2018, 22:06:41 »
To chyba też zależy od silnika i być może ilości dodatku. Dziś zatankowalem do pełna i ubyło 4mL (a pojemność dodatku całkowita to 1900mL).W wersjach 140 KM chyba właśnie ubywa te 11 mL , a w 163 ubywa 4....?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2018, 23:27:31 wysłana przez Marcin Gałek »