Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 90221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziara

  • Gość
FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« dnia: Listopad 30, 2018, 19:04:29 »
A więc mojej walki z mocą ciąg dalszy....FAP zregenerowany. Wcale nie był (jak się okazało) zabity na maxa. Określili go jako średniobrudny. Ale wymyty, OK. Zakupiłem (na początek) aplikację do odczytu parametrów samochodu, na razie muszę się z nią bliżej zapoznać. Po jej podłączeniu pod OBD w parametrach FAP wychodzi, że ma się wypalać co 500km???Zobaczymy.
Wyczyściłem ten MapSensor- bez zmian. Mechanik, u którego wycinałem FAP, a z którym trochę pogadałem o moich bolączkach, zaczął się dokładniej przysłuchiwać Cytrynie. Przejechał się nią i...jego zdaniem to turbina źle pracuje bo po ostrzejszym "gazowaniu" i odpuszczeniu gazu wyraźnie słychać jej wirnik jak grzechocze schodząc z obrotów. Ten dźwięk i ja kilka razy już słyszałem tylko nie wiedziałem z czym to powiązać. Coś zaburza geometrię turbo i to raczej nie żaden czujnik. A z szarpaniem, które przy minusowych temperaturach występują często (dlatego prawie nie jeżdżę samochodem) to wina albo EGR albo...wtryskiwaczy. Z EGR-em daję za wygraną, umówiłem się w połowie grudnia na robotę w polecanym przez forum zakładzie w Zielonce (miesiąc czekania ??? ). Zobaczymy.Po podłączeniu Apki do Cytryny wywaliło mi błąd  U1208 oraz  U1209 , którego (tego ostatniego) nie mogę trwale usunąć. Stało się to po wejściu w zakładkę skrzyni biegów ale nie od razu, dopiero po jakimś czasie. Ktoś wie z czym to powiązać? Załączam zdjęcia..No i czym jest ta pozycja (1 załącznik) "AirFloInstr", która na postoju pokazywała stałą wartość i świeciła się cały czas na czerwono? Dopiero po jakimś czasie (mimo wcześniejszego wciskania gazu" coś drgnęło i zaczęła się zmieniać...?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2018, 19:31:09 »
Marcin, "AirFloInstr" to przepływ powietrza ustawiony, albo odczytany sam już nie wiem. Przy niskich temperaturach gdy EGR jest zamknięty wskazuje właśnie takie wartości. Po osiągnięciu ok. 70 stopni gdy EGR zaczyna pracować, przepływ powietrza ustawiony i odczytany pokrywa się.
Wiele osób już pytałem o co z tym chodzi, na razie nikt nie udzielił mi rzeczowej odpowiedzi.

Pytałem tutaj -> http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109592.0 i na innych forach.

Podczas wypalania FAP ta wartość również ustawia się na 1500 i utrzymuje aż do zakończenia procesu regeneracji.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2018, 19:47:27 »
To jak już jesteśmy w temacie aplikacji to mam pytanie. O co chodzi z EGRbypassInst i EGRbypassPos. Znaczy się wiem, że pierwsze to wartość zadana a drugie to odczytana. Tylko u mnie pierwsze jest ciągle na 0% a drugie ciągle na 100% i świeci się na czerwono.
I jeszcze TurboOCR - ciągle na czerwono mimo zmieniania się wartości. Błąd aplikacji?

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2018, 19:52:42 »
Możnaby stworzyć oddzielny wątek dotyczący aplikacji. Wszyscy mogliby powiedzieć co wiedzą na ten temat i jak czytać poszczególne parametry.
A co z tymi błędami?

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2018, 21:57:44 »
co to za aplikacja?

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2018, 22:19:19 »
FAP ze sklepu Amazon, do tego interfejs IKar z All...

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 01, 2018, 05:15:44 »

To jak już jesteśmy w temacie aplikacji to mam pytanie. O co chodzi z EGRbypassInst i EGRbypassPos. Znaczy się wiem, że pierwsze to wartość zadana a drugie to odczytana. Tylko u mnie pierwsze jest ciągle na 0% a drugie ciągle na 100% i świeci się na czerwono.I jeszcze TurboOCR - ciągle na czerwono mimo zmieniania się wartości. Błąd aplikacji?

FAP ze sklepu Amazon, do tego interfejs IKar z All...



Marcinie a jak u Ciebie z parametrami o których wspomniałem wyżej? Chodzi mi o EGRbypassInst i EGRbypassPos i TurboOCR...?


Również jestem za stworzeniem tematu odnośnie programu FAP. Ostatnio nawet w jakimś temacie w Pogaduszkach wspomniałem o tym, ale obeszło się bez echa niestety. Nawet wkleiłem jeden log dla osoby bardziej obeznanej w temacie, ale też nie dostałem żadnego feedback'u.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 01, 2018, 08:44:13 »
Wydzieliłem wątek. Jak znajdę to wstawię opis parametrów - gdzieś kiedyś robiłem takie notatki.
Pamiętam tylko że wszelkie parametry z dopiską "Inst" na końcu to wartość ustawiona/zadana przez komputer.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2018, 12:05:14 »
Dzięki Tomku. Czekam na opis.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2018, 14:59:42 »
Bartek u mnie z tym EGR też było tak, że najpierw cały czas 0%, a później zaczęło się zmieniać i pokazywać różne wartości. Tylko nie wiem do czego to odnieść bo najpierw myślałem, że na postoju wartości powinny być stabilne ( np. 0%) ale to nie jest regułą bo czasem też się zmieniają..Tylko, że u mnie nie do końca z Citro jest ok. I nie mam punktu odniesienia. A jak u Was zmienia się stan Aku podczas jazdy? U mnie od mniej więcej 14,2 do 15...

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 01, 2018, 15:50:06 »
Bartek u mnie z tym EGR też było tak, że najpierw cały czas 0%, a później zaczęło się zmieniać i pokazywać różne wartości. Tylko nie wiem do czego to odnieść bo najpierw myślałem, że na postoju wartości powinny być stabilne ( np. 0%) ale to nie jest regułą bo czasem też się zmieniają..Tylko, że u mnie nie do końca z Citro jest ok. I nie mam punktu odniesienia. A jak u Was zmienia się stan Aku podczas jazdy? U mnie od mniej więcej 14,2 do 15...
Marcin, ale Ty masz sterownik DCM35v2 - ja z resztą też. Nie wiem jak u Ciebie, ale ja w ogóle nie mam parametrów o których piszą koledzy.
Już Ci pisałem, że dopóki silnik nie osiągnie temperatury cieczy powyżej 70 stopni EGR jest zamknięty. Dotyczy to tylko sytuacji gdy na zewnątrz jest poniżej 7 stopni Celsjusza. Po osiągnięciu temperatury cieczy 70 stopni, EGR zaczyna pracę, przepływ powietrza zadany i odczytany podąża za sobą.
Pamiętam jak popinałem samochód kolegi z forum z tym samym silnikiem ale ze sterownikiem DCM35_BR2 - jemu EGR pracował całkiem inaczej. Miał też parametry o których piszą koledzy.
Z tego co pamiętam ktoś twierdził że niektóre zawory EGR posiadają chłodzenie i parametr EGRbypass to właśnie od tego.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 01, 2018, 18:29:20 »
Tomasz.....Mądrego to i miło posłuchać. ;)

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 02, 2018, 07:10:42 »
Znalazłem listę pozycji, które mierzy aplikacja wraz z ich wyjaśnieniem. Wrzucam to tu wraz z tłumaczeniem na Polski dla sterownika DCM35_BR2 (wszelkie sugestie mile widziane – tłumaczenie bezpośrednio z aplikacji u mnie):
Revs – Obroty silnika
Coolant – Temperatura czynnika chłodzącego silnik
FanSpeed – Prędkość obrotowa wentylatora chłodnicy
Battery – Napięcie akumulatora
FuelTemp – Temperatura paliwa
Speed – Prędkość samochodu
Gear – Bieżący bieg
AccelPedalPos – Pozycja pedału przyspieszenia mierzona przez sensor
AirCPress – Ciśnienie w układzie klimatyzacji
AtmosphPress – Ciśnienie atmosferyczne mierzone przez ECU
AirManifold – Temperatura powietrza dolotowego na wejściu do kolektora dolotowego
AirFlowSensor - Temperatura powietrza dolotowego mierzona w przepływomierzu(??air flow sensor??)
TurboInstr – Zadana wartość ciśnienia doładowania osiągana w kolektorze dolotowym. Wartość zależy od prędkości silnika, obciążenia silnika, ciśnienia atmosferycznego i temperatury czynnika chłodzącego silnik.
TurboPress – Zmierzone ciśnienie doładowania. Wartość musi być bardzo blisko do wartości zadanej TurboInstr podczas jazdy ze stałą prędkością.
AirFlowInstr – Zadana wartość przepływu powietrza w mg/impuls
AirFlow – Zmierzona wartość przepływu powietrza w mg/impuls
TurboGeomInstr – Zadana wartość położenia łopatek zmiennej geometrii turbiny
TurboVarGeom – Odczytana wartość położenia łopatek zmiennej geometrii turbiny
AirMixerInstr – Zadana wartość mieszalnika powietrza
AirMixer – Odczytana wartość mieszalnika powietrza
EGRposInstr – Zadana wartość dla pozycji zaworu EGR
EGRpos – Odczytana wartość dla pozycji zaworu EGR
EGRbypassInstr – Zadana wartość bypassu zaworu EGR (??)
EGRbypassPos – Zmierzona wartość bypassu zaworu EGR
FuelPressInstr – Zadana wartość ciśnienia paliwa na listwie CR
FuelPress – Zmierzona wartość ciśnienia paliwa. Wartość musi być bardzo blisko do wartości zadanej
O2Mixture – (??) mieszanka obliczona przez sensor powietrza (??oxygen sensor)
O2heating – Wartość podgrzewania z sensora powietrza (??oxygen sensor)
FuelFlowReg – Wartość otwarcia elektrozaworu regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR
InjFlow – Przepływ paliwa przez obwód CR
TurboOCR – Wartość otwarcia elektrozaworu regulacji ciśnienia powietrza. Przy biegu jałowym wartość otwarcia jest zawsze maksymalna i czeka na początek przyspieszania auta.
FAPpressure – Różnica ciśnień pomiędzy dolotem do FAP a wylotem spalin z FAP. Wartość ta jest odzwierciedleniem poziomu zanieczyszczenia filtra FAP
FAPtemp – Temperatura spalin w FAP
FAPsoot – Ilość sadzy nagromadzona w filtrze FAP
FAPcinder – Stopień zanieczyszczenia filtra FAP sadzą, która nie może zostać wypalona w procesie regeneracji filtra FAP
FAPdeposits – Wartość całkowita w gramach dodatku (CER??) zgromadzona w FAP
LastRegen – Dystans przebyty od ostatniej regeneracji filtra FAP
Avg1Oregon – Średni dystans z ostatnich 10 regeneracji filtra FAP
FAPlifeLeft – Obliczony dystans do przejechania prze wymianą filtra FAP
FAPlife – Dystans przebyty od wymiany filtra FAP
FAPAdditiveRemain – Ilość dodatku pozostała w zbiorniku dodatku FAP. Wartość obliczona przez ECU
FAPAdditiveVol – Pojemność zbiornika dodatku FAP
Inj1Time – Czas wtrysku w milisekundach na pierwszym cylindrze
Inj2Time – Czas wtrysku w milisekundach na drugim cylindrze
Inj3Time – Czas wtrysku w milisekundach na trzecim cylindrze
Inj4Time – Czas wtrysku w milisekundach na czwartym cylindrze
CL – Wskaźnik wciśnięcia sprzęgła
BR – Wskaźnik wciśnięcia hamulca
INJ – Wskaźnik aktywnej strategii korekcji wtryskiwaczy
REGEN – Wskaźnik rozpoczęcia procesu regeneracji filtra FAP
EQUIP – Wskaźnik aktywowania załączenia odbiorników elektrycznych w celu podwyższenia temperatury spalin podczas regeneracji filtra FAP
Testy – Wentylator chłodnicy prędkość niska, Wentylator chłodnicy prędkość wysoka dla wentylatorów z zmienną prędkością, Testy wtryskiwaczy 1, 2, 3, 4, Zawór regulacji ciśnienia paliwa
 
Tipsy z aplikacji:
1.       Podwójne kliknięcie w ekran włącza ustawienia
2.       Dłuższe przytrzymanie wskaźnika powoduje możliwość jego przesunięcia lub zmianę na inny typ (??jednostkę)
3.       Niektóre sensory jak np. temperatura FAP na DCM35 będzie pokazywana jako stałe 100stC jeśli temperatura jest poniżej 100stC
4.       Można aktywować logowanie parametrów z sensorów do pliku w Ustawieniach aplikacji. To najprawdopodobniej spowoduje spowolnienie aplikacji
5.       Jeśli częstotliwość odświeżania jest wolna postaraj się usunąć z monitoringu sensory, których nie potrzebujesz
6.       Niektóre starsze ECU np. EDC15C2 są naprawdę wolne na komendy z aplikacji
7.       Jeśli twój samochód nie posiada filtra FAP/DPF, usuń parametry monitorowania FAP z wyświetlacza dla poprawy komfortu używania aplikacji
 
Od siebie dodam tylko, że aplikacja jest naprawdę szybka na mojej komórce (Huawei Mate10Pro) i mimo wyświetlania wszystkich możliwych wartości i logowania ich do pliku co sekundę nie mam żadnych spowolnień o których pisze autor aplikacji. Wersja, którą posiadam w tym momencie to 1.47. Jest nowsza, ale nie wnosi dla mnie żadnych nowości a dodatkowo nie chce się sama aktualizować mimo posiadania Amazon AppStore. Muszę najpierw odinstalować bieżącą wersję i na jej miejsce zainstalować nową i poustawiać wszystko od nowa – a tego już mi się nie chce. Wiadomo, inne wersje aplikacji mogą mieć inne ustawienia, opisy itd. Napisałem to na podstawie mojej aplikacji.
Jeśli ktoś ma jakieś inne propozycje tłumaczenia opisów, jakieś tipsy, problemy to piszemy tutaj. Można będzie się podzielić logami z aplikacji. Może ktoś bardziej ogarnięty w temacie podpowie co nieco. Z racji mojej pracy zajmuję się silnikami, ale skala moich silników jest niewspółmiernie większa niż ta w naszych autkach, no i stopień skomplikowania jest niewspółmiernie mniejszy, dlatego też nie jestem w stanie dokładnie przetłumaczyć niektórych zwrotów (oznaczyłem je ??). Mam nadzieję, że to się komuś przyda.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 02, 2018, 07:24:10 »
Bartek u mnie z tym EGR też było tak, że najpierw cały czas 0%, a później zaczęło się zmieniać i pokazywać różne wartości. Tylko nie wiem do czego to odnieść bo najpierw myślałem, że na postoju wartości powinny być stabilne ( np. 0%) ale to nie jest regułą bo czasem też się zmieniają..Tylko, że u mnie nie do końca z Citro jest ok. I nie mam punktu odniesienia. A jak u Was zmienia się stan Aku podczas jazdy? U mnie od mniej więcej 14,2 do 15...


U mnie jest cały czas 14.0V - 14,3V bez względu na to co się dzieje. Tylko ja mam wyłączony ten moduł monitorowania parametrów akumulatora w DiagBoxie (wkurzało mnie to, że auto często przechodziło w tryb oszczędzania energii).  Niestety, ale może przez to (i przez brak doładowywania prostownikiem przez 4 lata) akumulator padł po niespełna pięciu latach od nowości.

Offline Witold Ślęczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI 163KM Panorama
  • Zainteresowania: narciarstwo
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 03, 2018, 07:07:14 »
Ja mam pytanie do kolegów o parametr AirCPress.  Jakie macie wskazanie przy wyłączone klimatyzacji? Mi w lato pokazywało koło 8, a teraz trochę powyżej 5. Nie wiem czy w związku z tym nie mam jakiejś nieszczelności w układzie. W lato regenerowalem pompę,  bo ciekła.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 03, 2018, 07:51:41 »
Podczas wczorajszej jazdy ten parametr wahał się od 5.0 do 4.6.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 03, 2018, 08:13:43 »
Ja ma bardzo podobną listę parametrów do kolegi Bartka - umieściłem w załączniku.


Ja mam pytanie do kolegów o parametr AirCPress.  Jakie macie wskazanie przy wyłączone klimatyzacji? Mi w lato pokazywało koło 8, a teraz trochę powyżej 5.
Ciśnienie w układzie klimatyzacji uzależnione jest od temperatury czynnika - jeżeli klima jest nieużywana to czynnik posiada temperaturę otoczenia. Teraz masz kilkanaście stopni mniej niż w lato więc i ciśnienie mniejsze. Podczas normalnej pracy klimatyzacji, ciśnienie waha się w okolicy 11 bar, przy wzroście temperatury - np. w ciepłe dni na postoju ciśnienie rośnie i przy ok. 15-16 bar włączany jest wentylator na 100% aby odprowadzić ciepło a tym samym obniżyć ciśnienie w układzie.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 03, 2018, 20:42:52 »
Bartek- kawał dobrej roboty nam tu widziałeś. Myślę, że przyda się wielu, którzy dopiero zaczynają przygodę z aplikacją ( jak ja).
Powiedzcie mi jak podejrzeć na bieżąco czasy wtrysków? Trzeba wejść w jakieś podmenu? Czy tylko w logach się zapisują? A propos logów to czy one zawsze giną po odlaczeniu urządzenia czy trzeba coś ustawić aby później nie dokonywać pomiarów od nowa i podejrzeć te zapisane dużo wcześniej?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 03, 2018, 21:05:25 »
Bartek- kawał dobrej roboty nam tu widziałeś. Myślę, że przyda się wielu, którzy dopiero zaczynają przygodę z aplikacją ( jak ja).
Powiedzcie mi jak podejrzeć na bieżąco czasy wtrysków? Trzeba wejść w jakieś podmenu? Czy tylko w logach się zapisują? A propos logów to czy one zawsze giną po odlaczeniu urządzenia czy trzeba coś ustawić aby później nie dokonywać pomiarów od nowa i podejrzeć te zapisane dużo wcześniej?
Czasy wtrysków w naszym sterowniku są do bani, bo pokazuje w liczbach całkowitych, w sensie bez przecinka. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale tylko w przypadku tego sterownika się z tym spotkałem.
Logi się zapisuje, po to aby je później przeglądać. Możesz je przeglądać z poziomu aplikacji - klikasz dwa razy na ekranie głównym, potem w te trzy kropeczki obok ustawień i uruchamiasz Manage logs.
Możesz też podłączyć telefon do komputera, odnaleźć katalog aplikacji i tam znajdziesz logi w formacie csv - możesz je zaimponować albo do Excela albo jakiegoś openoffice'a.
Ta druga metoda jest dużo bardziej przejrzysta.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 04, 2018, 00:00:59 »
Jaka wersję tego urządzenia polecacie kupić BT4.0 czy wifi?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 04, 2018, 06:18:17 »
Ja kupiłem i działa  ELM 327 Vgate Scan Bluetooth OBD2 v1,5. Wersja jest podobno istotna bo nie z każdym chce apka pracować.Proszę nie sugerować się kolorem bo są różne wersje w różnych kolorach.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 04, 2018, 06:54:13 »
Ja kupiłem stąd:
https://allegro.pl/interfejs-icar2-bluetooth-elm327-obdii-vgate-pl-i7281819948.html
Tylko dlatego, że jeden z forumowiczów miał taki sam i po podłączeniu do mojego samochodu wszystko działało. Po uaktualnieniu wersji Apki też działa. Nie chciałem eksperymentować i odsyłać urządZenia gdyby coś nie grało.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 04, 2018, 07:42:47 »
Bartek- kawał dobrej roboty nam tu widziałeś. Myślę, że przyda się wielu, którzy dopiero zaczynają przygodę z aplikacją ( jak ja).
Powiedzcie mi jak podejrzeć na bieżąco czasy wtrysków? Trzeba wejść w jakieś podmenu? Czy tylko w logach się zapisują? A propos logów to czy one zawsze giną po odlaczeniu urządzenia czy trzeba coś ustawić aby później nie dokonywać pomiarów od nowa i podejrzeć te zapisane dużo wcześniej?
Czasy wtrysków w naszym sterowniku są do bani, bo pokazuje w liczbach całkowitych, w sensie bez przecinka. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale tylko w przypadku tego sterownika się z tym spotkałem.
Logi się zapisuje, po to aby je później przeglądać. Możesz je przeglądać z poziomu aplikacji - klikasz dwa razy na ekranie głównym, potem w te trzy kropeczki obok ustawień i uruchamiasz Manage logs.
Możesz też podłączyć telefon do komputera, odnaleźć katalog aplikacji i tam znajdziesz logi w formacie csv - możesz je zaimponować albo do Excela albo jakiegoś openoffice'a.
Ta druga metoda jest dużo bardziej przejrzysta.


Logi, jak już Tomek słusznie powiedział, zapisują się na komórce. Można je potem udostępnić na różne sposoby (BT, WiFi, e-mail itd.) z aplikacji. Częstotliwość zapisów logów można również ustawić w aplikacji. Ja mam co jedną sekundę i jest to jeszcze w miarę ok jeśli chcemy sprawdzić co robią elementy, których parametry zmieniają się bardzo dynamicznie (ciśnienie paliwa lub powietrza doładowującego), Ale jeśli chcemy sprawdzić np jak zachowuje się temperatura płynu chłodzącego to lepiej ustawić mniejszą częstotliwość. Ewentualnie później w excelu przy tworzeniu wykresu należy wybrać np. co piątą sekundę.
No i jeszcze jedna sprawa z Excelem. Jak już przerzucicie plik .csv na kompa to polecam zimportować go do excela w następujący sposób:
https://www.youtube.com/watch?v=qOT4il011GE
Jeśli tego nie zrobimy, to z racji budowy pliku .csv, niektóre wartości wyświetlą się jako daty i później jest to ciężko "odkręcić".

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 16, 2018, 19:14:35 »
Dziś zatankowałem 68 l. paliwa od niedawna aplikacja wskazuje stan dodatku początkowy oraz bieżący. Parametr FAP Additive max u mnie wynosi 2340 natomiast FAP Additive Remain przed tankowaniem 849 po tankowaniu 838 wiec na pełny bak wychodzi 11. Co mniej więcej się zgadza  że do tej pory zeszło 1491 dodatku a samochód przejechał 115 000 km zakładając że średnio na baku robię 850 km. Estymując dodatku zostało jeszcze na 75 tankowań co przekłada się na przejechane 63 000 km
Muszę sprawdzić czy zatankowanie połowy baku spowoduje dodanie połowy dawki dodatku.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 16, 2018, 21:05:18 »
... obstawiam że dawka jest stała,  stąd zalecenia żeby tankowac do pełna

Źle obstawiasz, dawka nie jest stała.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.