Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 91108 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 27, 2018, 12:21:24 »
To chyba też zależy od silnika i być może ilości dodatku. Dziś zatankowalem do pełna i ubyło 4mL (a pojemność dodatku całkowita to 1900mL).W wersjach 140 KM chyba właśnie ubywa te 11 mL , a w 163 ubywa 4....?
Tak, już kilka osób o tym pisało. W naszych ubywa 4 ml i teoretycznie dodatku powinno wystarczyć na ok. 400 tyś km.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 27, 2018, 13:10:55 »
No dobrze to skoro powinno wystarczyć na 400 tyś to dlaczego skoro jest to dawkowane zależnie od ilości tankowanego paliwa,  dodatek wystarcza czasem 300 tys,  a czasem na 180 tyś
Mnie też wychodzi ze powinno wystarczyć na dużo dłużej niż to 180 tyś,  ale producent zaleca dolewkę po tym przebiegu
No Pawle na to wychodzi, że tak nie jest....W silnikach 163KM dawkuje  4mL, a w Twoim albo stałe 11 albo proporcjonalnie do ilości paliwa....Ja następnym razem razem zatankuję pół aby potwierdzić lub zaprzeczyć. Jeżeli dodaje stałą dawkę co tankowanie, niezależnie od ilości paliwa, to logicznie rzecz biorąc na krócej dodatku wystarczy temu, który tankuje za "stówę", a na dłużej temu co zawsze do pełna. Wówczas ten okres się albo skraca albo wydłuża....Mi mechanicy od początku  powtarzali aby zawsze tankować do pełna bo wtrysk dodatku jest taki sam (w moim silniku). Zweryfikuję to za jakiś czas...

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 27, 2018, 13:22:31 »
Tylko, że każdy musi ustalić dla swojego silnika...Wychodzi na to, że może być inaczej...Ja to u siebie sprawdzę ale za jakiś czas...

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:00:03 »



Czy powinienem się martwić że jeden z wtryskiwaczy zaczyna przelewać.
Podczas jazdy te wartości się wyrównują na postoju ten czwarty deczko odstaje od pozostałych.
 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2018, 20:44:09 wysłana przez Artur Menkiewicz »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:05:41 »





Czy powinienem się martwić że jeden z wyzyskiwaczy zaczyna przelewać.
Podczas jazdy te wartości się wyrównują na postoju ten czwarty deczko odstaje od pozostałych.
Nie powinieneś się martwić. Taka różnica to żadna różnica. Nie wiem jakie są dopuszczalne wartości w tym silniku ale w większości jest to +/- 5ms.
Po drugie to że czas wtrysku odstaje od pozostałych nie koniecznie świadczy o uszkodzonym wtrysku, dlatego wykonuje się próby przelewowe. Komputer steruje czasem wtrysków aby wyrównać pracę silnika, równie dobrze może być kiepska kompresja na któryś z cylindrów i sterownik kompensuje to korektą wtrysku.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 27, 2018, 20:08:22 »



Czy powinienem się martwić że jeden z wyzyskiwaczy zaczyna przelewać.
Podczas jazdy te wartości się wyrównują na postoju ten czwarty deczko odstaje od pozostałych.
"Wyzyskiwaczy"? ;) To czy faktycznie leje trzeba by zweryfikować na stole probierczym. Jeżeli tak jest...w konsekwencji może doprowadzić do wypalenia dziury w tłoku, uszkodzenia silnika. A to w skrajnym przypadku (zaniedbania) doprowadza do szukania...następnego silnika. Skąd wiesz, że bardzo odstaje? Zrób sobie wykresy z parametrów o różnym stylu jazdy. To da Ci większy obraz. Ja na razie coraz bardziej zgłębiam ten temat bo też mam pewne przypadłości, których polecani z okolicy mechanicy od Cytryn (od 30lat) nie potrafią wychwycić (######-to przekleństwa).A słuch mam dobry.No i chyba z tymi wtryskiwaczami jest tak, że jak jeden trochę niedomaga lub ma niewielkie odchyłki to reszta przejmuje jakby je niweluje, a komputer tym wszystkim steruje aby wszystko działało. Oczywiście nie jest w stanie tego robić w nieskończoność ale to trwa.....dziesiąt tysięcy (albo krócej bo nie ma reguły). Ale u Ciebie faktycznie różnica jest niewielka...A propos- zawsze masz tak zgodne wartości Turbo jak na zdjęciu?

Offline Maciej Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: KrK
  • Posiadany samochód: 2.0HDI C5 MKIII
  • Miejscowość: KrK
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 30, 2018, 14:20:43 »
Panowie, co to za apke używacie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 30, 2018, 16:23:44 »
Panowie, co to za apke używacie?
Aplikacja jak w temacie dostępna w sklepie Amazon Appstore
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2018, 19:30:21 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 30, 2018, 16:42:44 »
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 30, 2018, 19:30:43 »

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 05, 2019, 13:06:49 »
U mnie też wartości między 0,010 a 1.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 06, 2019, 19:27:57 »
Dziś FAP wypalił się u mnie po 496km i osiągnięciu 5.000 mg sadzy. Tym razem wypalił do zera, a temp. FAP doszła do 600st. Trochę na siłę w trybie ręcznym trzymalem go na wyższych obrotach bo wypalanie było w mieście. Przypomniałem sobie jedną ciekawostkę. Po myciu FAP apka pokazywała średnią  ost. 10wypaleń co 500km ale u mnie w rzeczywistości było to co 250-320km. A apka od razu pokazała, że po 500. Pierwsze wypalanie po regeneracji było po 900km i nie wypalił do zera. Dziś okazało się, że apka pokazuje, że ma się wypalac co 496 KM i jak na razie tak bylo. Zobaczymy czy to standard czy dystans się zmieni....I chyba jednak potrzebne są wyższe obroty silnika aby proces przebiegał bez zakłóceń, nawet w mieście przy sporym ruchu. Następnym razem sprawdzę czy przy bardzo delikanym operowaniu gazem znów nie dopali do zera...... Jeśli tak będzie to wystarczy po zapoczatkowaniu sie wypalania podnieść sztucznie obroty (jeżeli nie jedziemy w trasie) i zrobić to nawet na postoju. Tylko proces musi się sam zacząć.....

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 06, 2019, 20:31:27 »
Dziś FAP wypalił się u mnie po 496km i osiągnięciu 5.000 mg sadzy. Tym razem wypalił do zera, a temp. FAP doszła do 600st. Trochę na siłę w trybie ręcznym trzymalem go na wyższych obrotach bo wypalanie było w mieście. Przypomniałem sobie jedną ciekawostkę. Po myciu FAP apka pokazywała średnią  ost. 10wypaleń co 500km ale u mnie w rzeczywistości było to co 250-320km. A apka od razu pokazała, że po 500. Pierwsze wypalanie po regeneracji było po 900km i nie wypalił do zera. Dziś okazało się, że apka pokazuje, że ma się wypalac co 496 KM i jak na razie tak bylo. Zobaczymy czy to standard czy dystans się zmieni....I chyba jednak potrzebne są wyższe obroty silnika aby proces przebiegał bez zakłóceń, nawet w mieście przy sporym ruchu. Następnym razem sprawdzę czy przy bardzo delikanym operowaniu gazem znów nie dopali do zera...... Jeśli tak będzie to wystarczy po zapoczatkowaniu sie wypalania podnieść sztucznie obroty (jeżeli nie jedziemy w trasie) i zrobić to nawet na postoju. Tylko proces musi się sam zacząć.....
To podejrzewam że teraz będzie się wypalał co 5.000 - przynajmniej tak jest u mnie.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 07, 2019, 08:54:14 »


Dziś okazało się, że apka pokazuje, że ma się wypalac co 496 KM i jak na razie tak bylo. .

Tylko, że z tego co pamiętam z apki to ona nie pokazuje co ile ma się FAP wypalać tylko średnia z ostatnich 10 wypaleń. Chyba, że to był skrót myślowy z twojej strony to ok.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 07, 2019, 17:24:29 »
Masz rację. Chodziło mi o to, że po regeneracji FAP apka pokazywala inną częstotliwość wypalenia niż były w rzeczywistości. A teraz wychodzi na to, że "ma rację"....

Offline Artur Menkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 76
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MK III Tourer HDI 140 KM
  • Zainteresowania: modelarstwo
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 31, 2019, 20:26:28 »
Kolejne tankowanie i wychodzi ze dodatek jest dawkowany proporcjonalnie do ilości walnego paliwa:
1. 68 litrów - 11 ml dodatku
2. 36 litrów -7 ml dodatku
3. 57 litrów -9 ml dodatku


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 31, 2019, 22:11:16 »
Mam pytanie do osób ze sterownikiem DCM35_BR2. Czy macie jakieś wartości w kolumnach z dozownikiem powietrza AirMixer i AirMixerInst a także czy aplikacja odczytuje wam wartości w kolumnach dotyczących EGR. U mnie w tych kolumnach od dołu do góry jest 0.

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 01, 2019, 10:44:06 »
Mam pytanie do osób ze sterownikiem DCM35_BR2. Czy macie jakieś wartości w kolumnach z dozownikiem powietrza AirMixer i AirMixerInst a także czy aplikacja odczytuje wam wartości w kolumnach dotyczących EGR. U mnie w tych kolumnach od dołu do góry jest 0.
U mnie są różne wartości w Air a EGR na 0 do 70 stopni cieczy, powyżej 70 st. otwiera się EGR i są różne wartości a Air wskakuje na 0. Mam DCM35v2

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 01, 2019, 11:09:05 »
Dzięki Sławku, ale nie wiem czy to ta sama wersja sterownika. Może ktoś z br2 się jeszcze wypowie.u mnie np powyżej 70st jest wartość EGR na 1... czasami.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 01, 2019, 12:10:31 »
Mam pytanie do osób ze sterownikiem DCM35_BR2. Czy macie jakieś wartości w kolumnach z dozownikiem powietrza AirMixer i AirMixerInst a także czy aplikacja odczytuje wam wartości w kolumnach dotyczących EGR. U mnie w tych kolumnach od dołu do góry jest 0.
Przy aktualnych temperaturach zewnętrznych EGR pozostaje zamknięty do momentu aż silnik osiągnie temperaturę 70 stopni, pracuje wtedy dozownik powietrza. Po osiągnięciu tej temperatury lub przy dodatnich temperaturach zewnętrznych (od ok. 7 stopni) dozownik pracuje na przemian z zaworem EGR.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 01, 2019, 18:56:02 »
Bartku, ja widzę mam BR2, spróbuję dzisiaj obejrzeć albo podesłać moje logi z dzisiejszego dnia (akurat wypalanie się odbyło też).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 01, 2019, 20:11:06 »
A orientuje się ktoś czy ten program działa z EDC17?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 01, 2019, 20:44:14 »
A orientuje się ktoś czy ten program działa z EDC17?
A co to za silnik ? Chyba jakaś benzyna bo coś kojarzę sterownik.
Podpinałem już szwagra benzynę C5 2.0 140KM i Peugota 307 z silnikiem 1.4 75KM i bez problemu się łączy, jednak ilość danych jest zdecydowanie mniejsza niż w dieslu.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 01, 2019, 21:35:01 »
3.0hdi

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 01, 2019, 22:09:07 »
A orientuje się ktoś czy ten program działa z EDC17?
Wygląda, że tak

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka