Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 88109 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 28, 2019, 19:19:29 »
Przyszedł do mnie dziś interfejs i apka od razu złapała i się połączyła. Jednakże jedna opcja dalej jest dla mnie niedostępna - opcja STEER z głównego ekranu
Coś nie tak z interfejsem czy apka nie obsługuje tego sterownika?
3.0 hdi

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 29, 2019, 11:26:03 »
U mnie też nie wykrywa. W 3.0hdi jest pompa wspomagania napędzana paskiem i być może ma to jakiś związek. Ciekawe czy w innych x7 to działa.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 29, 2019, 11:27:36 »
W RHH działa.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 29, 2019, 16:44:04 »
I aby potwierdzić ostatecznie, że płyn Eolys jest dozowany proporcjonalnie napiszę, że dziś zatankowałem tylko 10L a on wsyrzyknął tylko 1mL dodatku....
tez mi się wydaje że powinno proporcjonalnie dostrzykiwać i zdaje się że zostało to potwierdzone, ja swoją droga dopytywałem u różnych mechaników i znawców i każdy mówił inaczej. Ale  to byłoby logiczne, ile wlałeś paliwa tyle Eloysu dolewa auto. Mój znajomek - ma C4 , zarzekał sie ( bo mu padły dwa wtryski że to przez dolewki paliwa i tak mu powiedział mechanik od Cytryn) trochę mu wierzyłem trochę nie . Nie zawsze każdy ma 350 zeta na zatankowanie do pełna...
A co kiedy jedziemy autostrada ( naszą nową w Polsce) w baku paliwa na 100-150 km a stacji ni ma...trzeba wcześniej zatankować...

ps 20.03. 2019 potrzaskałem trochę swoja cytrynkę - kobieta wymusiła pierwszeństwo, uderzenie przodem ( ok. 30km/h) nie za mocno bo wszelkie plastiki z przodu + jedna lampa (uwchyty ) się połamały ale wszystko działało, poduchy nie wystrzeliły - zero błędów, wycena u blacharza ok. 10 tys.!!!! szok. Naprawa z OC sprawcy na oryginałach - ubezpieczalnia sprawcy wyceniła na 6 tys. też podobno na oryginałach - dziwne...?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 30, 2019, 12:57:51 »
Pytanie do tych co mają NG4. Czy u Was też ta apka pokazuje napięcie ok. 0,3-0,4V niższe niż to co podaje NG4?

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 30, 2019, 20:43:28 »
Ja sprawdziłem miernikiem na zaciskach i pokazywało 14,2, a w aplikacji 13,8-13,9

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 30, 2019, 21:08:30 »
Czyli apka przekłamuje, bo kiedyś jak sprawdzałem miernikiem napięcie vs NG4 to było +/- 0,1V różnicy.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 31, 2019, 09:37:20 »
A jest jakiś inny program na androida? Tym akurat w benzynie nie da się nic zrobić.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka


Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 31, 2019, 13:53:11 »
Jest tego od groma w Sklepie Play, wystarczy wpisać elm 327. Jedne są lepsze drugie gorsz, a jeszcze inne do niczego. Ilość dostępnych parametrów zależy od tego, której wersji interfejsu używasz. Poniżej porównanie taniego białego elma z allegro i v-gate icar 2. Icar jest w pełni zgodny z elm 2.1, a ten drugi do podróbka niewiadomo czego.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 31, 2019, 14:04:39 »
A jest jakiś inny program na androida? Tym akurat w benzynie nie da się nic zrobić.

Ja używam do MKI w benzynie EOBD Facile, inne nie chciały działać.
Co do interfejsów, to chińczyk potrafi zrobić taki interfejs który przechodzi wszystkie testy na zielono, nawet 2.2, a z samochodem się nie połączy.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 03, 2019, 22:25:37 »
Mam pytanie do osób ze sterownikiem DCM35_BR2. Czy macie jakieś wartości w kolumnach z dozownikiem powietrza AirMixer i AirMixerInst a także czy aplikacja odczytuje wam wartości w kolumnach dotyczących EGR. U mnie w tych kolumnach od dołu do góry jest 0.

Pojawiają się niezerowe, raczej wtedy gdy EGR się otwiera szybko powyżej 70%


Dzięki Maciej. U mnie EGR od dołu do góry w każdym logu 0. I w zadanych wartościach i w odczytanych. Natomiast AirMixer co jakiś czas coś tam pokaże i pokrywa się to z wartościami zadanymi.

A jak pokazuje Ci EGRbypass ? Mi ciągle zero, sprawdzałem wszystko i na pewno działa.


A dokładnie tak jak w załączniku na całej długości loga. I nic się nie zmienia....nigdy się nie zmienia :( A nie wiem czy działa bo mi się nie chce z DB bujać na kolanach. Poza tym bateria w laptopie jest na końcu swojej drogi, więc....wiesz.
ż
Nawet kupiłem cały zawór EGR do RHH i ... w niektórych RHH (chyba zależy od sterownika) nie ma informacji zwrotnej do kompa jak otwarty jest zawór bypasu EGR.
Ja u siebie sprawdzałem i Diagboxem i ręcznie i wizualnie, że gruszka pracuje OK.

Podłącze ten EGR co mam go luzem i wtedy będę na 100% wiedział czy tak jest :)

Na allegro są zawory EGR do RHH jedne z wiązką z gruszki inne bez... ja mam ten bez.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
DB

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 04, 2019, 09:47:44 »
U mnie też ta pozycja Airmikser w czasie jazdy pokazuje 0. Dopiero po wyłączenia silnika coś się zaczyna dziać, tak jakby to była klapa gasząca i zamykała się.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 04, 2019, 13:23:48 »
U mnie też ta pozycja Airmikser w czasie jazdy pokazuje 0. Dopiero po wyłączenia silnika coś się zaczyna dziać, tak jakby to była klapa gasząca i zamykała się.
Regenrowałeś FAPa? Bo wydaje się czysty :D
Everybody lies.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 04, 2019, 15:00:23 »
Tak. Płukałem go ponad rok temu i na początku po wymianie w DB miałem przebieg do regeneracji 180k km a potem samo wskoczyło na 240k km i od roku się nie zmienia :) Zwiększa się tylko ilość sadzy i ceru a ubywa eolysu :)

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 04, 2019, 16:17:55 »
U mnie też ta pozycja Airmikser w czasie jazdy pokazuje 0. Dopiero po wyłączenia silnika coś się zaczyna dziać, tak jakby to była klapa gasząca i zamykała się.
Z ciekawości sprawdziłem dziś u siebie jak wracałem z pracy i na rozgrzanym silniku powyżej 75 stopni wartości zaczęły się zmieniać, ale większość czasu i tak pokazywało 0.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 04, 2019, 20:15:27 »
Dzisiaj pojeździłem trochę po mieście to w historii dla instr było od 0 do 2 a w drugim 0-10,  ale w czasie jazdy to widziałem tylko 0.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 04, 2019, 21:35:10 »
Bo to jest klapa gasząca. Z moich obserwacji wynika, że zamyka/przymyka się też przy hamowaniu silnikiem na wysokich biegach.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 05, 2019, 17:21:55 »
Czy może ktoś i siebie zobaczyć w aplikacji jak reagują wartości turbopress i turbopressinstr ? Chodzi mi o różnice czasowe pomiędzy wartością żądaną a rzeczywistą podczas gwałtownego przyspieszania.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 06, 2019, 01:36:58 »
Też tak macie, że aby log nagrywał się cały czas, telefon nie może wejść w stan uśpienia/ekran nie może się wygasić?

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 06, 2019, 18:51:42 »
Czy może ktoś i siebie zobaczyć w aplikacji jak reagują wartości turbopress i turbopressinstr ? Chodzi mi o różnice czasowe pomiędzy wartością żądaną a rzeczywistą podczas gwałtownego przyspieszania.
Miałem lagi ok 2s.
Wymieniłem elektryzawory sterowanie i zeszło do 1s.
Wczoraj "regenerowałem" jeszcze dozownik powietrza (przepustnicę) - uszkodzone "oczko", ale jeszcze nie jeździłem na aplikacji to nie wiem jak teraz wygląda.
Silnik RHH
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
DB

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 16, 2019, 09:36:58 »
W jakiej temperaturze wypala się Wam FAP? Ostatnio moja apka pierwszy raz jakoś dziwnie zapikała i okazało się, że włączyło się wypalanie fapa. W ciągu paru sekund patrząc po logach, temperatura z 290C weszła na ponad 600C. Max z tego co widziałem na początku to 643C, potem zaczęło spadać. Wypalanie trwało ok. 10 minut.

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 16, 2019, 10:10:48 »
Czy może ktoś i siebie zobaczyć w aplikacji jak reagują wartości turbopress i turbopressinstr ? Chodzi mi o różnice czasowe pomiędzy wartością żądaną a rzeczywistą podczas gwałtownego przyspieszania.
Miałem lagi ok 2s.
Wymieniłem elektryzawory sterowanie i zeszło do 1s.
Wczoraj "regenerowałem" jeszcze dozownik powietrza (przepustnicę) - uszkodzone "oczko", ale jeszcze nie jeździłem na aplikacji to nie wiem jak teraz wygląda.
Silnik RHH

I tak zostało ok 1s.

Przy delikatnych naciśnięciach gazu reaguje dobrze - dodaje delikatnie gazu, a nie czeka co zrobić, tak jak wcześniej.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
DB

Offline Mariusz Pastuszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Tourer 2014
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 16, 2019, 22:00:28 »
W jakiej temperaturze wypala się Wam FAP? Ostatnio moja apka pierwszy raz jakoś dziwnie zapikała i okazało się, że włączyło się wypalanie fapa. W ciągu paru sekund patrząc po logach, temperatura z 290C weszła na ponad 600C. Max z tego co widziałem na początku to 643C, potem zaczęło spadać. Wypalanie trwało ok. 10 minut.


Artur, z jakiej apki te screeny? Mam torque pro i jakoś nie mogę tego skonfigurować. Nie mogę znaleźć nic o fap-ie, aby móc wyśledzić jego stan.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 16, 2019, 22:14:54 »
O apce jest trochę w tym temacie.  To Fap citroen peugeot z amazon. Kosztuje kilkanaście usd, ale fajnie działa, więc warto. Odkąd ją mam przestałem używać lexie. Oczywiście we wszystkim nie zastąpi lexii.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 17, 2019, 19:58:49 »
W jakiej temperaturze wypala się Wam FAP? Ostatnio moja apka pierwszy raz jakoś dziwnie zapikała i okazało się, że włączyło się wypalanie fapa. W ciągu paru sekund patrząc po logach, temperatura z 290C weszła na ponad 600C. Max z tego co widziałem na początku to 643C, potem zaczęło spadać. Wypalanie trwało ok. 10 minut.


To chyba wszystko zależy od obciążenia/prędkości. Z tego co kojarzę (i sprawdziłem po logach teraz) temperatura podczas wypalania dochodzi u mnie do 600stC, więc Twoich 634 stopni nie nazwałbym jakimiś nadzwyczajnymi.


[/size]Artur, z jakiej apki te screeny? Mam torque pro i jakoś nie mogę tego skonfigurować. Nie mogę znaleźć nic o fap-ie, aby móc wyśledzić jego stan.


Dodałbym tylko, że aplikacja FAP jest głównie aplikacją podglądową tego co dzieje się z jednostką napędową, skrzynią biegów i chyba układem kierowniczym. Pozwala dość szczegółowo sprawdzić na żywo parametry silnika i FAPa. Można też kasować błędy. Ale jest to tylko ułamek tego potrafi DiagBox czy Lexia.