Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 90358 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: KrK
  • Posiadany samochód: 2.0HDI C5 MKIII
  • Miejscowość: KrK
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #150 dnia: Maj 15, 2019, 07:08:46 »
Przy pierwszym łączeniu się adapterem na Bluetooth do OBD należy najpierw połączyć się z poziomu telefonu z urządzeniem(bluetooth-ustawienia-dostępne urządzenia-połącz itd.) a dopiero później uruchamiać aplikację, inaczej mogą być problemy z połączeniem z ECU.
Dziękuję za podpowiedzi, w końcu zaskoczył.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #151 dnia: Maj 20, 2019, 11:55:32 »
Wczoraj byłem w trasie i drodze powrotnej zauważyłem, że fap się niby wypalił, ale bez żadnej informacji w trakcie jazdy. Załaczam screny z logów i wykres temp. fapa. Czerwona kropka to 500C, niebieska 400C a czarna 300C. Czy to normalne? Sadza zwykle po wypaleniu schodziła prawie do 0 a tutaj tylko trochę się obniżyło i po 150 km wróciło prawie do wartości przed wypaleniem. O co kaman :)?

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #152 dnia: Maj 20, 2019, 12:01:35 »
Wynika z tego że jeśli warunki do regeneracji przestają być optymalne to przerywa proces i spróbuję wykonać go później. U mnie jest podobnie jak rozpocznie regeneracje kiedy jadę w ruchu miejskim. W trasie nie ma problemu i zawsze zbija sadze do 0.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #153 dnia: Maj 20, 2019, 12:26:30 »
Warunki do regneracji były super, bo jechałem 150km w jedną stronę bez przystanków i temperatura fapa dochodziła do 500C, ale wypalanie wogóle się nie zaczęło. Natomiast jak wyłączyłem auto i po paru godzinach ponownie odpaliłem silnik to jak właczyłem apkę to wyświetliła się zmiana w parametrach fapa. Sprawdzilem w logach i przez całą drogę regeneracja była na 0, wiec wypalania nie było ani w jedną stronę ani drugą. Tak jakby sterownik silnika uznał, że fap sam się wypalił w czasie jazdy, ale ilość sadzy w systemie została zredukowana tylko częściowo. Dziwne. Jak jeźdżę tylko po mieście to fap wypala się bez problemów (w systemie), a jak jadę w trasie to jakieś dziwne rzeczy się tam dzieją ;) Wynika z tego, że mój Fap woli miasto ;)

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #154 dnia: Maj 20, 2019, 12:35:48 »
U mnie jak wypala fap w trasie to temperatura nie schodzi poniżej 500 a max jaki mi pokazało to 699. W mieście mam podobnie jak Ty 300-500 i zazwyczaj kończy regeneracje wcześniej i nie wypali sadzy do 0  tylko np z 4.5 na 2.1 i kolejną regeneracje mam po ok. 300km gdzie normalnie robię 600-800 między regeneracjami.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #155 dnia: Maj 20, 2019, 13:33:23 »
Te temperatury 300-500C to miałem w czasie jazdy na trasie z prędkościami ok. 150-170km/h. Jak Fap mi się wypala to temperatura od razu skacze na ponad 630-650C, nawet jak przed chwilą było 200C, więc to nie kwestia warunków tylko tego zrobi ECU.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #156 dnia: Maj 20, 2019, 13:56:30 »
Więc w takim razie ECU analizuje jak długo temperatura fap znajdowała się powyżej pewnej wartości i na tej podstawie oblicza ile sadzy mogło zostać w ten sposób wypalone odpowiednio obniżając tą wartość. Ale to jedynie moje przypuszczenia na podstawie obserwacji. Ja przy normalnej jeździe nie zaobserwowałem tego u siebie, bo temperatura na fap'ie nie przekracza u mnie 400, a Ty jak tak gnasz swoje v6 to pewnie częściej będziesz to widział. Staram się też jak najmniej jeździć w włączoną aplikacją, bo jeśli potrafi ona blokować klimatyzacje to pytanie czy jeszcze czegoś nie zablokuje.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #157 dnia: Maj 20, 2019, 14:29:29 »
Więc w takim razie ECU analizuje jak długo temperatura fap znajdowała się powyżej pewnej wartości i na tej podstawie oblicza ile sadzy mogło zostać w ten sposób wypalone odpowiednio obniżając tą wartość. Ale to jedynie moje przypuszczenia na podstawie obserwacji. Ja przy normalnej jeździe nie zaobserwowałem tego u siebie, bo temperatura na fap'ie nie przekracza u mnie 400, a Ty jak tak gnasz swoje v6 to pewnie częściej będziesz to widział. Staram się też jak najmniej jeździć w włączoną aplikacją, bo jeśli potrafi ona blokować klimatyzacje to pytanie czy jeszcze czegoś nie zablokuje.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Jak to blokować klimatyzację? Ktoś tak miał?Nic nie zauważyłem u siebie, a jak zbliża mi się wypalanie to apkę podłączam.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #158 dnia: Maj 20, 2019, 14:55:29 »
U mnie zauważyłem, że jak przełącze w czasie jazdy na Gerbox, to potrafi czasem wyrzucić 3 błędy skrzyni biegów. Kiedyś byłem w Górach Swiętokrzyskich i jak je wykasowałem to potem nie mogłem odjechać ;) bo skrzynia weszła w tryb awaryjny i nie dało się lewarka ruszyć z P a na desce wyświetlalo awarię skrzyni. Wpadłem w panikę, bo nigdy wcześniej problemów ze skrzynią nie było i musiałem trochę pokombinować, aby wykasować te błędy i odblokować skrzynię, więc do końca bezpieczna ta apka nie jest i lepiej jej nie nadużywać ;) Wczoraj zdarzyło mi się to drugi raz i na razie nic z tym nie robię, bo auto jeździ normalnie. Może dzisiaj sprawdzę w garażu czy błędy dalej są i na spokojnie je wykasuję. Mam nadzieję, że jutro do pracy będę miał czym jechać :)

I jeszcze taka ciekawostka. Wczoraj autem wracała moja druga połówka, bo ja nie mogłem z pewnych względów ;) i w połowie drogi zrobiłem screena z apki Car scanner gdzie pokazane jest spalanie. U mnie średnia predkość i spalanie zwykle wychodzi ze 70% wiecej, i nie mogłem uwierzyć, ze można tak jechać. W każdym razie ja bym nie wytrzymał 150km z takim tempem. Najlepszy wynik to było 25km i średnią 5,2L (dane z komputera auta).

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #159 dnia: Maj 21, 2019, 08:43:49 »
Miałem dokładnie to samo (3 błędy) odpalając moduł "gearbox"...
Trochę stracha mi to napędziło
Everybody lies.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #160 dnia: Maj 21, 2019, 09:00:01 »
Wczoraj jak wykasowałem te błędy to skrzynia znowu weszła mi w tryb awaryjny i nie mogłem ruszyć lewrkiem. Po ponownym skanowaniu wywaliło błąd blokady skrzyni. Wykasowałem go i wyłączyłem apkę a dopiero potem wyłączyłem stacyjkę i po włączeniu zapłonu było już OK. Wygląda na to, że po wykasowaniu błędu najpierw musi być wyłączona apka a dopiero potem stacyjka. Jak po wykasowaniu wyłaczam najpierw stacyjkę to po ponownym właczeniu stacyjki blokuje skrzynię i wali błędami na desce. Nie wiem czy ten bug dotyczy tylko naszego sterownika, czy inni w 2.0hdi też mieli ten problem. Aktualizowałeś apkę do 1.58?

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #161 dnia: Maj 21, 2019, 09:16:19 »
U mnie przy wielokrotnym przełączaniu skrzynia-silnik jeszcze ani razu nie sypnął błędami. Zaczynam mieć coraz bardziej ograniczone zaufanie do tej aplikacji. Myślę też nad przygotowaniem swojej wersji, ale tylko do kontroli parametrów fap'a.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #162 dnia: Maj 21, 2019, 09:51:50 »
Mam wersję 1.58 i brak komplikacji przy zmianie sterowników - zmieniane w czasie jazdy i na postoju

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #163 dnia: Maj 21, 2019, 14:28:05 »
A jakie macie skrzynie? AM6?

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #164 dnia: Maj 21, 2019, 14:49:53 »
Wydaje mi się że te problemy z klimatyzacją czy skrzynią biegów to nie kwestia aplikacji, lecz interfejsu.
Ja jeszcze nigdy nie miałem podobnych problemów a interfejsu nie wyciągam z gniazda.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 21, 2019, 20:16:23 »
Wydaje mi się że te problemy z klimatyzacją czy skrzynią biegów to nie kwestia aplikacji, lecz interfejsu.
Ja jeszcze nigdy nie miałem podobnych problemów a interfejsu nie wyciągam z gniazda.
.TO samo u mnie. Cały czas interfejs w gotowości do podpięcia i nie miałem błędów. Kiedyś mi pokazało błąd skrzyni, ale nie wrócił aczkolwiek nie skanuję jej cały czas...Co za dużo to niezdrowo. Tylko się czasem zastanawiam co wnoszą te częste aktualizacje apki? Miałem juz przynajmniej 3-4.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #166 dnia: Maj 21, 2019, 21:37:44 »
Tylko się czasem zastanawiam co wnoszą te częste aktualizacje apki? Miałem juz przynajmniej 3-4.
v1.58:
- support for injection V34.3 ECU
- support for steering GEP_X3 and GEPv7 ECU
- detection of many new ECU software versions for all supported ECU models
v1.57:
- support for V46_6 and V46_52 ECU
v1.56:
- support for gearbox BVMP_MA ECU
- support for more EDC16C3 and AL4 ECUs
v1.55:
- support for M7.4.4 ECU
- more ME7.4.4 ECUs supported

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #167 dnia: Maj 22, 2019, 12:45:25 »
Wydaje mi się że te problemy z klimatyzacją czy skrzynią biegów to nie kwestia aplikacji, lecz interfejsu.
Ja jeszcze nigdy nie miałem podobnych problemów a interfejsu nie wyciągam z gniazda.
Też nie wyciągałem. Mam vgate z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7919535279?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare


Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #168 dnia: Maj 22, 2019, 12:53:57 »
Ja miałem jazdy, ale tylko z takim zwykłym czarnym interfejsem OBDII, bluetooth, za jakieś 20zł.
Na iCar VGate nie miałem nigdy problemu żeby coś nie działało lub sypało błędami. Na tym tanim apka FAP nie działała wcale, działały "od czasu do czasu" inne apki OBD na Androida. Natomiast miałem jazdę, że zaczęło mi rzucać komunikatami o zużytych okładzinach hamulców, antipollution i parę innych ciekawych. Wystraszyłem się, że BSI się krzaczy (co kilka/kilkanaście sekund jakieś błędy), a okazało się, że wystarczyło interfejs wypiąć.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #169 dnia: Maj 22, 2019, 16:01:18 »
Ja też mam icar2 vgate, więc to nie jest kwestia słabego fejsu. Wszystko działa bardzo dobrze, ale czasem przy przęłaczaniu w czasie jazdy na sterownik skrzyni potrafi wywalić info o tych 3 błędach, być może to kwestia sterownika silnika. Inne apki typu car scanner działają bez zarzutu. U mnie fejs też jest podpięty na stałe, ale jak włączam auto to jest uśpiony, muszę kliknąć włącznik, aby zaczął działać, bo sam się nie aktywuje.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #170 dnia: Maj 24, 2019, 14:26:50 »
Jak to jest z tą pracą wentylatora chłodnicy? U mnie oststnio długo pokazuje w apce 100, a chyba powinien cały czas pracować przy większym obciążeniu? Ktoś wie w jakiej sytuacji w lub parametrach powinien w się załączać na dłużej lub nie?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #171 dnia: Maj 24, 2019, 14:45:38 »
U mnie odkąd mam tą apkę to widziałem, że raz się włączył na 41% w czasie wypalania fapa a tak to na 0. Na razie nie ma upałów. Może masz problem z fapem?

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #172 dnia: Maj 24, 2019, 15:58:18 »
Ostatnio chyba coś się częściej wypala, zrobiona regeneracja 6000 km temu. Mało jeżdżę i muszę przeanalizować....Gdzieś mi mignęło, że ktoś opisywał stan pracy wentylatora Ale nie mogę znaleźć....Może ma powiązanie z ubytkiem płynu chlodniczego u mnie..bo to się zaczęło ostatnio dziać...

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #173 dnia: Maj 24, 2019, 19:43:35 »
Jak to jest z tą pracą wentylatora chłodnicy? U mnie oststnio długo pokazuje w apce 100, a chyba powinien cały czas pracować przy większym obciążeniu? Ktoś wie w jakiej sytuacji w lub parametrach powinien w się załączać na dłużej lub nie?
Zależy od sterownika. W niektórych, nie pokazuje wolnych obrotów wentylatora przez co, albo masz 0 albo 100.
Wystarczy że sprężarka się włączy i już pokazuje 100.

dziara

  • Gość
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #174 dnia: Maj 24, 2019, 19:57:46 »
Jak to jest z tą pracą wentylatora chłodnicy? U mnie oststnio długo pokazuje w apce 100, a chyba powinien cały czas pracować przy większym obciążeniu? Ktoś wie w jakiej sytuacji w lub parametrach powinien w się załączać na dłużej lub nie?
Zależy od sterownika. W niektórych, nie pokazuje wolnych obrotów wentylatora przez co, albo masz 0 albo 100.
Wystarczy że sprężarka się włączy i już pokazuje 100.
No chyba tak jest u mnie... Bez sensu.