Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.  (Przeczytany 1459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« dnia: Grudzień 05, 2018, 00:59:11 »
Znajduje się w sekcji zawieszenia i hamulców. Czy takie pęknięcie może istotnie wpływać na wydajność pompowania? Czy muszę szukać pompy od V6, czy będzie pasował z każdej 6+2? Pompy dwusekcyje w V6 nie mają zaworka przelewowego przy nadmiarze ciśnienia na sekcji wspomagania, więc się różnią od pozostałych - pytanie czy sekcja zawieszenia też. Gwintu nie miałem jak zmierzyć.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2018, 11:54:23 »
Hej. Za co ten zawór odpowiada dokładnie? Pompy są inne gabarytowo i wewnątrz. Od ES9 sprężyny i tłoczki są dłuższe z większymi nacięciami, na wałku są 2 simmeringi i nie masz tulejowania wewnątrz tylko łożyska igiełkowe także wałek też jest inny i nie da się go podmienić z innej, bo już próbowałem taki zabieg - chyba, że dorobisz tulejowanie pod wymiar ale nie wiem co z długością mimośrodu wtedy wyjdzie i dłuższymi tłoczkami, bo szerokością mimośrodu też się różnią i mogą na inną głębokość tłoczki pracować. Kiedyś wcisnąłem pompę od 2.5TD ale koło pompy jest mniejsze i bardziej odsadzone. Nie wejdzie Ci pasek 6pk tylko trzeba zamontować 3 lub 4PK i minimalnie krótszy.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2018, 20:54:28 »
Wygląda jak zawór jednokierunkowy. Po co on jest to nie wiem. Nie rozbierałem nigdy pompy, ale zawsze wydawało mi się że takie rzeczy to gdzieś przy samych tłoczkach są, a nie w króćcu na wyjściu. Rzeźbić w tym średnio mam ochotę, zwłaszcza że (jakoś) działa.

Masz jeszcze jakieś pompy 6+2? Chciałbym żeby ktoś sprawdził mi gwint tego ustrojstwa, ja swoje sprawdzę przy najbliższej okazji. Pomp dwusekcyjnych jest masa na allegro, ale do V6 już nie koniecznie. Gdyby to pasowało to bym kupił najtańszą i przełożył sam dzyndzel.

Najchętniej to bym włożył pompę elektryczną na kierownicę, a sekcję wspomagania z oryginalnej przepiął na zawieszenie. Jedyne czego się boję to to że elektryczna będzie za słaba. Mam taką z Peugeota 106 - działała w nim dobrze, ale to tylko pół XM gabarytowo.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2018, 07:09:12 »
Mam parę od ES i 1 sztuka nie wiem od jakiego silnika. Jak będę miał chwilę to wykręce i zerknę czy są zamienne. Też szukałem jakiejś zamiennej tyle, że w hydraulice siłowej, bo moje się rozciekają co parę lat ale i wydatek na wspomaganie też już mają słaby. Szukałem zamienników to numery istnieją i cena poniżej 1000zł ale wszędzie niedostępny towar. U chinoli to samo... Po regeneracji w Żarach też nie jest lepsza tylko uszczelniona. Także ogólnie to lipa z dostępnością.


Oba zaworki wkręcają się zamiennie w pompy. Różnica jest w średnicy otworu. Z prawej strony jest zawór od ES ok 3mm, a w pompie tej co nie wiem od czego jest to ok 2,5mm. Długość niby taka sama.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2018, 17:47:49 wysłana przez Mateusz Kaczorek »

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2019, 03:55:32 »
Super! Dzięki! Gwint na przewód zapewne ten sam? Jak widać u mnie jest przelotka pod typowe złącze hydrauliki siłowej, ale nie sądzę żeby coś było przerabiane pod nią.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2019, 06:16:10 »
Nie miałem luźnego przewodu żeby sprawdzić, ale w pompach wychodziły chyba takie same krućce. Przy konżektorze masz już po nowemu 12x1? Jakiej grubości masz przewód do konżektora puszczony na tej przelotce? Zapasowe przewody planuję sobie zrobić na takich przelotkach ale słyszałem, że potrafią dziwne rzeczy się dziać jak złą średnicę dobierzemy.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2019, 19:43:43 »
Mam zapasowy i stary przewód, ale niestety przywalone na balkonie. Chwilowo niedostępne, więc nie sprawdzę co tam jest. Kupiłem już z taką przeróbką. Raz mi zaczął puchnąć przewód gumowy przy zakuwce i wtedy musiałem dorobić nowe. Stary został zawieziony do zakładu i tam sami dobrali co trzeba. Dorobiłem dwa bo to jakiś grosze kosztowało, rzędu chyba 30 zł za sztukę. Tego jakie są gwinty w przelotkach nie sprawdzałem - działa to nie ruszam żeby nie zaczęło cieknąć.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Michał Paszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Xantia 2,9 V6 Activa
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pęknięty zaworek wyjcia z pompy.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 21, 2019, 13:08:25 »
Tu (http://xantia007.free.fr/01_pompe_HP_fiche.php?) masz opisany cykl pracy pompy. Ten zaworek jest kluczowy do wytworzenia ciśnienia.
@Mateusz: jest szansa odkupić od Ciebie jedną kompletną sekcję zawieszenia/hamulców do V6? Moja pompa nie potrafi wytworzyć ciśnienia do otwarcia konżektora. Na wolnych dochodzi do 140Bar po 5minutach, ale nie jest w stanie pokonać opotu zaworu sprężnego. Nie wiem jeszcze która sekcja nie działa (zaślepiona czy z wyjściem).

EDIT:
Rozebrałem swoją pompę i okazało się, że oba zaworki zwrotne w sekcji zawieszenia/hamulców mam pęknięte tak, jak na zdjęciu powyżej. Zrobiłem pomiar poprzez wpięcie w wyjście konżektora manometru i na pękniętych zaworkach ciśnienie maksymalne pompy 150Bar było osiągane po 10min pracy na wolnych obrotach, albo przez 15sek pracy z obrotami 2500. Zaworki okazały się zamienne z pompą z silnika 1.6. Długość tłoczków faktycznie była różna. Co ciekawe, miseczka kulki w tłoczku też nie pasowała z V6 do tłoczka z 1.6.
Po wymianie zaworków, oringów i uszczelnień na wałku pompa osiąga ciśnienie otwarcia konżektora (170Bar) w 20sek pracy na biegu jałowym i w jakieś 3-5sek pracy z obrotami 2500. Inna sprawa, że konżektor miał ciśnienie otwarcia 150Bar - tak zleżała była sprężyna. Musiałem podłożyć podkładkę 5mm żeby uzyskać nominalne 170bar.
 
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2019, 16:01:04 wysłana przez Michał Paszek »