Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona  (Przeczytany 15880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 24, 2007, 11:03:06 »
Cytuj

Maciej Piecko starannie wyklepał(a):

Ale porafię to sobie wytłumaczyć, mam nawet kilka pomysłów dlaczego projektanci zdecydowali się na takie rozwiązanie:
1) Citroeny C4 nie psują się wcale a ich kierowcy nigdy nie znajdują się w niebezpiecznej sytuacji i nie potrzebują używać świateł awaryjnych.
2) ww. kierowcy nie potrzebują dziękować innym użytkownikom drogi przy pomocy świateł awaryjnych.
3) Na wyposażeniu seryjnym C4 jest pasażer, który w razie czego uruchamia światła awaryjne, bo ma do nich bliżej.
4) czerwony przycisk po prawej jest ładniejszy od czerwonego przycisku po lewej stronie konsoli
5) Przycisk został umieszczony po prawej stronie, ponieważ wiązka do centralki jest po prawej i można użyć krótszego kabla żeby podłaczyć przełącznik. W ten sposób zaoszczedzono 15 eurocentów na każdym samochodzie! Haha ten dowcip mi się udał  :-)


Nie wiem jak u Ciebie z budowa ciala ale ja jestem niski i mam krotkie rece (a do tego problemy z kregoslupem) a mimo to jakos nie sprawia mi problemow wcisniecie przycisku swiatel awaryjnych.
Ja nie dziekuje awaryjnymi tylko kierunkowskazami (po co denerwowac zagranicznego kierowce tira) tak jak to sie robi wszedzie poza Polska.
Na codzien bardziej przydatny pod reka jest przycisk blokowania/odblokowywania drzwi niz swiatel awaryjnych (ja w tym roku moze uzylem ich ze dwa razy).
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 24, 2007, 11:16:19 »
Cytuj

Michał Turek starannie wyklepał(a):
Firma która szumnie ogłasza nowy model, po czym dowiadujemy się że cały czas idą w nim te same denne i przestarzałe jednostki (kiedy będzie w C5 1,8 T o mocy 200 koni np. kiedy będzie jakiś sensowny diesel o pojemności 1,9 litra, tak żeby nie wchodził w wyższą akcyzę i powietdzmy 140-150 kM mocy, kiedy, kiedy - pytam ?!!!!)


PSA ma silnik 1.6 Turbo 150/175 i bedzie miala lada chwila inne nowoczesne silniki. Czemu nie wkladaja 1.6T do swoich aut klasy srednej to juz inna kwestia.
Co do akcyzy, kogo na zachodzie obchodzi chory kraj z chorymi podatkami jakim jest Polska? Oni tam placac podatki od mocy a nie od pojemnosci.

Cytuj
i w dodatku informuje nas że rezygnują z zawieszenia hydro (tylko za dopłatą i w wyższych modelach)


No to rezygnuje z hydro, czy bedzie w opcji lub standardzie? Zdecyduj sie w koncu.

Cytuj
przekonuje mnie do tego że firma CItroen to taka firma nic w srodku a dużo reklamy; w Fiatach małego segmentu (B, C) są montowane silniki 1,4 turbo benzyna o mocy 150 kM i turbodiesel o mocy 150 kM (1,9) gdzie na tym tle jest oferta Citroena ? W polu....


W jakim polu? Maja swietne silniki 1.4/1.6HDi (Fiat nie ma zadnych silnikow diesla pomiedzy awaryjnym 1.3JTD a starym i ciezkim jak ksiezyc 1.9JTD) , maja 2.0HDi (ktory zaraz bedzie mial wieksza moc) a do tego ma nowa rodzine silnikow wolnossacych 1.6i 16V i 1.6i 16V Turbo. Przypominam, ze Fiat do niektorych aut bierze silniki diesla od PSA...

Cytuj
jedyna nadzieja to taka że ten zawias sprężynowy to się będzie drogi trzymał i nie będzie tak jak w C5 hydro, że pływa to po całej drodze - być może zawias hydro wogóle się nie będzie sprzedawał, bo jak zawias sprężynowy będzie chodził tak jak Mondziakowy (najlepszy w klasie - nawet proszę nie zaprzeczać, daremny trud) to hydro-badziewka nikt nie kupi. Może jest tak że jest to "chytryplan" CYtrynki jak się tu powoli wycofać z hydrobadziewia, ani to tanie w produkcji ani skuteczne, a rzekoma komfortowość - marketingowo-złudna


Mondeo mialo i ma najlepsze zawieszenie w klasie (od kiedy zniknal Peugeot 406) ale podobnie jak Focusie (ktory ma tez najlepsze zawieszenie w swojej klasie) na prozno szukac tam komfortu a juz napewno takiego jaki oferuje C5. Napewno C5 na sprezynie bedzie sie lepiej i stabilniej prowadzic ale nie bedzie siegac pulapu komfortu jaki zapewnia hydrozawias.
Ludzie nie dlatego nie beda kupowac C5 hydro, ze jest bardziej komfortowe i nieco gorzej ze stabilnoscia u niego ale dlatego, ze nadal panuje bledna opinia, ze hydro jest awaryjne i drogie w utrzymaniu.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Rafał Boruń

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 282
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xantia
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 25, 2007, 06:38:15 »
Cytuj
Mondeo mialo i ma najlepsze zawieszenie w klasie (od kiedy zniknal Peugeot 406) ale podobnie jak Focusie (ktory ma tez najlepsze zawieszenie w swojej klasie) na prozno szukac tam komfortu a juz napewno takiego jaki oferuje C5. Napewno C5 na sprezynie bedzie sie lepiej i stabilniej prowadzic ale nie bedzie siegac pulapu komfortu jaki zapewnia hydrozawias.


Moja lepsza polowa miala sluzbowego Focusa (mk1 po facelifcie i krotko mk2) wiec troche nim pojezdzilem najcudowniejszy samochod swiata bo sluzbowy :-). Moze i bardzo dobrze sie prowadzi ale komfort jest zerowy ( + denne fotele w mk1), wiec to nie jest dobre zawieszenie. Polecam zaladowac troche ciezkich rzeczy do bagaznika Focusa i porownac jak sie wtedy prowadzi (nawet nie usiluje porownywac do hydro, ale byle co bedzie lepsze).  Sztuka to osiagniecie dobrego kompromisu, Focusowi bardzo daleko do poziomu zx/306/xsara nie wiem jak do Golfa V i pochodnych ale podejrzewam ze moga byc lepsze.Watpie aby Mondeo na McPhersonach/control blade dorownywalo 407/C5 na podwojnych wahaczach/wielodrozkowym zawieszeniu.
I co ciekawe po 100tys control blade sie wysypalo i koszty wymiany silenblokow, ciecie zapieczonych srub wychodzi podobnie jak robienie belki w PSA.

Rafal


[color=FF0000]Dopisek moderatora:
jeżeli nie potrafisz posługiwać się kodem xoops to się nim nie posługuj bo rozpieprzasz stronę forum[/color]
Xantia II V6 Activa '98
Axel 12TRS '91

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2007, 14:06:11 »
Nowe C5 "na żywo":

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 5

A tak prezentuje sie wnetrze uboższej wersji, bez kolorowego wyświetlacza: Foto
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 09, 2007, 20:45:27 »
Na tych zdjeciach to srednio mi sie podoba - mam nadzieje, ze to wina zdjec bo wygląda troche jak baryłka -  troche podobny do xary. W srodku tez nie porywa, kojarzy mi sie ze starszymi modelami audi a6. Na zdjeciach studyjnych to wygladał całkiem inaczej :-( a rzeczywistosc chyba będzie inna.

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 09, 2007, 21:57:03 »
Zobaczymy w rzeczywistości ja to bedzie wygldać :) Mnie najbardziej zainteresowało wnętrze uboższej wersji, no nie jest juz tak efektowne, ale ciągle ciekawe.
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 09, 2007, 22:06:48 »
Wnetrze ubozszej C5 III przypomina wnetrze bogatszych wersji C4, wiec napewno nie bedzie na co narzekac. Jakosc wnetrza i materialow napewno bedzie wyzsza niz w obecnych.
Co do poroporcji to nowe wyglada bardziej dynamicznie tzn mniej beczkowato/barylkowato niz dotyczasowe wersje a to dzieki temu, ze wydaje sie, ze auto jest nizsze, szersze i dluzsze.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Łukasz Oleksy

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C 5 2001 2.0 HDI
  • Zainteresowania: Sport,Motoryzacja
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 09, 2007, 22:20:42 »
ciekawe jakie koszta nowego auta z wyposazeniem srednim?:) ja daje ok 100-130 tys
Pozdrawiam Łukasz

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 10, 2007, 09:26:44 »
Nieee a ta kierownica z kilkunastoma przyciskami to raczej mi do gustu nie przypadła... wygląda jak panel sterujący jakiegoś poajzdu kosmicznego...hihihi...
No ale ja jestem trochę konserwatywny.
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Aleksander Pławski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 10, 2007, 09:46:00 »
Foto 5

Foto 5

kurde, ten tył na tych fotach to jak BMW 5 :evil:
Pozdrawiam,
WombatSpecial

Offline Krzysztof Pryba

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 850
  • Skąd: Reading GB
  • Posiadany samochód: Mini Cooper
  • Zainteresowania: Motocykle, fotografia, no i ogólnie lubię auta
  • Miejscowość: Reading GB
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 10, 2007, 10:40:12 »
tylko szyba z tyłu jak w C6 :-)
pozdrawiam Cychol :)

Teraz: Mini Cooper
Były chronologicznie:
GSA, CX, 2 razy Saxo, 2 razy XM, C5, C4 Coupe VTR+ :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKIII] Nowe C5 - pierwsza odsłona
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 10, 2007, 11:33:11 »
dzisiaj juz bardziej mi sie podoba ;-) , byc moze to była wina monitora bo wczesniej ogladałem te zdjęcia na lapie i samochod wydawał sie krotszy, ale za to grubszy, :-)