Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 278725 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1025 dnia: Maj 23, 2020, 07:40:48 »
Fabryczne jak pękną to się ich już nie pospawa. Na zewnątrz jest gładka powierzchnia żywicy, jednak w pęknięciu (w szczelinie) widoczne jest włókno szklane (symbol GF a nie PP/PU) i pod wpływem temperatury się kruszy. Jedyna opcja naprawy to warstwa żywicy od strony niewidocznej.

Inaczej ma się sprawa z zamiennikami, tu może zdarzyć się "spawalne" tworzywo.
I wszystko jasne


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Przemysław Dyrcz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Wadowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1026 dnia: Maj 25, 2020, 19:20:52 »
Witam,


podczas jazdy z prędkością powyżej 140 km/h zauważyłem, że lusterka boczne dosyć mocno zaczynają się trząść. Czy u was jest podobna sytuacja, czy siedzą sztywno (chodzi o samo lustro)?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1027 dnia: Maj 25, 2020, 20:22:38 »
Witam,

podczas jazdy z prędkością powyżej 140 km/h zauważyłem, że lusterka boczne dosyć mocno zaczynają się trząść. Czy u was jest podobna sytuacja, czy siedzą sztywno (chodzi o samo lustro)?

Problem może być w silniczku, a w zasadzie to w mocowaniu lustra do mechanizmu ustawiającego. Druga rzecz, to drobne wibracje obudowy lusterka mogą powodować znacznie większe drgania "szkła" - spróbuj dokręcić śruby (do jednej dostęp jest po złożeniu lusterka, do drugiej trzeba odchylić do przodu), nie zaszkodzi sprawdzić dokręcenie podstawy lusterka do drzwi - śruba na rurowy klucz 13 dostęp po zdjęciu boczka i szarej "gąbkowej" naklejki. Na starych lusterkach też tak miałem, przy okazji zmiany na indeksowane problem się sam rozwiązał.

Edyta:
TU wrzucałem fotki rozebranego napędu i pisałem przy okazji o prawdopodobnej przyczynie drgań przy większych prędkościach...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1028 dnia: Maj 27, 2020, 21:33:25 »
Silnik 2.2 HDI 204 PS. Co to za przewód tam w głębi, nad poduszką silnika, wie ktoś? U mnie jakby częściowo "przegryziony" i trzyma się na słowo honoru. Z autem nic się nie dzieje.


Offline Iga Kowalska

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Posiadany samochód: 306 , Ds5
  • Miejscowość: RPZ
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1029 dnia: Maj 29, 2020, 17:17:11 »
Witam mam prośbę do posiadaczy sedre. Potrzebuję schemat instalacji lusterek w ds5 i tylnej szyby oraz spryskiwaczy lamp z góry dziękuję.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1030 dnia: Maj 29, 2020, 20:34:07 »
Silnik 2.2 HDI 204 PS. Co to za przewód tam w głębi, nad poduszką silnika, wie ktoś? U mnie jakby częściowo "przegryziony" i trzyma się na słowo honoru. Z autem nic się nie dzieje.
Zrób lepsze zdjęcia. Mniej więcej w tym miejscu idą dwa wężyki z Fapa do czujnika różnicy ciśnień.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1031 dnia: Czerwiec 08, 2020, 23:42:32 »
Cześć

czy mógłby ktoś poratować numerami katalogowymi przewodów wtryskowych wysokiego ciśnienia do rhr siemens? Strzelił mi na wtrysku nr2 (licząc od skrzyni). Ogólnie to poproszę o numery wszystkich przewodów wtryskowych. Obawiam się, że będę musiał zdjąć kolektor ssący, więc jedna robota.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1032 dnia: Czerwiec 09, 2020, 21:58:59 »
Czy komuś udało się kupić nowy kapturek ochronny montowany w klapce wlewu paliwa? Chodzi o część na zdjęciu.
------------
Nieważne, już znalazłem ten temat na forum.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2020, 22:50:20 wysłana przez Mariusz Jastrzębski »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1033 dnia: Czerwiec 09, 2020, 23:02:25 »
Cześć

czy mógłby ktoś poratować numerami katalogowymi przewodów wtryskowych wysokiego ciśnienia do rhr siemens? Strzelił mi na wtrysku nr2 (licząc od skrzyni). Ogólnie to poproszę o numery wszystkich przewodów wtryskowych. Obawiam się, że będę musiał zdjąć kolektor ssący, więc jedna robota.

Dobierz do swojego OPR
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1034 dnia: Czerwiec 10, 2020, 12:30:19 »
Dziękuje, już wymienione ;-)


Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1035 dnia: Czerwiec 10, 2020, 23:52:58 »
Potrzebuję zdjąć i rozebrać głowicę(mycie, porting i docieranie zaworów). Będę też przy okazji wymieniał łańcuch łączący wałki. W jaki sposób poźniej ustawia się rozrząd? Są jakieś sprawdzone sposoby, znaki na walkach czy coś? RHH 163KM

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1036 dnia: Czerwiec 11, 2020, 11:00:41 »
Są blokady na wałkach i na wale. Ustawianie jak przy wymianie rozrządu, tylko trzeba się jeszcze pobawić z łańcuszkiem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1037 dnia: Czerwiec 11, 2020, 12:48:35 »
Na łańcuszku i kołach zębatych są znaki. Trzeba tylko pilnować by je zgrać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1038 dnia: Czerwiec 11, 2020, 13:50:31 »
Znalazłem w necie taki temat, trochę to rozjaśnia sprawę. Ale ktoś może wie o co chodzi z tym ustawianiem wałka na godzinie 18 w celu montażu pompy? Do tej pory myślałem, że nie ma znaczenia w jakiej pozycji włożę pompę CR i tak też robiłem.

https://forum-mechanika.pl/threads/mondeo-15r-mk-5-tdci-t7ca-potrzebny-schemat.38819/

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1039 dnia: Czerwiec 11, 2020, 14:42:31 »
Znalazłem w necie taki temat, trochę to rozjaśnia sprawę. Ale ktoś może wie o co chodzi z tym ustawianiem wałka na godzinie 18 w celu montażu pompy? Do tej pory myślałem, że nie ma znaczenia w jakiej pozycji włożę pompę CR i tak też robiłem.

https://forum-mechanika.pl/threads/mondeo-15r-mk-5-tdci-t7ca-potrzebny-schemat.38819/
I jak tak robiłem i robię cały czas.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1040 dnia: Czerwiec 12, 2020, 15:25:05 »
Do tej pory myślałem, że nie ma znaczenia w jakiej pozycji włożę pompę CR i tak też robiłem.
Bo nie ma znaczenia jaka jest pozycja dla samej pompy CR, przecież ona nie ma czujnika położenia pompy. Mechanicznie ciśnienie w CR jest wytwarzane w trybie pracy ciągłej, w uproszczeniu wtryskiem CR steruje elektronika bazując na czujnikach silnika i listwy CR. Schemat co najwyżej może być zaleceniem dla danej procedury, bo ASO tak mają.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1041 dnia: Czerwiec 15, 2020, 22:36:37 »
Czy ktoś wymieniał tulejki plastikowe od linek hamulcowych - hamulec elektryczny? Dziś wyszło na przeglądzie że są w kiepskim stanie i warto je wymienić, diagnosta mówił że ogarnę sam bez kanałów itp ale może ktoś coś podpowie od siebie.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1042 dnia: Czerwiec 15, 2020, 22:47:13 »
Wymieniałem osobiście już dwa razy,  zawieszenie w górę, zabezpieczenie auta, spuszczenie ręcznego, zdjęcie końcówki linki z uchwytu na zacisku, założenie nowej tulejki i ponowny montaż. U mnie przynajmniej nie było komplikacji.

Offline Jakub Marcickiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1043 dnia: Czerwiec 17, 2020, 10:15:47 »
Witam,

Mam C5 mk3 z 2010 roku z radiem NG4. Chciałbym mieć kamerę cofania jednak nie wiem gdzie szukać i jak się za to zabrać. Dużo jest informacji, ale nie zawsze konkretnych, a je nie jestem specem od majsterkowania.
Prosze o pomoc.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1044 dnia: Czerwiec 17, 2020, 14:45:04 »
Nie podłączysz bezpośrednio tak żeby działało.

#1 opcja
podłączasz do wejścia wideo w schowku i ręcznie przełączasz źródło radio za każdym razem
Wideo automatycznie się blokuję podczas jazdy

#2 opcja
Kupujesz moduł wykonany przez jedną osobę na fb na grupie c5 - około 600 zł

#3 opcja
Montujesz kamerę z osobnym wyświetlaczem

#4 opcja
Odpuszczasz instalacje kamery cofania

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Jakub Marcickiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Posiadany samochód: C5 X7, 2.0 HDi 163 KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1045 dnia: Czerwiec 17, 2020, 15:30:14 »
@Michał Uriasz, dzięki, to bardzo pomocne.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1046 dnia: Czerwiec 17, 2020, 16:14:42 »
Jest jeszcze jedna opcja - wymieniasz radio na nowsze

Mi MIX 2S & Tapatalk

Everybody lies.

Offline Marcin Bagniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1047 dnia: Czerwiec 18, 2020, 08:15:58 »
Nie podłączysz bezpośrednio tak żeby działało.

#1 opcja
podłączasz do wejścia wideo w schowku i ręcznie przełączasz źródło radio za każdym razem
Wideo automatycznie się blokuję podczas jazdy

#2 opcja
Kupujesz moduł wykonany przez jedną osobę na fb na grupie c5 - około 600 zł

#3 opcja
Montujesz kamerę z osobnym wyświetlaczem

#4 opcja
Odpuszczasz instalacje kamery cofania

Mi MIX 2S & Tapatalk


https://www.car-tronic.pl/adapter-tv-free-citroenpeugeot-rt3-n3rt4ng4-p5644 wspomniany moduł . Mam taki zamontowany i działa (nie wyłacza video podczas jazdy) jednak musiałem zamontować zg. z instrukcą przelącznik bo blokuje nawigację . Dodam ,ze mam radio NG4 bez kamery cofania ..

Offline Adam Jacek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXLUSIVE 2.0 HDI RHR 2008r. AM6
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1048 dnia: Czerwiec 18, 2020, 13:30:32 »
Fabryczne jak pękną to się ich już nie pospawa. Na zewnątrz jest gładka powierzchnia żywicy, jednak w pęknięciu (w szczelinie) widoczne jest włókno szklane (symbol GF a nie PP/PU) i pod wpływem temperatury się kruszy. Jedyna opcja naprawy to warstwa żywicy od strony niewidocznej.

Inaczej ma się sprawa z zamiennikami, tu może zdarzyć się "spawalne" tworzywo.

I wszystko jasne
No nie do końca
UP - ang. unsaturated polyester, nienasycona żywica poliestrowaGF - ang. glass fiber, włókno szklaneUP GF 22 - materiał poliestrowy wzmacniany szklanym włóknem; 22 określa wagowy procent (22%) włókna szklanego w kompozycie; najczęstszy sposób przetwórstwa to tłoczenie

Ja swoją "spawałem" mocną lutownicą grzałkową + wtapiana drobna siatka w celu wzmocnienia.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1049 dnia: Czerwiec 18, 2020, 14:07:33 »
U mnie nie było takiej możliwości. To włókno po prostu z niczym nie chce się łączyć na gorąco. Pozostała żywica plus wzmocnienia z blachy i nitów.