Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 274946 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #875 dnia: Luty 06, 2020, 22:00:14 »
Też polecam wymienić. Kiedyś kolega w volvo 1.6 hdi olał temat a później wszystkie wtryski trzeba było rwać młotkiem bezwładnościowym
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #876 dnia: Luty 06, 2020, 23:25:52 »
Mi mechanik w poprzedniej cytrynie 1.6 sprawdzał luzy na wtryskach co trzecią wymianę oleju.

Offline Marcin Bagniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #877 dnia: Luty 07, 2020, 13:27:50 »
Witam , Wczoraj dałem auto na wymianę rozrządu i gum stabilizatora . Po powrocie wydaje mi się ,ze przód stoi o jakies 2 cm wyżej ni poprzednio tak samo w pozycji najniższej . Dodam ,że mechanik był swiadomy aby wszelkich napraw na podnośniku dokonywać w górnym położeniu . Załaczam zdjęcia . Nie wiem czy to ja jestem przeczulony czy faktycznie jest coś nie tak . Proszę o podpowiedz co ew. mogę z tym zrobić . Pozdrawiam Marcin

Offline Włodzimierz Rogowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0HDI RHH 163km 2013r
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #878 dnia: Luty 07, 2020, 14:25:57 »
najlepiej zmierz odległość od krawędzi błotnika do środka koła (mniej więcej czubek "dolnego" ptaszka w szewronie) i porównaj z tym, co być powinno. Jeśli auto jest zdecydowanie twardsze niż przed naprawą to pewnie została ruszona obejma od korektora wysokości.

Offline Marcin Bagniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #879 dnia: Luty 07, 2020, 15:09:19 »
najlepiej zmierz odległość od krawędzi błotnika do środka koła (mniej więcej czubek "dolnego" ptaszka w szewronie) i porównaj z tym, co być powinno. Jeśli auto jest zdecydowanie twardsze niż przed naprawą to pewnie została ruszona obejma od korektora wysokości.


Już byłem w tym warsztacie i jestem umówiony na poniedziałek . Auto jest zdecydowanie twardsze .. ale najlepsze jest to że 2 machaników się kłóciło przy mnie jeden ten co robił mówi ,ze to napewno nie podczas tej naprawy a drugi ,że już miał taki przypadek ... i ten pierwszy wtedy spuścił z tonu ;) ... Dziekuję za podpowiedź...

Offline Dariusz Janda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 92
  • Skąd: Poland
  • Posiadany samochód: Citroen c5 X7 ex
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #880 dnia: Luty 07, 2020, 17:31:23 »
dot: 2.0 hdi 136 km, C5 X7, rok 2008

Panowie,
co prawda rzadko ale się zdarza taka historia: jak już silnik jest ciepły, na biegu jałowym obroty ni stąd ni zowąd wzrastają do ok. 1300 - 1500. Co interesujące, po wciśnięciu hamulca ... spadają na swoje 750.

Co jest?

Offline Kamil Wachol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 mkIII kombi (`09) 3.0HDi
  • Miejscowość: Płock/Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #881 dnia: Luty 09, 2020, 16:16:20 »
Mam do Was szybkie pytanie.

3.0 V6 - bać się czy ryzykować?

2009 rok, 210 kkm, właścicielem duża firma zajmująca się finansami -> do ostatniego kilometra serwisowana w ASO, komplet faktur, świeżo po wymianie rozrządu i olejów.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #882 dnia: Luty 09, 2020, 17:43:02 »
Benzyna czy diesel?
Co ile wymieniany olej w skrzyni? Czy była wymieniana pompa oleju?
Myślę że bym się nie bał takiego zakupu o ile Cię koszty utrzymania V6 nie odstraszają
(Sam posiadam 3.0 V6 HDI)

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Everybody lies.

Offline Kamil Wachol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 mkIII kombi (`09) 3.0HDi
  • Miejscowość: Płock/Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #883 dnia: Luty 09, 2020, 17:59:37 »
Dieselek.

Pompa wymieniana, olej w skrzyni co 50 kkm. W zeszłym roku silnik wyciągnięty na stół i ogarnięty od a do z, faktura na 6000 zł.

Trochę kusi. Chyba wygra serce a nie rozum :p

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #884 dnia: Luty 09, 2020, 18:30:55 »
Tym bardziej bym go brał

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #885 dnia: Luty 09, 2020, 18:56:29 »
Jeśli masz z pewną historia serwisową to nie ma co się zastanawiać. Bardzo fajnie to jeździ. Eksploatacja droższa, ale frajda jest.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Kamil Wachol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 mkIII kombi (`09) 3.0HDi
  • Miejscowość: Płock/Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #886 dnia: Luty 10, 2020, 21:30:14 »
Serce wygrało ❤️ Stoi już pod domem.

W weekend będę się chwalił zakupem. Dzięki!;)

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #887 dnia: Luty 11, 2020, 07:06:38 »
Gratulacje
Niech Ci służy jak najlepiej
Skąd jesteś (na telefonie w Tapatalku nie widać)?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Edit:
Dobra już widzę - Płock. Szkoda że tak daleko od Śląska My tu staramy się regularnie robić spoty i byś się mógł pochwalić osobiście
Everybody lies.

Offline Konrad Kuliś

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 2008 2.0 16v 140km
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #888 dnia: Luty 17, 2020, 08:38:43 »
Witam, zamówiłem świece do mojego C5 2.0 16V - NGK V-Line 46 LFR5B które wg różnych stron nadaje się do tego auta. Mechanik wykręcił poprzednią świecę i się okazuje że jest mniejsza. Zapewne ma długość gwintu 19mm. Ta zamówiona ma 26.5mm. Nie wiem czemu ktoś zamontował krótszą i mam obawy przed wkręceniem nowych. Czy słusznie?

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #889 dnia: Luty 17, 2020, 09:56:41 »
Witam, zamówiłem świece do mojego C5 2.0 16V - NGK V-Line 46 LFR5B które wg różnych stron nadaje się do tego auta. Mechanik wykręcił poprzednią świecę i się okazuje że jest mniejsza. Zapewne ma długość gwintu 19mm. Ta zamówiona ma 26.5mm. Nie wiem czemu ktoś zamontował krótszą i mam obawy przed wkręceniem nowych. Czy słusznie?
Ja u siebie zakładałem DENSO IRIDIUM TWIN TIP IKH16TT 4703 i one wg specyfikacji mają "Długość gwintu: 26,5 mm"
Silnik żyje

Offline władysław polański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: kalisz
  • Posiadany samochód: c5 exlusiv sedan 2008
  • Miejscowość: kalisz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #890 dnia: Luty 17, 2020, 19:23:12 »
Witam kolegów.Chcę kupić alusy na lato.rozmiar                 8.00 x17rozstaw śrub        5x108.00osadzenie ET        33.00otwór centralny    76.10czy będą pasowały zamiast oryginalnych 17 cali 7J ET32 5X108  FI65.1

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #891 dnia: Luty 17, 2020, 19:34:01 »
Witam kolegów.Chcę kupić alusy na lato.rozmiar                 8.00 x17rozstaw śrub        5x108.00osadzenie ET        33.00otwór centralny    76.10czy będą pasowały zamiast oryginalnych 17 cali 7J ET32 5X108  FI65.1

Będą.Ale musisz kupić komplet śrub ze stożkiem i pierścienie centrujące na piastę 65.1

Offline władysław polański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: kalisz
  • Posiadany samochód: c5 exlusiv sedan 2008
  • Miejscowość: kalisz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #892 dnia: Luty 17, 2020, 21:06:46 »
Witam kolegów.Takie alusy jak się podobają patrz na avatar alusy Ronal R51 Trend

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #893 dnia: Luty 18, 2020, 21:04:36 »
Witam. Szybkie pytanie. Dzisiaj podczas wymiany filtra kabinowego i zanurkowaniu pod deskę w okolicy pedału sprzęgła zauważyłem odcięte przewody. Może ktoś się orientuje od czego to może być? Citroen c5 x7 tourer 2.0 hdi


Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #894 dnia: Luty 18, 2020, 21:50:06 »
Do alarmu montowanego w ASO. Drugi koniec jest pod bsi

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #895 dnia: Luty 18, 2020, 22:10:35 »
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Czyli zostawiam i niech sobie wisi.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #896 dnia: Luty 19, 2020, 05:51:44 »
Do alarmu montowanego w ASO. Drugi koniec jest pod bsi

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka


Drugi koniec jest przy BSM

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #897 dnia: Luty 19, 2020, 06:05:06 »
Masz rację BSM. Miałem na myśli bsm a napisałem bsi

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #898 dnia: Luty 19, 2020, 14:35:44 »
Które blokady podejdą do EW10A RFJ ?
Kupiłem te drugie i mechanik powiedział,że blokada na koło zamachowe nie pasuje.Z wałkami OK.

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #899 dnia: Luty 19, 2020, 17:05:19 »
obie tyle ze jedna jest do manuala a druga do automatu
nie kupuj tylko jakiegoś badziewia z allegro bo chińczyk lepi to z plasteliny i widziałem już pogięte takie blokady
śruba centralna przykręcana jest znacznym momentem na klej i zarówno odkręcenie jak i przykręcenie to wyzwanie (dla blokady jak i rurki z kluczem)
przy robocie przyda się jeszcze kątomierz i gwintownik do wyczyszczenia gwintu ze starego kleju
robota całkiem przyjemna, jedynie wymiana pompy jest denerwująca jeśli chcesz się zmieścić z dynamometrykiem
powodzenia, w razie pytań chętnie doradzę

ja blokadę utoczyłem sobie sam, zrobiłem taka mocniejsza wersje do manuala

jak zamodelowałem co się z nią stanie przy dokręcaniu to nie miałem odwagi używać sklepowej a ziomki z okolicy maja już je poniszczone na warsztatach