Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 262786 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 12, 2019, 22:55:48 »
Pytałem wcześniej czy C5 x7 ma czujniki zużycia klocków hamulcowych. Dziś zmieniałem klocki i czujników brak. Wtyczek również nie zauważyłem. Wersja exclusive z końca 2013r. Co ciekawe to, że moja poprzednia Vectra b miała czujniki a C5 w najwyższej wersji ich nie ma. Bieda panie. Cięcie kosztów chyba dało o sobie znów znać.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ale to kable przy klockach masz, ale nie ma gdzie wpiąć, czy jak ?
Jedyne kable jakie mam to te w pudełku z nowymi klockami. Przy kołach ani przy klockach nie ma nic. Sam byłem zdziwiony bo w serwisówce jest napisane by najpierw odpiąć czujniki.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 13, 2019, 20:14:54 »
Witam, czy ku tos mógł by podać nr zestawu rozrządu pompa + reszta do mojego citroena, w wielu ofertach są do silnika o oznaczeniu DW10CT a ja mam dw10fd.
150koni
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 13, 2019, 21:21:32 »
Witam, czy ku tos mógł by podać nr zestawu rozrządu pompa + reszta do mojego citroena, w wielu ofertach są do silnika o oznaczeniu DW10CT a ja mam dw10fd.
150koni
mam nadzieję, że to pomoże


« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:11:50 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 14, 2019, 00:15:16 »
Myślę że powinno, dziękuję.
A czym się różnią silniki 140, 163,150 kucy
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Rozrząd 3.0HDI
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:29:38 »
Powoli przymierzam się do wymiany rozrządu. Pytanie, co potrzebne jest do wymiany rozrządu w 3.0HDI? Dzwoniłem do serwisu (robota 1500) i ponoć poza paskiem, 3 rolkami- co widzę w ogłoszeniach jak sprzedają rozrząd, potrzebne są jakieś "uszczelki z przodu"? Pompa wody nie jest na pasku, wymieniać czy nie ruszać?
Czy firma NTN-SRN jako producent części jest pewna? Czy ktoś używa jej części (a nie przeczytał opinie w necie)? Może jakiś rysunek z rozrządem ktoś posiada i nr części?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 15, 2019, 13:04:27 »
Powoli przymierzam się do wymiany rozrządu. Pytanie, co potrzebne jest do wymiany rozrządu w 3.0HDI? Dzwoniłem do serwisu (robota 1500) i ponoć poza paskiem, 3 rolkami- co widzę w ogłoszeniach jak sprzedają rozrząd, potrzebne są jakieś "uszczelki z przodu"? Pompa wody nie jest na pasku, wymieniać czy nie ruszać?
Czy firma NTN-SRN jako producent części jest pewna? Czy ktoś używa jej części (a nie przeczytał opinie w necie)? Może jakiś rysunek z rozrządem ktoś posiada i nr części?
Tam nie ma żadnych uszczelek z przodu. Pompę wody bym wymienił, bo już może przeciekać.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:12:31 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 15, 2019, 13:08:31 »
Tam nie ma żadnych uszczelek z przodu. Pompę wody bym wymienił, bo już może przeciekać.
Też mnie to zdziwiło, pierwszy raz słyszę o uszczelkach do rozrządu. Tak stwierdził serwisant z ASO, zresztą z którego (ASO) obsługi byłem w przeszłości zadowolony.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:13:10 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Paweł Fronc

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 HDI
  • Miejscowość: Bolesławiec
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:32:57 »
Witam.
Wiecie co może powdowac ciągle napięcie na bezpieczniku spryskiwaczy przedniej szyby?
Ogólnie spryskiwacz nie działa, wymieniłem pompkę i nadal nic po sprawdzeniu bezpiecznika wyszlo takie cudo.
Ale jeśli ciągle płynie prąd to dla czego spryskiwacze nie działają ?
Manetkę przy kierownicy da się jakoś łatwo sprawdzić ?

Pozdrawiam  :)

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:46:10 »
Witam.
Wiecie co może powdowac ciągle napięcie na bezpieczniku spryskiwaczy przedniej szyby?
Ogólnie spryskiwacz nie działa, wymieniłem pompkę i nadal nic po sprawdzeniu bezpiecznika wyszlo takie cudo.
Ale jeśli ciągle płynie prąd to dla czego spryskiwacze nie działają ?
Manetkę przy kierownicy da się jakoś łatwo sprawdzić ?

Pozdrawiam  :)
może są sterowane masą? Test komputerem można zrobić?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:13:54 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Paweł Fronc

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 HDI
  • Miejscowość: Bolesławiec
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 15, 2019, 16:13:18 »
Spryskiwacz reflektorów działa tak, że daje napięcie po przyciśnięciu manetki, przy s. szyby nie widać na mierniku żadnej zmiany przy naciskaniu. No ale skołuje kogoś z kompem przed rozbieraniem czegokolwiek :)

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 15, 2019, 16:28:58 »
Witam.
Wiecie co może powdowac ciągle napięcie na bezpieczniku spryskiwaczy przedniej szyby?
Ogólnie spryskiwacz nie działa, wymieniłem pompkę i nadal nic po sprawdzeniu bezpiecznika wyszlo takie cudo.
Ale jeśli ciągle płynie prąd to dla czego spryskiwacze nie działają ?
Manetkę przy kierownicy da się jakoś łatwo sprawdzić ?

Pozdrawiam  :)
Jak grzebałem przy elektryce też mnie zdziwiło że na większości bezpieczników jest napięcie po przekręceniu kluczyka.
Po przeanalizowaniu schematów doszedłem że przekaźniki są "za" bezpiecznikami, więc to normalne że na nich jest napięcie.
Dotyczyło to zarówno obwodu podgrzewania tylnej szyby jak i gniazda zapalniczki.
Podejrzewam że w przypadku spryskiwaczy będzie to samo.

Offline Paweł Fronc

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 HDI
  • Miejscowość: Bolesławiec
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 15, 2019, 16:32:46 »
Dzięki za odpowiedź :) a wiecie może które przewody ze skrzynki idą do pompki ? Może przewód przetarty i wystarczy przeciągnąć nowy.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:32:38 »
Też mnie to zdziwiło, pierwszy raz słyszę o uszczelkach do rozrządu. Tak stwierdził serwisant z ASO, zresztą z którego (ASO) obsługi byłem w przeszłości zadowolony.


Bo pewnie chodzi o simeringi na kołach, skoro już się tam ktoś dobiera to może i warto zmienić. Choć mój mechanik nie ma takiego przekonania.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 15, 2019, 20:02:52 »
Też mnie to zdziwiło, pierwszy raz słyszę o uszczelkach do rozrządu. Tak stwierdził serwisant z ASO, zresztą z którego (ASO) obsługi byłem w przeszłości zadowolony.

Bo pewnie chodzi o simeringi na kołach, skoro już się tam ktoś dobiera to może i warto zmienić. Choć mój mechanik nie ma takiego przekonania.

A na wale i wałkach rozrządu?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:18:34 wysłana przez Tomasz Hudy »
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 15, 2019, 20:24:48 »
Też mnie to zdziwiło, pierwszy raz słyszę o uszczelkach do rozrządu. Tak stwierdził serwisant z ASO, zresztą z którego (ASO) obsługi byłem w przeszłości zadowolony.

Bo pewnie chodzi o simeringi na kołach, skoro już się tam ktoś dobiera to może i warto zmienić. Choć mój mechanik nie ma takiego przekonania.

A na wale i wałkach rozrządu?
Tak, oczywiście pisząc o kołach uprościłem sprawę.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:18:58 wysłana przez Tomasz Hudy »
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 16, 2019, 10:46:49 »
Ja u siebie wymieniłem simering tylko na lewym wałku rozrządu, bo był zapocony. Pozostałe były suche wiec ich nie ruszałem. Co prawda na wale i tak wymieniłem bo wymieniałem od razu pompę oleju. Ale wtedy trzeba też wymienić śrubę na wale i mieć klucz dynamometryczny do 360Nm aby przykręcić koło rozrządu na wale. U mnie w Kielcach mechanicy nie mieli takiego klucza, wiec pewnie przykręcają na oko. Klucz zakupiłem na allegro bo robiłem to sam.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 16, 2019, 13:34:05 »
Koledzy, gdzie w DB zmienić interwał między serwisami z 30k km na 15k km i gdzie jest opcja zresetowania tego po wykonaniu serwisu?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 16, 2019, 15:20:25 »
Koledzy, gdzie w DB zmienić interwał między serwisami z 30k km na 15k km i gdzie jest opcja zresetowania tego po wykonaniu serwisu?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


zakładka Przeglądy a inspekcje kasujemy tak: https://www.youtube.com/watch?v=AwgI5tIHMNw
Wysłane z komputera przy uzyciu klawiatury

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 16, 2019, 16:21:51 »
Koledzy, gdzie w DB zmienić interwał między serwisami z 30k km na 15k km i gdzie jest opcja zresetowania tego po wykonaniu serwisu?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
W BSI interwał zmienisz.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:19:47 wysłana przez Tomasz Hudy »
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 16, 2019, 21:26:36 »
ok. Dzięki panowie.

Offline Suchocki Marek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Antwerpia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2,0 hdi 100kW 2011
  • Miejscowość: Antwerpia
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 18, 2019, 21:10:34 »
Nie chce mi sie wlaczyc dmuchawa ogrzewania, wentylator nie dziala, co robic?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 19, 2019, 12:55:30 »
Nie chce mi sie wlaczyc dmuchawa ogrzewania, wentylator nie dziala, co robic?
Nie działa na żadnym biegu? jeśli tak to zaczął bym od bezpieczników. Jeśli załącza się po wymuszeniu maksymalnych obrotów to rezystor dmuchawy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 12:10:42 wysłana przez Tomasz Hudy »
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Pasek rozrządu
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 21, 2019, 10:40:32 »
Jaka firma produkuje paski rozrządu na pierwszy montaż do naszych diesli?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:39:17 »
Jaki powinien być upływ prądu w stanie uśpienia c5 x7? Rano zastał mnie rozładowany akumulator, po podładowaniu wpiąłem się miernikiem między klemę a zacisk (zakres 200mA) a tu pobór = 0! (zero).  ??? Kurde czy ja robię coś źle? czy w w tym aucie jakoś inaczej się mierzy pobór prądu... co jest? Jedna sonda miernika do klemy a druga do zacisku na akumulatorze, tak czy nie? >:( . Czy z wpiętym w ten sposób miernikiem powinna zapalić się deska po przekręceniu na zapłon?

 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2019, 11:57:52 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:39:39 »
Jaka firma produkuje paski rozrządu na pierwszy montaż do naszych diesli?
Dayco lub Gates