Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 274352 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 21, 2019, 15:03:18 »

Jaki powinien być upływ prądu w stanie uśpienia c5 x7? Rano zastał mnie rozładowany akumulator, po podładowaniu wpiąłem się miernikiem między klemę a zacisk (zakres 200mA) a tu pobór = 0! (zero).  ??? Kurde czy ja robię coś źle? czy w w tym aucie jakoś inaczej się mierzy pobór prądu... co jest? Jedna sonda miernika do klemy a druga do zacisku na akumulatorze, tak czy nie? >:( . Czy z wpiętym w ten sposób miernikiem powinna zapalić się deska po przekręceniu na zapłon?



Deska oczywiście powinna się włączyć.
Prąd po uśpieniu powinien być 0,01-0,022A.

Powinieneś teoretycznie coś widzieć na mierniku, a może to kwestia dokładności... Może miałeś problem z kablami miernika, nie wybrałeś prądu stałego, albo z samą metodą pomiaru - nie rozumiem - klema - zacisk? Klema to zacisk, a na akumulatorze masz po prostu słupek, zakładam że nazywasz go klemą ;)
Najwygodniej i najszybciej jest posłużyć się cęgami, tylko muszą być przystosowane do pomiaru prądu stałego.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 21, 2019, 17:01:46 »
Cytuj
a na akumulatorze masz po prostu słupek.

 Tak tak, chodzi o "słupek" na akumulatorze. sprawdziłem na 2 multimetrach, na żadnym nie widzę wskazań. Widocznie oba są uszkodzone, a mnie się wydawało że zwariowałem  ??? Dzięki za odpowiedź.Pozdrawiam

Offline Artur Śmigielski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Włocławek
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Exclusive 2009 2.0 PB+LPG
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Włocławek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 21, 2019, 17:52:26 »
C5 X7: Czy można bez problemu spuszczać ciśnienie z układu przez lexię gdy auto jest na podnośniku i koła wiszą swobodnie ? Podnoszony w pozycji serwisowej.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 23, 2019, 08:10:28 »
sprawdziłem na 2 multimetrach, na żadnym nie widzę wskazań. Widocznie oba są uszkodzone...
Ale przestawiłeś kabel czerwony na 10A? Tzn. w drugi otwór na mierniku
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 23, 2019, 11:30:09 »
Przelacz miernik na opor ohm i zewrzyj końcówki. Będziesz wiedział czy kable miernicze ok, powinien wskazać bliski zeru.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Fronc

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Bolesławiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 HDI
  • Miejscowość: Bolesławiec
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 23, 2019, 16:17:06 »
 Witam
Mój mechanik z powodu niedziałających spryskiwaczy wysnuł że moduł bsm do wymiany.. orientuje się ktoś czy musi to być bsm z takim samym oznaczeniem czy może być nowszy ?


Tzn chyba nie było pytania, w aso BSM 340 plus wymiana 60 w warsztacie używana (100-250) plus 500 zł zaprogramowanie.. Albo w aso się pomylili albo są tańsi od zwykłego mechanika  :o
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2019, 17:18:25 wysłana przez Paweł Fronc »

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 23, 2019, 17:25:10 »
Sporadycznie zdarza mi się potrzeba przewiezienia roweru w środku sedana MkIII. Rower się tam cały nie mieści i trochę wystaje koło. Niedomknięta klapa bagażnika podczas jazdy to ciągły, denerwujący alarm, choć to tylko 2 kilometry. Teoretycznemu zagrożeniu zassania spalin z tyłu, przeciwdziałam większym nadmuchem z wentylacji.

Czy wyłączy się alarm, kiedy wstawię w zamek bagażnika dodatkowy (dokupiony) zaczep?

A może macie inny sposób na czasowe wyłączenie alarmu otwartego bagażnika?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 23, 2019, 17:28:40 »
Sporadycznie zdarza mi się potrzeba przewiezienia roweru w środku sedana MkIII. Rower się tam cały nie mieści i trochę wystaje koło. Niedomknięta klapa bagażnika podczas jazdy to ciągły, denerwujący alarm, choć to tylko 2 kilometry. Teoretycznemu zagrożeniu zassania spalin z tyłu, przeciwdziałam większym nadmuchem z wentylacji.

Czy wyłączy się alarm, kiedy wstawię w zamek bagażnika dodatkowy (dokupiony) zaczep?

A może macie inny sposób na czasowe wyłączenie alarmu otwartego bagażnika?
A zamknięcie zamka srubokretem powinno wyłączyć komunikat
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2019, 07:42:35 wysłana przez Tomasz Hudy »
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 23, 2019, 18:28:29 »
Jaka firma produkuje paski rozrządu na pierwszy montaż do naszych diesli?
Dayco lub Gates
Sprawdzone dzisiaj, u mnie był Dayco.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 23, 2019, 19:27:05 »
A zamknięcie zamka srubokretem powinno wyłączyć komunikat
Zamknie się śrubokrętem tylko, u mnie nie chciał się z tego co pamietam otworzyć.  Z boku zamka jest taki mały otwór i tak awaryjnie otworzysz rygiel, jakby coś
Dziękuję! Przetestuję i z pewnością zastosuję. :)

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 23, 2019, 23:33:25 »
Witam, czy ku tos mógł by podać nr zestawu rozrządu pompa + reszta do mojego citroena, w wielu ofertach są do silnika o oznaczeniu DW10CT a ja mam dw10fd.
150koni
Jestem po wymianie rozrządu (przebieg 184 tys.) ,pompy ,rolek, paska alternatora. ( pompa wyglądała jak nowa, pasek nie wykazywał żadnych oznak zużycia - oczywiście wymienione)
Miedzy oznaczeniem silnika DW10CT są różnice DW10FD .
Wiem Ameryki nie odkryłem, ale chce napisać bo na aukcjach czy w sklepach www wprowadzają w błąd proponując zestaw do CT  nawet po podaniu VIN - zestaw musi byc do FD .
Zestawy różnią rolką napinacza (mocowaniem) i pompą wody.
założone : paski: Conti/Continental, pompa wody , rolki, napinacz: INA.
Miałem sam kupić w necie ale coś mnie tknęło żeby oddać to mechanikowi i miałem dobre przeczucie . Mechanikowi przywieźli dwa zestawy niby oba wg VIN - jeden pasował.
koszt z robocizna 1000,00.

Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 24, 2019, 00:40:11 »
czy da ie ustawić klimatronik tak aby obsługiwał obie strefy naraz ? może jest jakiś 'myk"
 i drugie pytanko:czy te diody pomarańczowe dwie na na podsufitce nad lusterkiem służą tylko  do podświetlania wnętrza czy maja jakąś inna rolę?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 24, 2019, 07:23:34 »
czy da ie ustawić klimatronik tak aby obsługiwał obie strefy naraz ? może jest jakiś 'myk"
 i drugie pytanko:czy te diody pomarańczowe dwie na na podsufitce nad lusterkiem służą tylko  do podświetlania wnętrza czy maja jakąś inna rolę?
1. Nie
2. Tylko podświetlenie

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2019, 07:44:15 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 24, 2019, 10:36:11 »
Czy jedyna słuszna metoda podniesienia auta na podnosniku to taka w której zawieszenie hydro jest w maksymalnej górnej pozycji? Jak długo auto moze byc wtedy w górze?

Offline Rafał Robak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Mielec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Exclusive Tourer 2.0 HDI 140 KM
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 24, 2019, 11:01:28 »
Panowie , mam taki otóż problem. Wyświetlił mi się komunikat CHECK ENGINE - NEEDES REPAIR. Po podpięciu DB pojawił się błąd P2084. Po przeczytaniu paru wątków na forum i wypowiedzi niektórych błąd skasowałem. Pojawił sie ponownie po 3 dniach i znów po kolejnych 2 dniach. Po "ruszeniu" tego czujnika zaraz przy Fapie wywaliło błąd P2033. Mechanik jeszcze raz sprawdził ten czujnik i przewód i twierdzi że jest wszystko z tym ok. Teraz nie ma żadnego CHECKa na desce ale w DB jest nadal błąd P2084 natomiast błąd P2033 znikł.  On skłania się do tego że problemem powodującym ten błąd są 2 spalone (błąd P1351) świece i że one mogą wprowadzać to zamieszanie. Ma rację ?  :-\

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 24, 2019, 13:44:02 »
Jeśli nie odczytywał danych z czujnika to jak mógł stwierdzić że czujnik jest ok? Do sprawdzenia wiązka elektryczna czujnika, wszystkie ząłcza i na koniec jeśli to nic nie pomoże to pewnie cię czeka wymiana czujnika

Kod usterki P2084
Sformułowanie posprzedażne kodu błędu Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych : Zmiana napięcia poza tolerancją
Opis diagnostyki Usterka elektryczna czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych
Zmiana temperatury wyższa od 100 °C na sekundę
Warunki aktywacji diagnostyki Silnik pracujący
Warunki ustąpienia usterki Jazda z gorącym silnikiem w czasie 5 minut
Tryby zdegradowane, jeżeli usterka obecna
Dezaktywacja żądania regeneracji filtra cząstek stałych przez narzędzie diagnostyczneZapalenie lampki kontrolnej i/lub komunikat alarmowy Kontrolka MIL
Główne możliwe objawy odczuwane przez klienta Brak bezpośrednich efektów zauważalnych przez klienta
Strefy podejrzane Czujnik temperatury spalin przed filtrem cząstek stałych
Złącze
Wiązka elektryczna
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 24, 2019, 19:10:00 »
czy da ie ustawić klimatronik tak aby obsługiwał obie strefy naraz ? może jest jakiś 'myk"
 i drugie pytanko:czy te diody pomarańczowe dwie na na podsufitce nad lusterkiem służą tylko  do podświetlania wnętrza czy maja jakąś inna rolę?
1. Nie
2. Tylko podświetlenie

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Dzięki, o to chciałem wiedzieć
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #117 dnia: Luty 05, 2019, 13:10:41 »
W swojej C5 posiadam elektryczną nagrzewnicę powietrza. Wie ktoś może kiedy jest ona załączana oraz ma ktoś może do niej schemat elektryczny? Czy jest możliwość jej aktywowania w BSI?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #118 dnia: Luty 05, 2019, 15:07:48 »
W swojej C5 posiadam elektryczną nagrzewnicę powietrza. Wie ktoś może kiedy jest ona załączana oraz ma ktoś może do niej schemat elektryczny? Czy jest możliwość jej aktywowania w BSI?
Chyba wszystkie C5 X7 posiadają grzałkę w nagrzewnicy. Włącza się przy niższych temperaturach i dogrzewa do ok. 45 stopni - potem się wyłącza.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #119 dnia: Luty 05, 2019, 16:28:14 »
Raczej tylko w hdi, przynajmniej tak było w MKI i MKII.

Offline Jan Wojtkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 05, 2019, 20:46:46 »
Włącza się po 60s pracy silnika.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 06, 2019, 19:38:56 »
Raczej tylko w hdi, przynajmniej tak było w MKI i MKII.
Szwagier ma X7 w benzynie 2.0 i też ma grzałkę - chyba że ten silnik tak błyskawicznie się nagrzewa, bo po chwili po odpaleniu na zimnym leci letnie powietrze.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 06, 2019, 19:57:11 »
Raczej tylko w hdi, przynajmniej tak było w MKI i MKII.
Szwagier ma X7 w benzynie 2.0 i też ma grzałkę - chyba że ten silnik tak błyskawicznie się nagrzewa, bo po chwili po odpaleniu na zimnym leci letnie powietrze.
benzyna szybko się nagrzewa i nie ma grzałki elektrycznej

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 08, 2019, 10:23:33 »
Szybkie pytanie, Czy zestaw rozrządu od wersji 2.0 Hdi 163 KM pasuje do wersji 136/140 KM. Musze kupić i zdecydowałem sie na oryginał z allegro :P . Porównywałem dwa zestawy https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozrzad-pompa-citroen-c4-2-0-hdi-136km-5182115085?fromVariant=6728174677 i>>> https://allegro.pl/oferta/oryginal-rozrzad-pompa-citroen-c5-2-0-hdi-136km-5497747424?reco_id=c3763467-2b81-11e9-8eb8-ecf4bbd0bee8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951 , Napisałem do sprzedawcy i twierdzi że ten z drugiego linku nie podejdzie do mojego auta, niby sprawdził po ViN. Ja nie widzę miedzy tymi zestawami żadnej różnicy. Ktoś coś ? Drugie szybkie pytanie jakie paski występowały w oryginalnych zestawach, w pierwszym jest Gates a w drugim Contitech z logiem Citroen/Peugeot.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2019, 10:37:14 wysłana przez Sławomir Kornek »

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 08, 2019, 10:57:13 »
Skoro sprzedawca mówi ze po vinie wychodzi iż nie pasuje to nie pasuje. Ja polecam pasek conti , rolke ina i pompe wody hepu. W citroenie na pierwszy montaż szły paski i gates i conti .