Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 278011 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #350 dnia: Czerwiec 06, 2019, 20:31:39 »
woda wychodzi od parownika to chmura sprayu powinna też tam dotrzeć
Proszę Cię, bez płonnych nadziei.... a jak nie?

Wydaje mi się, że to zalecenie Wurtha ma sens,
Proszę Cię....bez sensu. Nie znajdziesz "dziury" pod autem, chyba, że zdejmiesz trochę osłon...

Sam parownik od strony filtra też zresztą zamierzam czymś dezynfekować.
To po co "wygibasy" z rurką odpływową?

PS: spływający preparat i tak wymyje rurkę odpływową...

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #351 dnia: Czerwiec 06, 2019, 21:12:12 »
Dziękuję; nie ma to jak rady Kolegów znających Cytrynkę od poszewki.
Ja rzadko mam możliwość obejrzenia podwozia, ale widziałem, że woda kapie z klimatyzacji... Na razie na schematach Service Box rurki odpływowej nie znalazłem, ale za parę dni będę miał zdjęte osłony, wiec poszukam.
A wygibasy po to, żeby zabić grzyby na śmierć, choć jestem świadomy, że to wojna bez końca. :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #352 dnia: Czerwiec 06, 2019, 21:51:59 »
Oj Filozof...

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #353 dnia: Czerwiec 07, 2019, 09:16:15 »
Przecież odpływ skroplin wychodzi na zewnątrz z parownika, więc chcesz 2 x robić to samo? Przez filtr jest łatwiej spryskać cały parownik a przez odprowadzenie skroplin nie bardzo, bo nie masz nad tym kontroli wizualnej i tak na prawdę nie wiesz gdzie dotrzesz tym wężykiem. Przy okazji wyjęcia filtra można zrobić czyszczenie z liści i innego badziewia, które zbiera się przed parownikiem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #354 dnia: Czerwiec 08, 2019, 19:33:05 »
Witam,mam pytanie czy wie ktoś czy czujnik stopu o nr.4534 65 będzie pasował do mojej cytryny? bo niby ma być 4534 67 a wyglądają identycznie.

Offline Andrzej Marciniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Jawor
  • Posiadany samochód: xsara II 1,6i kombi, C5 Tourer 2.0 HDI 140KM, był Peugeot 407 sw 2.0HDI 136KM, xsara I, CX
  • Miejscowość: DJA
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #355 dnia: Czerwiec 09, 2019, 20:23:18 »
Witam,
czy wyłączniki przeciążeniowe silniczka składania lusterka bocznego znajdują się w lusterku (np. przy silniczku) czy też gdzieś poza?


Pozdrawiam

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #356 dnia: Czerwiec 09, 2019, 20:43:36 »
A czasami "wyłącznik przeciążeniowy" w tych układach nie polega na połamaniu zębatki?
Przynajmniej tak było w MKI i MKII.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Andrzej Marciniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Jawor
  • Posiadany samochód: xsara II 1,6i kombi, C5 Tourer 2.0 HDI 140KM, był Peugeot 407 sw 2.0HDI 136KM, xsara I, CX
  • Miejscowość: DJA
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #357 dnia: Czerwiec 09, 2019, 22:33:58 »
... zapytałem, ponieważ od dzisiaj lewe lusterko nie zamyka się. Drgnie jakby próbowało. Więc zębatki odpadają.


Czy ktoś może po nr VIN sprawdzić nr oryginalnego lusterka albo określić ile ma pinów??


AM
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2019, 17:07:53 wysłana przez Andrzej Marciniak »

Offline Krzysztof Kasprowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK III 2.2 170KM
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Strzałkowo
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #358 dnia: Czerwiec 10, 2019, 10:16:04 »
Jak wymienić osłonę przegubu wewnętrznego od strony kierowcy w C5 MK III 2.2 170 KM skrzynia manualna?

Offline Patryk Okoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III
  • Miejscowość: Reda
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #359 dnia: Czerwiec 14, 2019, 09:18:43 »
Witam!
Czy jest ktoś z Trójmiasta i poleci jakiś warsztat do Citroena. Jestem nabywcą samochodu od niedawna.

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #360 dnia: Czerwiec 15, 2019, 05:12:01 »
Witam!
Czy jest ktoś z Trójmiasta i poleci jakiś warsztat do Citroena. Jestem nabywcą samochodu od niedawna.
Niestety za dużo tego nie ma. Polecam przeczytać krótki wątek w dziale spraw klubowych w pod dziale Pomorskie. Jest tam kilka postów, ale za dużo ciekawego w nich nie ma.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #361 dnia: Czerwiec 16, 2019, 15:48:08 »
Diag box wersja 7.66. , silnik 2.0 HDI RHF 140 KM, brak opcji adaptacji przepustnicy ? Ktoś coś wie. Zamontowali to tylko do gaszenia silnika? Szukałem wszędzie, jest EGR, turbo, zawór ciśnienia na pompie, ale adaptacji przepustnicy nie udało mi się odszukać.  8)

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #362 dnia: Czerwiec 16, 2019, 18:23:17 »
Panowie czy gdy jest podpięta lodówka w bagażniku , to przy wejściu w tryb economy, zostanie odcięte zasilanie , czy lodówka będzie pracowała do całkowitego rozładowania aku??

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #363 dnia: Czerwiec 16, 2019, 19:47:25 »
Diag box wersja 7.66. , silnik 2.0 HDI RHF 140 KM, brak opcji adaptacji przepustnicy ? Ktoś coś wie. Zamontowali to tylko do gaszenia silnika? Szukałem wszędzie, jest EGR, turbo, zawór ciśnienia na pompie, ale adaptacji przepustnicy nie udało mi się odszukać.  8)
adaptacja przepustnicy to raczej w Pb jest
Panowie czy gdy jest podpięta lodówka w bagażniku , to przy wejściu w tryb economy, zostanie odcięte zasilanie , czy lodówka będzie pracowała do całkowitego rozładowania aku??
Napięcie w bagażniku  i w tylnej zapalniczce jest non-stop.Nie wyłącza go EM.

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #364 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:12:21 »
Czyli na parkingu lipa , podczas podróży trzeba pamiętać..

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Offline piotr łotr

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 66
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 140HP PB/LPG Exclusive 2009
  • Miejscowość: Tarnowskie Gory
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #365 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:18:37 »
 pb 2.0 140 kucy, jazda w mieście spalanie na poziomie 12 litrów to normalny wynik ? Ostatnio jeżdżę tylko na benzynie.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #366 dnia: Czerwiec 16, 2019, 21:35:38 »
pb 2.0 140 kucy, jazda w mieście spalanie na poziomie 12 litrów to normalny wynik ? Ostatnio jeżdżę tylko na benzynie.
Tyle to mi wychodzi lpg tylko w jeździe miejskiej.Dojazdy do pracy po 5,5 km.Samej Pb komp pokazuje 10,5 l/100km

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #367 dnia: Czerwiec 16, 2019, 22:09:48 »
silnik 2.0 HDI RHF 140 KM, brak opcji adaptacji przepustnicy ? Ktoś coś wie.
140 KM to raczej RHR przy tym roczniku a adaptacji nie ma dla C5
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #368 dnia: Czerwiec 16, 2019, 22:16:35 »
silnik 2.0 HDI RHF 140 KM, brak opcji adaptacji przepustnicy ? Ktoś coś wie.
140 KM to raczej RHR przy tym roczniku a adaptacji nie ma dla C5
Z numeru VIN wynika jednak że RHF, ale mniejsza o to, jak nie ma adaptacji to nie ma, w takim razie myślę że konstruktorzy tutaj przekombinowali  :P

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #369 dnia: Czerwiec 16, 2019, 22:27:14 »
Ja też jestem w kropce bo w VIN jest RHF a w ServiceBox RHR. Klapę możesz w DiagBoxie wyłączyć, w zasadzie nie jest potrzebna do gaszenia.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #370 dnia: Czerwiec 16, 2019, 22:55:07 »
RHR od RHF różni się chyba tylko softem w ECU, przy moim też w SBox jako część zamienna "goły" silnik ma oznaczenie RHR, a w VIN jest RHF. Jak na razie wszystkie elementy które sprawdzałem dla silnika RHF są takie same przy RHR.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #371 dnia: Czerwiec 17, 2019, 06:28:10 »
Ja też jestem w kropce bo w VIN jest RHF a w ServiceBox RHR. Klapę możesz w DiagBoxie wyłączyć, w zasadzie nie jest potrzebna do gaszenia.
Szkoda że wcześniej nie wiedziałem, mam problem z dymieniem na czarno, myślałem że jej nieprawidłowe działanie może mieć wpływ na ilość dostarczonego powietrza podczas pracy, więc zakupiłem nową  :P. Przy okazji jak najłatwiej sprawdzić szczelność układu dolotowego, gdzie go najlepiej zatkać? Wiem że dmuchać powietrze można przez otwory po czujniku w przepustnicy właśnie.

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #372 dnia: Czerwiec 17, 2019, 17:17:06 »
najlepiej  dorobić korek i przed kolektorem zdjąc eastyczny przewód i tam dmuchać, generalnie łatwiej,  normalnie  bo tam będzie trochę mokro od oleju
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Patryk Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 165
  • Skąd: DE
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 Hdi 2014
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #373 dnia: Czerwiec 18, 2019, 12:55:03 »
Hejka, Panowie, wymieniałem niedawno olej w swojej i tym razem, kupiłem filtr oleju Mann. Dotychczas używałem Mahle. Po odpakowaniu okazało się, że Mannowski jest gabarytowo troszkę mniejszy i ma większa srednicę wewnętrzną niż dotychczasowy. Nie siadł ciasno na korku. Niestety nic nie mogłem zrobić, olej już spuszczony a innego filtra nie mogłem kupić od razu.
Pytanie takie mam, choć wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na odpowiedni filtr ( numery się zgadzają dla tego silnika ) czy on faktycznie jest odpowiedni? Niepokoi mnie tylko to, że tak luźno siadł na korku. Silnik RHH. Filtr bez króćca.
Numer Mann - HU 711/51x - wymiary 69 / 64 / 29
Numer Mahle - OX 339/2 D - wymiary 69 / 67 / 24

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #374 dnia: Czerwiec 19, 2019, 05:43:58 »
Miałem ten sam przypadek z mann'em, zostawiłem Stary filtr na kilka dni, albo mają pomyloną partię albo nie wiem o co chodzi, z pewnością nie powinno tak być. Proponuję kupić nowy filtr.