Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 262754 razy)

Wojciech Tobiasz i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kaleta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 175
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 163 2012 AM6 + pełnoletnia kura na masce
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #400 dnia: Czerwiec 29, 2019, 22:46:10 »
Jak w szkodniku robiłem "przekręty" z kuniami ;D  , to niejaki sławetny Aligator z Wawy podarował
mi za sporo monet zrobiony przez niego SMIC z ula z Iveco, gdzie według niego oryginalny icek
latem nie ma sensu - auto będzie "puchło".
Czuję, że przy wysokich temperaturach jest spadek ciemnej mocy, ale niewielki.
Wydaje się, że gdybym zostawił oryginalny maleńki icek, to latem auto by nie odpychało się kompletnie......

Offline Krzysztof Celt

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0hdi 2009r
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #401 dnia: Czerwiec 30, 2019, 01:04:28 »
Witam jestem nowym użytkownikiem na tym forum i wiem że to pytanie które zadam już padało na pewno tu wiele razy . Posiadam c5 kombi 2.O hdi z hydro zawieszeniem . Padła pompa którą wymieniłem zalałam płynem lds i nie chce się podnieść sprawdzałem bezpieczniki przekaźniki wszystko gra auto na glebie już ponad miesiąc. Mieszkam w Szkocji A tu ciężko o mechanika od cytryny w 4 warsztatach jak usłyszeli że zawiecha hydro to nikt czasu nagle nie ma Panowie co dalej.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #402 dnia: Czerwiec 30, 2019, 01:18:26 »
Witam jestem nowym użytkownikiem na tym forum i wiem że to pytanie które zadam już padało na pewno tu wiele razy . Posiadam c5 kombi 2.O hdi z hydro zawieszeniem . Padła pompa którą wymieniłem zalałam płynem lds i nie chce się podnieść sprawdzałem bezpieczniki przekaźniki wszystko gra auto na glebie już ponad miesiąc. Mieszkam w Szkocji A tu ciężko o mechanika od cytryny w 4 warsztatach jak usłyszeli że zawiecha hydro to nikt czasu nagle nie ma Panowie co dalej.
Witaj, pompa zapewne jest zapowietrzona, musisz wytworzyć nadciśnienie w zbiorniku LDS około 0,5 bara i powinno ruszyć, inaczej pompa sama nie zassie płynu.

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=117580.msg1171251#msg1171251
« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2019, 09:53:23 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #403 dnia: Lipiec 01, 2019, 09:27:14 »
Oczywiście, że ma się bezpośrednio tak jak napisali. Na każdej hamowni moc tego samego silnika minimalnie się różni. Poza tym, oprócz temperatury i ciśnienia, wilgotność powietrza ma też duże znaczenie. Zauważyłem bez hamowni, że w wilgotne dni silnik lepiej się zbiera. Nawet się zastanawiałem czy jest jakaś możliwość wprowadzenia pary wodnej do dolotu ale to wymaga już trochę zabawy bo trzeba regulować ilość pary w zależności od zapotrzebowania silnika na powietrze. Druga sprawa to mrozy bo wtedy trzeba "parowanie" wyłączyć i opróżnić.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #404 dnia: Lipiec 01, 2019, 14:42:41 »
Jako że w moim temacie cicho, to zapytam tutaj. Adaptacja zaworu EGR krok po kroku, łopatologicznie, wiem że na zimnym silniku, wklepuje wymianę, czyli kasuje stare nastawy, co dalej ? Przyjmijmy że sam się nie adaptuje.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #405 dnia: Lipiec 01, 2019, 18:44:09 »
Szczerze też nie wiem, bo nigdy mi się nie udała adaptacja. Było tylko wczytywanie i koniec
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #406 dnia: Lipiec 01, 2019, 19:01:42 »
Szczerze też nie wiem, bo nigdy mi się nie udała adaptacja. Było tylko wczytywanie i koniec
No właśnie wczytywanie też robiłem, ale w niczym to nie pomaga, tak samo na starym jak i na nowym szarpnięcia są, a po odpięciu/zaślepieniu nie ma, wiem że to wszystko powiązane jest także z turbiną, ale może i komuś się udało wykonać adaptacje tego cholerstwa

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 280
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #407 dnia: Lipiec 03, 2019, 20:12:25 »
Mam pytanko,czy ktoś dolewa może oleju 2t do silnika blue HDi?

Offline Marek Banasiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Koło
  • Posiadany samochód: Citroen C 5 X 7 2.0 HDI 136 exclusive
  • Miejscowość: Koło
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #408 dnia: Lipiec 04, 2019, 19:38:10 »
Pytanie dotyczy nawigacji Rt4 , jak dodać  punkt pośredni podczas wyboru trasy , czy tylko jest to możliwe w opcji przesuń mapę   dodaj via..??

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2019, 21:41:57 wysłana przez Marek Banasiak »

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #409 dnia: Lipiec 05, 2019, 20:15:40 »
Jak sprawdzić dokładną wersje silnika w C5?

Według vin mam 100kw czyli 136 km, według hamowni mam 101kw 138km, a chip wszedł jak na wersje 103 kw 140km czyli 162km i 395nm.

Dw10bted4 100kw 320nm rhr.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #410 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:04:12 »
Jak sprawdzić dokładną wersje silnika w C5?
... chip wszedł jak na wersje 103 kw 140km czyli 162km i 395nm...
Nie ma chipa na wersję silnikową...dobry tuner robi rozsądnie, zły robi na maksa i tyle. U jednego wyszło 162/390 a drugi zrobi 175/420 tylko coś się wtedy rozleci (np. sprzęgło) albo będzie dymić z wydechu. Jak chcesz i wtryskiwacze wydolą, to możesz mieć i190KM i 450NM w tym silniku.
140KM RHR wytrzymuje do 170KM więc 162 to light.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #411 dnia: Lipiec 05, 2019, 22:52:56 »
Tuner robił chipa z ekologią i miał nie dymić i tak jest. Katował mój automat 4h żeby było spoko

I teraz - według katalogu nie ma 140 rhr tylko rhf  więc to co jest z vinu mam brać za moc podstawową, a seria pokazała 2km więcej?  Chip był robiony zimą więc niska temperatura (14 stopni na hamowni) była sprzymierzeńcem.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #412 dnia: Lipiec 06, 2019, 16:03:25 »
A co masz w nr VIN rhr czy rhf? U mnie opisane w ServiceBox jest rhr a w nr VIN rhf przy silniku 103KW w aucie po lifcie
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #413 dnia: Lipiec 09, 2019, 20:37:24 »
w VIN jest RHR.
w dowód jest wbite 100kW czyli 136km.
po rozkodowaniu VIN jest: C5 (X7) KOMBI 5DRZW 2.0 HDi 138 FAP BVA 6 PRZEŁOŻEŃ
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #414 dnia: Lipiec 09, 2019, 23:08:08 »
RHR na wtrysku Siemens ma 136 a delphi ma 138. Ja mam delphi i w dowodzie 100kw 136
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #415 dnia: Lipiec 10, 2019, 00:24:07 »
Tuner robił chipa z ekologią i miał nie dymić i tak jest. Katował mój automat 4h żeby było spoko

I teraz - według katalogu nie ma 140 rhr tylko rhf  więc to co jest z vinu mam brać za moc podstawową, a seria pokazała 2km więcej?  Chip był robiony zimą więc niska temperatura (14 stopni na hamowni) była sprzymierzeńcem.
Warto było,jesteś zadowolony z rezultatu, mam ten sam silnik 136KM i trochę więcej by sie zdało

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #416 dnia: Lipiec 10, 2019, 09:13:30 »
Przeczytaj co napisał Daniel, bo niekoniecznie masz ten sam układ wtryskowy a to już jest zasadnicza różnica przy chipie. Generalnie w moim RHF mam zrobione 165KM i jest ok, nic nie dymi a dynamika wzrosła, w drugim mam pozostawione bez zmian 140KM i czuć różnicę, choć oczywiście w ruchu na tle innych aut szału nie ma, wiele C5 ma fabryczne 163/180KM.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #417 dnia: Lipiec 10, 2019, 09:18:26 »
Rhr i rhf to fizycznie identyczne jednostki. Blok, głowica, pompa wysokiego ciśnienia maja w SB identyczne numery
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #418 dnia: Lipiec 10, 2019, 10:22:50 »
Chodziło mi o różnice we wtrysku siemens/delphi a wtedy pompa WC i wtryskiwacze są inne
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #419 dnia: Lipiec 10, 2019, 12:14:01 »
Tuner robił chipa z ekologią i miał nie dymić i tak jest. Katował mój automat 4h żeby było spoko

I teraz - według katalogu nie ma 140 rhr tylko rhf  więc to co jest z vinu mam brać za moc podstawową, a seria pokazała 2km więcej?  Chip był robiony zimą więc niska temperatura (14 stopni na hamowni) była sprzymierzeńcem.
Warto było,jesteś zadowolony z rezultatu, mam ten sam silnik 136KM i trochę więcej by sie zdało

Rob chipa j się nie zastanawiaj bo C5 w 136km po prostu nie jedzie.

W sierpniu będę robił korektę chipa bo wymieniam intercooler, powinno wpaść jeszcze z 5km.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Radosław Pietrzak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2hdi
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #420 dnia: Lipiec 10, 2019, 16:33:40 »
Część wszystkim mam problem z doborem osłony pod silnik posiadam Citroen C5 III z 2010r z silnikiem 2,2(204km) nr Vin : VF7RD4HLAAL575670 czy jest ktoś w stanie sprawdzić jaka jest montowana w tym modelu osłona ?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 578
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #421 dnia: Lipiec 10, 2019, 17:52:29 »
Część wszystkim mam problem z doborem osłony pod silnik posiadam Citroen C5 III z 2010r z silnikiem 2,2(204km) nr Vin : VF7RD4HLAAL575670 czy jest ktoś w stanie sprawdzić jaka jest montowana w tym modelu osłona ?
W załączniku wykaz osłon pod nadwoziem dla Twojego VIN
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #422 dnia: Lipiec 10, 2019, 22:20:42 »


Rob chipa j się nie zastanawiaj bo C5 w 136km po prostu nie jedzie.

W sierpniu będę robił korektę chipa bo wymieniam intercooler, powinno wpaść jeszcze z 5km.
To racja 136KM może zadowolić ale emeryta, muszę w końcu coś ruszyć w temacie dzieki za motywacje jeszcze tylko jak możesz powiedzieć z jakimi kosztami sie trzeba liczyć

Offline Radosław Pietrzak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,2hdi
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #423 dnia: Lipiec 11, 2019, 07:38:56 »
Dzięki za pomoc bardzo mi się to przyda ale mam jeszcze jedno pytanko osłona 7013JT nigdzie takiej nie mogę dostać  czy np będzie pasowała 7013F1 albo 7013El? bo z wyglądu nie wiele się różnią

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #424 dnia: Lipiec 11, 2019, 17:39:58 »


Rob chipa j się nie zastanawiaj bo C5 w 136km po prostu nie jedzie.

W sierpniu będę robił korektę chipa bo wymieniam intercooler, powinno wpaść jeszcze z 5km.
To racja 136KM może zadowolić ale emeryta, muszę w końcu coś ruszyć w temacie dzieki za motywacje jeszcze tylko jak możesz powiedzieć z jakimi kosztami sie trzeba liczyć


Płaciłem 650 zł za chipa z hamownią. Chip bez wycinania fapa i egru.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.