Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 262740 razy)

Dariusz Wróblewski, Piotr Nowak i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #425 dnia: Lipiec 11, 2019, 20:25:08 »
Koledzy mam problem z ciśnieniem oleju. Na zimnym 3bar po rozgrzaniu 0.2. Pompa podmieniona na drugą i pomiary wychodzą identyczne. Gdzie szukać przyczyny?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2019, 20:36:22 wysłana przez Daniel Pytlik »
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #426 dnia: Lipiec 11, 2019, 20:55:21 »
Koledzy mam problem z ciśnieniem oleju. Na zimnym 3bar po rozgrzaniu 0.2. Pompa podmieniona na drugą i pomiary wychodzą identyczne. Gdzie szukać przyczyny?

panewki? filtr oleju?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #427 dnia: Lipiec 11, 2019, 21:38:15 »
Filtr oleju założony był oryginał Forda 2 mies temu. Oprócz panewek jest jeszcze inna opcja? Lepiej robić czy drugi silnik?
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #428 dnia: Lipiec 11, 2019, 22:59:39 »



Płaciłem 650 zł za chipa z hamownią. Chip bez wycinania fapa i egru.
Skóry nie zdarli,myślałem że więcy bedzie :) bo straszą cenami po 1500 na necie..

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #429 dnia: Lipiec 11, 2019, 23:44:31 »
Przedział cenowy to 500-1000
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #430 dnia: Lipiec 11, 2019, 23:51:32 »
To chyba za samego chipa bo z testem wydajnosciowym ceny są nieco inne


Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #431 dnia: Lipiec 12, 2019, 00:28:07 »
Skoro wiesz lepiej to po co ta dyskusja?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #432 dnia: Lipiec 12, 2019, 00:42:51 »
jaka dyskusja ? pytałem Artura o cenę bo robił chipa z hamownią a mamy te same silniki

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #433 dnia: Lipiec 12, 2019, 08:45:52 »
Ja też pisałem o chipie z hamownią, cena zależy od firmy a one różnie się cenią, poza tym są też akcje grupowego chipowania w jednej firmie a wtedy są spore zniżki, np. tak robią na forum Forda u Heko w Krakowie.
Artur napisał 650 za chip z hamownią, ja napisałem 500-1000 bo taki jest rozrzut na rynku, jego cenę łyknąłeś a z moim info dyskutujesz. Gdzie tu logika.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #434 dnia: Lipiec 12, 2019, 09:26:03 »
Pogodzę Was , płaciłem 1300zł. Inny silnik co prawda, ale poza zakresem cenowym :)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #435 dnia: Lipiec 12, 2019, 14:22:16 »
3.0 mi wycenili 2k w V-Tech Łodź
Everybody lies.

Offline Tomasz Rączkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 2.0 hdi Exclusive, Sedan
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #436 dnia: Lipiec 12, 2019, 14:31:11 »
Andrzej wrzuć na luz  ;)  przecież forum nie jest po to żeby sie wykłucać jak kobity, ja nie miałem zamiaru z Toba dyskutowć ani czegokolwiek podważać naprawde..sztama?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #437 dnia: Lipiec 12, 2019, 21:29:53 »
Jak najlepiej wyjąć silnik z samochodu? Góra czy dołem? I jeszcze czy ze skrzynia, (am6) czy lepiej ja wcześniej wyjac? 2.0hdi 136km
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #438 dnia: Lipiec 12, 2019, 22:38:35 »
Rozbierz przód i od przodu wyciągnij, imo najprostsza robota, potrzebny tylko żuraw.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #439 dnia: Lipiec 12, 2019, 23:15:51 »
Jak najlepiej wyjąć silnik z samochodu? Góra czy dołem? I jeszcze czy ze skrzynia, (am6) czy lepiej ja wcześniej wyjac? 2.0hdi 136km
Jakie masz warunki w warsztacie? Jakiś podnośnik kolumnowy?
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #440 dnia: Lipiec 13, 2019, 05:05:30 »
Tylko kanał i wyciagarka do sufitu. Kiedyś w 307 zdejmowalem skrzynie i dopiero silnik w dół
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #441 dnia: Lipiec 13, 2019, 23:33:58 »
Ja mam niski wózek, tzn. taki który spokojnie wjeżdża pod auto. W razie potrzeby auto przodem na kobyłki ze zdjętą ramą przedniego zawieszenia i rozpiętym całym przodem, chłodnice odchylone na bok i wyjeżdżam silnikiem na wózku do przodu. Ale jak ty masz windę do góry  to spokojnie to zrobisz po staremu. Jedyny problem to rozpiąć wszystko od tyłu silnika, szczególnie wydech ale jak masz kanał to spokojna robota.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #442 dnia: Lipiec 18, 2019, 10:57:02 »
Koledzy mam problem z ciśnieniem oleju. Na zimnym 3bar po rozgrzaniu 0.2. Pompa podmieniona na drugą i pomiary wychodzą identyczne. Gdzie szukać przyczyny?

panewki? filtr oleju?
No i znalazłem przyczynę niskiego ciśnienia oleju. Winna okazała się podstawa filtra oleju. Padła decyzja wymiana silnika. Po złożeniu ciśnienie też bylo ok 0.3bara. W nowym silniku nie było podstawy filtra to założyłem swoją starą.  Kupiłem inną używaną i ciśnienie wyszlo książkowe.
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #443 dnia: Lipiec 18, 2019, 13:16:12 »
Czyli wymieniłeś niepotrzebnie silnik?

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #444 dnia: Lipiec 18, 2019, 13:18:38 »
Niestety. Ale dołożyłem roboty i włożyłem swój stary a nowy oddalem
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #445 dnia: Lipiec 19, 2019, 18:33:40 »
Cześć.

Potrzebuję porady jak w prosty sposób namierzyć nieszczelność w układzie wydechowym. Pod maską czasami widzę unoszący się dymek i czuję go także w kabinie. Już 2 razy wymieniłem uszczelkę pod kolektorem wydechowym i nic. Świecenie latarką nie pomaga bo to gdzieś z tyłu i nie mogę wypatrzeć źródła, wyraźnych okopceń też nie widzę. Jak się wnerwię to zacznę dmuchać w rurę wydechową e-papierosem, albo wsadzę w nią świecę dymną na krety...

Offline Adam Mazur

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Skąd: Tarn. G.
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0Pb
  • Miejscowość: Tarn. G.
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #446 dnia: Lipiec 19, 2019, 20:33:06 »
we dwie osoby a najlepiej trzy
szmata i przytykasz wydech, kierowca trzyma silnik na wyższych obrotach a gość z najlepszym wzrokiem szuka

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #447 dnia: Lipiec 20, 2019, 00:28:18 »
Mam dość pilny i zarazem nieciekawy temat na samochodzie. Silnik na biegu jałowym zaczął dosyć mocno stukać, ewidentnie dźwięk dochodzi z miski olejowej. Zapewne to któraś panewka/i więc w najbliższym czasie będę chciał zdjąć miskę i tam zajrzeć.

1.Czy ktoś dysponuje momentami dokręcenia pokryw stop korbowodów i panewek wału? Chciałbym każdą ściągnąć i sprawdzić co się tam nabałaganiło.
2.Czy po ściągnięciu miski zastanę jakieś nietypowe śruby/szpilki/nakrętki na nasadki typu e-torx lub jakiś dziwny rozmiar? Chciałbym sobie wszystko dobrze rozplanować i przygotować warsztat żeby nie było później zaskoczenia.
3.Czy oprócz sprawdzenia co pływa w misce, luzów korbowodów na wale, przytarć/odbarwień/złuszczeń panewek na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #448 dnia: Lipiec 20, 2019, 18:44:45 »
we dwie osoby a najlepiej trzy
szmata i przytykasz wydech, kierowca trzyma silnik na wyższych obrotach a gość z najlepszym wzrokiem szuka

Dzięki Adam, chodziło mi to po głowie. I chyba tak będzie najprosciej.

No ale tak z ciekawości, teoretyzując. Gdybym odpalił świecę dymną i włożył ją w końcówkę wydechu i zaślepił, to poprawcie mnie jeśli się mylę, ale dym rurą dostał by się do FAPA, dalej do katalizatora > turbina> kolektor, za kolektorem dym trafił by na jeden cylinder z otwartymi zaworami wydechowymi tak?

Więc nie powinien się wydostać dolotem... świeca dymi przez około 1 minutę, powstało by ciśnienie układzie, a dym z takiej świecy jest gęsty i łatwiej go zauważyć niż mgiełkę spalin.
Są takie świece do sprawdzania np systemów wentylacyjnych, ponoć dym jest nietoksyczny.
Czy to może zadziałać? ??? ::)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2019, 20:58:04 wysłana przez Tadeusz Stromski »

Offline Tomek Zoń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Nadarzyn
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 HDI 163 KM, C5 Sedan 2.0 HDI 140KM
  • Miejscowość: Nadarzyn
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #449 dnia: Lipiec 23, 2019, 10:29:39 »
Widziałem na youtubie, że patenty z dymem lub odkurzaczem ustawionym na tłoczenie działają. Poszukaj exhaust leak smoke test, exhaust leak finding.

Ja u siebie w 1.9dCi znalazłem nieszczelność jak wieczorem świeciłem latarką w okolicach wtrysków i było widać, że coś tam się dzieje. Winna była podkładka miedziana pod wtryskiem.