Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 294649 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2075 dnia: Maj 10, 2024, 20:38:28 »
Chyba niżej , zaworek jest niżej aniżeli zbiornik... chyba czegoś nie kumam...
Zaworek jest wyżej o około 2 cm od korka i ze 4 od ujścia szyjki. Uwierzcie mi jak tego nie odkręcicie to po wymianie płynu nie wlejecie ok. 3l i z racji układu zamkniętego to się nie odpowietrzy. Po to jest podana procedura o której mówię aby spokojnie układ sam się odpowietrzył grawitacyjnie. Słup cieczy jest wyższy o jakieś 200mm i bez żadnego gazowania układ sam się powoli odpowietrza.
Niestosowanie i wymyślanie filozofii może się skończyć wymianą uszczelki o czym już się ktoś przekonał  :)

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2076 dnia: Maj 10, 2024, 20:41:08 »
takim urządzeniem z dwoma zbiorniczkami z niebieskim płynem i widziałem że bąbelki wylatują


Te testery nie zawsze pokazują prawdę. Najważniejsze pytanie czy nie wzrasta ciśnienie, nie wywala płynu i czy nie bombelkuje w zbiorniku po przygazowaniu. Czasami przy walniętej uszczelce też płyn ciemnieje.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2077 dnia: Maj 11, 2024, 20:14:36 »
płyn jest na niezmiennym poziomie , nic nie ubywa i nie przybywa.
Proszę napisz Tadeuszu lub daj linka do procedury wymiany płynu w BHDI- może coś nie tak zrobiłem, mam kanał , czas w sobotę , to powtórzę w razie co.
Ile płynu powinno wejść?
Zaworek od termostatu jest trochę wyżej od zbiorniczka , myślałem że chodzi o ten zaworek na grodzi, który jest niżej.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2078 dnia: Maj 11, 2024, 21:00:10 »
Chodzi o oba zaworki. Ma się przez nie przelać trochę płynu dlatego nie wolno zakręcać ich jak tylko płyn się pojawi ale dopiero po chwili jak ujdzie powietrze. Niestety trochę płynu się zmarnuje. Kanał do odpowietrzania nie jest potrzebny.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2079 dnia: Maj 11, 2024, 21:06:53 »
Proszę bardzo. Po zalaniu płynem naczynia najpierw powoli odpowietrzamy przy termostacie, następnie na zaworze węża do nagrzewnicy.


Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2080 dnia: Maj 12, 2024, 20:32:19 »
Proszę bardzo. Po zalaniu płynem naczynia najpierw powoli odpowietrzamy przy termostacie, następnie na zaworze węża do nagrzewnicy.
Dzięki za info,
Ile płynu powinno wejść?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2081 dnia: Maj 12, 2024, 21:29:41 »
Ile płynu powinno wejść?
Tyle ile wlejesz. Całość to chyba 7L ale nigdy tyle nie wlałem. Max to okolice 5L.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 728
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2082 dnia: Maj 13, 2024, 07:31:30 »
10,5l dla całego układu (chodnica, nagrzewnica, blok, AISIN). Oczywiście rzadko spuszcza się całość więc w zależności co robiłeś.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2083 dnia: Maj 13, 2024, 16:13:41 »
Dzięki za info , co to jest AISIN ?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2084 dnia: Maj 13, 2024, 16:15:03 »
Dzięki za info , co to jest AISIN ?
Skrzynia automatyczna.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2085 dnia: Maj 22, 2024, 08:31:31 »
Witam,
Panowie termostat wymieniony [1450,00 PLN] i chyba wszystko wróciło do normy, natomiast też sie to pojawiało wcześniej i myślałem że jest to spowodowanie uszkodzonym termostatem. Dochodzi mi jedna kreska , ósma kreska do temp. oleju, jak patrzę w instrukcję co prawda francuską i pokazuje że jest niby ok - ale czy to może być początek końca intercoolera - jest od nowości - czy może cos innego? Nie działo sie to wcześniej, było 7 kresek i basta.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2086 dnia: Maj 22, 2024, 09:38:17 »
A co ma temperatura oleju do intercoolera? Bezpośrednio nic.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2087 dnia: Maj 22, 2024, 10:06:47 »
no właśnie dlatego pytam, co może być przyczyną - tego nie wiem Andrzeju, a gniecie mnie to jak cos nie działa na 100%, ogólnie ten silnik mnie zaskakuje trochę...
Z tego co widzę to poci mi sie chłodniczka oleju - jest zaplanowana wymiana uszczelek pod podstawą ale to przy wymianie oleju.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2088 dnia: Maj 22, 2024, 10:40:26 »
Generalnie olej u mnie (w 2.0 BHDi) zawsze jest "cieplejszy" od płynu chłodzącego. Temperatura płynu 100 stopni to norma, olej więcej. Dopóki mieści się w normie to się nie zastanawiam. Ale u mnie w C4PII na liczniku LCD jest inny rodzaj wyświetlania temperatur, bez podziału na sekcje.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2089 dnia: Maj 22, 2024, 11:34:48 »
Witam,
Panowie termostat wymieniony [1450,00 PLN] i chyba wszystko wróciło do normy, natomiast też sie to pojawiało wcześniej i myślałem że jest to spowodowanie uszkodzonym termostatem. Dochodzi mi jedna kreska , ósma kreska do temp. oleju, jak patrzę w instrukcję co prawda francuską i pokazuje że jest niby ok - ale czy to może być początek końca intercoolera - jest od nowości - czy może cos innego? Nie działo sie to wcześniej, było 7 kresek i basta.
Jest ok. Dobry termostat to i lepiej nagrzewa się olej. Możliwe że wcześniej nie trzymał jak trzeba.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2090 dnia: Maj 22, 2024, 12:20:09 »
Generalnie olej u mnie (w 2.0 BHDi) zawsze jest "cieplejszy" od płynu chłodzącego. Temperatura płynu 100 stopni to norma, olej więcej. Dopóki mieści się w normie to się nie zastanawiam. Ale u mnie w C4PII na liczniku LCD jest inny rodzaj wyświetlania temperatur, bez podziału na sekcje.
w sumie 11 kreska/cegiełka to tez jest ok wg instrukcji - więc sie nie martwię
dzięki za info Andrzeju , Piotrze


Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2091 dnia: Maj 23, 2024, 15:09:49 »
Panowie, jeszcze jedno pytanie , jak mogę sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów( manual), czy to jest któraś ze śrub widoczna od góry po filtrem powietrza czy gdzieś z boku.  nigdy tego nie sprawdzałem, a chciałbym mieć pewność i czy go sie profilaktycznie wymienia.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2092 dnia: Maj 23, 2024, 15:23:00 »
2 litry nie kosztują wiele więc warto wymienić. I nie, nie ma przelewu w 6-tkach w 90%. Zlewasz całość korkiem dolnym i wlewasz 2,0-2,1L przez odpowietrznik od góry. 2.1L o ile masz od dołu "żeberkowaną" obudowę skrzyni biegów. Jeśli jest "gładka" to chyba idzie więcej.
Natomiast podobno czasem (ale rzadko w 6-tkach) od strony koła na deklu skrzyni była jedna większa śruba i to był korek przelewu. Z czego to wynikało nie wiem ale sprawdź na początek.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2024, 15:50:12 wysłana przez Andrzej Makowski »
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2093 dnia: Maj 23, 2024, 15:44:55 »
ja z chęcią bym to sprawdził tylko właśnie nie chcę na pałę odkręcać śrub bo może cos w środku odpaść...  ;)
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 194
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2094 dnia: Maj 23, 2024, 15:51:44 »
Dekiel to tylko uszczelnienie, nic nie odpadnie. Jeśli wszystkie śruby dekla są pod klucz 10mm to korka przelewu nie ma i niema czego odkręcać.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2095 dnia: Maj 25, 2024, 08:40:16 »
komputerem można wyłączyć spryskiwacze reflektorów

Który kalkulator odpowiada za spryski xenonów? Chciałbym zmienić coś w ich działaniu.
Denerwuje mnie uruchamianie spryskiwaczy za każdym razem ze spryskiwaczem szyby. Nie można tego przestawić na co drugie działanie?
możesz jedynie zmienić żeby spryskiwacz szyb działał jak w starszych autach czyli  ile trzymasz tyle pryska zamiast chyba 2 sek po jednorazowym naciśnięciu dźwigni. Ja mam właśnie tak ustawione że muszę trzymać dźwignie a w obwód pompki lamp mam wpięty przekaźnik z opóźnieniem. Muszę pryskać na szyby 5 sekund aby się włączył spryskiwacz lamp.

Offline Dariusz Wróblewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Gdynia
  • Miejscowość: Gdynia
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2096 dnia: Maj 25, 2024, 22:03:11 »
komputerem można wyłączyć spryskiwacze reflektorów

Który kalkulator odpowiada za spryski xenonów? Chciałbym zmienić coś w ich działaniu.
Denerwuje mnie uruchamianie spryskiwaczy za każdym razem ze spryskiwaczem szyby. Nie można tego przestawić na co drugie działanie?
możesz jedynie zmienić żeby spryskiwacz szyb działał jak w starszych autach czyli  ile trzymasz tyle pryska zamiast chyba 2 sek po jednorazowym naciśnięciu dźwigni. Ja mam właśnie tak ustawione że muszę trzymać dźwignie a w obwód pompki lamp mam wpięty przekaźnik z opóźnieniem. Muszę pryskać na szyby 5 sekund aby się włączył spryskiwacz lamp.


Można całkowicie wyłączyć spryskiwacze reflektorów z poziomu DB.
Profesjonalne usługi transportowe w lokalizacji Gdynia - https://www.bagazowka-gdynia.eu, sprawnie i kompleksowo.

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2097 dnia: Maj 27, 2024, 13:55:48 »
Pytanie było o zmianę w działaniu a nie o wyłączenie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2098 dnia: Maj 31, 2024, 21:54:02 »
Panowie witam,
Wracam z tematem grzania się płynu chlodniczego. Termostat wymieniony - bez efektu zadowolenia, dalej się grzeje przy prędkościach 100+, Chlodniczke oleju wyeliminowalismy że szwagrem mechanikem bo w sumie jest zapoxona i uznał że to nie to. Dziś trafiłem na taką informację
https://motofocus.pl/technika/56676/chlodnica-samochodowa-czy-chodzi-tylko-o-cene/3

Na jesieni wynienialem chlodnice sam na działce, kupiłem pasującą po opisach że będzie ok i tak było wszysko pasowało, ale kupiłem zupełnie nieświadomie taką z rurek.
Przy temp. 26-31*C powietrza  może mieć to znaczenie tak na logikę.
 Nie wiem jak wyglądala stara chłodnica - poszła od razu w kosz, może ktoś z Was zerknie u siebie czy fabryczne  są jakieś inne.

Nie chcę wchodzić w niepotrzebne koszta.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 113
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2099 dnia: Maj 31, 2024, 23:01:40 »
Nie jest to coś na co bym zwracał szczególną uwagę w aucie drogowym. Może na torze wyścigowym takie szczegóły są ważne.

Jak już mówiłem nie odbiega Ci temperatura od normy. Nowoczesne auta trzymają ją dość wysoko i tak ma być głównie przez "ekologię". Możesz jedynie jeszcze zwrócić uwagę na skraplacz klimatyzacji czy nie ma zapchanego prześwitu, to on jest przed chłodnicą wody.

 Jeśli masz komunikaty o za wysokiej temperaturze przy jeździe, to wróży głowice do zdjęcia... Chyba że tylko kreski Ci się nie podobają.