Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu  (Przeczytany 1140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aleksander Starzyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i,16V,132KM,MK2 SX
  • Zainteresowania: piwowarstwo, muzyka
  • Miejscowość: Łódź
Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« dnia: Grudzień 20, 2018, 16:48:10 »

Mam problem w momencie kiedy zmieniam wysokość samochodu, ramka od tej obudowy wypada przez co mam problem z poprawnym ułożeniem tej dźwigni. Do tego za każdym razem muszę ustawiać te paski które są przy tej dźwigni co jest nieco uciążliwe. Poprawiałem to i wciskałem, jednak praktycznie za każdym razem problem się pojawia. Czy poza klejeniem (co chciałbym bardzo uniknąć) jest na to jakiś inny sposób?

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2018, 18:36:36 »
Tak, kupno drugiej ramki z nie połamanymi zatrzaskami.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2018, 19:16:08 »
Są dwie szkoły- nie wiem do końca, która prawidłowa choć przemawia mi druga.
Pierwsza- nie wachlowanie dźwignią zmiany wysokości nawet po zgaszeniu silnika.
Druga- opuszczanie samochodu zawsze po zgaszeniu silnika.
Ja stosuję drugą.
Niektórzy preferują pierwszą i być może jeślibyś Ty tą stosował to byś był nie musiał kupować zaślepki.

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2018, 20:51:45 »
Są dwie szkoły- nie wiem do końca, która prawidłowa choć przemawia mi druga.
Pierwsza- nie wachlowanie dźwignią zmiany wysokości nawet po zgaszeniu silnika.
Druga- opuszczanie samochodu zawsze po zgaszeniu silnika.
Ja stosuję drugą.
Niektórzy preferują pierwszą i być może jeślibyś Ty tą stosował to byś był nie musiał kupować zaślepki.
W autach ktore maja antyopad zdecydowanie druga. Zamki od antyopadu powoduja zapiekanie sie suwakow w korektorach wysokosci. Codzienne wajhowanie dol/gora zapobiega zapiekaniu i zapewnia wlasciwa prace korektorow. Problem nie wystepuje w starszych autach, ktore same opadaja na postoju po kilku godzinach.
@ Aleksander - co do wypadajacej ramki - upewnij sie czy na pewno masz dobrze wsunieta tasme w metalowe prowadzenia. Jesli jest polamana lub zagieta - moze powodowac takie wlasnie problemy. Jesli wszystko jest ok - kup druga ramke. To kosztuje grosze...
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Aleksander Starzyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i,16V,132KM,MK2 SX
  • Zainteresowania: piwowarstwo, muzyka
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2018, 09:30:09 »
Samochód posiadam od poniedziałku, nie miałem okazji machać nią tyle żeby uszkodzić plastik  ;)  Mam w swoim antyopad i wydawało mi się, że jest to właśnie po to żeby nie musieć opuszczać samochodu w czasie postoju, ale faktycznie zapomniałem o zasadzie "nieużywanego organu".  Taśmę ustawiałem ostatnio, własnie po to żeby wcisnąć ramkę ponownie, niestety przy kolejnym podniesieniu samochodu ramka wypadła ponownie. No nic, trzeba polować na nową ramkę.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 784
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2018, 14:29:56 »
Popieram Maćka i Tomka.W tym przypadku przysłowie że "nie używany organ zanika (w naszym przypadku psuje się)" jest jak najbardziej na miejscu.Należy raz na czas poruszać dzwignią.Dotyczy to również hamulca postojowego,wkładek zamków i mnóstwa innych rzeczy w samochodzie.Nie tylko zresztą w Xm-ie.Jeżeli tego nie robimy to wszystkie te elementy korodują.A tak nawiązując do tematu głównego to mam ze trzy takie ramki.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2018, 19:10:20 »
Ja wiem Robercie, że Ty jako stary użytkownik znasz zasady i cieszy, że chcesz pomóc w znalezieniu potrzebnej części Koledze. Przypomnę jednak, że w razie czego wszelkie transakcje proszę załatwiać na PW.
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2018, 20:39:37 »
Tylko się chwalił, że ma trzy :D
Ja mam zero :(

Offline Bogusz Naglewicz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 857
  • Skąd: Zagramanica...
  • Posiadany samochód: Są:Hultaj I30CW, Citroen C3 1,4 HDI, 70KM 2012 FAP i inne bzdury...Były:Pug 407 SW 2.0 PB+LPG,Berlingo M59 1.6Hd 2008;Ford Mondeo 2.0TDCi 130 KM 2004; Xantia 1,6 88 KM 1995r. Orga 6378;Mazda mx-5 1.8 146 KM 2001;Fiat Stilo 1,6 103KM 2002
  • Miejscowość: Zagramanica...
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2018, 20:44:04 »
Tylko się chwalił, że ma trzy :D
Ja mam zero :(
Wiem, że się tylko chwalił :) Ale czasami przypomnienie zasad nikomu nie zaszkodzi. Robert nie zrobił oczywiście nic złego i mój wpis nie był w celu "skarcenia". Poprostu lepiej zapobiegać niż leczyć, bo potem są pretensje...
DART

Wir sind zusammen groß
Wir sind zusammen alt
Komm lass 'n bisschen noch zusammen bleiben
Nehmt die Flossen hoch
Und die Tassen auch
Wir feiern heute bis zum Morgengrauen
Denn nur zusammen, ist man nicht allein
Komm lass uns alles miteinander teilen

Offline Aleksander Starzyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0i,16V,132KM,MK2 SX
  • Zainteresowania: piwowarstwo, muzyka
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Wypadający plastik przy zmianie prześwitu samochodu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2018, 11:09:57 »
Przyjrzałem sie wczoraj zaczepom i wydaje sie byc w porzadku, zmiana przeswitu nie robi problemu, jednak kiedy wrzucam drugi bieg to i tak plastik wyskakuje.