Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.  (Przeczytany 7379 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 30, 2019, 21:17:00 »
Półoś generowałaby takie wibracje niezależnie od biegu i obrotów silnika, jedynie zależnie od jej obciążenia (czyli np. hamując silnikiem też by były odczuwalne wibracje). Takie moje zdanie.

U mnie w RHH jest to samo. Z tymże ja mam do wymiany dolną poduszkę i tuleję w podporze półosi. Ciekawi mnie jeszcze to, czy poduszka olejowa i ta pod skrzynią jest dobrze ustawiona, bo jest możliwość regulacji położenia silnika na nich.

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 30, 2019, 21:22:27 »
Uszkodzony przegub wewnętrzny powoduje bujanie na boki przy dodawaniu gazu, jeździe pod  górkę. Wibracje w automacie biorą się od uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego.

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2019, 21:44:10 »
Napewno? Spotkałem się z falowaniem obrotów i łupnieciem przy zmianie biegów ale z drganiami przy uszkodzonym sprzęgle hydrokinetycznym nigdy.

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 18, 2019, 07:41:13 »
Cześć,


Wracam z tematem. Byłem u szpeca który zajmuje się tylko i wyłącznie przegubami i półosiami i stwierdził, że przeguby są ok. Nie podmieniał ich na inne ale stwierdził, że to nie ma sensu, bo te są sprawne. Poza tym powiedział mi, że według niego to auto jeździ w porządku i nie trzęsie. Ja właśnie jadąc do niego próbowałem wywołać efekt drgawek i miałem z tym problem i po odebraniu samochodu również ze dwa dni było ok. Później niestety problem powrócił. W ten weekend zrobiłem ze 300km i myślałem, że szlag mnie z tym drganiem w trasie trafi.
Wymyśliłem, że to musi być wina automatu, bo występuje u mnie również delikatne szarpnięcie przy zmianie z 2-3 i zarówno drgania przy jeździe na danym biegu ustępują razem z szarpnięciem 2-3, po czym razem powracają.
Teraz zastanawia mnie który element skrzyni może tak pracować, że raz jest dobrze, a raz źle.
Macie pomysły?
Auto tak mnie zirytowało tymi objawami w weekend, że jutro planowałem jechać do warsztatu zajmującego się ASB ale nie wiem czy nie będę musiał przełożyć wizyty, bo jak na złość, dzisiaj z rana znowu wszystko pracowało prawidłowo...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 18, 2019, 08:47:09 »
Doczytałem, że efekt zaczął się po wymianie opon. Akurat AM6 jest czuła na różnicę w średnicach kół. Może jak masz możliwość sprawdź na starych kołach czy jest dalej to samo?

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 18, 2019, 09:33:44 »
Z przodu miałem nowe continetale, a z tyłu Micheline te które były w tamtym roku na przodzie. Zamieniłem teraz przód z tyłem miejscami i dalej jest to samo.


Dodam, ze szarpanie przy zmianie biegów występowało także na kupionym na wiośnie komplecie nowych, letnich opon.


Także opony raczej wykluczam...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 18, 2019, 10:08:48 »
Na pracę AM6 ma jeszcze wpływ EGR. Koledzy, którzy mieli podobny problem pewnie coś podpowiedzą.

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 18, 2019, 12:25:25 »
Miałem problem z EGR - wywalało check engine i  wchodził w tryb awaryjny.
Egr został zaślepiony i wyłączony programowo. Teraz checka i trybu awaryjnego nie ma ale jak się podepnie kompa to jakiś błąd związany z EGR nadal się pojawia.
Czy możliwe, że program został źle przerobiony? Ten błąd mam od dawna i szarpanie 2-3 również od dawna - teoretycznie możnaby te dwie rzeczy łączyć, ale drgania przy przyspieszaniu pojawiły się niedawno także tutaj jakby była inna przyczyna..




Offline Mirosław Kirol

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 342
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: ;Citroen C5 2,0HDI 2002r; C5(X7) 2,0HDI(136KM;AM6) 2008r; C6 3,0HDI(241KM;AM6)
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 18, 2019, 20:25:47 »
Sprawdź, czy masz dobrze ustawione wysokości auta na potencjometrach wysokości. Przy źle ustawionej wysokości samochodu półosie nie pracują w optymalnym położeniu i mogą wywoływać drgania.

Offline bartek gamer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: piła
  • Posiadany samochód: 407- sprzedany, c5x7 2.0 hdi 163 km
  • Miejscowość: piła
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 20, 2019, 16:37:30 »
w jaki sposób zdiagnozować, czy poduszki silnika są ok?? czy jest na to jakaś metoda?? czy jak wymienię, to zobaczę??
zawsze może być gorzej ;)

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 20, 2019, 17:13:31 »
w jaki sposób zdiagnozować, czy poduszki silnika są ok?? czy jest na to jakaś metoda?? czy jak wymienię, to zobaczę??
Zaciągasz ręczny, wrzucasz jedynkę/wsteczny, a druga osoba obserwuje czy chodzi silnik na polsprzegle.

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 20, 2019, 17:41:38 »
a w automacie?


U mnie natomiast w warsztacie zajmującym się automatami gość stwierdził, że to początek końca sprzęgła hydrokinetycznego. Na początku marca prawdopodobnie wstawiam tam samochód do naprawy.

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 20, 2019, 19:36:45 »
Napisałem to już wcześniej.

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 21, 2019, 07:37:54 »
A niepłynna zmiana 2-3 i  szarpniecie przy zrzucaniu z 2 na 1 przy zatrzymywaniu tez może być skutkiem uszkodzonego sprzęgła, czy dojdzie mi do tego jeszcze jakiś element do wymiany?

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 21, 2019, 08:11:51 »
Dojdzie element.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 21, 2019, 09:03:25 »
Tylko, że to nie koniecznie może być zmiennik ale też brudny olej, elektrozawory czy choćby źle ustawiony lincznik oleju i też będzie szarpało.

Co było robione z tą skrzynią. Zmieniałeś olej, korygowałeś licznik?

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 21, 2019, 09:21:08 »
Auto kupiłem rok temu w kwietniu.  Poprzedni właściciel jakieś 4tys wcześniej zmieniał olej w skrzyni statycznie. Ja przejechałem kolejne 2tys i zaczeło sie niepłynne zmienianie z 2 na 3. Postanowiłem ponownie wymienić olej - tym razem dynamicznie.  Podczas zmiany oleju mechanik zauważył że coś z tym olejem jest nie tak ( kolor  i zapach). Okazało się że poprzedniemu właścicielowi podczas wymiany statycznej wlano olej do skrzyni manualnej ( tak wynika też z faktury którą otrzymałem razem z autem - Ravenol 75W90). Sama wymiana nic nie zmieniła. Po około tysiącu kilometrów skasowałem licznik i też raczej bez efektu. Pod koniec listopada dodatkowo pojawiły się drgania z powodu których założyłem ten temat. Drgania głównie na 4 i 6 biegu. Na 5 raczej ich nie ma.  Niepłynna zmiana biegu występuje na rozgrzanym oleju i nie zawsze. Zdarza się, że przez dzień, dwa skrzynia zmienia biegi prawie idealnie.


Mechanik od ASB, po zapoznaniu się z cała tą historią i przejechaniu autem powiedział, że według niego regeneracja sprzęgła, zalanie nowym olejem i wymiana filtra, oraz czyszczenie sterownika powinny załatwić sprawę.
Jednak gwarancji, że to wystarczy nie daje i na 100% będzie wiedział dopiero po wyjęciu skrzyni. W związku z tym koszt naprawy może wahać się od 2 do 7tys zł. Widełki dosyć spore dlatego z przerażeniem wertuje kolejne fora :)

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 21, 2019, 09:24:10 »
Nikt nie poda Tobie gotowej recepty. Rozumiem to przerażenie kosztami, ale taki life

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 21, 2019, 09:46:39 »
Wiem, ale zawsze dobrze trochę poczytać żeby nie dać się zrobić w bambuko jakiemuś partaczowi :)


Jednak co za dużo to nie zdrowo i czasem wraz z ilością tych informacji, człowiek się robi coraz głupszy.


Prawdopodobnie 4tego marca wstawiam samochód do mechanika od skrzyń. Dam znać jakie będą rezultaty.

Povagowany

  • Gość
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 21, 2019, 10:27:31 »
Szczerze? Wstawisz auto do mechanika od skrzyni i może Ci wkręcić każdy temat

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 21, 2019, 11:02:54 »
Zawsze jest jakaś możliwość - nie będę tam przy nim przez 5 dni siedział, ale...


- mam mechanika z polecenia raczej nie naciągacza
- wiem jakie są stawki za naprawę, ceny części itd, więc o tyle jestem mądrzejszy i chociażby dlatego warto było się zainteresować, poczytać.


Oczywiście może mi powiedzieć, że trzeba wymienić sterownik mimo że nie ma takiej konieczności i tego nie zweryfikuję.
Jednak podoba mi się jego podejście, że rozważa różne opcje, a nie jak niektórzy - przez telefon podają diagnozę, że to kapitalny remont i 6,5tys proszę szykować.
Dwóch znajomych robiło tam skrzynię i nie było zdzierstwa i dobrze zrobione - mam nadzieję, że u mnie też tak będzie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 21, 2019, 11:30:21 »
Wyzerowałeś licznik po wymianie dynamicznej z tego co widzę.

Sprawdź teraz stan licznika. Jak będą dalej zera to masz odpowiedź dlaczego szarpie. Wpisz poprzednią wartość jeżeli ją posiadasz i sprawdź reakcję.

Co do mechanika to powiem tak: Chce robić najdroższą finansowo rzecz a nie ma pewności że to nie blok zaworowy, który wymienia się bez wyciągania skrzyni.

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 21, 2019, 11:51:50 »
Ale po wymianie jeździłem trochę bez zerowania i też szarpało.


Zdaje mi się, że to właśnie sprzęgło powinno być  odpowiedzialne za te drgania - mam na myśli te w czasie jazdy na danym biegu - a nie przy zmianie biegów. W jaki sposób sterownik mógłby generować drgania gdy bieg już jest zapięty?


A czy to najdroższy element? Koszt robocizny + regeneracji + filtr i olej wychodzi mniejszy niż cena za sam blok zaworowy bez wymiany.


Podał mi takie orientacyjne koszta: 1200zł za robociznę przy zdjęciu i rozbieraniu skrzyni ( nie ważne co w niej wymienia) + 600zł regeneracja sprzęgła + olej i filtr
Natomiast sam blok zaworowy to ponad 2000zł

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 21, 2019, 13:10:26 »
Drgania może generować np. lock-up. Może być wina samego sprzęgła jak i nieodpowiedniego sterowania/ciśnienia na tym obwodzie

Offline Piotr Chromiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163KM Exclusive
  • Zainteresowania: motoryzacja, lekkoatletyka, wycieczki rowerowe
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Drgania pod obciążeniem w przedziale 1500-2000 obrotów na 4-5-6 biegu.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 21, 2019, 13:16:47 »
Mechanik mówił, że drganie występuje właśnie w momencie załączenia lock-upa.
Obgadam z nim ten temat jeszcze.