Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawieszenie sportowe  (Przeczytany 1731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukasz Ciuba

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Przytoczno
Zawieszenie sportowe
« dnia: Grudzień 29, 2018, 14:38:16 »
Witam mam pytanie poniewaz w na komputerze pokazuje mi ze mam opcje sportowego zawieszenia tyklo ze jest nie aktywne I na przyciski do regulacji wysokosci nie mam opcji sport.
Czy wystarczylo wymiana przyciski?
Czy jest wgrany juz sterownik?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2018, 15:11:45 »
Nie jest to proste....nie masz elementu wykonawczego, regulatora twardości zawieszenia (środkowa kula), brak przewodów elektrycznych...

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:17:18 »
Ogólnie rzecz ujmując NIE DA SIĘ. I nie kombinujcie, że może cośtam gdzieś za 2 dychy itp. HA III+ pojawiło się pod koniec produkcji MK II do testów i ostatecznie wylądowało finalnie w MK III.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2018, 21:43:09 »
Ogólnie rzecz ujmując NIE DA SIĘ. I nie kombinujcie, że może cośtam gdzieś za 2 dychy itp. HA III+ pojawiło się pod koniec produkcji MK II do testów i ostatecznie wylądowało finalnie w MK III.
Da się ale zawsze to kłopotliwa rozbudowa....a pojawiło się już w mk1. Ja mam HA3+ w roczniku 2006 więc skąd TEN pogląd?

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2018, 22:42:54 »
Dlatego napisałem, że NIE DA SIĘ. Nie kombinujcie i nie drutujcie bo to sensu najmniejszego nie ma. Kombinować to można było w Polonezie 30 czy 40 lat temu bo te kombinacje zawsze się udawały, a jak coś nie tak wychodziło to można było młotkiem poprawić albo dziurę wywiercić i śrubę zamontować.
Macie auta za kilkanaście tys. zł i wydaje wam się, że każdy włożony tysiąc zwiększy wartość auta o 5 czy 10%. Tak to niestety nie działa.

Co do HA III+ może i się pomyliłem - nie będę się kłócił.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2018, 09:26:43 »
Dać to się pewnie i da ale jak koledzy piszą nie takie proste i fakt to juz nie ta generacja samochodów bo sterowniki decydują o wszystkim i ich oprogramowania, a ja jakie mam zawieszenie ? mam przycisk sport .

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2018, 17:42:49 »


Ogólnie rzecz ujmując NIE DA SIĘ. I nie kombinujcie, że może cośtam gdzieś za 2 dychy itp. HA III+ pojawiło się pod koniec produkcji MK II do testów i ostatecznie wylądowało finalnie w MK III.


Oo coś nowego :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Arkadiusz Wawrzyniak

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0i 8v SX '93 HA - teraz piękna C5 mkII 3.0 V6 BVA AM6 Exclusive LPG i C5 mkI 2.2HDi Exclusive
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2018, 22:50:32 »
HA 3+ pojawiło się już w Xantii Activa. W C5 I wszystkie, które miały guzik SPORT były na HA 3+ i 6 gruchach

Ogólnie rzecz ujmując NIE DA SIĘ. I nie kombinujcie, że może cośtam gdzieś za 2 dychy itp. HA III+ pojawiło się pod koniec produkcji MK II do testów i ostatecznie wylądowało finalnie w MK III.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 31, 2018, 05:39:49 »
Co odpowiedź to lepsza. Musicie dużo się nauczyć lub doczytać :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Mieszkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: Pułtusk
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X7 2.0 BlueHDi 180 KM
  • Miejscowość: Pułtusk
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 31, 2018, 08:59:13 »
Co odpowiedź to lepsza. Musicie dużo się nauczyć lub doczytać :)
Kolego Tomku, ja proponuje, skoro masz zapewne dużą wiedzę na w/w temat, żebyś rozjasnił wszystkim o co chodzi. No bo po co zawalać wątek nie do końca prawdziwymi informacjami.

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2019, 22:43:21 »
Koledzy HA3 od HA3+ różni się nie tylko ilością sfer, różni sie też grubością przewodów hydro a tym samym siłownikami tylnymi i przednimi mocowaniami siłowników. Do tego dochodzi jeszcze instalacja do zaworów Hydractive i więcej LDS pomijając fakt konieczności telekodowania pompy zawieszenia. Nie przypominam sobie żeby ACTIVA miała HA3+. ACTIVA była poprzez korektory przechyłów i siłowniki zamiast stabilizatorów po przekątnej i ten system działał tylko jako hydro. Podobnie jak DIRAVI w CX SM i XM
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2019, 22:44:39 »
czy się da, oczywiście że się da. Chętnie się tego podejmę.
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2019, 22:57:36 »
Co odpowiedź to lepsza. Musicie dużo się nauczyć lub doczytać :)
Kolego Tomku, ja proponuje, skoro masz zapewne dużą wiedzę na w/w temat, żebyś rozjasnił wszystkim o co chodzi. No bo po co zawalać wątek nie do końca prawdziwymi informacjami.

Wystarczy poszperać po forum, temat był dokładnie wyjaśniany, i to nie raz.
Więc nie ma sensu opisywać tego samego po raz n-ty.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie sportowe
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2019, 11:47:01 »
czy się da, oczywiście że się da. Chętnie się tego podejmę.
Wszystko się da pytanie za ile, mnie proponowano wymianę silnika na z diesla na PB ale jak powiedziałem ile to pracy to zrezygnowali