Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu  (Przeczytany 7719 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« dnia: Styczeń 14, 2019, 19:20:38 »
Witam. Mam taki problem, akumulator Varta kupiony 3 lata temu, w zeszłym roku w zimie - ale tylko przy ujemnych temperaturach po 2 - 3 dniach można było zapomnieć o odpaleniu samochodu. Mroźnych dni było nie wiele więc od czasu do czasu podładowałem (w mróz co dwa dni ) i przetrwałem zimę. Od wiosny do pierwszych mrozów tej zimy nie było nie prawidłowości, zdarzało się iż auto stało nawet ponad 2 tygodnie i wszystko było w porządku - odpala na dotyk :) W tym roku również pierwsze mroźne dni i d...a, po przekręceniu na zapłon  i dalej rozruch nic tylko przygasa wszystko i słychać terkotanie - rozrusznik nawet się nie odezwie. Po naładowaniu zapala na dotyk. Mierzyłem pobór prądu na postoju po uśpieniu BSI - 0,04 A , więc raczej to nie problem.  Co zauważyłem to to, że po zakupie tego akumulator (Varta) praktycznie od razu włączał się Economy Mode ( tak jak w poprzednim który wymieniłem) , więc uznałem , że ten typ tak ma i mi to w sumie nie przeszkadzało , ale wczoraj zakupiłem nowy akumulatora - KOZAK 77 Ah (dlatego , że ma pozytywne opinie, dlatego , że w sklepie wagowo najcięższy, dlatego, że w sklepie praktycznie miał najwyższe napięcie z pośród Vart, Bosha, Centry i czegoś tam jeszcze, a cena w sumie połowa co niby te markowe. Po założeniu komunikat Economy nie obecny, ponad 15 minut radia i nadal się nie chciał załączyć :). Czy mróz ma na niego wpływ - nie wiem - dzisiaj pierwsza noc o ujemnej temperaturze. Varta naładowana napięcie 12,7 V  po zmierzeniu testerem zamiast deklarowanych 750 EN ma 620 EN - wystawiona na dwór na dzisiejszą noc bo naprawdę już zgłupiałem i nie wiem czy coś po prostu okresowo nie kradnie mi prądu - ale tylko przy ujemnej temperaturze? Jedyne co przypominam sobie to radio - przez kilka dni jakiś czas temu nie chciało mi odbierać stacji radiowych - tylko jedną lokalną - a potem samo się naprawiło. Może ktoś miał podobny problem? Zakupiłem w Chinach rejestrator do analizy poboru prądu, ale okazuje się że musi działać razem z laptopem (więc dopiero w weekend) będę mógł zostawić na dwie doby włączony w aucie zestaw, ale nawet gdyby wykazał okresowy zwiększony pobór prądu to i tak nie bardzo będzie wiadomo co za to może odpowiadać.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2019, 20:09:23 »
Co do Economy Mode to też byłem zaskoczony, bo we wrześniu wymieniłem akumulator i jak było na plusie to radio potrafiło grać ok. 30 min lub nawet chyba więcej. Jak temperatura spadła od 0 st. do - 5 st, to radio potrafi mi się wyłączyć po nawet 5-10 minutach, z czego nie mam problemów przy odpalaniu nawet jak auto stoi przez weekend pod blokiem. Jeżdżę głównie na krótkich trasach. Możliwe że Economy Mode załącza się zależnie od zewnętrznej temperatury. Jeżeli czasami byś odpalał a czasami by było głucho i tylko było słychać cykanie przekaźnika, to prawdopodobne że rozrusznik pada i się zawiesza, bo przerabiałem temat dwukrotnie, ale jak piszesz że po podładowaniu już kręci to dziwna sprawa. Mój stary akumulator z 720 Ah miał tylko 250 lub 350 Ah ( nie pamiętam dokładnie) ale kręcił nawet zimą, tylko trzeba było co jakiś czas podładować.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2019, 20:54:34 »
Ogólnie jak się podpytywałem o akumulatory, to facet z hurtowni zapytał czy dla siebie czy do auta na sprzedaż. Odradzał te wszystkie Varty, Centry czy Bosche. Polecał mi jakieś chyba Słowackie akumulatory, ale nazwy  dziwne i mało popularne, ale podobno robione tak jak były kiedyś czyli ciężkie z porządnymi płytami w środku. Jedynie z tych popularnych to mówił coś o Banner że ponoć nie najgorsze. Ja kupiłem Exide, ale zobaczymy ile pochodzi:)

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2019, 21:45:21 »
Właśnie to Varta Silver.  Zobaczymy jak postoi poza autem na dworze jakie parametry będzie miała. Ale Economy Mode to już po zakupie miała, nie ważne czy lato czy zima. Dla mnie podejrzane, że akurat na temperaturze poniżej 0 to się dzieje. To cykanie to nie rozrusznik, raczej jakby przekaźniki - takie bardzej terkotanie.
Mam 3 Cytrynki - C4 to takie rezerwowe autko, czasami i miesiąc w zimie nie palone - wsiadam i zawsze odpali i zawsze na strzała. A tutaj dwa dni i po ptakach. Ale jak jest powyżej zera to tydzień na pewno może stać auto nie dotykane :) Więc myślę, że sprawne aku i sprawna instalacja gwarantuje nawet dość długi czas bez użytkowania auta. Zresztą miałem już sporo aut i nigdy nie było problemów tydzień czy dwa postoju nawet zimą i to nie taką jak mamy teraz:). Próbowałem podejrzeć nawet kamerą termowizyjną czy coś nie jest szczególnie ciepłe w autku ale nic nie widać. Dlatego postanowiłem spytać czy ktoś nie miał podobnego tematu - chociaż zobaczymy czy nowy akumulator da radę.
Ostatnio coraz bardziej zawodzę się na markowych podzespołach i dochodzę do wniosku , że pozostaje tylko marka i opłata za tą markę, bo jakości już nie ma. O ile kiedyś dałbym się pociąć za to, że markowe jest lepsze - dziś już nie koniecznie.
Akumulator , który wytrzymał 3 lata (jeśli to nie problem z instalacją) - to ja dziękuję - za te pieniądze mogę kupić 2 sztuki - Kozak 77Ah kosztował mnie 270 pln, w sklepie stacjonarnym - widać , że ciężki, ma oczko kontroli i trzyma parametry w sklepie - podłaczasz tester i ma zadeklarowane parametry - polecony przez znajomego, który ileś tam już sezonów ma, porażka z oponami letnimi Nokian - wadliwa seria z 2015 roku - niecałe 20 tkm nalotu i spękane wzdłuż bieżnika wszystkie 4 sztuki - można poczytać w necie - firma się wypina - oponiarz u którego wymieniam mówi , że nie warto, że za jeden komplet będę miał 3 komplety chińczyków, pytam znajomych i jeden ma , drugi ma, w dobrej klasie autach, ciągają przyczepy i co? nie widzą różnicy w normalnym eksploatowaniu, nie patrzą na testy , które sponsorują duże koncerny oponiarskie. Opony mają atesty, certyfikaty i parametry taki jak markowe - więc jak? Decyzja - do jednego auta kupiłem chińczyki sam się przekonam - cena? 1/3 ceny niby markowych, pomimo wady producent ma Cię w poważaniu. Palniki Xenon? Już w drugim aucie zmienione na chińczyki - poza ceną nie ma różnicy - choć jak dla mnie lepiej świecą niż markowe które miałem wcześniej - koszt 55 pln za 2 sztuki - wcześniej markowe niby i co z tego jak żywotność .... Doszło do tego, że nie mam nawet   rozterek w tym temacie. Oczywiście pewnie jest dużo też nic nie wartych podzespołów z Państwa Środka ale.. Nawet Lexie - są takie z którymi nie ma żadnego problemu, mam programatory chińskie - żadnych problemów itd.
Zdam relację z dalszych testów akumulatora - zobaczymy co będzie z Vartą Silver czy polegnie czy jednak to samochód stanowi problem, być może w niskich temperaturach coś się uaktywnia.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2019, 06:29:59 »
Paweł o tym mówię, że o ile kiedyś na markowych podzespołach można było polegać, trwałość była większa to teraz to strasznie się zmieniło.
Osobiście mi economy nie przeszkadza, nie mam potrzeby słuchać radia na postoju itd. Tylko irytowało mnie troszkę, że nowa bateria a tu od razu economy mode. Tego Kozaka włożyłem , nic nie zmieniałem i economy brak jak na razie. Zobaczymy co będzie dalej....
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 493
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2019, 07:59:18 »
Mam bosha wsadzonego w maju 2018. Przy aktualnych temperaturach widać że powoli brakuje mu mocy do startu... Zastanawiam się co może być powodem - alternator nie ładuje akumulatora? Sam aku do dupy? Trochę smutne że kilku miesięcznego bosha będę musiał ładować...
(3.0 HDI)
Everybody lies.

Offline Mariusz Majewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 152
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 ES9A Exclusive AM6 2005 r., Opel Corsa 1.4 TwinPort Easytronic 2005 r., Mercedes W203 200K SportCoupe A
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2019, 10:40:57 »
U mnie to samo - Varta BlueDynamic  74Ah - 680 Ah - 4 lata. Wystarczą 2 dni na (nawet niewielkim) mrozie i auta nie można odpalić. Po naładowaniu wszystko niby OK - akumulator przechodzi testy jako sprawny. Ładowanie w aucie wzorowe, pobór prądu przez rozrusznik - w normie. Na początku byłem przekonany, że powodem rozładowywania w niskich temperaturach jest upływ prądu. Przeprowadziłem więc test. Akumulator (świeżo naładowany) został zamontowany w aucie, ale klemy zostały odłączone. Po 3 dniach w temp. ok. -2 st - akumulator nie jest w stanie kręcić rozrusznikiem. Wg mnie Varta Silver to "ten typ tak ma". Po kilku latach użytkowania nie wytrzymuje nawet przechowywania w ujemnych temperaturach. Kiedyś w innym aucie miałem ukraiński aku Forse. Chyba ponownie zakupię taki. I nigdy więcej Varta...

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:33:45 »
A więc tak, akumulator po dobowym pobycie w temperaturze  ok -3 do 0 stopni - napięcie na zaciskach  12,6V, natomiast już tylko 550 EN - bez żadnego obciążenia - więc nic dziwnego, że po 3 dniach może być kaput - dodatakowo przed kręceniem świece żarowe  grzeją przecież. Oczywiście Varta Dynamic Silver 74 Ah  750EN - do auta założona w 2016 roku. Kończę przygodę z tą firmą, szansę dostał Kozak 77 Ah  o dalszych wynikach poinformuję.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2019, 16:36:10 »
A więc tak, akumulator po dobowym pobycie w temperaturze  ok -3 do 0 stopni - napięcie na zaciskach  12,6V, natomiast już tylko 550 EN - bez żadnego obciążenia - więc nic dziwnego, że po 3 dniach może być kaput - dodatakowo przed kręceniem świece żarowe  grzeją przecież. Oczywiście Varta Dynamic Silver 74 Ah  750EN - do auta założona w 2016 roku. Kończę przygodę z tą firmą, szansę dostał Kozak 77 Ah  o dalszych wynikach poinformuję.
Silvery bardzo szybko szlak trafia jak są niedoładowywane.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2019, 16:43:55 »
Ale ja nie po to kupuje akumulator aby go co chwilę doładowywać. Auto ma lądowanie w normie jeżdżę tak że spokojnie ma się czas naładować.  Te czasy już chyba minęły żeby na noc akumulator do domu pod prostownik podłączyć. To chęć zysków koncernów powoduje że marke jaka wypracowywaly przez lata dzisiaj dzięki księgowym tracą. Tym bardziej że wyciągając z portfela więcej kasy człowiek chciałby troszkę spokoju przy okazji  kupić.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2019, 17:06:27 »
Dokładnie, teraz to tylko marketing i dążenie do Eco. Sprzęty już nie to co kiedyś. Możecie mi nie wierzyć, ale starą Mazdą przejeździłem 11 lat i dopiero z 1,5 roku przed odsprzedażą wymieniłem akumulator. Tak więc ja ponad 9 lat przejeździłem na jednym akumulatorze, gdzie nie wiem ile miał nalatane przed zakupem auta. Nazwa jakaś mało znana. Możliwe że był nowy. Nie zmienia to faktu że akumulator wytrzymał mi 9 lat jazdy po 3 km do pracy i z powrotem i czasami gdzieś dalej. Wcześniej zero jakiegoś doładowywania zimą, jedynie ze 2 lata przed wymianą już mi przysiadał. Fakt, że auto nie miało tyle elektryki co we współczesnych.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2019, 17:11:11 »
Pamiętaj,że alternator musi ładować akumulator przez ok.20 minut po rozruchu aby doprowadzić go stanu początkowego.Ja niestety lub stety mam do pracy ok 10 minut i aby nie zasiarczyć akumulatora co jakiś czas doładowywuje go.Więc krótkie odcinki zabija nawet najbardziej markowy akumulator.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2019, 17:55:23 »
Po prostu trzeba było kupić Neutral lub ewentualnie BLUE a nie Silver. Do Silvera nie warto dopłacać bo jest to akumulator "specjalnej troski".Ogólnie sam zmieniłem w grudniu swoją Vartę Blue która miała 4 lub 5 lat (nie pamiętam w tej chwili) Tylko dlatego że już Webasto się buntowało. Samochód jeszcze normalnie odpalał. Mało tego Vartę wsadziłem do Skody Favorit (tak mam jeszcze taki zabytek) i pojeździ pewnie dłużej niż samochód...  :D A ta Varta miała u mnie przygód kilka z rozładowaniem do zera które raczej jej nie pomogły. W załączniku taka ciekawostka związana z tymi akumulatorami. Nazwy plików mówią jasno który nowy a który to stary. Różnią się krajem pochodzenia, stary jest z Czech, a nowy z Hiszpanii.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:17:50 »
Wytrzymał bo masz benzynę
Mój wybór  ;) Nikt diessli nie zmusza kupować. Ale coś czuję że jak bym go wsadził do jakiegoś TDi/HDi też by jeszcze dał radę. Z ciekawości jak będzie mróz ponad 15 stopni wsadzę do ciągnika go i zobaczę czy da radę.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:27:40 »
Ja kupiłem Exide, ale zobaczymy ile pochodzi:)
Exide to też Varta tylko linia budżetowa.

W mondeo fabryczny aku (Varta) wymiekł po niespełna 12 latach.
Potem varta Blue i 4 lata posłużył.
Może te nasze cytrynki tyle prądu żrą i kontrolują mase czujników kontrolujący inne czujniki :)
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:35:01 »
Exide to Centra na kraje zachodnie.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:48:07 »
Exide to Centra na kraje zachodnie.
Masz rację, pozajaczkowalo mi się.
Chodziło mi Akacel czy jakoś tak. jest to " no name "Varty.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2019, 18:56:21 »
A czy elektryczne lusterka przy otwieraniu przy mrozach może mieć wpływ na rozruch?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:20:08 »
Przecież chyba pompa od hydro też pracuje, nawet jak silnik nie odpalimy, a auto obciążymy? Słychać ją jak się wsiada rano do auta.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:27:29 »
jeśli lusterka i pompa od hydro na tyle osłabia aku żeby nie odpalił samochód to aku do złomu!

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:29:30 »
Tego nie wiem, nie mam hydro :-\
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:36:01 »
Ja też nie mam hydro.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 685
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:40:21 »
Proponowałbym nie sugerować się wagą akumulatorów. Sprytni producenci słabych akumulatorów nie robią już ich lekkich dokładając szklane płyty.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 16, 2019, 10:32:20 »
Mam bosha wsadzonego w maju 2018. Przy aktualnych temperaturach widać że powoli brakuje mu mocy do startu... Zastanawiam się co może być powodem - alternator nie ładuje akumulatora? Sam aku do dupy? Trochę smutne że kilku miesięcznego bosha będę musiał ładować...
(3.0 HDI)
Jak masz webasto i codziennie używasz to raz w tygodniu trzeba aku podładować, chyba, że robisz długie trasy i zdąrzy się naładować. Ja u siebie jak widzę, że alternator ładuje 14,5V to wiem, że czas podładować aku. Mam kozaka 80Ah I generalnie daje radę w zimie dopóki nie korzystam codziennie z webasto. Jak nie odpalałem webasto to aku zdąrzył się podładować przez te 10-15 minut jazdy, pomimo tego, że webasto też automatycznie podgrzewało silnik gdy temperatura spadła poniżej 5C,

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 16, 2019, 10:36:46 »
Wytrzymał bo masz benzynę
Mój wybór  ;) Nikt diessli nie zmusza kupować. Ale coś czuję że jak bym go wsadził do jakiegoś TDi/HDi też by jeszcze dał radę. Z ciekawości jak będzie mróz ponad 15 stopni wsadzę do ciągnika go i zobaczę czy da radę.
Być może nowy na krótko,  w drugą stronę owszem z  dizla do benzyny.  Prąd rozruchowy jest potrzebny dużo większy do dizla dizla, szczególnie zimą

Jak kiedyś w zimie przełożyłem taki  paroletni aku z audi A4 1,8 benzyna, który swietnie kręcil do swojego poprzedniego C5 to rozrusznik tylko tyknął i to było wszystko, nawet nie ruszył wałem. Do diesla potrzebny jest konkretny prąd rozruchowy. To co starcza w benzynie do rozruchu w dieslu nawet nie ruszy wałem - szczególnie zimą gdy są duże opory..