Gdyby ktoś miał za dużo czasu to może doposażyć Berlingo w zestaw elektrycznych szyb i lusterka.Wygrzebałem na szrocie taki zestaw do berlingo I po lifcie. Zestaw składa się z prowadnic szyb z silnikami, wiązek drzwi, złączy na przednich słupkach, wiązki od drzwi do modułu. Wiązki od BSI do wyłączników w konsoli środkowej, wyłączników.
Czas demontażu: drzwi około 0,5h na 1 stronę. Najgorzej jest z wiązką, która biegnie od modułu szyb do drzwi prawych. Jest za deską i dmuchawą, więc musiałem wyjąć deskę - czas ok 2,5-3 godziny już nie pamiętam.
Do montażu nie trzeba wyjmować deski ale nie można umieścić wiązki w fabrycznych uchwytach. Ja przeciągnąłem ją za wygłuszeniem poniżej dmuchawy.
Jest trochę gimnastyki z przeciągnięciem wiązki do konsoli, zegarów, radia i wyświetlacza, trzeba wyjąć piny z czarnej wtyczki 10 pin, która jest wpięta w BSI i piny z niebieskiej 16 pin, która znajduje się obok BSI nad pedałem sprzęgła i następnie przeciągnąć wiązkę przy pomocy pilota, który wprowadzamy wyciągając starą wiązkę. Później umieszczamy piny w kostce i wpinamy do BSI i do niebieskiej obok BSI.
Mechanizmy podnoszenia pasują - plug&play, nie trzeba brać szyb, stare pasują.
Moduł sterowania silnikami szyb znajduje się pod kolumną kierownicy po prawej stronie, ciężko go dojrzeć bez zdjęcia plastików.
Moduł sterowania szyb jest zasilany z Pinu 9 szarej wtyczki 16 pin w BSI.
U mnie szyby działają po podpięciu zasilania z innego źródła, gdyż nie wiem co ustawić w konfiguracji samochodu aby na pinie 9 tej wtyczki pojawiło się +12V.
Może ktoś ma możliwość podejrzeć i podpowiedzieć.
Chyba, że moje BSI nr E03-00 nie obsługuje sprzętowo zasilania modułu e.szyb???
Chociaż szyby wymontowałem z samochodu w którym było BSI E01-00, sam już nie wiem.
Pozdrawiam majsterkowiczów.