Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive  (Przeczytany 2301 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163 2010r.
  • Miejscowość: Kwiatkowice
C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« dnia: Styczeń 16, 2019, 12:04:17 »
Cześć!

Chciałbym serdecznie przywitać wszystkich użytkowników forum. Moją C5 kupiłem w listopadzie 2018r. Kilka lat wcześniej użytkowałem w firmie dwie podobne, ale dużo słabiej wyposażone, z silnikami 2.0 HDI 136 KM. Jeździły w miarę bezawaryjnie, były komfortowe mimo braku zawieszenia hydropneumatycznego i miło oba auta wspominam, chociaż były kiepsko wyposażone. Później nastał mój mariaż z marką BMW, począwszy od niefunkcjonalnego, ale ogromnego sedana, którym było BMW E65, po BMW E61, czyli seria 5 w nadwoziu kombi. Niestety albo i stety, z E61 wytrzymałem kilkanaście miesięcy, bo wnerwiało mnie przede wszystkim zbyt sztywne zawieszenie. Chciałem kupić coś bardziej komfortowego, jednocześnie nie rujnującego budżetu podczas użytkowania. Było trochę szukania i przeglądania, począwszy od Mercedesa W212 (chociaż nigdy Merca nie miałem, a mechanik raczej straszył cenami częśći), a skończyło się na C5. Najpierw szwagier szukał auta, pojechaliśmy oglądać C5, przejechałem się i wiedziałem, że na brak komfortu nie będę narzekał- szybko przypomniało mi się, jak łagodnie wybierały nierówności zwykłe, sprężynowe C5. Więc po niedługim czasie zapadła decyzja: szukam jak najlepiej wyposażonego C5 tourer, silnik koniecznie 2.0HDI, koniecznie z ksenonami i skórzaną tapicerką, koniecznie wersja Exclusive z podwójnymi szybami i hydropneumatyką, bo takim jeszcze nie jeździłem. Wolałem raczej skrzynię manualną, ale to się nie udało i z tego faktu teraz ogromnie się cieszę- skrzynia AM6 dobrze dogaduje się z tym silnikiem. Mam prawie wszystko, co było w BMW, łącznie z łamanymi oparciami foteli (szybko się do tego człowiek przyzwyczaja), plus komfort wybierania nierówności, którego tam nie było. Niezwykle cieszy mnie też podaż części na rynku, które okazują się być do C5 naprawdę niedrogie. To tyle wstępu ;-)

Teraz trochę o aucie. Wyprodukowane w 2010r, obecny przebieg prawie 250 tys. km. Samochód kupiłem w Gdyni, miał wtedy 241000 km, został sprowadzony z Niemiec, gdzie miał jednego właściciela. Do auta dostałem stos faktur z serwisu Citroena. Sporo rzeczy w czasie użytkowania zostało wymienione za granicą, m.in. nowe przednie siłowniki zawieszenia, korektor zawieszenia, filtr FAP. Po zakupie wymieniłem od razu olej i komplet filtrów (całość 208 zł... ;) Kupiłem też interfejs diagnostyczny z Aliexpress i z jego pomocą nieco obniżyłem zawieszenie (zwłaszcza tylne, bo było prawie 41 cm od osi koła do błotnika- teraz jest ~39,5 i auto od razu stało się bardziej miękkie).

Z usterek, które wyniknęły po zakupie, najgorszą okazał się pęknięty kolektor wydechowy, przy flanszy turbosprężarki. Po kilku dniach zauważyłem, że stojąc z uruchomionym silnikiem w środku auta czuć spaliny. Używany kolektor nie był drogi (50zł), ale mechanik pracy miał na dobre dwa dni, bo trzeba było wyjąć przedni wózek. Poza tym część szpilek nie trzymała się już w głowicy- musieli rozwiercać otwory i włożyć nowe. Ale na szczęście usterka jest już rozwiązana, bez demontażu głowicy, bo takie widmo przez chwilę wisiało nad tą operacją.
Nie działało też podgrzewanie fotela kierowcy (nie sprawdziłem tego w chwili zakupu). Winną okazała się być przepalona wiązka w siedzisku- było trochę rozrywania pianki, żeby to znaleźć. Ale znalazłem przepalony kabelek, zlutowałem, złożyłem całość z pomocą zaprzyjaźnionego tapicera i fotel na razie grzeje. Mam kilka zdjęć z tej naprawy- zainteresowanym mogę udostępnić na forum. Na szczęście w chwili szukania usterki i rozrywania pianki siedziska, nie byłem świadom, że nowa tapicerka siedzenia kierowcy w ASO kosztuje 8100 zł...

To chyba tyle wstępu, poniżej kilka zdjęć (z ogłoszenia, bo innych jeszcze nie zrobiłem).

Witam wszystkich serdecznie!


















Offline Łukasz Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163 2010r.
  • Miejscowość: Kwiatkowice
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2019, 23:17:14 »
Mały update, bo zdjęcia się nie wczytały.











Autem zrobiłem już około 8000 km. Jeździ się przyjemnie :-)

Zdjecia mojego kolektora po demontażu. Odpadła cała flansza trzymająca turbosprężarkę, urwalo się kilka szpilek w głowicy. W aucie cześć wydechu była niedokręcona, co oznaczało, że wisiał na tym kolektorze, a efekt widać poniżej.





A tu "nowy" używany kolektor za 5 dych:


Razem z kolektorem wymieniona została środkowa sfera zawieszenia przedniego, bo był do niej dostęp z racji zdemontowania przedniego wózka. Efekt jest lekko odczuwalny. Ale wydaje mi się, że muszę skontrolować czujniki wysokości i nasmarować łączniki, bo mam wrażenie, że gdy jest mokro to auto jest bardziej miękkie i lepiej wybiera nierówności.

Wiosną chciałabym jeszcze wymienić profilaktycznie dwie pozostałe przednie sfery, te przy silownikach.. I zastanawiam się poważnie nad dołożeniem webasto, chociaż to już pewnie temat przed kolejną zimą. Szukam też oświetlenia ambientowego deski rozdzielczej.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2019, 23:44:37 wysłana przez Łukasz Michalak »

dziara

  • Gość
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2019, 18:21:27 »
Gratuluję zakupu. W środku masz " prawie  moją" wersję wyposażenia ze skórą i alcantarą...Fajna opcja tylko wymaga więcej uwagi (szczególne alcantara). Obyś jeździł jak najdłużej i bezawaryjnie...a fotki z demontażu tapicerki przedniego fotela mógłbyś  wrzucić bo sam borykam się z brakiem grzania u kierowcy...albo na PW jeżeli wolisz.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2019, 13:56:23 »
Odpadła cała flansza trzymająca turbosprężarkę

Miałem dokładnie tę samą przypadłość w swojej poprzedniej C5. Na początku smród spalin w kabinie, a potem cała komora silnika w czarnej sadzy jak po spaleniu :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Łukasz Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163 2010r.
  • Miejscowość: Kwiatkowice
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2019, 18:04:11 »
Gratuluję zakupu. W środku masz " prawie  moją" wersję wyposażenia ze skórą i alcantarą...Fajna opcja tylko wymaga więcej uwagi (szczególne alcantara). Obyś jeździł jak najdłużej i bezawaryjnie...a fotki z demontażu tapicerki przedniego fotela mógłbyś  wrzucić bo sam borykam się z brakiem grzania u kierowcy...albo na PW jeżeli wolisz.

A masz już może opanowane jakieś preparaty do czyszenia tej skóry?
Trochę zdjęć z naprawy podgrzewania fotela wrzuciłem w ten wątek, będzie bardziej widoczne dla zainteresowanych: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=99158.msg1155675#msg1155675

Odpadła cała flansza trzymająca turbosprężarkę

Miałem dokładnie tę samą przypadłość w swojej poprzedniej C5. Na początku smród spalin w kabinie, a potem cała komora silnika w czarnej sadzy jak po spaleniu :)

Coś musi być w takim razie na rzeczy. Ja zrobiłem kilka tysięcy km, zanim u mechanika zwolniło się miejsce. I silnik od strony ściany grodziowej, jak patrzyłem od spodu z kanału, faktycznie był cały czarny. Nie wiem, czy nie spowodowało to usterki któregoś z przewodów podciśnienia, albo elektrozaworu, bo borykam się z tymi błędami teraz: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=115830.0
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2019, 22:18:04 wysłana przez Łukasz Michalak »

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2019, 19:53:46 »
Do czyszczenia skóry użyłem tego:https://www.meguiars.pl/produkt/gold-class-rich-leather-cleaner-and-conditioner/

A do alcantary mydła AVEL:AVEL Special Textiles & Alcantara

dziara

  • Gość
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 28, 2019, 06:58:18 »
Do czyszczenia skóry: miękka szczotka, a potem Poorboys ale o tym w dziale detailing jest trochę aby Ci wątku nie zaśmiecać. Alcantara i tak po jakimś czasie na słupkach robi się szara od wsiadania i wysiadania....

Offline Łukasz Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163 2010r.
  • Miejscowość: Kwiatkowice
Odp: C5 X7 Tourer 2.0HDI Exclusive
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2019, 22:37:02 »
Dzięki za podpowiedzi o tym czyszczeniu alcantary. Co do skór, ja od dłuższego czasu jestem fanem środków firmy Ledercentrum, łącznie z ich farbami do renowacji skórzanych tapicerek, ale tym razem po napisaniu maila z prośbą o polecenie środków do czyszczenia tej ponoć semianilinowej skóry, dostałem odpowiedź, żebym najpierw w niewidocznym miejscu test reakcji na wodę zrobił. Wrócę do tego tematu na wiosnę, bo i tak teraz jest za zimno na czyszczenie wnętrza.

A co do aktualizacji związanych z samochodem, dokonałem małego postępu w doprowadzaniu tego hydrowozu do fabrycznego stanu. W trakcie zakupu auta i podczas pierwszych kilku dni posiadania, wcale mnie nie porwała praca zawieszenia HA3+ w porównaniu ze sprężynową C5, którą miałem okazję zrobić kilka lat temu kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Po zakupie interfejsu, instalacji Diagboxa i obniżeniu zawieszenia, wybieranie nierówności nieco się poprawiło (zwłaszcza tył przestał walić bo był 2,5 cm za wysoko), ale nadal nie widziałem większego sensu w zachwycaniu się hydropneumatyką. Więc stwierdziłem, że małymi krokami trzeba będzie się tematem tego zawieszenia zająć. Jak pisałem wcześniej, podczas wymiany kolektora, ze względu na dobry dostęp, mechanik wymienił na nową środkową sferę (pamiętała fabrykę). Miałem wrażenie, że auto stało się nieco bardziej komfortowe, więc po głowie zaczęła krążyć myśl o wymianie pozostałych dwóch przednich sfer. I po jakimś czasie dotarła do mnie taka paczuszka:







Dzisiaj, po uprzednim opuszczeniu auta Diagboxem, przy użyciu klucza łańcuchowego do filtrów oleju, udało mi się odkręcić obie sfery. Nie obyło się bez małych perypetii- nie polecam tanich kluczy paskowych, bo zerwałem jeden. Bez przedłużki ciężko odkręcić sfery, a po jej nałożeniu (w moim przypadku był to kawałek rurki), blaszana opaska klucza pękła. Więc kupiłem coś porządniejszego. W moim przypadku akurat ten klucz zdał egazmin: https://www.ceneo.pl/1159970
Sfera ma około 12 cm średnicy/ 38 cm obwodu, więc jak ktoś będzie kupował klucz, niech o tym pamięta.


Ogólnie wrażenie po wymianie bardzo na plus- auto stało się jeszcze bardziej komfortowe i lepiej wybiera nierówności, a jeżdżę na felgach 18 cali z oponami 245/45. Cieszę się, że zdecydowałem się na wymianę. Samochód ma 251000 km w tej chwili i pewnie sfery były jeszcze fabryczne- nie mogłem znaleźć nigdzie daty produkcji, ale na najnowsze nie wyglądały. Niemniej jednak najprawdopodobniej obie były jeszcze w miarę szczelne, bo nie grzechotały i nie było w nich zbyt wiele LDS'u. Ale z wymiany jestem tak zadowolony, że już kombinuję nad wymianą sfer tylnych  ;D

Na montaż czeka jeszcze taki oto zestaw, bo raz komputer wyłapał błąd tylnego czujnika poziomu zawieszenia, a auto nie chciało się podnieść. Przy okazji cięgna też pójdą nowe, a i smar postanowiłem użyć taki, co poprawi ich pracę. W poniedziałek to powinno trafić do auta.




« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2019, 23:00:27 wysłana przez Łukasz Michalak »