Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawieszenie  (Przeczytany 2329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grochu1994

  • Gość
Zawieszenie
« dnia: Styczeń 18, 2019, 19:38:42 »
Witam mam zamiar wymieniać stabilizatory drążków, jakie firmy, producentów polecacie MK I 2003 r. 2.0 HDI ?? a i jeszcze jedno pytanko jak podciągnąć linkę od hamulca postojowego?? Wielkie dzięki

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 18, 2019, 21:07:59 »
Ile użytkowników tyle opinii. Ja używam części meyle, blistein, ruvielle. A ręczny,
chyba przy dźwigni jest regulacja.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2019, 12:31:09 »
Jak wyjmiesz tylną popielniczkę to jest dostęp do śruby od ręcznego.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2019, 14:49:18 »
... i jeszcze jedno pytanko jak podciągnąć linkę od hamulca postojowego??

Zanim jednak to zrobisz sprawdź czy zaciski do końca odciągają linki.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2019, 17:11:19 »
Jak sprawdzić te zaciski?? Jeszcze stuka coś w tylnym zawieszeniu mogą to być wahacze czy łożyska, dodam że tylne prawe koło weszło trochę do środka patrząc od tyłu wygląda to tak -  \\  -

Offline Daniel Piasecki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 267
  • Skąd: Gdańsk Przymorze
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V MkI 2002
  • Miejscowość: Gdańsk Przymorze
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 19, 2019, 20:14:48 »
Tuleja wahacza. Metaliczny taki dźwięk?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2019, 00:53:21 »
Jak sprawdzić te zaciski?? Jeszcze stuka coś w tylnym zawieszeniu mogą to być wahacze czy łożyska, dodam że tylne prawe koło weszło trochę do środka patrząc od tyłu wygląda to tak -  \\  -

To masz do zrobienia łożyska w wahaczach.

https://www.samnaprawiamauto.com/2017/04/citroen-c5-wymiana-ozysk-w-tylnych.html
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2019, 11:33:41 »
Koledzy od kilku dni słyszę jak mi się tłucze zawieszenie z przodu i z tyłu, fakt że i więcej dziur się teraz porobiło.  Pewnie też zimne dni usztywniają gumy i może to dlatego, na szarpakach niby wszystko ok. Jak u was to wygląda w temperaturach minusowych?  Rok temu wymieniłem wszystkie gruchy i też jakoś specjalnie nikt mi chyba ciśnienia nie ustawił, a słyszałem że chyba jakaś procedura jest po wymianie gruszek, mam rację?  A czy szczelność siłowników z przodu czy z tyłu da się sprawdzić?  Bo gruchy nowe ale jak siłowniki na nic to też efekt będzie marny. 

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2019, 13:27:33 »
Na szarpakach nie wszystko wyjdzie, musi być też dociekliwy diagnosta aby wszystko mocno posprawdzał.
Żadnego ciśnienia się nie ustawia, nie ma takiej możliwości.
Jeśli siłowniki będą miały przecieki to może częściej pracować pompa i będzie szybciej opadał na postoju, czy to ma się w jakimś stopniu do tłumienia raczej nie.
Do sprawdzenia masz wysokość, czy jest poprawna, czy łączniki korektorów się nie przycinają.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:06:56 »
Cześć!
Ogólnie zawieszenie w C5 jest głośne, szczególnie przy pokonywaniu poprzecznych nierówności. U mnie nie zauważałem specjalnie różnicy w zimie czy w lecie. Jak stuka to może to być sworzeń, lub łącznik z przodu. Z tyłu łożysko wahacza.Pozdrawiam
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2019, 11:33:38 »
Łączniki słyszałem że często lecą sam juz dwa razy zmieniałem. A może któryś z kolegów rozpisać mi wszystkie elementy zawieszenia przód i tył jakie nadają się do wymiany?  Chodzi mi o ilość tulei czy łożysk wahacza.  Albo może podać link gdzie jest ładnie narysowany schemat zawieszenia z opisem elementów?  Chciałbym mniej więcej zobaczyć koszt wymiany kompletnego zawieszenia, może by kolo wiosny coś pomyślał jak US sypnie zwrotem

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2019, 12:36:57 »
przod to kolo 250 zeta za komplet bez lacznikow. Laczniki kupione za 20zl szt. maja 30kkm i dalej sztywnw. Tyl wychodzi podobnie,oczywizcie nie liczac lozysk wahacza.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2019, 09:57:39 »
przod to kolo 250 zeta za komplet bez lacznikow. Laczniki kupione za 20zl szt. maja 30kkm i dalej sztywnw. Tyl wychodzi podobnie,oczywizcie nie liczac lozysk wahacza.
łożyska wahaczy to te drogie elementy które sprawdzą się poprzez bujne tyłem?  Czy to jeszcze jakieś inne łożyska?  Kiedyś ktoś mi mówił o jakiś łożyskach w belce których zużycie określa się poprzez bujanie za tył i im bujanie twardsze tym łożyska bardziej zużyte

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2019, 10:10:21 »
Tuleja wahacza. Metaliczny taki dźwięk? 

Daniel Piasecki tak dokladnie slychac takie metaliczne stukanie z tyłu jak młotem o kowadło dodam że teraz pojawiło się skrzypienie za tydzien jade do mechanika ale ciekaw jestem wstenych kosztow

Offline Sebastian Sobula

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Janowice k. Krakowa
  • Posiadany samochód: Berlingo 1.6 VTS, 2005
  • Zainteresowania: Technika, motoryzacja, inżynieria materiałowa, elektronika
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 23, 2019, 10:48:45 »
U mnie zużycie łożysk wahaczy tylnych objawiało się takim "cykaniem", tak jakby stukanie w ceramiczną doniczkę, tylko dźwięk wyższy.
Sam robiłem, więc nie wiem ile meches weźmie. Kupowałem zestawy naprawcze w Frauto coś ponad stówkę za stronę. Jakość dobra.
Na początku był AX  :-]
Było Saxo
Był C5 V6

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2019, 20:33:52 »
z przodu stukaja jeszcze drazki (nie koncowki) w tych jablkach oraz przy przebiegach ponad 200kkm same przekladnie kierownicze (jak u mnie) :(

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 29, 2019, 17:58:12 »
Wymieniam łącznik stabilizatora drążka, która firma, producent lepszy ?? DELPHI czy MEYLE ??

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 30, 2019, 09:37:20 »
Meyle niestety nie maja Meyle HD do c5

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2019, 16:38:48 »
Panowie stabilizatory drążków wymienione i cisza nic nie stuka  ;D  tylko po wymianie tak jakby przód stał wyżej, czy mogło się coś przestawić ?? 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2019, 18:38:05 »
Jeśli auto było podnoszone na podnośniku kolumnowym
w pozycji "do jazdy", to tak.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2019, 18:50:47 »
Auto podniosłem do maksimum  do góry, później jedną stronę na lewarku i następnie zabrałem się za wymianę. Najpierw wymieniłem lewą stronę później prawą.


Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2019, 19:56:42 »

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2019, 19:58:28 »
Jutro wstawię zdjęcie przodu, może tylko mi się wydaje to Panowie ocenicie.

Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2019, 20:08:45 »
Mógłbyś pokazać na zdjęciu jak ten czujnik wygląda ??


Grochu1994

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2019, 20:12:44 »
Jak w ogóle zmienić tą wysokość ??