Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro  (Przeczytany 4536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szpak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« dnia: Styczeń 19, 2019, 12:45:48 »
Witam. Niestety nie mogłem znaleźć informacji w szukajce... Chciałem zapytać jak sprawdza się jakość amortyzatorów w hydro zawieszeniu? Słyszałem dwie teorie natomiast nie wiem która jest prawdziwa.
Pierwsza teoria czyli normalne sprawdzenie na stacji diagnostycznej powinno dać oczekiwane wartości mierzone w %, druga teoria jest taka że nie da się sprawdzić na stacji diagnostycznej hydro zawieszenia i trzeba to robić komputerowo na podstawie ciśnienia w sferach. Teoria ta mówi że sprawdzenie na stacji pokaże iż amortyzatory są zużyte. Pytanie które informacje są prawdziwe? Jak wasze samochody przechodzą przegląd maszyna pokazuje normalne wartości rzędu 60% w górę czy wartości z kosmosu typu 30-40%?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2019, 13:46:30 »
Siłowniki sprawdza się tylko organoleptycznie. Mają być suche z zewnątrz.Innej metody nie ma.
Sfery czyli te kule z gazem trzeba zdemontować i podłączyć do maszyny,która pokaże jakie jest ciśnienie gazu.

Offline Krzysztof Szpak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2019, 14:30:50 »
Dziękuje za informacje.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 19, 2019, 17:02:55 »
Dokładnie, na standardowym teście na ścieżce diagnostycznej wychodzą cuda nie mające nic wspólnego z rzeczywistym amortyzowanem. A tak swoją drogą skoro inżynierowie umieścili czujniki chyba wszędzie w tym aucie to mógł jeszcze pokusić się o sfery...

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2019, 22:26:52 »
dlaczego cuda wychodzą na ścieżce u diagnosty? Przecież zasada działania amorków jest taka sama. Mają tłumić wychylenia niezależnie czy tradycyjne czy gazowe czy hydro jak u nas. Skuteczność jest skutecznością. Kule mają dwa zadania. Część hydropneumatyczna (membrana) to nic innego jak sprężyna w klasycznym zawieszeniu a jako sam amortyzator pracują wkładki z otworkami i blaszkami udkształcającymi się pod wpływem przepływu lds umieszczone na wejściu do gruszki. Parametry tłumienia określa ciśnienie gazu za membraną oraz rodzaj wkładki. Ciśnienie zmierzysz specjalną pompką ( sam sobie kiedyś taką zrobiłem jeszcze za czasów bx gdy kule nie były trwałę i wymagały czasem dobicia azotem co też sobie robiłem) ale to pomiar statyczny a jakość tłumienia dynamicznie na ścieżce właśnie. Ciśnienie w kulach masz odpowiednio dobrane do samochodu.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2019, 00:14:20 »
Inna charakterystyka tłumienia.
Zawsze wychodzą na ścieżce jako "nietrzymające".
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2019, 19:39:03 »
Odkąd hydrowozem jeżdżę na przeglądy, to przed badaniem tłumienia pada od diagnosty pytanie czy zawieszenie jest hydro. Tak. To jedziemy dalej. Nawet nie próbuje sprawdzać, bo pewnie ogarnięty i wie, że nic ciekawego z tego badania nie wyjdzie. Gość wie też np., że w Mk2 mam ręczny na przodzie.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2019, 19:57:53 »
Gość wie też np., że w Mk2 mam ręczny na przodzie.

Jak już to Mk1 Fl, ale o tym już była mowa.




Pozdrawiam

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2019, 07:43:13 »
Damianie tak z ciekawości gdzie jeździsz na przegląd? ja tez jestem z Częstochowy i gdzie bym przeglądu nie robił to zawsze się upierają na badanie zawieszenia

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2019, 14:15:20 »


Jak już to Mk1 Fl, ale o tym już była mowa.

Robert, Ty też? Po co ta pseudo poprawność? Cały ten dział nazywa się mk3, a C5R(wg. Twojej teorii Mk1 Fl) oznaczony jest mk2.

Czasem jak widzę takie komentarze to się gubię - rozmawiamy o konkretach czy cwaniakujemy?

Wybacz ale to mnie irytuje i dlatego to napisałem. Zwłaszcza jak pisze to wieloletni uźytkownik C5 a nie ktoś nowy.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2019, 17:29:14 »
Robercie, sorry, ale ja się trzymam nomenklatury PSA używanej na serwisówce. Jak tam podaję VIN mojej C5 z 2006 to jak krowie na rowie mam opisany Mk2. Na forum chyba też jest to główna nomenklatura, więc po co kombinować? :)

Na przeglądy od jakiegoś czasu jeżdżę na bazę PKS w Częstochowie. Fajnie, bo w przeciwieństwie do niektórych, na które wcześniej jeździłem:
1) nie podbijają bez obejrzenia samochodu
2) nie mam problemu z obejrzeniem auta z dołu, poprzedzają wszystko, co wątpliwości wzbudza
3) nie robią problemów z bzdur - jak coś się dzieje błahego, to mówią, żeby się tym zająć a ja się zajmuję i taki układ bardzo mi pasuje. Chcę wiedzieć czym jeżdżę i chcę mieć sprawne, bezpieczne samochody, dlatego nie polecam (jeżeli jeszcze są) SKP gdzie auto oglądają przez okno biura.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2019, 17:44:43 »
Ok, ok Pany, bez nerwów  :) ;) :P


Na SKP tam gdzie jeźdźę też jest ok, diagnosta zauważył cieknący tylny zacisk i tylko powiedział, że jest do wymiany ( dowodzik podbił ). Tydzień później już miałem na tyle nowy zacisk.
I o to własnie chodzi, bo jakis inny by nie podbił i kazał przyjechac drugi raz. Auto zawsze mam trzepane jak cholera, pod wzgledem spalin nawet, gość nawet podpiął maszynkę do sprzwdzenia połaczeń haka ( elektryka ).
Także wiem, że auto mam zawsze sprawne.
Pozdrawiam

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 28, 2019, 16:02:03 »
Ostatnio gość przede mną wyjeżdżał bez przeglądu (jeszcze niezadowolony, że diagnosta przesadza i że nigdzie nie może podbić) - autko z USA i światełka symetryczne... Auto kurde za 80k podobno (tak mówili) i gościa nie stać już na wymianę lamp. :/

Mi raz na tej stacji nie chciał przepuścić ze względu na białe kierunkowskazy z przodu (a na prawdę wymieniam jak barwa blaknie) i wymienialiśmy na miejscu razem. :)

Na innej SKP gość mi natomiast nie podbił przeglądu w Xsarze, bo tłumik miał jakąś nieszczelność (oczywiście nie hałasował i dwa dni później już był nowy). A że to był ostatni dzień (jak na SKP pojechałem) to dwa dni (sobota/niedziela) jeździłem bez przeglądu... Przez dziurkę w tłumiku. No i potem jeszcze raz po wymianie od zera cała ścieżka.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2019, 16:24:03 »
No to trafiłeś na upirdliwca  ;) . Dziurka w tłumiku chyba nie wchodzi w stan techniczny ( bezpieczeństwo ). Szukał dziury w dupie i znalazł.
Pozdrawiam

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2019, 17:06:03 »
Generalnie jestem bardzo za tym, żeby ten stan techniczny był jednak badany jak należy. Ale powinny być elementy, które faktycznie dyskwalifikują auto z ruchu i takie, którymi trzeba się zająć, ale jest jakieś warunkowe dopuszczenie.
Np. z tym tłumikiem, na prawdę trzeba było mnie z kwitkiem odprawić? Wręcz się cieszyłem, że już wiem przy czym interweniować, a przegląd nie podbity. Ludzie na 15-letnich gumach jeżdżą, albo bez klocków/tarcz. To jest dramat...
Nie wiem, czy da się to dobrze ogarnąć, bo ludzie są różni.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 29, 2019, 16:36:26 »
Racja ale w nasze społeczeństwo nie dorosło do tego by dawać im przegląd warunkowo- "jedz tylko napraw" owszem część osób stanie na wysokości zadania i naprawi bo dba i lubi mieć wszystko sprawne lecz niestety wiele jest osób które z wykrytą usterka przejeżdża rok i na kolejnym przeglądzie wystawią oczy.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 033
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 29, 2019, 19:26:24 »
Dziad i tak zawsze znajdzie miejsce,  zeby za 200 przegląd zrobić, czegoś co sieje zgrozę na drodze, a jak ktos dba o auto to nawet mu gniazdo haka sprawdzą  :D
U mnie dziagnosta za każdym razem sprawdza amortyzatory,  ostatnio mi pokazał że mam po 75 na obu osiach więc da się sprawdzić,  już mu nastepnym razem nawet nic nie powiem, nich trzęsie  o szyby też pyta bo za ciemne.., ta folia mu nie pasuje pomiędzy...
Widocznie nie rozciekł się temu diagnoście jeszcze siłownik zawieszenia na szarpakach  ;) Jak by ktoś postraszył go że zepsuł zawieszenie itp. to by się oduczył sprawdzać hydro hehe. Możesz jechać z nowymi sferami itp. i też wyjdzie w okolicy 75% pewnie na tej jego maszynce.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Sprawdzenie amortyzatorów w zawieszeniu hydro
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 30, 2019, 00:37:49 »
Racja ale w nasze społeczeństwo nie dorosło do tego by dawać im przegląd warunkowo- "jedz tylko napraw" owszem część osób stanie na wysokości zadania i naprawi bo dba i lubi mieć wszystko sprawne lecz niestety wiele jest osób które z wykrytą usterka przejeżdża rok i na kolejnym przeglądzie wystawią oczy.

Tobiaszu, niestety taki to dziwny naród. Podejście typu: no przecież świeci, mnie nie razi, a że innych tak, to nie mój problem. Albo zakup auta za 30k a brak kasy na wymianę klocków za 300zł... Czy (przykład u kolegi) autko za 20 czy 25 tysi, jeździ cały czas bez ABSu, bo podobno koronka do wymiany, a z kasy się wypłukał i tak jeździ. "Stara się ostrożnie." :(