Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana świec żarowych w 2.0 HDI RCRHRH - jakie części potrzebne oprócz świec?  (Przeczytany 2607 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
W! Przymierzam się do wymiany świec żarowych w 2.0 HDI (RCRHRH). Nie wiem czy będę robił to sam, czy u "fachowca". Z lektury forum wynika, iż dostęp do nich b. trudny i trzeba co najmniej odkręcić i odsunąć EGR i chłodniczkę spalin. Wygląda więc na to, że do ponownego montażu tych elementów należałoby użyć nowych uszczelek, ale nie widzę ich nigdzie dostępnych w handlu, (no może poza uszczelką do EGR). Co z uszczelkami do tej chłodniczki spalin. Myślę, że przynajmniej ta na kolektorze wydechowym rozpadnie się ze starości i temperatury. Czy ktoś miał z ich nabyciem problem i jakoś go rozwiązał? Może macie jakieś numery tych części?
Pozdr.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Będzie trudno je ruszyć mi wymienili 1 resztę nie tykali bo zapieczone. Na wiosnę obadam temat u kogoś kto się nie będzie bal.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Przemek Ignatowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C3 I 1,4 8V Furio Toyota C-HR 1.8 Hybrid
  • Miejscowość: Warszawa
Chociaż jest ciasno to trzy pierwsze licząc od strony pasażera można wymienić bez demontażu innych części, czwartej się tak nie uda, ja jej nie ruszałem bo akurat była ok
były:
C5 II 2.0 HDi AM6 Break
C5 I 2.2 HDi Break
C5 I 2.2 HDi
Xsara Picasso 1.6 HDi
Xsara II 1.6 16V

Offline Piotr Dering

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Mogilno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2011r. 2.0HDI RHR
  • Miejscowość: Mogilno
Witam
Żeby odkręcić czwartą wystarczy wyjąć EGR czy chłodniczkę też?

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Wygląda więc na to, że do ponownego montażu tych elementów należałoby użyć nowych uszczelek, ale nie widzę ich nigdzie dostępnych w handlu, (no może poza uszczelką do EGR). Co z uszczelkami do tej chłodniczki spalin. Myślę, że przynajmniej ta na kolektorze wydechowym rozpadnie się ze starości i temperatury. Czy ktoś miał z ich nabyciem problem i jakoś go rozwiązał? Może macie jakieś numery tych części?
Pozdr.

Naprawdę nikt nic nie wie w temacie?

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Dzięki. To żadne uszczelki niepotrzebne?

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Miałeś problem z odkreceniem po tylu latach?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Myślę że nie mieliby problemu z podaniem namiarów. Każda firma, która wykonuje usługi może być opisywana, według prawa. Nie mylić z pomawianiem.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Jeśli dobrze pamiętam to nic nie było u mnie odkręcane  poza świecami z tym,że do tej "niedostępnej" użyta była przedłużka do nasadki z taką zaokrąglaną/wahliwą końcówką. Kupowałam tylko świece.

Offline Piotr Kuczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Posiadany samochód: C5 Mk II 2,0 HDI Exclusive; 2007 r.
Jeśli dobrze pamiętam to nic nie było u mnie odkręcane  poza świecami z tym,że do tej "niedostępnej" użyta była przedłużka do nasadki z taką zaokrąglaną/wahliwą końcówką. Kupowałam tylko świece.

W! Dzięki za info. Powiało trochę optymizmem.
Pozdr.

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odgrzewam kotleta...

Jaki rozmiar klucza jest na świecy??
mam u siebie 2 przepalone i muszę wymienić pozostałe dwie ( według opisu kolegów i koleżanki powyżej akurat te dwie da się bez rozbierania połowy auta...)


P.S. po odpięciu kostki są 4 piny opisane 1,2,3,4
4 jest przy białym plastikowym wypuście - podpięte do + iskrzy
3 cisza
2 iskrzy
1 cisza


który pin jest od której strony?
czy jest:
rozrząd - 1 - 2 - 3 - 4 - skrzynia
rozrząd - 4 - 3 - 2 - 1 - skrzynia
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2020, 12:35:08 wysłana przez Bartłomiej Drużbiak »

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Bez przesady, pół auta nie trzeba odkręcać. 3 sztuki licząc od strony pasażera idą bez problemu. Żeby odkręcić czwarta trzeba wykręcić EGR. To raptem 4 dodatkowe śruby i jedna wtyczka. Do EGR potrzeba nowej uszczelki od strony choodniczki EGR. Silikon wysoko temperaturowy też daje radę jeżeli uszczelki brak.

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 586
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
...po odpięciu kostki są 4 piny opisane 1,2,3,4
4 jest przy białym plastikowym wypuście - podpięte do + iskrzy
3 cisza
2 iskrzy
1 cisza


który pin jest od której strony?
czy jest:
rozrząd - 1 - 2 - 3 - 4 - skrzynia
rozrząd - 4 - 3 - 2 - 1 - skrzynia
Ja miałem "prosto" bo spalone 2 i 3 - więc niezależnie od kolejności wychodziło na jedno. Weź omomierz, wymacaj drugą (albo trzecią) od lewej i sprawdź czy jest przejście do masy - reszta stanie się jasna. A co do klucza - wydaje mi się, że to była 7-ka do wiązki i 10-tka do świecy ale jak będziesz miał nowe świece to sobie sprawdzisz.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Świece jak wymieniać tobie razu cały komplet. Nawet to co są dobre to już słabo grzeją. Porównywałem świece po kilku latach pracy do nowych wyjętych z opakowania. Stare o wiele wolniej się nagrzewają i mniejsza długość świecy zmienia kolor od temperatury. Z dostępem tu nie ma tragedi. Przy zakładaniu nowych można delikatnie gwint posmarować pasta ceramiczna do świec żarowych.