Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.  (Przeczytany 3438 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 10, 2019, 21:37:48 »
Grzegorz bardzo dziękuję, będę powoli sprawdzał.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 15, 2019, 18:31:55 »
Panowie jutro rano zaczynam sprawdzanie instalacji w/g schematu Grzesia.
Jednak moja kostka od pompy było troszkę zdewastowana i postanowiłem podmienić na dobrą, jednak nie spisałem sobie przewodów co i gdzie( problem mam bo w tej wiązce jest chyba z 6 brązowych przewodów i teraz nie wiem który do którego przylutować)
Więc ogromna prośba o schemat gdzie te przewody od kostki pompy idą by je też sprawdzić na przejście oraz dobrze przylutować.
Grzesiu w Tobie cała nadzieja :)


Grzegorz pytanie do Ciebie co to za punkty łączeniowe i E900 i E901 oraz E900B i E901B
Oraz gdzie jest ta wtyczka modułu kierowcy ??


Proszę o podpowiedzi jak wymontować BSI bo z tego co widzę, bez wyciągnięcia deski się chyba nie da ??
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2019, 21:25:54 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 15, 2019, 21:30:27 »
W załaczniku grafiki pomocnicze, zaznaczone ważne fragmenty o które pytasz.
Odcięte przewody... próbuj identyfikować po numeracji (patrz rys1) nadrukowanej na izolacji. Jak to się nie sprawdzi, szukasz "drugiego końca" omomierzem...
Punkty łączeniowe... (patrz rys2) to tu masz zakreślone miejsce występowania w aucie. Są to dodatkowe miejsca łączenia szyny CAN , pomiędzy sterownikami - też tam trzeba zajrzeć.

Powodzenia....

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 15, 2019, 22:26:14 »
Punkty łączeniowe... (patrz rys2) to tu masz zakreślone miejsce występowania w aucie. Są to dodatkowe miejsca łączenia szyny CAN , pomiędzy sterownikami - też tam trzeba zajrzeć.
Powodzenia....
Dzięki Grzegorz ale z kostki u mnie wychodzą brązowe przewody z wyjsć B4 C4 D4 orz E2 ( po numerach ich nie sprawdzę ponieważ przewody na kostce są krótkie) a Ty mi chyba wysłałeś coś innego cz u mnie jest inaczej ??
Jak te punkty  łączeniowe wyglądają ?? Są to jakieś kostki czy co ??

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 046
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 15, 2019, 22:47:14 »
Punkty łączeniowe... (patrz rys2) to tu masz zakreślone miejsce występowania w aucie. Są to dodatkowe miejsca łączenia szyny CAN , pomiędzy sterownikami - też tam trzeba zajrzeć.
Powodzenia....
Dzięki Grzegorz ale z kostki u mnie wychodzą brązowe przewody z wyjsć B4 C4 D4 orz E2 ( po numerach ich nie sprawdzę ponieważ przewody na kostce są krótkie) a Ty mi chyba wysłałeś coś innego cz u mnie jest inaczej ??
Jak te punkty  łączeniowe wyglądają ?? Są to jakieś kostki czy co ??
Ale masz numery na kablach w samochodzie, a na schemacie masz które to są piny w kostce. Dobrze myślę?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 16, 2019, 09:06:32 »
z kostki u mnie wychodzą brązowe przewody z wyjsć B4 C4 D4 orz E2 ( po numerach ich nie sprawdzę ponieważ przewody na kostce są krótkie) a Ty mi chyba wysłałeś coś innego cz u mnie jest inaczej ??
Jak te punkty  łączeniowe wyglądają ?? Są to jakieś kostki czy co ??
Nie patrz na kolory izolacji....musisz zaufać w swojej sytuacji schematom. Jak nie wierzysz, podaj mi vin, jeszcze raz wyciągnę schematy "do Twojego auta".
Punkty łączeniowe to kostki....można je w tych punktach rozłączyć i pominąć dalsze sterowniki w "poszukiwaniach problemu".

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 16, 2019, 09:40:10 »
Grzegorz więc tak ... mam skręcone razem ze sobą przewód brązowy z żółtym oraz brązowy z różowym
Niestety na tych przewodach nie idzie rozszyfrować numerów.
Podaję nr Vin VF7RCRFJC76701343
Niestety w podanych miejscach punktów łączeniowych nie widzę żadnych kostek. jest tam tylko na rogu jakiś przekaźnik

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 16, 2019, 10:42:52 »
Czy Ty używasz omomierza? sprawdź przewody od wtyczki do wtyczki....jak nie będzie przejścia to szukasz "przerwy"...masz mieć przejście na nich. Nie "opowiadaj" kolorami, Ty masz auto przed sobą i decydujesz co sprawdzasz....z takich opisów nic nie wyciągnę.
Za chwilę dobiorę się do schematów wg vinu...ale myślę, że nie ma większych różnic.

EDIT: sprawdziłem do wersji Twojego wozu, mój odręczny schemat przebiegu sieci CAN jest aktualny...innych różnic nie szukałem.
Patrząc na dokumentację, istnieją połączenia E900 i E901 oraz E900B i E901B. Na dowód tabela połączeń ....
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2019, 11:12:48 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 16, 2019, 11:14:29 »
Grzegorz Używam miernika na piszczku. Połączenia w/g Twojego schematu odręcznego sprawdzone ?? WSZYSTKO O.K. przejście są zwarcia do masy, między nimi oraz do Plusa niema.
Ja nigdzie nie widzę tych wtyczek miejsc połączeń??

Sprawdzam teraz połączenia od wtyczki zawieszenia.

W/g schematu nie mogę zlokalizować od wtyczki zawieszenia Punkty D4 D2 gdzie idzie to do wtyczki ESP ??? o numerach 9000D i 9001D
oraz co to wtyczki i gdzie sie znajduja  7711 , 7748 7747 7702 7703

« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2019, 12:19:13 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 16, 2019, 13:22:39 »
7711 to elektrozawór wspomagania, 7702 i 7703 to korektory wysokości nadwozia, 7747 i 7748 (elektrozawory regulatora sztywności) to (chyba) nie masz bo nie masz kul środkowych.

Wtyczki i piny...pomiń szukanie E900D/E901D, sprawdź pomiędzy wtryskiem a esp....

Przejście możesz sprawdzać na "piszczku" ale izolację polecam na omomierzu (piszczek mierzy tylko do ok 40 om...)

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 16, 2019, 13:29:07 »
Grzegorz czy mógłbyś mi podać konkretny schemat wtyczki pompy zawieszenia do mojego auta, bo zamieszczone wyżej są różne i sprawdzałem w/g pierwszego ale nie mam na wtyczce tam pinów G2 G3 itp...


Dokładnie jeden schemat dedykowany do mojego auta.


Interesuje mnie piny  od pompy D4 I D2 gdzie sprawdzić na którym pinie we wtyczne od ESP bo jest napisane 9000D i 9001D

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 16, 2019, 14:59:07 »
Interesuje mnie piny  od pompy D4 I D2 gdzie sprawdzić na którym pinie we wtyczne od ESP bo jest napisane 9000D i 9001D
Tak ja odręcznie rysowałem, D2/D4 zawieszenia lecą na 11/15 kalkulatora ESP...

W załączniku fragment ideowy zawieszenia.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 16, 2019, 15:06:39 »
Paatrząc od strony kalkulatora ESP , w załączniku, sygnały mają opis "P" a nie "D"...to jakaś nieścisłość producenta...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: C5 2.0 16V 140KM silnik RFJ - nie zapala - rozrusznik dziwnie kręci.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 16, 2019, 15:37:38 »
Z pliku 7z masz schemat zawieszenia, w którym są 3 wersje/odmiany obwodów...."druga" w kolejności jest Twoim zawieszeniem HA3.
Ja wzorowałem się na HA3+, w którym wykreśliłem nieistniejące elementy....