Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa  (Przeczytany 3513 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« dnia: Luty 10, 2019, 01:35:20 »
Pilnie potrzebuje porady, z pompy wspomagania wychodzi przewód gumowy i leci w okolice wtyczki pompy LDS,  w tej właśnie okolicy leci pod nim cienki przewód metalowy hydrauliczny, który to właśnie stalowy przewód został przetarty i płyn LDS pięknie rozlal się pod ciśnieniem na parkingu. Tył siadł kompletnie i zabrakło wspomagania, ledwo wjechałem do najbliższego warsztatu.  Ten przewód wychodzi z pompy hydro zaraz za reflektorem i leci sobie dołem za silnik i potem pewnie na tył skoro tył siadł. Proszę powiedzcie czy taki przewód można dorobić jak przewód hamulcowy czy to troszkę inaczej wygląda?  Panowie z warsztatu nie za bardzo się chyba znają i sam na własną rękę muszę coś załatwić,  oni tylko zmienią ( chyba)  Proszę pomóżcie bo w środę wieczorem potrzebuję auta na wyjazd

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2019, 07:01:41 »
Temat załatwia się jak z przewodem hamulcowym. Złączką może nawet uda się to załatwić.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2019, 08:47:28 »
Czyli nie powinienem mieć problemu z dostaniem takiego przewodu?  A końcówki to też jakieś uniwersalne? Nie wiem po prostu gdzie jutro się udać aby szybko temat załatwić

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2019, 09:51:18 »
Jeśli powiesz że chcesz przewód do zawieszenia C5 to raczej zrobią wielkie oczy.  ;) W Xantii raz łączyłem zwykłą złączką do przewodów hamulcowych zwykłym miedziakiem. Przyłącza do elementów Hydro są trochę inne. W C5 nie miałem okazji jeszcze grzebać, może jest inaczej jak w Xantii. Może ktoś kto grzebał w C5 się wypowie...Natomiast wiem że cały przewód od pompy do tyłu zmieniał kiedyś mój kolega który prowadzi warsztat, dzwonił się mnie pytał gdzie się to odpowietrza itp. I wiem że zarobił miedziaka jak od układu hamulcowego. Niestety nie miałem okazji tego zobaczyć.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2019, 10:11:08 »
No ok, ale czy np mogę wyciąć miejsce pęknięcia na przewodzie i założyć przewód gumowy hydrauliczny taki jak jest przy kolumnach z przodu wężyk przelewowy?  Czy nie zda egzaminu taka gumowa złączka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2019, 10:20:58 »
No ok, ale czy np mogę wyciąć miejsce pęknięcia na przewodzie i założyć przewód gumowy hydrauliczny taki jak jest przy kolumnach z przodu wężyk przelewowy?  Czy nie zda egzaminu taka gumowa złączka?
Tak nie da rady raczej. Stalowy nie jest bez powodu... Mamy tu dużo większe ciśnienie.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2019, 10:32:15 »
No raczej właśnie.  Kurde nie wiem gdzie jutro od rana skierować swoje kroki aby załatwić temat. U takich mechaników zostawiłem że mi nic nie pomogą,  muszę to sam załatwiać.  Nawet nie wykrecili tego przewodu abym miał go w ręce na wzór bo im kurde nie kazałem - zero pomyślunku z ich strony ani próby pomocy.  Nawet nie wiem gdzie leci yen przewód dalej, ale skoro siadł tył to pewnie do tylnego mostu leci. Mam sklep do Citroena w Lublinie jakiś Auto France to najpierw tam pojadę,  zdaje mi się że jakieś przewody hydro tam widziałem,  chyba że to były hamulcowe no ale warto zapytać.  Albo szrot bo też mam taki nie daleko tylko do Francuzów

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2019, 12:01:41 »
Jeśli to długi idący na tył, to zapomnij o używce.
Aby go zdemontować trzeba opuścić tylną belkę oraz zdjąć zbiornik paliwa.
Jest stalowy, więc pęknie przy próbach wyginania. Tylko miedziany, ale
nie może to być zwykła miedź jak do przewodów hamulcowych. Jest za miękka.
Jeśli przetarł się "na prostej", to można użyć złączek do pneumatyki/hydrauliki.
Gdzieś na forum C5 było opisane, nawet zdjęcia co i gdzie szukać.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2019, 12:53:27 »
No to jedyny przewód który wychodzi z tej strony pompy co wtyczka elektryczna od pompy i leci za silnik więc to chyba tył skoro tył siedzi a i wspomaganie spadło.  A jaka to złączka hydrauliczna?  Trzeba gwintować przewód czy jak to się zakłada?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2019, 13:09:48 »
A może jakaś szybko złączka?  Jest to przetarcie na prostym odcinku,  zależy mi na szybkiej naprawie i to nawet jutro bo w środę mam pilny wyjazd

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2019, 15:57:27 »
Poszukaj, w C5 lub w dziale Xantii były podane linki do szybkozłączek.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2019, 17:15:05 »
Jutro podjadę do zakładu hydrauliki siłowej i coś mi doradzą,  no musi być jakiś sposób, większe maszyny mają złączki więc i mi coś doradzą,  chociaż żeby 50 km wrócić do domu, na miejscu znajdę jakiś solidny zakład naprawy.  A jest procedura specjalna zalania pompy LDS płynem i poprawnego zadziałała układu hydro?  Ile wchodzi płyny LDS do układu?

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2019, 20:04:15 »
Kilka godz. temu zakończyłem wymianę tegoż ustrojstwa 5270RL. Dlugość ponad 4,4m średnica zew. 3,5mm. Oryginał ok 200zł , dorobioby z miedzi 245zł. Belki tył nie ruszałem, bak opuściłem, ale wetknięcie go w plastikowy kanał na przegrodzie to horror. U mnie jest HA+ więc 3 rurki przednie zasłaniają, jeszcze rozpiąłem klimę bo nie mogłem wykręcić. W 2 osoby i podnośnik zeszło ponad 8 godzin. A w uHpi nawet tam palca nie wsadzę. U mnie przetarł sie pod nogami pasażera. Piasek w mocowaniu tak polerował. Chcialem dwuzłączkę wstawić, ale nie ma czym zarobić końcówek.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2019, 22:21:57 »
Serwis mi dziś policzył 430 zł przewód i 1400 zł wymiana...1800 zł!!!! Auto już stoi u profesjonalisty w Parchatce pod Puławami i będzie zrobione za 600 zł miedziany już z płynem LDS + 100 zł laweta.  Co nam daje połowę samej robocizny w ASO przy okazji za drugie 700 zł może Pan Tomasz innych cudów dokonać,  a kilka cudów jeszcze jest potrzebne hehe

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 11, 2019, 22:36:48 »
I chyba w Twojej okolicy był to bardzo słuszny krok.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 11, 2019, 22:41:35 »
No od miejsca gdzie się popsuł to do Parchatki jest 40 km najlepszą i najdalszą drogą a 100 zł za lawete to myślę dobra cena.  No i jak już jest autko pod okiem fachowca to co chcieć więcej? Chyba tylko pieniędzy :-)

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2019, 18:40:39 »
Odebrałem auto dziś od Pana Tomasza, mam nowy miedziany przewód hydro za 550 zł z założeniem a nie z ASO za 1843 zł :-)) dodatkowo  zregenerował mi przednie zaciski bo dzwigienka od ręcznego nie odbijała i grzalo mi prawą tarczę.  Teraz jednak mam bicie przy hamowaniu,  nie wiem czy to zbieg okoliczności co jest wynikiem przegrzania tarczy przez to nie odbijanie czy coś poszło nie tak przy zdjęciu i założeniu zacisków. Kilka razy tarcza została zagrzana do bardzo gorąca i może skrzywiło tarczę.  Dostałem też sugestię jeżeli chodzi o gaśnięcie auta zarax po odpaleniu i to szarpanie podczas odpuszczania pedału gazu - przyczyna może być w ubogiej mieszance paliwa i sondzie lambda przed katalizatorem. Jutro stawiam do ASO na poprawę ich napraw które właśnie nie przyniosły rezultatu w tym właśnie kierunku,  zasugeruje im to, niech patrzą. Będę miał do wymiany silnik krokowy bo obroty 1500 na wolnych, kupiłem nie dawno taki za 70 zl od AutoFrance ale widać na nic.  Coś mi może zaproponują w rozsądnej kasie. Napiszę pod koniec tygodnia czy coś w tym temacie mi pomogą

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2019, 18:57:22 »
A może to nie wina silnika krokowego  ;) Coś czuję że Twoje problemy pracy z silnikiem mają jeden wspólny punkt.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2019, 19:25:39 »
Dalej problemy ze zwarciem w elektryce?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 18, 2019, 17:25:03 »
A może to nie wina silnika krokowego  ;) Coś czuję że Twoje problemy pracy z silnikiem mają jeden wspólny punkt.
co to za czuły punkt?  :P

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 041
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 18, 2019, 18:00:50 »
A może to nie wina silnika krokowego  ;) Coś czuję że Twoje problemy pracy z silnikiem mają jeden wspólny punkt.
co to za czuły punkt?  :P
1500 na wolnych jak Ci trzyma obroty... Zacznij szukać dziury w dolocie, odma do sprawdzenia, przewody idące do EGR. Musi być jakaś dziura że dostaje tyle powietrza. Silnik krokowy to pewnie zamyka całkiem przepustnicę... A on pewnie dalej 1500 trzyma. Jakoś uważam że szanse na dwa niesprawne silniki krokowe są małe.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 20, 2019, 20:18:30 »
Jutro odbieram auto z ASO,  dziś troszkę jednak porozmawiałem z człowiekiem z serwisu,  trafił mi się dobry człowiek za biurkiem taki konkretny i do rzeczy.  Założyli nowy krokowiec Magneti Marelli,  zaprogramowali i chódzi ładnie,  problem jest na przewodach podciśnieniowych od gazu,  po prostu przewody są w stanie jakim są,  dużo błędów może od tego łapać,  jest tam trochę połączeń. Zresztą silnik na samej benzynie też ponoć wymaga do życzenia,  pasowałoby zająć się dołem wyregulować zawory a i panewki ponoć słychać i jak to orzekli bliżej silnik ma do końca niż początku ale nie ma co panikować. Na blacie jest 312 tysi ale czy nie ma drugie tyle to nie wiadomo  :D Nie znam sie na mechanice ale ingerencja w silnik to chyba nic taniego... panewki, zawory i jeszcze coś przy okazji. Ale przewody podciśnieniowe może warto obejrzeć... Co o tym wszystkim Myślicie? Nie chcę jednak słuchać komentarzy typu że nie warto inwestować tylko kupić drugie auto. Zamierzam trochę nim pojeździć bo nie jest sztuką kupić kolejne używane i wsadzić w niego jak już w to jest sporo zainwestowane

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 20, 2019, 22:16:09 »
Rafał, jedyny samochód-skarbonka jaki miałem to była C5. Tam ciągle coś się działo...
Bez żalu wróciłem (z jednym wyjątkiem podyktowanym koniczną koniecznością) do starej,
klasycznej motoryzacji.

A co do tematu:
Podciśnienie i zawory jak najbardziej do ogarnięcia niewielkim kosztem.
Panewki to już mały worek piniądzów... Tu bym zaczął od dobrego oleju - np. Valvoline max life.
Masz Parchatkę w miarę blisko, to się dogadaj. Benzynowce z PSA (poza THP) ciężko zajechać.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2019, 22:29:28 »
No ok, jak to jest z kim bym nie rozmawiał to każdy inny olej poleca, jak nie Total to Valvoline lub jakiś inny.  Co do Parchatki to tam bardziej zawieszenia człowiek trzaska ale warto spytać,  na pewno coś doradzi.  Najpierw posłucham co w ASO znaleźli a potem można szukać pomocy gdzie indziej.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 20, 2019, 22:58:55 »
Poszukaj ogarniętego gazownika, doprowadź instalację do porządku, i śmigaj.
Pamiętaj, że gaz jest czystszym paliwem niż Pb, ale jazda na zbyt zubożonej mieszance
wypala zawory...
Na Valvoline jeździłem w wielu starych autach z dużymi przebiegami - i ponad 500 tysi.
Do Trafic-a leję tańszy pełen syntetyk (7,5l wchodzi), ale wymieniam co 10 kkm, nie co 30 jak zaleca serwis.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil