Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa  (Przeczytany 3236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 20, 2019, 23:02:28 »
A jakie w tym silniku zawory chcą regulować? Coś to wali ściemą na kilometr...

 Tu nie ma regulacji. Można jedynie szklanki wymienić. A panewki jak ocenili? Bo jedyne znane mi sposoby to:

 pomiar ciśnienia smarowania. Ale na nie może i coś innego mieć wpływ.

 zdjęcie misy, i zdjęcie stopy korbowodu dużo więcej mówi o panewkach.


Przewody podciśnienia i ciśnienia do LPG możesz sobie sam kupić na metry i zmienić. Ograniczysz koszty.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 20, 2019, 23:07:07 »
Może chcieli regulować zawory od hydrauliki, a nie zawory hydrauliczne :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 20, 2019, 23:10:59 »
Przewodów od LPG też jakoś strasznie dużo nie ma. Od kolektora ssącego idzie do mapsensor-a LPG i rozdziela się gdzieś po drodze na podciśnienie do reduktora. I tylko to może mieć wpływ na pracę PB. Koszt takiego przewodu z 20-30zł max.

 Co do LPG właśnie przed chwilą wymieniałem u siebie węże wodne do reduktora... Bo ogarnięci gazownicy tak je puścili że jeden się przetarł i ubywało mi plynu. Zastosowałem węże Parker, mam dobre doświadczenia z nimi. Może i są drogie ale warto dołożyć.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 22, 2019, 09:47:24 »
Odebrałem auto z ASO,  wymiana krokowca pomogła w ładnym odpaleniu w tym sensie że nie gaśnie zaraz po tylko ładnie pracuje, jeżdżę na razie na benzynie,  zrobię z 200 km aby się to wszystko po układało ale obroty nadal delikatnie falują i są w granicach 1000-1100,  sonda lambda też ma rozchwiane parametry, szarpanie nie ustąpiło przy odpuszczeniu pedału gazu, na LPG coś zaczął po naprawie świrować że przy większych obrotach przełącza się na Pb sam, ale to już kwestia ogarnięcia gazownika. Z tymi podwyższonymi obrotami podjadę do mechaniora i niech sprawdzi czy gdzieś faktycznie nie łapie lewego powietrza i może powymieniam te przedody ciśnieniowe gumowe. Nie ma już też efektu rozpędzania się auta na pierwszym biegu.  Także po wymianie pompy i krokowca mam spokój z odpalaniem i przynajmniej ten temat z głowy,  resztę się też powoli ogarnie. No wiadomo nowy juz ten samochód nie będzie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 000
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 22, 2019, 11:50:02 »
W pierwszej kolejności nowe węże od podciśnienia LPG one mogą najwięcej mieszać.

Offline rafał kaśkiewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 416
  • Skąd: poznań
  • Posiadany samochód: C5 mk1 1.8 lpg
  • Miejscowość: poznań
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 22, 2019, 22:39:27 »
Samemu można sprawdzić czy nie ciągnie lewego.
Kupujemy palnik na propan i wąż który na ten palnik pasuje o długości takiej aby dotrzeć w każde miejsce kolektora.
Odpalamy silnik i gazem przez wąż dmuchamy na kolektor w wielu miejscach.
Bardzo precyzyjna metoda.


Sprawdź jeszcze korekty długoterminowe i krótkoterminowe i podaj jakie są.
Sprawdź czy przepustnica jest do końca zamknięta i czy sterownik widzi zdjęcie nogi z gazu.
Więcej pomysłów mi nie przychodzi.
Szukam chętnych na spocik w Poznaniu.
Mam do wypożyczenia blokady rozrządu do 1,8 i 2,0.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 23, 2019, 21:14:34 »
Zainwestuje chyba w Lexię,  posiadając konkretne dane zawsze łatwiej można uzyskać pomoc a i przy autku można podstawową obsługę zrobić

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Przewód hydrauliczny - pilna sprawa
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 07, 2019, 21:40:49 »
Jeśli przetarł się "na prostej", to można użyć złączek do pneumatyki/hydrauliki.
Gdzieś na forum C5 było opisane, nawet zdjęcia co i gdzie szukać.

Od godziny szukam tego tematu i nie mogę znaleźć. Potrzebuje tych złączek do mercedesa i nie wiem gdzie to zakupić.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.