Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM artykuł na spidersweb  (Przeczytany 729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
XM artykuł na spidersweb
« dnia: Luty 10, 2019, 18:01:39 »
Można poczytać o cofaniu licznika.
https://spidersweb.pl/autoblog/citroen-xm-olx-otomoto/amp/

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Mirosław Korta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.5 TD 2000
  • Zainteresowania: Książki książki i jeszcze raz książki, muzyka
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2019, 22:00:53 »
Jakoś mnie nie dziwi podejście tego właściciela. Sam próbuję sprzedać swojego Xm'a i jakoś chętny sie nie znalazł bo nie przekręciłem licznika i zostawiłem oryginalne 277000 tyś. km. Ludzie oczekują że kupią youngtimera za między 2000 a 5000/ tyś. zł, tymczasem takie zadbane auto na zachodzie kosztuje kilka tysìecy euro, wiem bo byłem i widziałem.

Offline Kuba Żerdzicki

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v ES9J4 97r / C3 Pluriel 04r 1.6 16v SensoDrive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2019, 06:26:32 »
Jakoś mnie nie dziwi podejście tego właściciela. Sam próbuję sprzedać swojego Xm'a i jakoś chętny sie nie znalazł bo nie przekręciłem licznika i zostawiłem oryginalne 277000 tyś. km. Ludzie oczekują że kupią youngtimera za między 2000 a 5000/ tyś. zł, tymczasem takie zadbane auto na zachodzie kosztuje kilka tysìecy euro, wiem bo byłem i widziałem.


A to raczej nie dlatego że to 2.5 TD? Jeżdżąca mina. Ludzie po prostu nie chcą XMów z tym silnikiem.

Offline Mirosław Korta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.5 TD 2000
  • Zainteresowania: Książki książki i jeszcze raz książki, muzyka
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2019, 07:56:08 »
Jakoś mnie nie dziwi podejście tego właściciela. Sam próbuję sprzedać swojego Xm'a i jakoś chętny sie nie znalazł bo nie przekręciłem licznika i zostawiłem oryginalne 277000 tyś. km. Ludzie oczekują że kupią youngtimera za między 2000 a 5000/ tyś. zł, tymczasem takie zadbane auto na zachodzie kosztuje kilka tysìecy euro, wiem bo byłem i widziałem.


A to raczej nie dlatego że to 2.5 TD? Jeżdżąca mina. Ludzie po prostu nie chcą XMów z tym silnikiem.

Zależy jak się trafi. Ja nie mam problemów z głowicą, znajomy który też sobie sam sprowadził Xm'a zza granicy, z tym że z Francji, też takich problemów nie miał, a nabił nim grubo ponad 350 tyś. Km, więc podejrzewam że to kwestia regularnego serwisowania przez poprzedniego właściciela albo po prostu szczęścia :)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 418
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 240 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2019, 11:59:41 »
Mój miał 370 tys. km na blacie jak go sprzedawałem i szybko znalazł nowego nabywcę, za dużo wyższą kwotę niż tutaj. Ale to było V6 :)
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Kuba Żerdzicki

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v ES9J4 97r / C3 Pluriel 04r 1.6 16v SensoDrive
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2019, 17:26:42 »
Zależy jak się trafi. Ja nie mam problemów z głowicą, znajomy który też sobie sam sprowadził Xm'a zza granicy, z tym że z Francji, też takich problemów nie miał, a nabił nim grubo ponad 350 tyś. Km, więc podejrzewam że to kwestia regularnego serwisowania przez poprzedniego właściciela albo po prostu szczęścia :)


Szczęście. Przekombinowany silnik. Nie bez powodu za granicą jest pełno tanich exclusivów z 2.5TD. Nawet w Polsce 2.5TD są wyraźnie tańsze od reszty. Też na początku mówiłem że wcale nie taki zły aż w końcu powiedziałem dość. Jeszcze gdyby chodziło o samą awaryjność, ale do tego silnika brak podstawowych elementów eksploatacyjnych: rolek, napinacza (cholerstwo stuka w praktycznie każdym). Dwustronnie zębaty pasek wałków balansujących kupowałem na zamówienie. Ludzie nie chcą się męczyć skoro można mieć Vke która potem była tłuczona jeszcze w C5/C6/406/407/807 i nie ma praktycznie żadnych wad lub prościutką 2.0 16v/2.1 TD które faktycznie są bezproblemowe a części są łatwo dostępne.


Co do głowicy to lift w 98r ją poprawił. W wcześniejszych można było pokusić się o sprowadzenie auta z głowicą na cieplejsze klimaty np z hiszpanii. Jedno tylko mogę przyznać to to że stosunek spalanie/moc jest rewelacyjny, ale co z tego jak to wszystko pochłaniają koszty eksploatacji. 2.5 TD był dobry jak był nowy.

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 132
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: XM 2,5TD HB ex.i Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2019, 12:47:35 »
Zależy jak się trafi. Ja nie mam problemów z głowicą, znajomy który też sobie sam sprowadził Xm'a zza granicy, z tym że z Francji, też takich problemów nie miał, a nabił nim grubo ponad 350 tyś. Km, więc podejrzewam że to kwestia regularnego serwisowania przez poprzedniego właściciela albo po prostu szczęścia :)


Szczęście. Przekombinowany silnik. Nie bez powodu za granicą jest pełno tanich exclusivów z 2.5TD. Nawet w Polsce 2.5TD są wyraźnie tańsze od reszty. Też na początku mówiłem że wcale nie taki zły aż w końcu powiedziałem dość. Jeszcze gdyby chodziło o samą awaryjność, ale do tego silnika brak podstawowych elementów eksploatacyjnych: rolek, napinacza (cholerstwo stuka w praktycznie każdym). Dwustronnie zębaty pasek wałków balansujących kupowałem na zamówienie. Ludzie nie chcą się męczyć skoro można mieć Vke która potem była tłuczona jeszcze w C5/C6/406/407/807 i nie ma praktycznie żadnych wad lub prościutką 2.0 16v/2.1 TD które faktycznie są bezproblemowe a części są łatwo dostępne.


Co do głowicy to lift w 98r ją poprawił. W wcześniejszych można było pokusić się o sprowadzenie auta z głowicą na cieplejsze klimaty np z hiszpanii. Jedno tylko mogę przyznać to to że stosunek spalanie/moc jest rewelacyjny, ale co z tego jak to wszystko pochłaniają koszty eksploatacji. 2.5 TD był dobry jak był nowy.
No nie wiem..Kupiłem jakiś niecały rok wstecz drugiego z TYM silnikiem tj. 2,5TD, kupiłem świadomie -ESTATE. Miał służyć w zaopatrzeniu - z przyczepką 750DMC nawet i ok. 1 tony można by targać. Imć pan ministrant finansów "uprościł" rozliczenia - utraciło to rozwiązanie SENS BYTU. Zaniedbane zawieszenie-zerowcy techniczni go eksploatowali... Wszystkie sfery poszły do wymiany, tarcze+klocki również. Jakiś "umilec" wymieniał uszczelki nastawnika pompy..uch i narobił co nieco bałaganu. Na tej pompie odjeździłem kilka tysi km i w końcu ją "wydłubałem" no i wczoraj oddałem do sprawdzenia - chyba nastawnik robił różne takie...

Napinacz paska agregatów: temat chyba opanowany. Tuleje wahacza dorobione nowe z hartowaniem włącznie - niemal darmocha bo jakieś 20 zeta od sztuki. Łożyska igiełkowe - dostępne w handlu za śmieszne pieniądze - coś ok. 7 zeta za sztukę. Śruba mocująca do bloku silnika "120,9" w handlu po bodaj 90 groszy były..Rolki o dziwio - dobre. Jest substytut rolek robiony w kraju przez Firmę Dexwal - żywotność krótsza ale też poniżej stówki za szt. Jedynie sprężyna z tłumikiem ma swoją wartość - coś niecałe 300zł. Nie wiem skąd, ale trafiają się napinacze z tuleją wykonaną z "plasteliny' i leci w oczach pod igiełkami..ileś-set zł w plecki po nawet nie 20 tysi km..

Rozrządy i to komplet z obydwoma paskami, są dostępne w kraju - będę niedługo w dłużej posiadanym  wymieniał i kupiłem za coś niecałe 700 zł. całość = oba paski z kompletem rolek.

Sprawdzałem zachowanie XM 2,0 benzyna - za głośny silnik  jak dla mnie a więc przegrywa z tym co mam. Nie odnoszę do V6 - brak wiedzy.
To tak pokrótce..
Wiedza skończona nie istnieje...
https://www.xado.shop.pl/

Offline Andrzej Kulpa

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 386
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: 18ty Citroen w stajni = Citroen C4 MKI 5D 2,0hdi 136KM
  • Zainteresowania: moto-citro-zboczeniec
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: XM artykuł na spidersweb
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2019, 11:25:15 »
W 2,5 nie chodzi o głowice tylko o wyciąganie silnika przy każdej naprawie bo inaczej się nie da ;)