Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Separator oleju/odma  (Przeczytany 4520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Separator oleju/odma
« dnia: Sierpień 08, 2018, 15:22:32 »
Witam wszystkich ponownie. Pytanie z tych ciekawskich, czy w naszych kochanych dieselkach da się w jakiś sposób rozebrać ten separator oleju, znajdujący się na górze kolektora dolotowego ? Czy może jest to tylko membrana wyrównująca ciśnienie w skrzyni korbowej, ją też pewnie pasowało by od czasu do czasu wyczyścić. Czy może jest to element nie podlegający serwisowaniu i podlega tylko wymianie na nowy razem z plastikowym kolektorem ?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 035
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 08, 2018, 15:30:46 »
czy w naszych kochanych dieselkach da się w jakiś sposób rozebrać ten separator oleju, znajdujący się na górze kolektora dolotowego ?
Na pokrywie wałków jest tylko membrana (jak w każdym aucie) a nie separator oleju bo takowego w HDi nie ma. Membrana pozwala ujść ciśnieniu ze skrzyni korbowej i nie pozwala wejść powietrzu z dolotu. Czy jest rozbieralna ciężko powiedzieć
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2019, 13:09:42 »
Chciałbym się dowiedzieć jak działa odma w silniku EW10a czyli 2.0 Pb.
Jest na pewno w pokrywie zaworów a sama pokrywa podłączona jest do dolotu.Efekt jest taki,że pod pokrywą panuje zawsze podciśnienie.
Czy tam jest zawór,który powinien się otwierać/zamykać czy kolektor ssący ma ciągnąć non stop?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 11, 2019, 15:25:20 »
Chciałbym się dowiedzieć jak działa odma w silniku EW10a czyli 2.0 Pb.
Jest na pewno w pokrywie zaworów a sama pokrywa podłączona jest do dolotu.Efekt jest taki,że pod pokrywą panuje zawsze podciśnienie.
Czy tam jest zawór,który powinien się otwierać/zamykać czy kolektor ssący ma ciągnąć non stop?
Jak przyglądałem się kiedyś temu wychodzi że jest tam jakiś zaworek, ale jak on działa nie mam pojęcia. Nie miałem jeszcze pokrywy na poświęcenie i rozebranie tego.

Offline Marek Armata

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Wiocha pod Kielcami
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 PB/LPG rok 2007
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery, słuchawki
  • Miejscowość: Wiocha pod Kielcami
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2019, 17:04:45 »
Chciałbym się dowiedzieć jak działa odma w silniku EW10a czyli 2.0 Pb.
Jest na pewno w pokrywie zaworów a sama pokrywa podłączona jest do dolotu.Efekt jest taki,że pod pokrywą panuje zawsze podciśnienie.
Czy tam jest zawór,który powinien się otwierać/zamykać czy kolektor ssący ma ciągnąć non stop?
Też chciałbym wiedzieć..... U mnie w ew10a jak sobie robię przegląd i lekkie czyszczenie przepustnicy to zawsze wycieram w dolocie olej z odmy (w ilości na oko łyżeczki od herbaty). Nie wiem czy to normalne czy nie, a nie chce odkrecać pokrywy, bo jest szczelna i nie chcę kusić losu.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 11, 2019, 17:51:06 »
Zamontowałem oil catch tank ale interesuje mnie tak duże podciśnienie.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 11, 2019, 18:17:37 »
Zamontowałem oil catch tank ale interesuje mnie tak duże podciśnienie.
Tak z ciekawości, masz już grzałkę w odmie pewnie?
Może zrobiłeś jakieś zdjęcia jak to wygląda?
I może wiesz pod co jest podłączone?
Z tym oil catch tank to trochę ciasnawo tam cokolwiek wcisnąć akurat.  ;) Też bym z chęcią zobaczył patent Twój na to.

Podciśnienie ma każdy w tym silniku... Ot taki sposób żeby nie ciekł czy jak? Trochę słaby patrząc na pokrywy które lubią popuszczać.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 11, 2019, 18:21:40 »
Grzałka to tylko metalowa rurka wchodząca do kolektora ssącego.Taki odcinek z 3 cm.Ale kiedy się włącza to nie wiem.
O moim OCT przeczytasz tutaj: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=105366.msg1156586#msg1156586

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 998
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Separator oleju/odma
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 11, 2019, 18:33:32 »
Grzałka to tylko metalowa rurka wchodząca do kolektora ssącego.Taki odcinek z 3 cm.Ale kiedy się włącza to nie wiem.
O moim OCT przeczytasz tutaj: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=105366.msg1156586#msg1156586
Czyli tak jak się obawiałem w OCT gromadzi się woda... Zimą są szanse że to zamarznie. Dodatkowo zostało to odsunięte od silnika, jeszcze dłużej się nagrzewa. Co do grzałki to nie wiem właśnie czy jest sens się w to bawić, dość ciężko o włącznik na niskie temperatury.