Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.  (Przeczytany 2058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dawid Szydłowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDi 2008r
  • Zainteresowania: Sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Łazy, Śląskie
Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.
« dnia: Luty 16, 2019, 00:16:07 »
Witam
Na wstępie dodam, że wrzucam ten post gdyż sam szukałem rozwiązania i w zasadzie nigdzie na forum czy grupie na facebook'u nie znalazłem rozwiązania - no może za wyjątkiem jednej podpowiedzi, także może ten post pomoże w usunięciu problemu komuś innemu.

A więc tak, od niedawna w mojej C5tce 2.0 HDi w kabinie z okolic schowka było słychać nieprzyjemne trzeszczenie, ćwierkanie, piszczenie nie wiem nawet jak je opisać ale wrzucam link z filmikiem gdzie to u mnie wyraźnie słychać. Pierwsze co myślałem, że to plastiki w środku gdzieś, ale w trakcie jazdy wszystko dotykałem, przytrzymywałem i nic. Stwierdziłem, że to może coś w silniku, jednak na postoju była cisza, żadnych takich dźwięków. W końcu poruszałem w silniku troszkę zbiorniczkiem z płynem chłodniczym i myślałem, że znalazłem problem. Bo przy ruszaniu wydawał on bardzo podobne dźwięki o których mowa. Zbiorniczek jest osadzony na 2ch gumowych uszczelkach, wyciągnąłem go, uszczelki nowych nie miałem więc przesmarowałem smarem stare, dźwięk przy ruszaniu zbiorniczka zanikł, ale w kabinie nie - dalej był taki sam. Jednak być może u kogoś z was to on będzie takie ćwierkanie powodował - warto to zawsze sprawdzić nie ponosząc przy tym praktycznie żadnych kosztów.

Później jednak pochyliłem się nad kielich kolumny który widać na zdjęciu nr.1 i jak widać już na samym obrazku, środek nie jest osadzony tak jak powinien, pochylając się nad nim bardzo mocno było można usłyszeć bardzo cichutkie trzeszczenie, a w momencie gdy złapałem za wystający gwint nagle zrobiła się cisza. Zamówiłem więc nową górną poduszkę amortyzatora. I na następny dzień wziąłem się za wymianę sam razem z moim teściem. Jeżeli robicie to w domu w swoim własnym garażu, to dobrze by było, żebyście mieli pomocnika. Nie będę rozpisywał się co po kolei trzeba robić, powiem jedynie tyle, że nam zajęło to ok 1.5h, wszystkie śruby poddały się bez problemu, nie było trzeba z niczym walczyć ani nawet używać naszych ulubionych słów.

Z tego co wyczytałem jedni mówią, że da się to wymienić bez rozkręcania połowy zawieszania, inni zaś, że trzeba praktycznie wszystko porozkręcać. Raczej stwierdzam, że nie da się bez rozkręcania. Także u mnie zaczęliśmy od odkręcenia łącznika stabilizatora i wyciągnięcia go, odpięciu przeszkadzających kabli, odkręceniu amortyzatora od zwrotnicy, odkręciliśmy również nie pamiętam czy ten element ma swoją nazwę - tej łapy zdjęcie nr.2 od jakby dużego kielicha ( jest przykręcone jedno z drugim jedną długą śrubą ok 20cm ) co pozwoliło nam na odchylenie całego zawieszenia, wyciągnięciu całej kolumny z amortyzatorem, a później już wiadomo, ściąganie - ściskanie sprężyny zdj nr.4 i wyciągnięcie i wymiana poduszki. A potem zakładanie w odwrotnej kolejności. A no i oczywiście :) Od góry trzeba odkręcić 3 śruby od poduszki 3 od kielicha i chyba tyle ich było :) .

Tak dodatkowo jeszcze zarzucam zdjęcia co powodowało konkretnie trzeszczenie. Rozbiliśmy jak się dało tylko starą poduszkę i z niej wydobyliśmy z środka tą " gumę " nie jest to o dziwo żadne łożysko, po prostu jakaś guma? Nie wiem czy tak faktycznie jest? Bo na łożysko to nie wygląda. Ale w każdym bądź razie była tak zużyta, że zamontowana jako cała poduszka bardzo w środku latała była po prostu zerwana zdj nr. 5 i 6. Dodam jeszcze tylko, że nie demontowaliśmy zacisków/tarcz/piasty/przegubu obyło się bez aż takiego dużego rozkręcania.

Nie jestem profesjonalistą jeśli chodzi o nazewnictwo, także proszę bez hejtów, chciałem tylko tym postem jak pisałem, pomóc cytryniarzom ;)

Filmik z ukazaniem problemu:
https://www.youtube.com/watch?v=VnX5qmArBcg&feature=youtu.be

Zdjęcie nr. 1 - lokalizacja kielicha i głównego problemu.

Zdjęcie nr2. " Łapa " odkręcona od " kielicha "

Zdjęcie nr3. - Rozbrojona górne mocowanie amortyzatora

Zdjęcie nr4. - wyciągnięty cały amortyzator i dobieranie się do sprężyny

Zdjęcie nr.5 - Uszkodzona poduszka

Zdjęcie nr.6 - Uszkodzona " guma "

Offline Jarosław Kowalkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 169
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2019, 11:34:29 »
Miło było poczytać fajny tekst zadowolonego cytryniaża.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2019, 20:00:52 »
Trza było hydro kupić - to byś się nie narobił i nie nasłuchał...

Offline Dawid Szydłowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDi 2008r
  • Zainteresowania: Sport, motoryzacja
  • Miejscowość: Łazy, Śląskie
Odp: Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 16, 2019, 22:16:22 »
Nie chcę wchodzić w niepotrzebny temat tutaj o posiadaniu hydro i jego braku, w naszych rejonach nie szło niestety znaleźć dobrej C5tki a jeszcze z hydro dodatkowo to już w ogóle. A byłem bez auta ponad 2 miesiące i już miałem dość więc wziąłem to co znalazłem w dobrym stanie :) I jestem zadowolony że go mam :) Poza tym co chwila widzę ludzie mają jakieś " drobne " problemy z hydro, także zostawmy ten temat, już wiem, że tym tematem pomogłem komuś więc to się liczy, po to jest to forum.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Ćwierkanie w kabinie z okolic schowka - diagnoza.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2019, 14:30:54 »
Dawidzie, bardzo przydatna informacja dla posiadaczy konwencjonalnego zawieszenia. Ja akurat mam hydro (nie byłem bez auta i była to dla mnie podstawa przy poszukiwanym), dlatego się chwilę nagłówkiem, co to w ogóle jest na tych zdjęciach, zanim załapałem, że to klasyczny zawias. :))

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka